Mobitelašica

srijeda, 17.05.2023.





Znate ono kad svakomalo netko zalijepi nekakav svoj foto uradak, pa odmah, kao izgovor za: lošu, preeksponiranu/podeskpoinranu, ili promašenog fokusa mutnu fotografiju; o nekakvoj smislenoj kompoziciji da ne govorimo, naglasi kako je snimano mobitelom... jer kao - da imaju nekakvu skuplju opremu, Peter K. Burian bi im trčkarao po kavu i sendviče dok oni stvaraju neviđena remek-djela.

Ne znam, je li ikome jasno kako na takav način omalovažava i vrijeđa svakoga tko iza sebe ima puno truda, znanja, ili volje za učenjem... Jer nitko još nije rekao - Čujte, ja ne znam fotografirati, ali želim naučiti, i za sada ne može bolje... ali se nadam da će biti.
Ne, sve su vam to umjetnici kojima se podrazumijeva da svaki njihov i najbezvezniji uradak odmah dobije samostalnu izložbu.
I smrtno se uvrijede kad se to ne dogodi.

Jučer me @Galaksija pitala jesam li snimala bubamare mobitelom ili fotoaparatom. Marta je draga djevojka, i sklona sam vjerovati kako me zapravo htjela pohvaliti, i tek usput mi je htjela dati do znanja kako je i njoj poznato da se dobre fotografije snimaju fotoaparatima, te da oni koji ih nemaju to i ne mogu (možda si ja samo umišljam kako ona misli da sam dobra... ali, blože moj, nitko nije savršen... :))). Pa sam ja zahvaljujući njoj jučer snimala i fotoaparatom i mobitelom :)

I da se razumijemo... ništa od toga nije posljednji krik tehnologije, prije bi se moglo reći da je pred 'rikavanje', zastarjelo :)). I naravno, ne mislim reći kako su moje fotografije odlične, bez obzira čime ih radila, i da bih s boljom opremom bila nenadmašna, nego samo da da se ja uvijek trudim izvući maksimum iz onoga čime raspolažem. Bila to oprema, ili tek raspoloživi objekti za fotografiranje. Prava vrijednost i je u tom maksimumu, tj. volji za izvući ga.
I zato vas molim - prestanite naglašavati kako ste snimali mobitelom, jer ako znate da možete, i da hoćete drugi put bolje, onda i nema razloga da se bilo kome ispričavate... a ako ste 'znalac' koji samo drugima pojašnjava razloge svojih i tuđih ograničenja, također vas molim da prestanete... jer oni kojima je do toga stalo jako dobro primijete razliku...

Tako, recimo, svi oko mene odavno znaju da ja ne želim pisati uspješne romane jer nemam zlatnu tipkovnicu... i da ih u novije vrijeme odbijam pisati sve dok si ne nabavim svog osobnog AI-a. Jer tko je još zaradio Nobela tipkajući na šarenoj mehaničkoj tipkovnici za gejmere :O

'Znalcima' evo ostavljam ovu 'mozgalicu' - za pogoditi fotografije koje su snimljene fotoaparatom, a koje mobitelom (konstruktivne kritike su isto dobrodošle), a vas ostale ću pitati - mislite li da cijenite dovoljno tuđe znanje, sposobnost i trud... onoliko koliko mislite da ste vi sami zaslužili za svoja postignuća? :)




















<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.