Eduard Pranger

09.10.2021., subota

PAR MINUTA



Subota popodne, negdje iza ručka:

- Da stavim neki film, ljubavi?

- Može. Ali daj ipak pričekaj par minuta, samo da pobrišem prašinu, nisam cijeli tjedan…

Sjedim i čekam. Gledam po tko zna koji puta reprizu neke dosadne emisije na državnoj telki. Prolazi i petnaest minuta, još čekam. Nakon pola sata ona je u sobi, zatim slijedi druga soba pa kupaonica. Tamo je još četvrt sata. Izlazi van i ja se poveselim da je gotova.

- Evo još samo hodnik i mali zahod. To bum na brzinu…

U tom malom zahodu se zadržala još dvadesetak minuta zbog čišćenja i još toliko zbog potrebe. Izlazi i ja posegnem za daljinskim.

- Daj, kad si već toliko čekal, strpi se još malo da stresem tepihe.

Nakon desetak minuta odem u kuhinju popiti vode, a ona na elementima: briše i glanca.

Sada je pola šest popodne i još je nema. Nečim se bavi vani na balkonu.

Subota je na zalasku. Što da radim? Ako joj prigovorim za tih njenih višesatnih par minuta, znam odgovor, a znaju ga i svi oni koji su u braku. Ako šutim pak, provest ću s daljinskim u ruci još koji sat u tišini dnevnog boravka. Čekajući. Sam.

Što da radim? Što?

- 17:54 - Komentari (10) - Isprintaj - #

05.10.2021., utorak

POJAŠNJENJE


Blogerica "Y" je komentirala moj posljednji status no mislim da njezin komentar, ne zbog nje nego zbog drugih, ali i mene osobno, zaslužuje posebno objašnjenje. Ovdje sam postavio komentar i moj odgovor, tek informacije i pojašnjenja radi:


„Y
Kako je i za očekivati pod ovim postom ljudi obazrivo i sa sućuti (što i valja dakako) komentiraju. Svejedno ostala bih nedorečena da samo supruzi poželim sve najbolje, a želim joj, a da ne kažem do kraja.

Moj suprug je također branitelj i cijepio se je dva puta. Osobno radim s ljudima i cijepila sam se dva puta. Sin (19) cijepio se dva puta. Svi pobrojani nisu kronični bolesnici, ali moji roditelji jesu, cijepili su se 2x. Ozbiljno bolesni ljudi.

Mene u cijeloj priči zanima jesmo li onda mi budale koji se smo se cijepili jer to vidimo neophodnim za osobno i opće dobro? Je li život tvoje supruge vrijedniji od života mog supruga i sina?
Moj komentar nije provokacija zaista, nego promišljanje o svijesti moji sugrađana.
Cjepivo je prošlo potrebna testiranja jer inače ne bi bilo u širokoj upotrebi. Više vremena nemamo.
Jesi li se bojao kada si išao u rat? Svakako kako jesi, ali tada te strah nije spriječio. Bilo ti je jasno kako drugog izbora nema.

Ni covid i situacija u državi ni budućnost naše djece neće krenuti na bolje dok ljudi ne shvate kako bolest postoji, širi se i izbora nemamo.
Strah nije opravdanje ukoliko se zagledamo u širu sliku.
Mene bi bilo sram da radim u zdravstvenom sustavu i da se nisam cijepila. Obzirom radim u sustavu u kojem se susrećem s dosta ljudi i djece, cijepila sam se.

Od srca, svako dobro tebi i supruzi.“


Odgovor na komentar:


„@Y - Ni u jednom trenutku nisam nikome preporučio cijepljenje niti sam od toga nekoga odbijao. Opisao sam što se dogodilo u mojoj obitelji i to je sve. Primio sam na znanje vaše mišljenje, ali se s njim ne slažem je problem upravo nastaje kada osobe poput vas NAMEĆU drugima svoje mišljenje upotrebljavajući sofizme poput: "jesmo li onda mi budale koji se smo se cijepili" ili: "Je li život tvoje supruge vrijedniji od života mog supruga i sina?" što prelazi u bezobrazluk i primitivizam.

Zašto?

Pa vi ste odrasla osoba i imate svoje mišljenje, a ja imam svoje; čemu nekome nametati grižnju savjesti samo zato što nemate drugih znanstvenih argumenata. Jeste li vi kompetentni za strah od smrti moje supruge?

Draga, ako ste s razumijevanjem pročitali što sam napisao u objavi onda vam mora biti jasno da mi se nakon ove dvije godine covida živo fučka za sve druge, da ne želim glumiti dušebrižnika ili lažnog filantropa poput mase drugih i da je meni moja obitelj najvažnija. Zato se, uostalom, i jesam cijepio.

Od svega, mene je pogodila ta prisila s oduzimanjem egzistencije i prava na rad ako se netko ne želi cijepiti, a to, draga moja, vi niste ni spomenuli.

