|
PC servis Zadar - popravak računala i instaliranje programa na Ugljanu, Pašmanu, te u Zadru i okolici.
facebook.com/zdrelac - adresa ovog bloga na Facebooku. Novosti možete pratiti ako izaberete "Sviđa mi se"
Ljetovanje na Pašmanu:
Apartmani Pašman
Apartmani Ždrelac
Apartmani Tkon
Pasman, appartamenti Tkon
Pasman, appartments Tkon
RTL, Dnevnik, HRT, Večernjak, Jutarnji, SD, Aparatczyk, Uspjeh, Testovi, IQ test, Zadar, Vir, Apartmani Hrvatska.
Jadrolinija i Liburnija (bus)
Most Ugljan Pašman - kopno: up-most.blogspot.hr
Aktualni podaci o vremenu
Vrijeme, prognoza:
- slijedeća 4 dana
- za Jadran (3× dnevno)
- za pomorce (3× dnevno)
- bio prognoza
- Zadar 7 dana
- Ždrelac 5 dana
- Aladin - vjetar i tlak
TZ Pašman
Općina Pašman
E-mail: opcina.pasman@zd.t-com.hr
Broj telefona: 023/260-260;
Broj telefaksa: 023/260-402;
Facebook: OpcinaPasman
Javna komunalna ustanova " OTOK PAŠMAN "
Tel: +385 (0)23 260 199
Ravnatelj +385 (0)23 260 400
E-mail: jku-otok-pasman@zd.t-com.hr
Zakrpaj.to - za prijavu komunalnih problema
Karta Pašmana:
HGSS Pašman
Županijski glasnik
i Službeni glasnik Općine Pašman (od 2015.)
Biogradski glasnik - vijesti s Pašmana, iz Biograda i okolice
nasiskolji.hr
kalionline.net
Hrvatski propisi o gradnji i prostornom uređenju:
- Webgradnja.hr
Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva:
- Zakon, akti i mišljenja o prostornom uređenju i gradnji
- Prostorni planovi:
- Zadarska županija
- Uredba o uređenju i zaštiti zaštićenog obalnog područja mora
- Kakvoća mora u RH
Ured za Katastar Zadar
Narodne novine:
- Uredba o javnoj raspravi u postupku donošenja prostornih planova
- Zakon o zaštiti okoliša
- Pravilnik o procjeni utjecaja na okoliš
- Uredba o određivanju građevina od važnosti za Republiku Hrvatsku
Novi Zakon o prostornom uređenju i gradnji
i novi Zakon o zaštiti okoliša
Zakon o općem upravnom postupku
Zakon o upravnim sporovima
Zakon o pravu na pristup informacijama
Galerija svjetionika:
Karta Hrvatske:
Karta Zagreba, Karta Splita, Karta Rijeke i
Karta Osijeka
Peljar - Mali Ždrelac:
navigacija i karta.
Propisi o barkama: Nemo-hr
VRIJEME I KLIMA JADRANA:
Meteorološke priče
GOOGLE MAPS:
Lukoran, Sutomišćica, Poljana, Sv. Mihovil, Preko, Ošljak, Kali, Kukljica,
GLADUŠA, Ždrelac, Banj, Dobropoljana, Neviđane, Mrljane, Barotul,
Pašman, Turanj, Filip&Jakov, Kraj, Ugrinić, Tkon, Biograd..
(ako nije točno fokusirano refreshaj mapu sa F5)
Minimalne dozvoljene
lovne veličine riba
Podvodne fotografije
Ribe Jadrana i ostali živi svijet
ABYSSO - biologija mora, arheologija, povijest, ronjenje..
|
20.08.2007., ponedjeljak, 22:17
Katastarska izmjera u Ždrelcu
eZadar donosi za nas vrlo važnu vijest koju prenosim u cijelosti: Načelnica Općine Pašman Maja Bašić potpisala je ovih dana ugovor za izvođenje katastarske izmjere za mjesto Ždrelac.
