pero u šaci

Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

petak, 30.10.2009.

nećeš ga naći


Heidegger je u filozofiji zapamćen po tome što postavlja pitanje ''bitka'' (Sein), odnosno, čini razliku između pojmova ''bitak'' i ''biće''. Sve što postoji samim time posjeduje ''biće'', ali ne nužno i ''bitak''. U tome je ključna razlika između ''esencije'' (imamentne svim ''bićima'') i ''egzistencije'' (svojstvene jedino onome što ima ''bitak''). Samo za onoga tko ''brine o bitku'', tko je ''pastir bitka'', tko ga nije ''zaboravio'', može se reći da ga karakterizira ''egzistencija''. Stijena jest, ali ne egzistira. Stablo jest, ali ne egzistira. Konj jest, ali ne egzistira. Anđeo jest, ali ne egzistira. Bog jest, ali ne egzistira. Tako nas uči Heidegger: Čovjek jedini egzistira.

Ako je čovjek.

Premotajmo 2,5 milenija unatrag: Diogen usred bijela dana po gradu nosi svijeću, objašnjavajući: ''tražim čovjeka''. Što sad to treba značiti – da čovjeka sred toliko ljudi treba tražiti svijećom?! Ili kako je jednom iz svoje bačve stao dozivati ''Ljudi! Ej, ljudi!'' – a kad se narod okupio počeo ih mlatiti štapom: ''Ljude sam zvao, a ne smeće!'' Ili kad ga je na izlasku iz kupališta netko pitao ima li mnogo ljudi unutra: ''Odgovor je glasio: 'Ne!' 'A da li ima mnogo svjetine?' To je potvrdio.''

Photobucket

Peter Sloterdijk nalazi da je Diogen bio prvi egzistencijalist. Egzistencijalizam: da čovjek bira sebe. Ali ''izbor'' možda nije prava riječ, prije bi se radilo o ''otporu''. To je kao u podivljaloj vodi: kad toneš, izbor ti se svodi samo na to da se moraš zubima i noktima čupati, gristi, boriti se protiv utapanja, da te matica ne povuče dolje, da ne budeš samo još jedna ovca što bleji u stadu (u svjetini). ''Tražim čovjeka'': to je vrijednosna kategorija. Od Diogena do Heideggera, čovjek nisi samom pripadnošću vrsti, nego u onoj mjeri u kojoj si se uspio othrvati svom ''bezličnom se'', karakteriziranom ''zaboravom bitka'', u lagodnom nemisaonom životu prema podrazumijevajućem kodeksu mišljenja i ponašanja (''kolektivnom nesvjesnom'') svoje sredine. Ne smiješ se jeftino p(r)odavati!

Sudbina životinja je da od rođenja do smrti ne mogu sebe birati: kao automati. Sve jedinke su unaprijed predodređene za cijeli život onime što je priroda upisala u esenciju vrste. Obično se govori da čovjek zaslužuje povlašteno mjesto na ljestvici bića, zato što jedini u prirodi posjeduje refleksivnu svijest. On je možda biološki obična životinja, no ontološki je drugog reda: u posjedu je ''bitka'', ''egzistencije'', ima opciju da ne bude determinirani automat. Ali ako će ostati bijela ovca, životinja čopora, puka funkcija svoje sredine, sebi ''dana'', koja je onakva kakvoj joj je određeno da treba biti, zar ne stoji da ga se onda komotno i nije moralo proglašavati nečim drugim od tipa primata? Dobro, ne kažem, i čovjek stada je još uvijek više biće od obične vrste majmuna, ali nikako u smislu ontološkog skoka. Samo u onom slijedu u kojem je taj majmun kompliciranije biće od koze, koza od bukve, bukva od alge, alga od amebe, itd.

