Sve što ste oduvijek željeli znati o Revoluciji, a niste se usudili pitati
Ž.J., profesor ONO i DSZ u jednoj zagrebačkoj srednjoj školi, sredinom osamdesetih objašnjavao je pojmove revolucije i kontrarevolucije učenicima na primjeru situacije u Nikaragvi. Ovo je prilično vjerodostojno podsjećanje na to nezaboravno predavanje.
Ž.J.: Dakle, u početku je situacija ovakva, na vlasti je diktator, Somoza, a protiv njega se bori komunistička gerila, sandinisti, želeći ga svrgnuti. Što su sandinisti?
Razred: Revolucionari!
Ž.J.: Tako je. A što je Somoza, koji se bori protiv njih?
Razred: Kontrarevolucionar!
Ž.J.: Izvrsno! E, a pazite sada: sandinisti su preuzeli vlast od Somoze. Dakle, sada su oni na vlasti, a u šumama su neki drugi ljudi, koji žele preuzeti vlast od sandinista. Što su sada sandinisti?
Razred: Revolucionari!
Ž.J.: Ne, ne, niste shvatili! Oni su sada na vlasti, i pokušavaju suzbiti ove koji ih žele svrgnuti. Probajmo ovako: što su sada ti koji žele svrgnuti sandiniste?
Razred: Kontrarevolucionari!
Ž.J. (bijesan): Pa dobro, jel vam trebam nacrtati? Oni su revolucionari, jer se bore protiv vlasti!
Razred: (zbunjeni muk)
Mladi i nadobudni dmj: Ali profesore, ti što se bore protiv sandinista zovu se Contrasi. Što je skraćeno od kontrarevolucionari...
Ž.J.(jako bijesan): Ne govorimo o tome kako se zovu, nego što su!
Mladi i nadobudni dmj: Ali oni se bore da uspostave staro stanje, isto kakvo je bilo prije revolucije i dolaska sandinista na vlast!
Ž.J. (viče): Koga briga za što se oni bore? Bitno je da se bore protiv vlasti, te su samim time...
Razred (odustajući): Revolucionari!
Ž.J.: Bravo! A što su ovi koji su na vlasti?
Mladi i nadobudni dmj: (grize kragnu od muke i lupa glavom o stol)
Razred: Kontrarevolucionari!
Ž.J.: Eto vidite da ipak možete razumjeti, kada vam se objasni!
Jednom nam je pola sata tvrdio da Jugoslavija ne graniči s Grčkom. Promjenom vlasti i ukidanjem satova obrane morao se odreći strasti pipanja školarki po guzici i cicama, pomažući im da pravilno nauče držati pušku. Postao je vozač tramvaja. No, sumnjam da je ikada naučio razlikovati prometne znakove. Ili, ako ih ipak razlikuje, sumnjam da zna kakva je razlika između pojedinih.
|