- Nove katastarske izmjere i više su nego potrebne jer nemamo pravo stanje u prostoru, a prostorni plan koji je u proceduri donošenja temelji se na kartama iz vremena Austro-ugarske istaknula je Bašić:
Katastarske izmjere sljedeće tri godine radit će se samo za mjesto Ždrelac, iako je plan da se za sva mjesta na Pašmanu naprave jednake izmjere čim se skupe veća financijska sredstva. Ugovor je vrijedan 2,7 milijuna kuna, a 60 posto će financirati Državna geodetska uprava. Uz tekst eZadar je priložio i audio snimku. Evo transkript dotične izjave načelnice Bašić: "Ovim će se naravno postići lakša legalizacija.. kuća na Gladuši i ostalih kuća koje imamo izgrađene zbog toga što većina tih vlasnika nema uopće izlaz na javnu prometnu površinu, odnosno putevi - dijelovi čestica koje su oni dali nisu u katastru ucrtani. U naravi, ti putevi postoje, jer ljudi su dali dijelove svojih čestica za put. Ucrtati će se državna cesta, ucrtati će se svi putevi, ljudi će moći napraviti podjele, upisati se u vlasništvo jedan kroz jedan.. na puno jednostavniji način nego da se ide svatko pojedinačno.. ..geodeta na teren.. jer će na ovaj način biti izmijenjene i zemljišne knjige na sudu."
Pašman.hr: "U četvrtak, 16. kolovoza 2007. Općina Pašman (načelnica Maja Bašić) i Državna geodetska uprava (zamjenik ravnatelja Mirko Alilović) sklopile su Ugovor za obavljanje geodetsko-katastarskih usluga u svrhu izrade katastra nekretnina na području Općine Pašman, za katastarsku općinu Ždrelac, u vrijednosti 2.732.000 kn, sa Geodetskim zavodom Rijeka d.o.o. (direktor Damir Delač) i Aces-om d.o.o. Zadar (direktor Zdravko Zorić).
Državna geodetska uprava osigurava 60%, a Općina Pašman, zajedno s vlasnicima nekretnina 40% navedenog iznosa. Predviđeno financiranje poslova je u 3 godine i to 2007. godine – cca 20%, a 2008. i 2009. – po cca 40% ugovorenih poslova." Uz vijest nadodajem da smo pri zahtjevu za lokacijsku dozvolu prije par godina svejedno morali zvati geodete na terene i sve to platiti. Sad se dokumenti koje su geodeti izradili više ne nalaze u Biogradu nego se koriste ili u sklopu izrade UPU-a ili / i kao dio ove katastarske izmjere kojom će se sve granice koje su geodeti ucrtali za pojedine čestice međusobno uskladiti. Ako će to trajati pune tri godine onda prije toga ne možemo očekivati ni mogućnost dobivanja dozvola.
Linkovi: Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina
Prostorni plan Zadarske županije iz 2006.
Povezano:
- Katastarska-izmjera-snimanje-15.2.2008
- predavanje-o-katastarskoj-izmjeri-u-zdrelcu-3.11.
- izmjera-zemljista-od-24102007
|
¤ Komentiraj
08.08.2007., srijeda, 19:03
Javni prilaz na parcelu i pravo pristupa obali.
Jedan od uvjeta za dobivanje lokacijske dozvole je postojanje javnog prilaza do parcele. Ulice u Gladuši postoje, ali su na privatnim parcelama, većinom neuređene, ponegdje i preuske za nesmetan prolaz vozila i pješaka. UPU koji se upravo izrađuje bi trebao točno odrediti kakve će biti ulice. Zakonski minimumi su obično 3.5m, no s obzirom na postojeće okolnosti na nekim mjestima to će vjerojatno biti manje. O tome kako se i drugdje prostorni planovi mogu prilagoditi možete pročitati u arhivi ovog bloga.