A što se tiče rata, nisam ga ja bez veze spomenuo. I ja i mnogi drugi stavili smo život na kocku da bismo, između ostaloga, izborili slobodu mišljenja i odlučivanja što se danas pokazalo potpunim promašajem.

Na kraju, za testiranje nekih cjepiva i lijekova potrebne su godine pa je čista laž vaša tvrdnja: "Cjepivo je prošlo potrebna testiranja jer inače ne bi bilo u širokoj upotrebi." To što ste napisali ne bi potvrdile ni puno kompetentnije osobe.“

Oznake: COVID


- 11:11 - Komentari (8) - Isprintaj - #

03.10.2021., nedjelja

KRATKO PISMO ISPRIKE


Svi se slažu da je cjepivo po svim parametrima još uvijek nedovoljno medicinski ispitano i još se ni približno ne zna koje od njih izaziva nuspojave i kakve; i kod djece i kod ljudi srednje dobi i kod starijih. Moja je supruga od privatnog poslodavca dobila u četvrtak službeno pismo da u ponedjeljak mora doći na posao, ili s potvrdom da trenutno nema koronu ili s onom drugom - da je cijepljena. Ako se ne želi cijepiti mora svakih nekoliko dana vaditi potvrdu i to o svom vlastitom trošku. Bez toga, izričito piše, nema ulaska u kliniku. Tu treba naglasiti da je to naredba ministarstva, dakle Vlade RH i da njen poslodavac u tome nije imao nikakvog izbora. Dakle, cijepi se ili ne moraš doći na posao. I što smo napravili? Otišli smo u petak na zagrebački Velesajam, stali u red i primili cjepivo.

Da se razumijemo: osobno, nisam antivakser i antimasker. Poštovao sam i poštovat ću i dalje sve mjere koje su zakonski propisane no ono što mi je izazvalo bijes jest pravo male skupine ljudi na vlasti da ucjenjuje, a ovdje se radi o bezobraznoj prljavoj ucjeni koja krši najviše ustavno pravo svakog građanina na rad. Što preostaje onima koji se ne žele cijepiti ili testirati? Izgubit će posao, pasti u dugove, a zatim u ovrhu i morat će prodat sve što imaju te pasti na teret države, odnosno – svih nas. Zato, fučka se meni za druge i njihove akademske rasprave o „cijepiti - ne cijepiti“ i njihova filantropska mišljenja i brigu o zajednici.

Zašto?

Pa prije tridesetak godina sam napravio sličnu stvar, da obranim Hrvatsku i one druge koji se nisu usudili ratovati, stavio sam se dragovoljno na raspolaganje zajednici. Na prvim crtama diljem lijepe naše proveo sam, odvojen od obitelji, u borbenom sektoru 1295 dana. I što? Danas gledam u što se to moja zajednica pretvorila: u kriminalnu mafijašku hobotnicu, zločinačku skupinu kojom vladaju isti oni majstori s Markova trga koji su me 1991. zamolili da ih branim. Obećali su mi državu, a dobio sam svinjac.

Pitat ćete se na kraju: pa zašto si se onda ipak cijepio, majmune?

Isključivo zato i samo zato da dam podršku mojoj smrtno uplašenoj ženi koja će od sada pa nadalje živjeti u neizvjesnosti jer ima različite dijagnoze: od nekoliko težih alergija, jako velikih dugogodišnjih problema s jetrom i obiteljsku anamnezu bolesti srca. Ako se njoj nešto dogodi po dobrom starom hrvatskom običaju nitko neće biti kriv, ali barem ja s osobnim pravom izbora neću imati grižnju savjesti da nisam dragovoljno napravio nešto na što je ona od države i zajednice bila doslovno prisiljena bez obzira na, ponavljam, ustavno pravo koje svakom državljaninu Republike Hrvatske garantira pravo na rad/egzistenciju i svoje bolesti.

Neka mi oprosti onda to „društvo“ na iskrenosti, ali je ona meni ipak najvažnija. Uza sve što smo u 36 godina zajedno prošli, još je i majka naše dvoje djece. Cijepio sam se dragovoljno, dragi moji, samo zbog nje, zbog nikoga drugog.

A ljudi? Bez brige i bez obzira ne sve: ljudi će i dalje u budućnosti umirati, rađati se pa opet, prije ili kasnije, umirati - samo nas više neće biti… J

- 11:48 - Komentari (21) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< listopad, 2021 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (1)
Travanj 2022 (1)
Siječanj 2022 (2)
Listopad 2021 (3)
Rujan 2021 (1)
Kolovoz 2021 (1)
Srpanj 2021 (1)
Lipanj 2021 (1)
Travanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (1)
Listopad 2020 (1)
Rujan 2020 (1)
Ožujak 2015 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

_______________________

Kontakt: pranger@net.hr
_______________________

Creative Commons License