Glas potrošača

nedjelja, 14.12.2008.

Obavijest potrošačima

Obavještavamo potrošače koji su od odvjetničkih kancelarija (Hanžeković, Radaković & Partneri - Zagreb, Zoran Zović Split i drugih) dobili opomene za dugovanja pristojbe HRT, davatelja komunalnih usluga, jedinica lokalne samouprave i drugih) da nisu u obvezi platiti odvjetničke „usluge“ a oni koji su platili spomenutu „uslugu“ da od odvetničke kancelarije zatraže povrat uplaćenog iznosa sa pripadajućim kamatama.

I ranije smo građane obavještavali o našem stavu da odvjetnici nemaju pravo od potrošača tražiti plaćanje svojih usluga, ugovorenih sa trgovcem – davateljem usluga, ako sa istima nemaju ugovorni odnos, no, ovaj smo put dobili i službeno tumačenje Državnog inspektorata – Središnjica Zagreb, u predmetu prigovora za naplatu troškova opominjanja od strane odvjetnika Zorana Zovića iz Splita, kako slijedi:

Troškovi u svezi opomene odvjetnik može naplatiti od trgovačkog društva, jer sa njime ima ugovor o poslovnoj suradnji. Sa korisnicima komunalne i druge usluge odvjetnik nije zaključio ugovor i nema zakonskog osnova tražiti uplatu troška sastavljanja opomene na svoj žiro račun.

Dakle, trgovac – davatelj usluga može naplatiti samo troškove opomene koja je utvrđena općim uvjetima ili je temeljena na ugovoru između isporučitelja proizvoda ili usluga sa kupcem. Odvjetnici koji naplaćuju usluge izrade i dostave opomena, bez da je usluga sa potrošačem prethodno ugovorena, jeste protupravni posao.

- 21:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #