< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
03.08.2004., utorak
Kod nas uobičajena igra – japanska pravila (33.)

Osvajamo prostor i zarobljenike Na slici je prikazan završetak jedne partije goa na13x13 ploči. Protivnici su definirali cijelu ploču. Više nema mogućnosti povečanja bodovnog salda niti jednom igraču. Pri tome mislim, da je ograđen prostor crnoga, a i bijeloga. Postoje i neutralna sjecišta, koja se nikome ne računaju u bodovni saldo.
Pogledajmo čime raspolažu protivnici.
Tijekom partije crni je zarobio jedan bijeli kamen, a bijeli dva crna.
U završnoj slici postoji u crnom prostoru jedan neaktivni kamen na G10 i njega se uklanja s ploče i stavlja među zarobljenike, te se pribraja poenima crnoga. U bijelom su tako dva crna i to na C7 i D6 i to su dva poena za bijeloga. To znači da su ukupno u zarobljenim kamenovima 4:2 u korist bijeloga.
Na ploči su tri sjecišta neutralna i to G4, J5 i K5. Što se tiče onih J5 i K5 treba staviti dva neutralna kamena i to jedan crni i jedan bijeli., a na G4 je svejedno koji se stavi. To stavljanje je priprema za brojanje.
O pobjedniku će odlučiti osvojeni teritorij. Crni ima 53 sjecišta u svome teritoriju. Računa se i ono na kojem je stajao bijeli kamen (G10). Bijeli ima teritorij od 56 sjecišta. Tu je u prednosti bijeli za tri poena.
Crni je počeo prvi i treba obezštetiti bijeloga za komi poene. Kod nas je to uobičajeno za 13x13 ploču 3,5 poena.
Kada se sve obračuna, bijeli je pobjedio za 8,5 poena.
Igrajuči ovako izravno osvajamo površinu ploče. Ujedno sakupljamo zarobljene kamenove i pribrajamo ih zbroju poena. Svemu tome, na kraju obračunamo i komi u korist bijeloga, koji je počeo kasnije stavljati kamenove na ploču.
Rijetko kada upotrebimo sve kamenove za igru, jer dio ploče obavezno ostaje prazan, a to je osvojeni prostor. Osim toga ima i neutralaca, ali njih popunimo u pripremi prebrojavanja. Partija završava izjavama ‘Pass’ od strane oba igrača. To znači da odustaju od daljnje igre i da smatraju partiju završenom.
Tijekom igre smo skoncentrirani na osvajanje prostora i zarobljenika i oni su nam izravni poeni. Jedno i drugo čuvamo za obračun.
O samoj tehnici prebrojavanja ćemo drugom prigodom, a ovdje je značajno što osvajamo i što čuvamo za obračun. Partija završava kada se ne može povećati teritorij, a niti zarobiti novi kamenovi.
Sve ovo izgleda jednostavno. Pogledati ćemo u novom postu kineski pristup i vidjeti kako se ista igra može gledati i na drugi način.

Bloger Mladen


- 07:11 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>