Možda se pitate zašto bi se nekome progledalo kroz prste i prilagođavalo prostorne planove? E pa to nije zbog toga što se netko bahatio i gradio namjerno protiv propisa, nego zbog toga što krajem '70ih i početkom '80ih nitko od nadležnih nije odredio da ulice moraju biti široke bar 3m kao što piše u današnjim zakonima. Naravno, uvijek ima iznimki, namjernih kršenja zakona. U Gladuši postoji nekoliko pravila po kojima se gradilo. U početku su se kupovali tereni uz obalu i tad su vlasnici terena dobili informaciju da moraju ostaviti 1m za prolaz do mora. Kasnije su se kupovali tereni dalje od obale i pri tom je nekim kupcima rečeno da trebaju za prilaz autima ostaviti 1m, a nekima 1,5m. Tako su ulice ponegdje široke 2, ponegdje 3, a negdje i malo šire. Dodatno, u današnjem zakonu o gradnji postoji propis o minimalnim udaljenostima između dviju kuća, kao i o minimaloj udaljenosti kuće od ruba terena (3m). Mnoge kuće nisu udaljene tih 3m od ruba terena, a da se ne radi o nečemu bez presedana možete se uvjeriti ako se prošećete ulicama Kukljice ili bilo kojeg drugog mjesta uz obalu. Nekad je takva gradnja s uskim uličicama bila pravilo. U međuvremenu su auti i ceste postali nešto bez čega se ne može zamisliti civiliziran urbani život. Propisi to prate, pa se sad i za Gladušu izrađuje Urbanistički plan uređenja kojim se vjerojatno nastoje maksimalno proširiti ulice, tj. kolno-pješački pristupi parcelama. Pretpostavljam da će se odrediti da ulice moraju biti široke najmanje 3,5m. Ako je kuća odmah uz rub puta valjda će se tolerirati uži dijelovi, uvažavajući gore navedene okolnosti. S obzirom da se u zakonima koji su dostupni u Narodnim novinama ne specificira minimalna širina pristupa moru, ne vidim zakonskog razloga za širenje tih pješačkih puteva od zadnjih parkirališta do mora na širinu od 3,5m. Za očekivati je da će vlasnici terena koji bi morali dati 1,75m za kolno-pješački pristup zahtijevati da se i uz obalu prošire pješački u kolno-pješačke puteve, što znači i rušenja odavno uređenih stubišta koja su i danas jedini uređeni dijelovi nekih ulica. O tome kako će ulice uskoro izgledati konačnu će odluku donijeti pravna osoba/tijelo koje izrađuje plan.
U Uredbi o zaštiti obale piše tek općenito da se pri planiranju treba "osigurati slobodan pristup obali i prolaz uz obalu te javni interes u korištenju, osobitog pomorskog dobra".
Grad Krk u programu mjera za unaprijeđenje prostora navodi da ubuduće "prostorna cjelina ugostiteljsko-turističke namjene širine veće od 500 m uz obalu, mora imati najmanje jedan javni cestovno-pješački pristup do obale." Iako Gladuša nije ugostiteljsko turistička zona, ako se odredi da svakih 500m mora biti jedna prava cesta do mora to bi značilo da bar 3 ulice u naselju moraju biti pravi kolnici do mora. Neke ulice već i jesu uređene na taj način.
6.12.2005. je usvojen prostorni plan općine Preko iz kojeg izdvajam ovaj dio:Iznimno, "kolno-pješački pristup parcele na javnu površinu može biti i uži od 5,0 m, ali ne uži od 3,5 m uz uvjet da duljina puta ne prelazi 50 m, odnosno 100 m sa ugrađenim ugibalištima (proširenjima na 5 m) na razmaku od 50m."
Evo i dio iz prostornog plana općine Matulji: Članak 34.
Na građevnim česticama oznake 4.1. i 4.2. dozvoljena je gradnja - rekonstrukcija pješačkih puteva i površina. Pješački putevi dijelom se mogu urediti kao stubište.
Najmanja dozvoljena širina pješačkog puta iznosi 2,0 m.
