< | kolovoz, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Prelaskom na objašnjenja uloge prostora u gou, potrebno je objasniti njegov značaj već i u igri atari-goa. Stoga samo mali korak unazad, jer sada je vrijeme za razumjeti neke stvari od ranije, koje tada bijahu preskočene. Pretpostavite da ste igrali partiju sa zadatkom jednog osvojenog kamenčića za pobjedu. Igrate, naravno, na 9x9. Crni je na ploču stavio 17, a bijeli 16 kamenova i složena je pozicija, koju možete vidjeti na slici uz post. Nitko nije uspio zarobiti niti jedan kamenčić i partija traje dalje. Igra se sve do ostvarenja zadatka, tj. do prvoga zarobljavanja. Na potezu je bijeli. Bijeli razmišlja: ‘Odigram li u područje, koje je okruženo crnima kamenovima, protivnik će me brzo zarobiti. Nemam se kuda razvijati, jer svuda okolo su crni kamenovi. No, ako stavim u prostor pod mojim nadzorom, on mi ništa nemože, jer okolo su moji kamenovi i to mi je sigurno.’ Znači bijeli neće izgubiti kamen, ako igra u svoju površinu. Na redu je sada crni. On razmišlja na sličan način i stavlja kamenčić u svoju površinu. Dokle traje ta sigurna igra? Sve dotle dok se može stavljati u svoju površinu. Pa dobro, tko će tako dulje moći radit, jer nisu jednaki. Crni u početku ima površinu od 30 sjecišta, a bijeli od 18. K tome još i to, da je bijeli prvi stavio u svoju površinu. Ako bijeli dovede skupnu svojih kamenova na samo jednu slobodu, crni će ga igrom na nju zarobiti čitavog. Ako to ne učini i igra u protivnički prostor, biti će u njemu lako zarobljen. Bijeli prostor je manji i uz točnu igru crni treba dobiti ovu partiju. Pobjedio je zbog većeg ostvarenog prostora. Ustvari, atari-goom se lako tumači vrijednost ostvarenog prostora. U kineskom pristupu igri to se tako nekako i shvaća. Tamo se, brojeći i kamenčiće na ploči, poštiva njihova vrijednost na ploči, kao i u atari gou. O tomu će biti posebno govora u slijedećem postu. Igra je ista, ali je način gledanja nešto drugačiji. Japanski pristup je pojednostavljenje igre i izravno preferiranje bitnih stvari, a u kineskom se poštuje izvornost, pa su zakonitosti jasnije. Postojanjem potvrđujemo otklon od jednosti. Na taj način postoje i razni pristupi i oni čine bogatstvo. Ulazimo polako u filozofiju, koja nam nudi put u razumjevanje događaja, koji nastaju u ovoj igri, a time i kroz igru suprotnosti i gledanju na bitno u životu. Slobodan sam tako tvrditi, jer u meni postoji jasna slika toga. To je kao kada gledate film, a pritom Vam je bjelodano jasno, da su to glumci. Jednostavno, Vi to vidite. Škvadro, ne zamerite na slobodi ulaženja u područja, koja imaju otklon od lakih zadovoljstava. Da bi vidjeli što je pod vodom, treba zaroniti, a da ne govorim o nekim drugim dubinama. Svo dobro bloger Mladen |