Dubai2

četvrtak, 22.05.2008.

Džalil

Danas je Nebojsin zadnji dan u firmi. Odlazi raditi za Libanonca. Za poklon smo mu kupili ulastene cipele spicoke, poliestersku kravatu, jeftinu cigaru i wet look gel za kosu. Nek se covjek uklopi od prvog dana.zubo Bila je i oprostajka u Alamu. Dragana i ja smo dosle prve u pub. Tko o kome, a nas dvije o zadnjim Diorovim modelima. Snimile smo smo dva tipa na sanku. Kaze Dragana, inace Beogradjanka "Barbi, ovi su nasi, gledaj fizionomiju, sto posto!" na to kazem ja svojoj priji "Jesu nasi su, ali su Hrvati."" Kako znas?" Gledam, odmjeravam i primjetim onaj Gianni look (Podgorani ce znati o cemu govorim) i kazem: "Noc je, u pubu smo, a naocale su im na glavi. Uostalom, ne nose carape". I tako rasprava stane. Okupilo se ostalo drustvo, dosao i Džalil, nas kolega koji je do danas radio s Nebojsom i zavolio rakiju. Za blogosferu, Džalil je inace Indijac, ima oko 40 godina i rodjen je u Dubaiu. Sjeca se davnih dana kada se voda donosila na devama iz oaza. Zna i da vecina nas iz tog drustva prica nekim slicnim jezikom. Ne zna on nasu povijest. Mi smo njemu svi jednaki i on se ne opterecuju detaljima.
Mjesani smo, pricamo engleski, ali tu i tamo se zalomi neka nasa. Prica se o svemu, ali Dragana i ja s vremena na vrijeme okrenemo pricu odakle su momci. Ona nastavlja tvrditi da su "nasi" sto u prijevodu znaci iz bivse Jugoslavije, a ja da su Hrvati, i to s mora. Kao argument spominjem carape. Poslali smo Karen da pita mladice odakle su, tocnije, poslali smo je da ih pita da li su iz Hrvatske. Njenim povratkom dobili smo jos dva clana za stolom. Decki iz Rijeke, rade na skveru, iliti dry docks po dubajskom. Dok smo ja i moji Hrvati razvijali staru dubajsku pricu tko je koliko u Dubaiu i tko sto radi, Džalil je na drugom kraju stola raspravljao o tome da Hrvati ne nose carape zujo, i kakva je to nacija koja hoda bez carapa. Jos uvijek ne moze doci k sebi da ne nosimo carape i da sam ja znala da su Hrvati bas zbog toga detalja. hrvatska
Prijatelju Džalil, galeb je galeb i s drugim pticama se ne mijesa. rolleyes Dragi moj Džalil, zar se mokasine nose na carape? no


- 20:17 - Komentari (2) - Isprintaj - #

nedjelja, 11.05.2008.

Prica o dva lucka grada


Prije tri godine, negdje bas pred lokalne izbore, jedan hrvatski web portal kojemu senzacionalizam nije stran, a istina nije bitna, napuhao je predizbornu ideju o rjesavanju prometnog cvora kojom se Fiumane htjelo privuci da glasuju bas za tu listu. Sa portala je vristao naslov koji je sugerirao da ce Rijeka imati suvremeni prometni sustav poput Dubaija u kojemu se prema autoru gradjani voze nadzemnom zeljeznicom. Znajuci da se prometni sustav Dubaija 2005. godine sastojao od smrdljivih autobusa, taksija i drvenih abri koje poput mrava prelaze zaljev napisao sam kratki osvrt na tu temu.
Prosli su lokani izbori, prosle su tri godine.
Rijecani jos uvijek imaju autobuse, vjerojatno i jos jedno vrijedno ulaganje u jos jednu studiju o razvoju prometne infrastrukture u gradu.
Dubai jos uvijek ima autobuse, ali i ulaganje milijunsko ulaganje u prometni sustav. Prosli mjesec u luku Jebel Ali stigli su prvi vagoni za buduci metro.

Image Hosted by ImageShack.us

A sve je pocelo kad su prije dvo godine uz Sheikh Zayed Road osvanuli prvi stupovi. Visi, nizi, jos nizi, ali svi uredno poredani na pravilnim razmacima i oznaceni brojevima. Uskoro je prometni kaos u svakom kvartu bio opravdan novim "metro-projektom" i pesimisti im nisu vidjeli kraja. Jos prije nego sto su zadnji stupovi oznacili trasu buduce zeljeznice, oni prvi su poceli dobivati nosace na vrhu.

