Dubai2

petak, 06.10.2006.

Kazna Dohom

Vec sam vam pisao da je glavni grad Katara (zapravo jedini grad Katara) vjerojatno najdosadnije mjesto na svijetu. Vec sest puta sam bio na tom sterilnom gradilistu i svih sest puta sam se razocarao. Mislim da je netko u komentarima imao primjedbe na moj stav o Dohi, ali u ponedjeljak sam isao u Dohu sedmi put i sedmi put je dozivo isto kao i prije. Ne radi se tu o nekom rivalstvu sa Dubaijem, niti o ljubomori posto je GDP u Kataru dvostruko veci nego u Emiratima, nego o tome da je sterilna Doha jos umjetnija od umjetnog Dubaija, temperatura je vrelija od vrelog Muscata, a srce grada je hladnije od hladnog Murmanska.
Vjecni ponavljaci i neoriginalni imitatori, Katarci mogu samo biti zahvalni da na tom malom poluotocicu zbilja gdje god zabijes lopatu curi nafta, a bogatstvo se dijeli na njih manje od milijun.
Dojam o Dohi upotpunjen je nasim poslovnim procesom: iako smo u Dohi zaradili najvise dolara po stanovniku, put tamo je nesto kao kazna. Ustajanje u 5:30, taksi u 6:15 kako bi se u zracnu luku doslo u 7:00. Let u 8:15 gotovo nikad nije poletio na vrijeme. Jednosatni let na kojem se jedva stigne servirati dorucak kojeg ovog puta nije ni bilo zbog Ramazana. U Dohu se, zbog razlike u vremenskoj zoni dodje opet u 8:20 jer let traje sat vremena, a tolika je i vremenska razlika.
Zracna luka je veliko gradiliste, kao i cijeli grad, jer se Doha intenzivno priprema za Azijske igre, koje bi trebala ugostiti u prosincu. Kazem trebala, jer od svih projekata izgleda da je gotov samo nas projekt sirokopojasnog bezicnog pristupa i travnjak na stadionu, a sve ostalo, od terminala zracne luke, cesta, olimpijskog naselja, hotela pa i tribina samog stadiona debelo kasni. Suska se da je Azijski olimpijski odbor vec dao ultimatum i da je Peking pristao biti alternativno mjesto. Zamislite, samo dva mjeseca unaprijed Kinezi su pristali ugostiti 11000 sportasa i organizirati igre, kao pripremu za Olimpijadu. Medjutim, visoka delegacija Katara s kojim smo bili na sastanku, u kojoj je bio voditelj osiguranja sudionika, uvjerena je da ce igre biti u Dohi, kako je i bilo planirano. "Tako je i Atena izgledala dva mjeseca prije Olimpijade, pa je sve proslo u redu." - tjesili su vise sebe nego nas.
Doha ima sve prirodne pretpostavke da bude zanimljivija od ostalih glupih gradova izgradjenih u formi kvadrata jer se koncentricno siri oko zaljeva...

Image Hosted by ImageShack.us

...medjutim, od zracne luke koja je na slici dolje desno, pa do poslovne zgrade Qtela koja je sa druge strane zaljeva nismo vidjeli NITI JEDNU JEDINU OSOBU na ulici. Niti jedno. I tako svih sedam puta. To je isto kao da u Splitu idete od ACIja do trajektne luke i ne vidite nikoga. To se moze dogoditi samo za vrijeme utakmice Hajduka i Reala u finalu Lige prvaka, dakle nikad. (Iako ce u Splitu i u tom povijesnom trenutku barem jedan narkoman zicati kunu za drogu na autobusnom kolodvoru).

Sastanak pocinje sa tocno pola sata zakasnjenja, kao i svih sest puta prije toga (osim onog jedinog kada su svi dosli na vrijeme samo zato sto smo mi zakasnili pet minuta), i trajao je 45 minuta, tocno do vremena podnevne molitve kada su nas naglo shvatili i prihvatili sve sto nisu prihvacali do tog trenutka i gotovo bez pozdrava nestali iz sobe.
Pozvali smo taksi i receno nam je da ce doci za dvadeset minuta, samo da ga pricekamo ispred zgrade, na +35 stunjeva jer on ne moze cekati dok mi izadjemo. Nije se pojavio. Cetrdeset minuta nakon toga smo ponovo pozvali taksi koji nam je obecan za dvadeset minuta.

Image Hosted by ImageShack.us

Jos ga nema. Nakon malog foto sessiona pred novom Qtelovom zgradom odlucili smo pjesaciti do obliznjeg City Centra.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Tad sam prvi put vidio ljude kako pjesace u Dohi, kad smo prolazili pored velikog izloga u kojem smo kolega i ja vidjeli svoje odraze. U City Centru je sve zatvoreno. Ramazan je. Restorani su zatvoreni, ne prodaju ni "take away" hranu, neki sendvic kojeg bi se moglo kradom pojesti u nekom skrivenom kutku. Ispred praznog centra je red za taksi od cca 20 metara. Uzimamo ilegalni taksi, jer nasa firma prihvaca i placa trosak koji je logican, a za kojeg nemamo potvrdu i racun. Dehidriran, izmoren posto sam radio cijelu noc padam u san dok se auto stariji od mene vuce razrovanim ulicama prema aerodromu i tako dajem sansu kolegama da naprave i nesto smjesnije fotografije...

Image Hosted by ImageShack.us

Let nazad je u 3:15, ali u zracnoj luci se treba biti barem 90 minta ranije radi sigurnosnih provjera i cinjenice da se ipak radi o medjunarodnom letu. Let nazad je jos jedan sat i jedan dodajemo opet zbog vremenske razlike. I onda ravno u ured u koji se dolazi oko 6:00.
Otprilike isto kao da vam netko kaze u Zagrebu da odete u Frankfurt na sastanak ujutro i da se vratite u ured popodne predati izvjestaj. Na kraju, put je kraci od 12 sati, pa se isplacuje samo 30% dnevnice, koja se dodatno umanjuje za 20% ukoliko je domacin servirao svedski stoj pored kojeg najcesce projurimo dok trcimo na aerodrom.
I zato je Doha dosadna i za mene je kazna.

PS. Znamo da se ovaj blog cita u Dohi. Ako zelite ispraviti neki navod, ili jednostavno dati svoje vidjenje Dohe, a prostor predvidjen za komentare vam nije dovoljno velik (u sto sumnjam jer u njega mozete staviti sva godisnja dogadjanja u Dohiwink), posaljite ga mailom, rado cemo ga objaviti.

- 20:17 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...