|
GLOBE - Blog Oš Banija
30.03.2009., ponedjeljak
OSTVARENO U DOSADAŠNJEM RAZDOBLJU
Ostvareno u dosadašnjem razdoblju
Honor roll: 94
NATJECANJA
Sudjelujemo na brojnim natjecanjima, susretima i smotrama i postižemo odlične rezultate što se vidi i iz sjedećeg:
Karlovačka regija: Petrova gora (1.mj.) 2005.god
Međužupanijske smotre:( 3.mj.)2005.god.
(2. mj.)2006.god.
Državna natjecanja: Daruvar 2004.god. (priznanje za prezentaciju)
Varaždin 2005.god. (orijentacijsko natjecanje-1.mjesto)
Crikvenica 2006.god. (orijentacijsko natjecanje-3.mjesto)
Mali Lošinj 2007.god. (priznanje za istraživački rad)
Tisno-Murter 2008.god (orijentacijsko natjecanje-7.mjesto)
Međunarodni susret: Šibenik (2003.god. - istraživači rad
Dosadašnji istraživački projekti
1.Sol sa ceste i quercus Robur
2.Utjecaj globalnog zatopljenja na hrast lužnjak
3.Utjecaj soli na zeljaste biljke
4.Global warning efects on Past Bay oak
5.Pomor riba u Kupi
|
25.03.2009., srijeda
MJERENJA
GLOBE U NASTAVI
GLOBE povezujemo i usklađujemo uz brojne predmete kao što su :
GEOGRAFIJA
5.r.; protokoli, baza podataka (atmosfera, tlak zraka, meteorološka stanica i oblici)
6. i 7. r.; baza podataka (klimatski dijagrami, temperature i padaline)
8. r.; baza podataka (klimatska obilježja- Karlovac i okolica)
KEMIJA
-protokoli i baza podataka u nastavnoj temi voda
-GLOBE baza podataka u nastavnoj temi atmosfera
ENGLESKI JEZIK
-provođenje GLOBE protokola
MATEMATIKA
7.r.; grafovi iz GLOBE baze podataka za učenje, crtanje i analizu
INFORMATIKA
5.r.; MS Word- pisanje i uređivanje dokumenata
MS Power Point- izrada prezentacija
6.r.; Multimedijske prezentacije
7.r.; MS Excel- unos podataka iz GLOBE baze u tablice
izrada grafikona
BIOLOGIJA
6.r; baza podataka- kopnene vode
7.r.; protokoli-makrozoobentos
Globe u nastavi geografije
Globe u nastavi u biologije
Ovo je terenska nastava u Rastokama a na slici su 7.razredi koji vrše mjerenje vode
DANI OTVORENIH VRATA U ŠUMARSKOJ ŠKOLI
Učenici su nam pokazivali mjeranja na njihovoj atmosferskoj kućici
Gledali smo razne radionice npr. profesori su nam pokiazivali aparate i sprave za mjerenje visine, debljine i starosti stabla, razne GPS-ove, te razne radove koje su učenici izradili
|
PROJEKTI
Naš projekt za državnu smotru,a ovo je i kratki opis:
SLATKOVODNI MAKROBESKRALJEŽNJACI KAO POKAZATELJ KVALITETE VODE TEKUĆICA KUPE I KUPČINE
Zajednički projekt učenika uključenih u program GLOBE
u OŠ Draganići i u OŠ Banija
( Mentori: Barka Komadina i Alenka Bujan)
1. Istraživačko pitanje:
Najveća tekućica koja prolazi istraživačkim prostorom OŠ Draganići je rijeka Kupčina. Ona izvire u Žumberku i protječe uglavnom rijetko naseljenim poljoprivrednim prostorom te uz nju nema industrijskih pogona. Rijeka Kupa, na kojoj se nalazi hidrološka mjerna postaja OŠ Banija, je jedna od većih hrvatskih tekućica. Prolazi kroz gušće naseljen prostor, dijelom poljoprivredni te su uz nju locirani industrijski pogoni, a to sve smatramo potencijalnim zagađivačima vode koji smanjuju njenu kvalitetu i bioraznolikost. Budući da obje škole vrše hidrološka mjerenja na navedenim tekućicama željeli smo suradnjom na zajedničkom projektu povezati učenike obiju škola i potaknuti ih na interdisciplinarno promatranje i analiziranje pojava i procesa u istraživačkom prostoru koji utječu na kvalitetu tekućica.