Image Hosted by ImageShack.us

Za godinu dana Dubai je imao preko 100 kilometara pripremljenog "terena" za najambiciozniji prometni projekt na Bliskom Istoku.

Image Hosted by ImageShack.us

Potom smo u pustinji jugozapadno od grada nasli bazu u kojoj se rade elementi nove konstrukcije. Konzorcij DURL (Dubai Rapid Link) je u Dubai Investment Parku napravio svoj stozer u kojemu je izgradjena cementna baza i u kojem su se radili elementi po mjeri. Elementi su potom razvezeni duz 52.1km dugacke crvene linije metroa. Tamo su iz docekivali djelatnici japanskog Obayasija i posebnom tehnologijom spajali skeciju po sekciju metodom naprezanja.

Image Hosted by ImageShack.us

Nakon sto je gotova jedna sekcija mocna se dizalica "otklize" dalje i radi na sljedecoj sekciji...

Image Hosted by ImageShack.us

...dok su posebne sekcije izgradjene tamo gdje metro preskace velike petlje i krizanja...

Image Hosted by ImageShack.us

Kad je rezultat bio opipljiv, trasa "probijena" i fama da bi projekt mogao trajati godina izbrisana, Dubai Road and Transport Authorities je konacno obznanio planove. Gradjani su mogli vidjeti prvi vagon...

Image Hosted by ImageShack.us

...a onda se saznalo i kako ce 166 kilometarski sustav zapravo izgledati. Za one koji poznaju Dubai, crvena linija ce kretati iz Rashidiye, kupiti putnike sa terminala 1 i 3 iz zracne luke i u Garhoudu zaroniti pod zemlju, jer napucena Deira nije mogla smjestiti dvije trase nadzemne zeljeznice. Na Union Squareu dvije linije ce se dodirivati i dijeliti pozdemnu stanicu, a crvena ce krenuti na jugozapad, proci ispod zaljeva, jos jednom se susresti sa zelenom linijom kod Burjumana, da bi nakon 4 stanice izasla nad zemlju i protegnula se duz Dubaija sve do luke Jebel Ali. Sve skupa 29 stanica i putovanje sa kraja na kraj bi trebalo trajati oko 45 minuta. Zelena linija sluzi da bi se rasteretio promet u zagusenom sredistu Dubaija. Ona ide u obliku potkove iz Al Qusaisa, preko Terminala 2 i Ittihad Roada, da bi usla pod zemlju ispod najstarijih djelova Dubaija, prosla ispod zaljeva tamo gdje je najuzi, u Shindaghi i vratila se nazad u Jaddaf. Duga je 17.6 kilometara, ima 14 stanica od koji je 6 pod zemljom. Dok su gradski oci dijelili viziju sa zainteresiranom javnosti, vrijedni radnici su na nadzemnoj trasi obavljali pripreme za polaganje pruge. Ovdje ih vidimo kako uredjuju prugu kod hotela Kempinski Dubai Ski Resort.

Image Hosted by ImageShack.us

Da, imamo ski resort, cak i na +40. Nize, prema juznim predgradjima pruga je vec postavljena i sada se testiraju vlakovi. U pozadini vidite i jednu od 35 stanica koje se trenutno montiraju.

Image Hosted by ImageShack.us

Sretnici su izbjegli rad na pustinjskom suncu, njihovo radno mjesto je duboko ispod Dubaija. Naime, obje linije prolaze tunelima ispod zaljeva i starog dijela grada. Od tri planirana tunela dva na crvenoj trasi su zavrsena, dok se onaj na zelenoj trasi trenutno busi...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

I za 14 mjeseci u grad bi trebali ici vlakom. Radovi za sada ne zapinju, sto je rijetkost u Dubaiju. Osim metroa, Dubai je vec izgradio i jednotracnu zeljeznicu koja bi trebala spajati Jumeirah Palm sa ostatkom prometnog sustava...

Image Hosted by ImageShack.us

...a najnovija ideja ukljucuje spajanje shopping centra Mall of Emirates sa stambenim kompleksom Dubai Marina cestovnim tramvajem na Al Sufouh Roadu...
U Dubaiju iznenadjenjima nikad kraja.U Rijecu je pronadjen les u zeljeznickom tunelu.

- 21:46 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...