Dubai2

petak, 21.03.2008.

Salik

Kad su u Dubaiju uveli automatski sustav naplate na autocesti, Salik, nisam mogao a da se ne sjetim znamenite recenice iz Kusturicinog filma "Otac na sluzbenom putu", promjenim jedno slovo kako bi odgovarala situaciji i njome opisem novonastale promjene u nasim zivotima: "Ja sam Salik, na govno sam nalik!".
Zbilja, sto je Salik?
Kako bi olaksali prometovanje gradom mudraci iz gradske uprave su se dosjetili da naplate prometovanje Sheikh Zayed Roadom, prometnom kicmom grada tako da stave automatsku naplatnu stanicu zapadno od 4 petlje i jednu neposredno prije mosta Garhoud. Vec smo naucili da kad se ova cesta zatvori zbog npr. posjeta Georga Busha nema smisla odrzati normalan radni dan u Dubaiju. No, gradska uprava zna bolje od ikoga koliko se vozi ovom prometnicom...

Image Hosted by ImageShack.us

Naplata je organizirana jednostavno i efikasno: sva vozila imaju na vjetrobranu iznimno ruznu naljepnicu boje...hm, Salika, ako me shvacate, koju senzor ocita neovisno o brzini kojom prolazite. Ukoliko senzor detektira prolazak vozila, a ne ocita Salik aktivira se kamera na nosacu ispod kojeg je vozilo proslo sekundu ranije i snimi registraciju.

Image Hosted by ImageShack.us

Sustav automatski skida sa racuna 4 dirhama, Barbara automatski zna kada se i gdje krecem po gradu jer dobiva poruke i mailove o vremenu i smijeru prolaza. Namjera Salika nije uredjivanje nasih obiteljskih odnosa, nego rasterecenje Sheikh Zayed Roada i usmjerenje prometa na alternativne ceste. To sto ce alternativne ceste tek biti izgradjene nije predstavljalo promet onima u upravi za ceste, ali sa zato pretvorilo u nocnu moru onima koji zive na tom djelu Dubaija.
Povucimo paralelu sa Zagrebom:
Zamislite npr. da Miki odluci naplacivati Slavonsku aveniju od Vjesnika do Coca-Cole. Da mu ljudi ne bjeze u Savsku postavit ce naplatu na onaj zeljeznicki most prije Savske. Na konferenciji za tisak ce objasniti da je namjera rasteretiti Slavonsku jer ljudi navodne ne koriste avenije Vukovar i Dubrovnik. Da bi se u potpunosti shvatili u moju situaciju zamislite da avenije Vukovar i Dubrovnik u Dubaiju jos ne postoje, ali Miki je odlucan izgraditi ih jos za vrijeme ovog mandata, iako je to obecao o u proslom. Takodjer, zamislite da zivim na Kneziji, a radim u Cvjetnom, tramvaja ni busa nema, a temperatura je ugodnih 45 stupnjeva. U normalnoj situaciji bih trebao platiti cestarinu za tih 5 minuta, ili jednostavno izici na Savsku iz Knezije i proci kroz Prisavlje. Ali.....
...kako u Dubaiju zivi pola milijuna Indijaca kojima ova 4 dirhama znace jako puno, a svi zive u Sharjahu, zamislimo da u istocnom Zagrebu radi pola milijuna Zagoraca koji zive u Zagorju i lagani su na novcaniku kao moj prijatelj Mirek iz Oroslavja. Vec od zore naslagani su u nepreglednoj koloni za Slavonskoj i neposredno prije Savske pokazuju koliko covjek moze biti inventivan i domisljat, prolazeci svim mogucim putevima, oputinama, stazama kroz Kneziju, Cvijetno, Vrbik i obilaze naplatu. (Znam da vam je ovaj scenarij u kojem su Zagorci nadmudrili Hercegovca tesko moze uci u glavu, ali zamislite samo...). Vec prije HTV-a su nazad na Slavonskoj, tako da i oni koji su prosli kroz naplatu nakon nekoliko stotina metara staju u koloni. Svi okolni kvartovi su zakrceni i ne moze se krenuti ni u jednom smjeru, niti prema gradu, niti prema jadranskom mostu. Taman kad sve to prodje oko rucka, pocinju se vracati nazad. Opet je blokirana Marohniceva, Vrbik, Cvjetno....
A sve za 4 kune...

- 21:56 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...