Pretpostavili smo da će kvaliteta tekućice Kupčine kao i njena bioraznolikost na hidrološkoj postaji OŠ Draganići (Kupčina Guci) biti bolja od kvalitete tekućice Kupe na hidrološkoj postaji OŠ Banija u Karlovcu (Kupa Karlovac).
2. Metode istraživanja:
Koristili smo se literaturom, pretraživali Internet i analizirali digitalne zapise u svrhu prikupljanja podataka o navedenim tekućicama i prostoru kroz koji prolaze te o makrobeskralježnjacima koji obitavaju u tekućicama različite kvalitete vode.
Vježbali smo identificirati makrobeskralježnjake rabeći ključeve za identifikaciju. Izradili smo i pribor potreban za uzorkovanje.
Služeći se geografskim kartama, satelitskim snimkama, kompasom i GPS-om definirali smo prostor našeg istraživanja koji uključuje tok navedenih rijeka od izvora do mjernih postaja.
Tijekom terenskog rada na hidrološkim postajama fotografirali smo i kartirali postaje te vršili fizikalno-kemijsku analizu vode prema GLOBE protokolima. Za potvrdu kvalitete vode Kupe i Kupčine uzorkovali smo i makrobeskralježnjake prema GLOBE protokolu.
U laboratoriju smo pretraživali uzorke iz vode pomoću povećala i mikroskopa u svrhu identifikacije svojti makrobeskralježnjaka. Iste smo sortirali, klasificirali, brojali i fotografirali kako bi mogli procijeniti bioraznolikost staništa i izračunati biotički indeks.
Dobivene rezultate usporedit ćemo sa službenim podacima Zavoda za javno zdravstvo i sa Uredbom o klasifikaciji voda.
3. Prikaz podataka:
Za prikaz smještaja i položaja hidroloških postaja, riječnih mreža i porječja navedenih tekućica te pokrova uz njih koristit će se geografske karte i satelitske snimke.
Podaci dobiveni terenskim istraživanjem i radom u laboratoriju prikazat će se tablično i grafički ( dijagrami) te crtežima i fotografijama.
4. Zaključci:
Rad na projektu je u tijeku te predstoje glavni zaključci vezani uz naše pretpostavke o stanju vode Kupe i Kupčine koje smo utvrdili fizikalno-kemijskom analizom i pronađenim makrobeskralježnjacima.
Ostali projekti
Sudjelujemo u projektu Izrade karte izotopa u Hrvatskoj sa Medicinskim fakultetom u Rijeci. Njima šaljemo mjesečnu kišnicu koju skupimo na atmosferskim mjernjima.
Također sudjelujemo u projektu GLOBEMET
DHMZ je pokrenuo aktivnosti vezane uz uređivanje meteoroloških podataka škola koje ih rade u sklopu GLOBE-a.
Naša se škola uključila i u projekt ENO- Environment Online povodom obilježavanja Međunarodnog dana mira. Tog dana odnosno 21. rujna naša škola točno u 12.00 sati sadi DRVO MIRA koje nas podsjeća na prirodu i važnost zaštite okoliša. Taj dan obilježavamo i raznovrsnim plakatima i recitacijama. Cilj ENO projekta je osvješćivanje mladih u cijelome svijetu u potrebi zaštite okoliša i nennasilnom rješavanju sukoba.
<
|
24.03.2009., utorak
PROMOCIJE GLOBE PROGRAMA
Globe se u našoj školi promovira putem školskog liste koji redovito piše novosti iz Globe programa, te putem mnogobrojnlih plakta koji su redovito izloženi u našoj školi
Članak o GLOBU u našem školskom listu
|
MJERENJA NA RAZLIČITIM POSTAJAMA
Istovrsna mjerenja koja vršimo na različitim postajama su mjerenja snjega(ukupan i novi snijeg) te tlak.Mjeri se kod naše meterološke kućice i na Gradcu.
