< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
02.08.2004., ponedjeljak
Kamenčići i prostor na ploči (31.)

Prostori na ploči Slika uz post predstavlja neki mogući raspored odigranih kamenova. Prikazan je samo dio ploče, pa i broj stavljenih bijeli i crnih u prikazu nije jednak. Ima ih i na neprikazanom dijelu.
Odigrani kamenovi na ploči imaju svoje djelovanje na okolinu. Kada se na okupu nalaze istobojni, onda je njihovo djelovanje veće. Ako se oni povežu uokolo, tada samo oni djeluju na površinu unutar njih. Tako oni, kao neki graničari, ograđuju prostor. Prostor čine međusobno povezana slobodna sjecišta. On može biti od crnoga, bijeloga ili ničiji. Na našoj slici crni je prostor prikazan plavo, bijeli crveno, a neutralan ili ničiji bijelo. Crni ima 16 prostornih poena, a bijeli 11. Neutralnih je sjecišta 14, ne računajući ona na horizontali 10 i vertikali N.
Koje su vrijednosti s kojima na ploči igrači raspolažu. To su prvo kamenovi, koje se stavlja na ploču. Kao drugo je površina ploče, na koju igrači djeluju svojim odigranim kamenovima. Broj stavljanih kamenova na ploču je jednak. Razliku u poziciji čini veličina prazne površine, koja ovisi o položaju stavljenih istobojnih kamenova. Sada nam je jasno, da takvi dijelovi prazne površine mogu biti ‘u vlasništvu’ jednoga od igrača, ali i neutralni.
Površina ima vrijednost, a ona se vrednuje brojem slobodnih sjecišta koja je čine. Počelo se govoriti o površini koja predstavlja razliku među igračima. To liči na nešto šte je možda i najvažnije za pobjedu. Da li je to sada nešto potpuno novo? Ustvari, nije. Stvar je samo našeg gledanja. Prostor nam je potreban već i u atari-gou.
Do sada naučene tehnike zarobljavanja i zarobljavanje samo važno je i u gou. Atari-go je ustvari na putu razumjevanja goa, ali od jednostavnijih stvari, koje su potrebne kod zarobljavanja protivničkih i čuvanja svojih kamenova. U slijedećem postu predstaviti ćemo značaj prostora u igri na zarobljene kamenčiće, tj. igri atari-goa..

Polako već blogiramo i po prostorima i to uz voditeljsvo blogera Mladena, koji Vas sve, ma koliko Vas god ima na ovom blogu, pozdravlja

- 10:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>