Društveno odgovorno poslovanje https://blog.dnevnik.hr/dop2013

utorak, 21.01.2014.

DOBAR ILI LOŠ VOĐA??

JEFFREY R. IMMELT (Primjer dobrog vođe)



Jeffrey R. Immelt je izvršni direktor General Electrica od 2001. godine. Član je poslovnog vijeća , odnosno vijeća za zapošljavanje i konkuretnost. Nalazi se na brodu od tri neprofitnih organizacija: Catalyst , posvećena promicanju poduzetništva žena, Robin Hood, usmjerena na rješavanje siromaštva u New Yorku, a New York Federal Reserve Bank ve Lohr. Smatra se kao jedan od najboljih svjetskih izvršnih direktora. Godišnja plaća mu iznosi oko 25 milijuna dolara. Poprilično je kritiziran zbog rezanja američkih radnih mjesta i smanjenja plaća zaposlenicima u GE. Usprkos tome smatra se kao dobar vođa ovog vremena zbog svoje „emocionalne inteligencije“, samopouzdanja, karizme. Smatra se prototipom modernog izvršnog direktora. Za njega kažu da nikad u riječniku ne koristi izraz: „ To ne može bit učinjeno“. U godinama nakon financijske krize nastojao je smanjiti troškove i preusmjeriti GE na svoja osnovna industrijska poduzeća. Prošle godine, tvrtka je smanjila svoje troškove za 1,6 milijardi dolara, što povećava operativnu dobit marže. Tvrtka je također doživjela dobar rast u nekim od svojih glavnih industrijskih poslovnih linija. Poslovi vezani uz naftu i prirodni plin, (prodaja crpki i ostale opreme), porasli za 24%, dok su zarade u zrakoplovnoj tvrtci, koja prodaje mlazne motore, porasle za 20%.

JOHN SCHULLEY (Primjer lošeg vođe)



John Schulley je bio izvršni direktor u Apple- u u razdoblju 1983.-1993. Prije Apple-a John Schully je svoju karijeru izgradio u PepsiCo, gdje je uspio od Pepsija napravit brand broj 1. Najviše je poznat po tome što je za svoje vrijeme upravljanja poduzećem otjerao Steve Jobs-a i doveo Apple na rub bankrota. Razlog neuspjehu bio je taj što se pretjerivalo u trošenju na marketing uz nedovoljno ulaganje u tehnologiju. Propast je nastupila, zbog toga što se nisu ispunila njegova nemoguća očekivanja u rastu broja prodanih računala Apple Macknitosh na 80 000. Ispod svih njegovih očekivanja, broj prodanih računala bio je bliži 20 000, a postojala je i tendencija pada. Razlog neuspjehu je taj što je Macknitosh bio jako loše izveden. Schulley je u potpunosti zanemario činjenicu da je 70% ukupne prodaje ostvareno zahvaljujući prethodnom računalu Apple II, a Mac koji je trebao biti njegov uspijeh, u prodaji je zauzimao samo 30%. Zbog toga, dizajneri Apple-a II su bili ljuti, i napustili su poduzeće. Kasnije Apple je napustio i Steve Jobbs, a Schulley je nastojao spasiti Apple rezanjem troškova, pa je otpustio 1200 zaposlenika (20% ukupnog broja). Unatoč toj mjeri, nije mu krenilo na bolje. Apple-u su mnoge kompanije otkazale suradnju za izradu aplikacija za Macknitosh, a i prodaja je bila veoma mala. Do 1992. Apple se malo izvukao iz problema tako što si je pronašao novo tržište, fokusirali su se na poduzeća koja su se bavila izdavaštvom i na taj način povećali prodaju. Nakon Apple-a Schulley se počeo baviti politikom.

USPOREDBA
Kad uspoređujemo J. F. Immelta sa J. Schulleyom možemo zaključiti da je Immelt sposobniji i bolji vođa od Schulleya. Na to nas upućuju i podaci da je Schulley Apple doveo do bankrota, otpustio mnogo radnika i to sve zbog krivih zaključaka i postupaka tijekom realizacije svojih ideja. On je jedan od primjera lošeg vođe koji ne sluša prijedloge zaposlenika i njihova mišljenja, već ide samo za svojim planovima i idejama. Za razliku od njega, J. R. Immelt je daleko sposobniji vođa na što nas upućuju i njegovi pozitivni rezultati rada. Javnost ga također promatra s poštovanjem zbog njegove sposobnosti i predanosti radu. Svojim nastupom u javnosti i svojom karizmom ostavlja pozitivan dojam na svijet oko sebe.

ZAKLJUČAK
Činjenica jest da u današnjem svijetu i nema mnogo „dobrih“ vođa. Rijetki su takvi koji udovoljavaju svojim zaposlenicima, koji su ih spremni slušati i koji ne vrše mobing nad njima. Svaki vođa da bi uspio u svojim namjerama, u svom poslovnom svijetu, mora biti barem malo pokvaren. Živimo u svijetu koji više preferira ono što je loše od onog što je dobro. Mnoge tvrtke danas uspješno posluju isključivo zbog toga što njima upravlja sposoban vođa, vođa koji zna što radi, ali koji istovremeno nema srca za svoje zaposlenike.