SNIJEG NA GRADCU
|
EKO AKCIJE
U našoj školi svaki važan datum se posebno obilježava, najčešće plakatima koje su izradili učenici te prezentacijama u multimedijskoj.
Naša škola se pridružila i akciji skupljanja starog papira naime svake se godine svi razredi uključe te donesu stari papir.
IZVIĐAČI
Izviđači su pokret za djecu i mladež, a u ostvarivanju ciljeva i programa pomažu im odrasli članovi organizacije. Naša se škola pretežno bavi upoznavanjem prirode, druženjem (socijalizacijom djece) i učenjem korisnih vještina koje nam mogu pomoći u budućem životu kako u civiliziranom svijetu, tako iu divljini. Važnija znanja koja izviđači usvajuju su: orijentacija na karti i u prirodi, topografija, upoznavanje biljnog i životinjskog svijeta, čvorovi i putni znakovi, izviđačke pjesme, društvene igre u prirodi i u ztatvorenom prostoru, signalizacija, prva pomoć, sportovi i drugo. Postoje i otvorena natjecanja orijentacijskog tipa i u tzv. olimpijskim disciplinama.
PLANINARI
Mi (planinari) privremeno boravimo na planinama radi uživanja u ljepotama naših krajolika, radi zdravlja i odmora. Prva planinarska organizacija osnovana je u Engleskoj. Kasnije su takva društva osnovana u Austriji, Švicarskoj, Italiji, Njemačkoj i Francuskoj. U našim krajevima osnovano je 174. god. prvo planinarsko društvo u Zagrebu. Više puta godišnje naša pedagoginja Jasminka Petrekanić vodi na s na razna mjesta kao što su: Velebit, Medvednica, Dinara... Tamo učimo kako čuvati prirodu, voljeti ju i brinuti se o njoj. Usput primjenjujemo GLOBE mjerenja gdje god stignemo. Sve nas to raduje i oplemenjuje naše duše.
Planinarenje Okićem
Nakon šetnje planinari su odahnuli pripremivši si obrok
Skupljanje smeća oko nase skole
|
ZANIMLJIVA ORIGINALNA RJEŠENJA
Globovci osmih razreda podučavaju početnike, odnosno globovce sedmih pa čak i šestih razreda te ih vode na atmosferska mjerenja, mjerenja za tlo i mjerenja na vodi.
7. razredi na Kupi
Naša mjerna kućica
Također u našoj školi ima više GLOBE GRUPA, a podijeljeni su po razredima 7. razredi uglavnom mjere atmosferu dok stariji i iskusniji 8. razredi preuzimaju odgovornost za mjerenja tla i vode.
|
SURADNJA MEĐU ŠKOLAMA
Surađujemo sa OŠ Draganić i ove godine imamo zajednički projekt, a glavna nam je poveznica nastavnica iz biologije Barka Komadina i nastavnica Alenka Bujan.
Također surađujemo sa OŠ Mahično, koji se također uključila u Globe, na početku smo im pokazivali mjerenja
Razmjenili smo brojeve sa učenicima u Italiji,s kojima redovito razmjenjujemo podatke.
Ovdje možete vidjeti naš posjet Rimu
Vatikan
Sicilija
Pompei
Vulkan Vezuv
Meterološka kućica u šumarskoj gdje na jedna učenica prezentira njihov rad
|
20.03.2009., petak
SURADNJA IZVAN ŠKOLE
SEMINAR
U petak 13.3. u našoj školi se održao seminar za nastavnike početnike iz cijele Hrvatske.
Cilj je bio pokazati mladim nastavnicima način rada mjerenja na vodi,te izrada i očitavanje grafova.
uvodni govor naše cijenjene pedagogice uz jutarnju kavu
dolazak na našu mjernu postaju na Kupi
predavanje o izradi i očitavanju grafova u 5 koraka
Ekološko društvo Pan - Karlovac (skraćeno Eko Pan) je nevladino, nestranačko i neprofitno udruženje čija je misija edukacija o ekologiji, zaštiti prirode i okoliša, promicanje načela održivog razvoja te organiziranje i sudjelovanje u zaštiti okoliša na području Karlovačke
Županije.
