< | kolovoz, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Predstavljanje igre goa počeli smo kroz stavljanje kamenova na ploču, stvaranje grupa, te njihovo zarobljavanje i spašavanje. Stigli smo tako i do sigurnih (živih) skupina. I sve to o kamenčićima na ploči, kao da se čitava igra vrti samo oko njih. Igrajući, protivnici, stavljajući kamenčiće naizmjenično na ploču, stave ih isti broj. Moguće je da crni, koji igra prvi, stavi jedan više na ploču, ako je on posljednji igrao. Uspiju li ih obojica sačuvati, činilo bi se da su jednaki. To međutim nije tako. Ima još nešto na ploči, što igrači ne stavljaju na ploču, a što je sastavni dio pozicije. Upravo to je ono što će činiti razliku među igračima. Što vidite u nekoj razigranoj poziciji? Tu su crni i bijeli kamenčići, ali i još nešto. To su slobodna sjecišta, na koja još nisu stavljeni kamenčići, a možda do kraja partije neće niti biti. Prisjetite se nedavnog slučaja života grupe na drugom redu. Imamo tako nešto na prikazu 1. naše slike. Reklo bi se, da crna grupa ima dvije životne toče ( G1 i H1 ). Crni tu ne treba igrati i bijeli mu ništa ne može, jer i nakon napada na jednu od navedenih točaka, crni ima obranu igrom na drugu. Tako uvijek ima poznata nam ‘dva oka’. On ovom slobodnom površinom suvereno vlada, a ona je veličine četiri sjecišta, a to su 4 poena. Kada bi crni bez potrebe igrao na jednu životnu točku, bez da ga bijeli napadne, pokrio bi si jedno sjecište i tako sam sebi smanjio broj poena na prostoru. Pogledajte sada prikaz 2. Bijela skupina ograđuje slobodan prostor od 11 sjecišta (poena). Opstojnost bijelih kamenova nije upitna, jer se tu mogu raditi oči na razne načine. Na napade protivnika bijeli ima više dobrih odgovora. Pitanje je, isplati li se crnom uopće i uskakivati u područje nadzora bijeloga? Ako crni uskoči, a bijeli mu ne odgovori, a da pri tome nije ugrožen život bijelome, crni bi izgubio kamenčić, a što često i više vrijedi i potez, koji je mogao negdje drugdje igrati uz neke dobitke. Odškrinuli smo vrata prostora. Prazan dio ploče je najvažniji dio ove igre. Kamen je nešto, što tu stoji i predstavlja temelj gradnje. Praznina je mogućnost, je iskoristivost, je vrijednost, je razlika među suprostavljenim stranama. Čak i u atari-gou, gdje je zadatak zarobljavanje određenog broja kamenčića, prazni dio ploče je bitan, pa kod jačih igrača i odlučujući. O svemu ovome ćemo u narednim postovima. Svima Vama, kojima ovo izgleda interesantno, mogu kazati, krenuli smo u nešto meni posebno zanimljivo. Nisu tu samo suprotnost crni - bijeli, već i kamenčić i praznina, ja i neja, znanje i neznanje, napad i obrana, pobjeda i potraz….. i sve to u jednoj igri koja uz vizuelnu statičnost ima veliku dinamiku. Idemo dalje. Novi korak, novi post. Sve je to cjelina. Haj bloger Mladen |