21.01.2014. u 00:06 • 1 KomentaraPrint#^

utorak, 14.01.2014.

VELIKO SRCE U HRVATA


Hrvatska je zemlja koja je oduvijek zračila toplinom, zemlja koja je oduvijek bila obojena u simboličnu crvenu boju – boju ljubavi, zemlja u kojoj svatko kad uđe želi i ostati. Ona je zemlja malih ljudi, ali ljudi velikog srca. Sve to navedeno dokazuju nam brojne humanitarne akcije koje se u zadnjih nekoliko godina u našoj zemlji intezivno provode za sve one kojima je pomoć potrebna. Hrvati su bezbroj puta svojim postupcima, svojim sudjelovanjima na raznim humanitarnim akcijama, svojim doniranjima i svojim volontiranjima dokazali da imaju veliko srce, srce ljubavi. U takvim prilikama često se koristi izraz : „NISTE SAMI.“

PRUŽITE ČVRSTU RUKU SVAKOME KOME JE ONA POTREBNA! BUDITE VI TI KOJI ĆE SVIJETLITI U OVOJ TAMI !




PODUZEĆA I NJIHOVA „ SRCA“

Svjedoci smo koliko su teška današnja vremena. Ekonomska situacija teška je i najjačima, ali ipak, uvijek se nađe vrijeme ili sredstva za pomoć najslabijima. U Hrvatskoj se nedavno otvorila i šesta socijalna samoposluga. Ovaj pomak u društveno odgovornom poslovanju, u pravom ekonomskom smislu nije nikakav napredak, ali u socijalnom i filantropistickom svakako je. Njime se najslabijima omogućuju najpotrebnije životne namirnice, bez da ih moraju platiti. Ovaj pomak označava želju i poticaje društva da se pomogne najugroženijima. Pojava socijalnih samoposluga u okviru socijalnog poduzetništva pokazuje da se velike i vrijedne stvari mogu ostvariti bez novca. Dovoljna je dobrota koja će sve potaknuti na doniranje, bez obzira na to radi li se o živežnim namirnicama ili vremenu, jer u teškim vremenima pomoći nekome oplemenjuje, kako davatelja tako i primatelja.

Danas sve više poduzeća djeluje na dobrotvoran način i žele pridonijeti svome društvu. Sve više možemo čitati o projektima koji se postižu da bih nekome pomogli; naravno neki će ovo vidjet kao i pokušaj da na taj način profitiraju što možda, odnosno i je istina u nekoj mjeri. Ali, naravno da nije samo zbog toga. Moramo pomagati jedni drugima jer svako dobro nam se uvijek vrati. Neki od primjera dobrotvornih projekata u prošloj godini su:
Tvrtka Pčelarstvo Daruvar organiziralo je na sam Badnjak druženje s Djedom Mrazom ispred svoje suvenirnice u Daruvaru, gdje je svoj okupljenoj djeci Djed sa svojim pomoćnicima podijelio darove. Sva djeca su dobila poklone i svima su uspjeli izmamiti osmjehe na lica i uljepšati božićne blagdane.



PIK Vrbovec je u programu manifestacije “Kaj su jeli naši stari” organizirao dobrotvornu akciju PIK Humanitarna mortadela s kojom je ove godine prikupljeno 10.000 kuna za pomoć Dnevnom centru Stančić iz Vrbovca. Prikupljeni iznos će pomoći djelatnicima rehabilitacijskog centra u svakodnevnom radu s njihovim štićenicima, kojima je uz financijsku pomoć najvažnija briga i ljubav.
Reebok je u održao akciju doniranja za SOS Dječje selo Hrvatska koje skrbi oko 240 djece i mladih. Za svakih 10 pređenih kilometara, Reebok je donirao SOS Dječjem selu Hrvatska par Reebok tenisica, a cilj zajedničkog hodanja je bio opremiti svu djecu osnovnoškolskog uzrasta SOS Dječjeg sela Hrvatska tenisicama za nastavu tjelesnog odgoja.
Mogli bi stvarno nabrajat akcije u razne projekte jer ih stvarno ima puno što je za svaku pohvalu. Ovakvim se stvarima Hrvatska treba ponositi i pokazati svim koliko srce ima i da kad se stvarno nešto želi, to se može ostvariti.

JESTE LI I VI VELIKOG SRCA I RADO SUDJELUJETE U NEKOJ HUMANITARNOJ AKCIJI? ŠTO TO ZNAČI ZA VAS? OSJEĆATE LI SE TADA BOLJE, ISPUNJENIJE JER STE NEKOME POMOGLI PA MAKAR I SITNICOM??




14.01.2014. u 01:51 • 7 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2014  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Siječanj 2014 (2)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Blog o društveno odgovornom poslovanju i sličnim temama

“In a world of lies and liars, an honest work of art is always an act of social responsibility.”
Robert McKee

“Business social responsibility should not be coerced; it is a voluntary decision that the entrepreneurial leadership of every company must make on its own.“
John Mackey

"A business that makes nothing but money is a poor kind of business."
Henry Ford

"Ethics is the new competitive environment"
Peter Robinson

Brojač posjeta

brojac poseta
jeftin web hosting

Linkovi

EFZG DOP
7 Patuljaka
AVEMAL