< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
06.08.2004., petak
Napad i obrana prostora ( 38. )

Napad i potom obrana = inicijativa u igri U početnoj fazi učenja promatrali smo kamenove na ploči, pa u okviru toga i napad na njih i njihovu obranu. Kasnije smo spoznali vrijednost praznoga dijela ploče, kao mogućnost za veći broj opstojnih kamenova, a preko toga i nemogućnost protivnika da vlada pločom. Time smo vidjeli koji je put do pobjede, ali ga treba ostvariti, jer i protivnik cilja na isto.
Napadati se može nešto što je na ploči (kamenovi), a može li se napadi ništa (ono gdje ih još nema)? Vidjeli smo da prazni dio ploče predstavlja mogućnosti. Dva su igrača, pa čije su to onda mogućnosti? Zanimljiv način gledanja. Ovdje se znači ne posjeduje, nego se to samo može. Neke stvari se mogu lako ostvariti, a neke složenije; neke su sigurnije, a neke nesigurnije. Ovdje na sigurnost ne mislim samo na onu gdje se ne vidi dobro ishod, već na ono gdje postoje velike mogućnosti biranja raznih puteva razvoja. Na taj način veliki dio mogućnosti otpadne, jer ih igrač jednostavno ne ostvaruje, zbog nekih drugih ciljeva u igri. Kako vidite, u tom dijelu igre, koji je u našim glavama, puno je više raznolikosti nego na ploči. Ploča i postojeći kamenovi na njoj su samo referentne vrijednosti za sve ono u našim glavama. Tako su i napad i obrana nešto u nama. To je tumačenje mogućnosti razvoja, što nam ga postava kamenova nudi.
Pogledajte sliku uz blog. Prikazima na njoj prethodi postava bez kamenčića na trećem redu. U prikazu 1. na potezu je bio crni. On je dominantan na lijevoj strani. Odigrava na K3. Time namjerava nastaviti širenje na M2 i tako dalje. Bilo bi to poništavanje dominacije bijeloga na lijevoj strani, jer bi mu se protivnik 'prošetao' prostorom. Da se to ne desi bijeli se brani igrom na L3. U izmjeni napada na K3 i obrane na L3 crni je nešto profitirao u prostoru. Malo se proširio na desnu stranu, a što je još i važnije ostao mu je potez tj. on je nakon toga na redu igranja. Znači, ostala mu je inicijativa. Izmjenom napad – obrana održava se inicijativa u igri, a otome ćemo više nešto kasnije.
Da je na potezu bio bijeli, mogao je na isti način i on igrati na K3. Slijedila bi obrana crnoga s J3. Usporedite slike na oba prikaza. U oba slučaja ostaje na potezu onaj koji je prvi igrao, a ostvario je povećanje svog prostora, a potiskivanje protivničkog.
Igrati napadima tj. ugrožavanjem protivničkog teritorija, mjenja se razlika u partiji u korist igrača koji igra aktivno. Vješti igrači na tome grade partije. Kada vidite da vam protivnik gradi tako igru, razmislite dobro. Možda se nešto isplati i pustiti i izvršiti jači napad na neki njegov dio prostora ili grupu kamenova. Tako se može preuzeti inicijativa u igri, ali do nivoa kojim je prijetio protivnik u trenutku neodgovaranja na njegovu prijetnju. To znači da nije dobro prijetiti 'praznom puškom'.
E. ljudi, ako ste krenuli to tako, pa vi već igrate go!! Pitanje je samo, koliko ste vješti u tome? Pratite blog i dalje, pa ćete biti vještiji. No, ne zaboravite, teorija je teorija, ali praksa je vrlo važna. Pogledajte u blog 'Go – misaona igra'. Tamo ima nešto o terminima i mjestu okupljanja, a možete i putem komentara upitati za ono što vas interesira.

Pozdrav svima, ma koliko vas got ima, bloger Mladen

- 14:22 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>