Pješačke površine potrebno je urediti primjenom primjerenih elemenata opločenja: betonom, asfaltom, kamenom pločom, betonskim elementom, granitnom kockom i slično, opremiti urbanom i likovnom opremom i hortikulturno urediti
Iz prostornog plana grada Korčule:"Samo jedna vozna traka može se izgraditi izuzetno i to:
a) na preglednom dijelu ulice pod uvjetom da se svakih 150 m ugradi ugibalište;
b) slijepim ulicama čija duljina ne prelazi 100 metara na preglednom, odnosno 50 metara na nepreglednom dijelu;
c) u jednosmjernim ulicama;
d) u izgrađenim dijelovima naselja ako nije moguće ostvariti povoljnije uvjete prometa."
S obzirom da parcele moraju imati javni prilaz, neki tvrde da se putovi moraju pokloniti državi kako bi postali javni, uređeni kolno-pješački pristupi. No, u Zakonu o vlasništvu se spominje i tzv. nužni prolaz.: članak 22,.: "Nužni prolaz preko neke nekretnine kao poslužne osnovat će svojom odlukom sud na zahtjev vlasnika druge nekretnine, ako do nje nema nikakve ili nema prikladne putne veze s javnim putom i ako je korist od otvaranja nužnoga prolaza za gospodarenje tom nekretninom veća od štete na poslužnoj nekretnini, a uz obvezu vlasnika nekretnine u čiju se korist nužni prolaz osniva da plati punu naknadu vlasniku poslužne nekretnine. " Dakle, možda postoji i druga mogućnost, a to je zajedničko vlasništvo nad ulicama na način da svi vlasnici nekretnina preko udruge postanu suvlasnici ulica i tako ostvare pristup do glavne ceste, umjesto da te ulice poklone općini ili državi. Koje su eventualne prednosti jednog ili drugog rješenja potrebno je detaljnije ispitati.
- Na sastanku 24.07.'08. predsjednik UVNGM predložio je da članovi udruge zatraže koncesiju na dio obale od uvale Kablin do Mosta tj. plovnog puta, radi zaštite okoliša. Mislim da bi se osim zaštite okoliša time mogli zaštiti i neki dijelovi koji nisu prirodan okoliš, ali su postali neophodni u urbanim naseljima. To su razni mulići od kojih je možda neke potrebno ukloniti, ali dobar dio je tu jer su potrebni. Ukoliko se ne bi zatražile dozvole za njihovo uklapanje u prostorne planove lako je moguć dolazak inspekcija i bagera koji će ih ukloniti i time možda više devastirati obalu negoli su to učinili vikendaši gradnjom raznih mulića i skakaonica, te popunjavanjem pukotina u stijenama betonom.
- Pojedini članovi UVNGM-a predlažu da se zajednički uredi izvlačilište za čamce u uvali Ždrelaščica, na mjestu gdje se to i dosad obavljalo uz otežane uvjete, istočno od Tisnog rta na sjevernom dijelu naselja. Nakon uređenja moglo bi se naplaćivati korištenje izvlačilišta, pod uvjetom da se dobije koncesija za održavanje i tog dijela obale.
Oznake: šetnica
|
¤ Komentiraj
Urbanistički plan uređenja Gladuše
[Napomena: naslov bi trebao biti PPU jer je ovo karta PPU-a, a natpis UPU koji se vidi na karti znači da se za područje Gladuše treba raditi i UPU.]
Prostorni plan općine Pašman je već dugo u posljednjoj fazi, odobren je od strane nadležnog ministarstva i sad čekamo službeno usvajanje na razini općine. Za naselja se izrađuju detaljniji planovi, pa će se za Gladušu raditi Urbanistički plan uređenja (UPU) nakon usvajanja PPU. Udruga vlasnika nekretnina Gladuša-Most je tijekom ljeta ('07) od Općine dobila umanjenu kopiju tog plana koji je iscrtan preko stare katastarske mape za područje Gladuše. Na karti su označene granice građevinskog područja, a unutar njih i granice gušće naseljenih područja (S1). U izgrađenim dijelovima naselja ne vrijedi Uredba o zabrani gradnje obiteljskih kuća i vikendica unutar 70m od mora. Nekoliko kuća koje su stare bar 20 godina nisu unutar S1, kao i mnoge što su izgrađene zadnjih godina.