MEDICINSKI FAKULTET RIJEKA
projekt- Stabilni izotop u oborinama
cilj i svrha ovog projekta- načiniti znanstveni rad pod nazivom "Karta stabilnih izotopa u oborinama na području Republike Hrvatske" kao i približiti učenicima znanstveni rad u laboratoriju.
kako će se projekt provoditi i na što treba posebno paziti-
Svaki dan nakon što načinimo mjerenje količinu oborina (kao i do sada) vodu pohranjujemo u kanister. Kanister počonjemo puniti prvoga dana u mjesecu a završiti zadnjega dana u mjesecu. Kada vodu zadnjeg dan ulijemo u kanister zatvorimo ga i dobro protresemo. Nakon toga uzmemo tri bočice (koje nam da Medicinski Fakultet) i napunitmo ih do samoga vrha. Tako pune bočice Fakultet preuzima i vršiti daljnju analizu i obradu podataka.
Postupak otvaranja spremnika, ulijevanja oborinske vode i zatvaranja spremnika potrebno je obaviti šte brže kako ne bi došlo do «bježanja»izotopa iz spremnika. Isto tako potrebno je dobro zatvoren spremnik drzati na tamnom i hladnom mijestu .
Surađujemo i sa Hlocim d.o.o.građevinskom firmom koja nas je pošle godine obradovala sa ulaznicama za predstavu u Zorin domu,te ove godine sa mnoštvom pribora koji je podijeljen za kreativne radionice u sklopu s likovnom kulturom
Surađujemo i sa udrugom žena "Katarina Zrinska" od koje smo dobili ovo drvo mira
|
16.03.2009., ponedjeljak
ŠKOLSKA GODINA 2008./2009.
Javljamo vam se nakon godinu dana kako bi vam pokazali što se događalo sa našim mjerenjima te ostalim aktivnostima u GLOBU.
Za početak nešto o našoj školi.
Osnovna škola Banija nalazi se na lijevoj obali Kupe gotovo u središtu Karlovca. Obuhvaća vanjsku površinu od 6 500 metara kvadratnih. Škola je okružena zelenim raslinjem i parkom što uz primjerno održavanje doprinosi ugodnom ozračju. Na sjevernoj strani je maleni voćnjak koji je sađen 1993. godine. Zamišljen je za izvođenje aktivnosti u školskom vrtu i za izvan učioničku nastavu. Dio školskoga prostora je ograđen i tu su asfaltirana igrališta.
Škola je izgrađena 1961. godine. Unutrašnjost zgrade zajedno sa sportskom dvoranom iznosi oko 4 900 metara kvadratnih. Zgrada je izvedena na kat te raspolaže sa 19 učionica. Učionice su djelomično opremljene za svaki predmet tako da učenici imaju kabinetsku nastavu. U školi se nalazi moderno opremljena knjižnica koja radi po standardima predviđenima za tu namjenu. Osim toga raspolaže sa multimedijalnom učionicom za izvođenje moderne nastave, a u halu se održavaju predstave i slično.
U našoj školi je uvijek veselo, a na ovoj nam se slici pridružio i ravnatelj. :)
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
|
|
< |
ožujak, 2009 |
> |
P |
U |
S |
Č |
P |
S |
N |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
Ožujak 2012 (1)
Veljača 2012 (1)
Ožujak 2011 (4)
Veljača 2011 (1)
Svibanj 2010 (1)
Ožujak 2010 (4)
Ožujak 2009 (11)
Svibanj 2008 (10)
|
Opis bloga
Zanimljivosti, novosti i svi podatci vezani za GLOBE u Oš Banija...
O ŠKOLI:
Oš Banija se u GLOBE program uključila školske godine 2002./2003.
Blog smo napravili 2008..
Pisat ćemo o svim događajima u školi koji su vezani za GLOBE ili imaju sličnu svrhu kao GLOBE.
Na blogu su radili ovi učenici: Filip Jakšić i Ivan Štefanac 7.a;
i mentorica: Barka Komadina, nast. biologije
2010. Blog je uredila učenica:Petra Šaban 8.b
i nastavnica:Ankica Veseljić
Ukupan broj mjerenja do 1.3.2010.
preko 30 572
|
|
|