< | kolovoz, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Osvojeni prostor na ploči je vrijednost u kojoj se razlikujemo od protivnika. Tu se podrazumjeva i onemogućavanje protivnika, a to se često provodi zarobljavanjem kamenova, koji bi mu trebali služiti u gradnji. U zamislima su obično kompletni ograđeni prostori, ali imamo samo jedan kamenčić za staviti. Što s njime? On bi trebao biti na mjestu gdje će biti ograda našeg prostora. Nije dobro staviti u početku kamen blizu ruba ploče, jer tada ne koristimo dobro mogućnost ruba u gradnji prostora. Znači da naša zamišljena granica prostora treba biti postavljena tako da zajedno s rubom ograđuje prostor. Prema rubu se postavljamo kao prema savezniku. Najbolja njegova iskoristivost je kada on bude suprotna strana zida prostora koji stvaramo. Na što treba obratiti pozornost kod toga. Ako radimo zid vrlo udaljen od ruba, tada nam protivnik može početi gradnju ispod nas . Na taj način ne postižemo što smo namjeravali. Dobra udaljenost zida od ruba, u gradnji, je na trećoj ili četvrtoj liniji od ruba. To je mjesto gdje je isplativno stavljati kamen. Krene li protivnik ispod, neće imati dovoljno razvojnog prostora i u sučeljavanju s njime smo u prednosti. Primjenimo sada ovo viđenje na kut. Tu su dvije stranice koje se sastaju u kutu. To bi značilo za početak partije u jednom od kutova igrati na 3-3, 3-4, 4-3 ili 4-4, gdje su ove brojke oznaka linije, računato i rubnu. Nastavak gradnje uglavnom poštuje ovdje rečeno, ali nije dobro stavljati kamen do kamena. Na taj način nebi dobro koristili vrijednost kamena na ploči i mogućnosti kombinacija u igri. Protivnik bi brzo, ako je malo snalažljiviji, nadjačao. Graditi treba u skokovima. Pogledajte sliku uz post. U prikazu 1. imamo dva crna kamenčića u kutu ploče na C4 i E3. To je čest čvrst oblik u kutu. U literaturi ćete naći ovaj oblik pod nazivom ‘shimari’. Dva kamena u prikazu štite prostor u kutu, a utječu i na mogućnost dobre igra na okolni slobodan prostor. Ovdje neko vrijeme ne treba igrati, a stavljanje do tih kamenova novih crnih, predstavljalo bi prekoncentraciju, a to opet zanči ne dobru iskoristivost poteza (kamenova). Na prikazu 2. je čest slučaj nešto otvorenije igre od one u prikazu1. Crni tako stvara ozbiljnu namjeru razvoja na lijevo. Stabilan je u kutu, ali kao da poziva bijeloga da mu priđe po stranici odozgo s R7. To često bude izazov na borbu, jer kada bijeli priđe crni krene na uklještenje s R9 i počinje ganjanje prema sredini ploče. Sve je to u sklopu strategije crnoga uz namjeru za neke treće dobitke. Na prikazu 3. je razvoj na gornjoj stranici. Crni je gradio u skokovima za dva i tri sjecišta. Prostor ispod je siguran. Odigra li bijeli ispod, brzo će biti onemogućen i uhvaćen, a ako se približi, spojem se zatvori prostor crnoga. Spajanje kamenova u zidovima, koji stoje u razmaku, rade se u završnici, ili kada protivnik ugrozi vezu u zidu. Prostor se ne stvara odmah. On je rezultat nastojanja oba igrača. Treba ustrajnosti i znanja za pretakanje zamisli u stvarnu postavu na ploči. Brzina nam nije saveznik. Ovdje ne mislim samo na brzo stavljanje kamenčića na ploču, već i na brzinu gradnje. Kada imate neku mogućnost, pogledajte, možete li je još obogatiti. Ne uzimajte odmah, već štitite mogućnost i razvijajte je. Neka one ne vode vas, već vi njih. No, za to treba znanja i vještine. bloger Mladen |