Kako bismo mogli vidjeti gdje su nam kuće dobivenu kopiju UPU-a sam prekrio satelitskom snimkom naselja. Prekrivanje nije potpuno precizno, ali i ugrubo se sasvim dobro razaznaju granice obale i zemljišnih čestica.
S1-most-sjever.jpg - 3 kuće koje su unutar 70m od mora izgleda da nisu unutar "gusto" izgrađenog područja, koliko god karte bile loše preklopljene. No, sve je to izgrađeni dio GP-a, pa bi legalizacija trebala biti moguća.
S1-uz-most-jug.jpg - najstariji dio naselja. Nekoliko kuća na južnom dijelu je izvan "gusto izgrađenog" S1 područja.
S1-oko-zagrebacke-ulice.jpg - jedino se ulica u kojoj je suhi vez za jahte ne nalazi u S1.
S1-od-ulice-ruzmarina.jpg - ulica prije Puta ružmarina je izvan S1.
kuca-uz-cestu.jpg - je u GP, kao i dio maslinika uz glavnu cestu.
S1-uz-uvalu.jpg - jedna nova kuća uz obalu je izvan S1. [ali unutar izgrađenog dijela GP-a, pa ako udovoljava ostalim kriterijima iz PPU ne bi trebalo biti rušenja.]
S1-oko-ducana.jpg - ako sam dobro preklopio kartu i snimke izgleda da je nekoliko (3-5) kuća uz obalu izvan S1. Kuća desno kao i jedna pored nje (ne vidi se na tom isječku) ipak su izvan S1, ali i izvan izgrađenog dijela GP-a. Dakle, te dvije kuće ako nemaju dozvolu ne znam kako se mogu legalizirati na osnovu postojećeg PPU.
UPUoverlay.jpg
Gore na početku teksta je originalna umanjena kopija koju sam preklapao sa satelitskim snimkama.
Google Earth možete skinuti ovdje pa sami pokušati bolje namjestiti kartu preko snimke naselja.
P.S. 30.11.'07: Objavljen je prostorni plan Općine Pašman i sad je jasno da su S1 zone koje se legaliziraju po blažim kriterijima, dok u preostalom dijelu GP-a vrijede nova pravila. Dakle, ako je neslužbena karta identična službenoj, neke kuće se vjerojatno neće moći legalizirati prema postojećem planu koji vrijedi do 2015. Izmjene su navodno moguće za dvije godine.
Dodatak 14.12.'07.: Nakon što je konačno na pasman.hr objavljen i grafički dio prostornog plana tek sad znamo da je skoro cijela Gladuša u izgrađenom dijelu građevinskog područja (=> ne vrijede dijelovi Uredbe o rušenju unutar 70m). Dvije kuće na sjeveroistočnom dijelu naselja, jedna uz cestu, te jedna u predzadnjoj ulici prema Kablinu nalaze se u neizgrađenom dijelu građevinskog područja. Prijeti li rušenje za dvije kuće uz obalu? Ne znam, oni koji bi to javnosti trebali razjasniti na svojim stranicama ne objavljuju nikakva pojašnjenja.
|
¤ Komentiraj
|
|
< |
kolovoz, 2007 |
> |
P |
U |
S |
Č |
P |
S |
N |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
Kontakt:
Novi list: "Gradovi i općine najveći su devastatori pomorskog dobra..
..još se hvale takozvanim ulaganjima u pomorsko dobro, a zapravo neprimjerenim uređenjem plaža, razbijanjem stijena radi stvaranja novih plaža, izgradnjom lukobrana i nasipanjem, potpuno mijenjaju izgled obale"
Rambo Amadeus:
"..Da se pitam na sred grada ložio bih kazan,
Svako bi mi jeo, zna se, ručak jednoobrazan.
Praznikom bi instalir'o oko glave lovor
I narodu održao slijedeći govor:
Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!
Beton nama treba,
Jer iz trave opasno nas ljuta zmija vreba!
Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!
Beton nama treba,
Jer iz trave nonšalantno ljuta zmija vreba!"
|
|