Hermann Hesse u jednom eseju nabraja što sve na zemlji ima neki svoj ''vlastiti smisao'' (svaki kamen, travka, cvijet, grm, životinja). Postoje samo dva jadna, prokleta bića na Zemlji kojima nije dopušteno slijediti taj vječni poziv i biti onakvi, rasti onako, živjeti i umirati kako im naređuje duboko ukorijenjen vlastiti smisao. Samo su čovjek i domaća životinja koju je on pripitomio osuđeni na to da ne slijede zakon života i rasta, već nekakve zakone koje su ljudi ustanovili i koje, s vremena na vrijeme, ljudi uvijek ponovo krše i mijenjaju. Interesantna je igra riječi u naslovu eseja: die Eigensienn, što na njemačkom znači svojeglavost – dok riječ ''eigen'' znači vlastit, a ''der Sinn'' smisao. Ljudska vrijednost je po Hesseu jednostavno definirana: Ima jedna vrlina koju vrlo volim, jednu jedinu. Samo ta jedna: vrlina zvana die Eigensienn. Jedino, kaže, treba žaliti što je ta vrlina tako malo poštovana: ona važi čak za porok, ili pak za nepristojnost koju treba žaliti; čovjekov smisao krda od svakoga zahtijeva prije svega prilagođavanje i podređivanje. Usuprot svojeglavosti, učitelji nam trube o brojnim drugim vrlinama, s tim što bi se sve te mnoge vrline koje je čovjek izmislio mogle obuhvatiti jednom riječju: poslušnost.

Nietzsche-Zaratustra dodatno pojašnjava: Danas su, naime, mali ljudi postali gospodari: svi oni propovijedaju podavanje i skromnost i lukavost i marljivost i obzir i jedno dugo i-tako-dalje malih kreposti. Umjesto puno malih kreposti puno je bolje imati samo jednu, ali vrijednu – onu pravu, presudnu, odlučujuću: die Eigensienn. Ljubim onog koji ne zadržava za sebe ni kapljicu duha, već čitav hoće da je duh svoje kreposti: tako prelazi on kao duh preko mosta. Ljubim onog koji iz svoje kreposti čini svoju sklonost i sudbu: tako on zbog svoje kreposti još živi i više ne živi. Ljubim onog koji ne želi i odviše tih kreposti. Jedna je krepost kreposnija no dvije kreposti, jer je ona više čvor za koji se hvata sudba.

Kao što je esencija antilope u tome da pase savanu, a esencija lava da proždire antilopu, Hesse upravo u ''egzistenciji'' gleda esenciju čovjeka (''zakon života i rasta'').To je kapitalni smisao njegova boravka na planetu (Nietzsche bi rekao: smisao zemlje; i ostanite mi vjerni zemlji, braćo moja, sa snagama vaše kreposti.) Kad su Diogena pitali zašto ide u kazalište onda kad svi iz kazališta izlaze, odgovorio je: to je princip cijelog mog života. Ljudsko biće koje je čovjek (crna ovca, eigensiennovac) treba svijećom tražiti. Ali zato se po trgovima okuplja napretek smeća (valjanih bijelih ovaca). I ako će biti nekakvoga morala, tj. poretka vrijednosti među ljudima, onda on mora biti svezan uz taj kapitalni smisao, to pitanje svih moralnih pitanja. Hoće li čovjek biti čovjek, biće s jajima i kralježnicom, ili samo viši primat utopljen u matici?


- 23:37 - slušam (7) - printaj - #
  • buntovnik bez razloga, bio i ostao :)
    ''Kad su Diogena pitali zašto ide u kazalište onda kad svi iz kazališta izlaze, odgovorio je: to je princip cijelog mog života.'' ne, to je princip mojeg života..
    ali znaš, zanimljivije su mi one tvoje seinfeldovske priče (prva dva posta). nadam se da će takvih biti još. (grinch 31.10.2009. 12:18)
  • Bit će ih još, ima ih dosta u pripremi... Hoćeš da ti kažem nešto: jako mi se sviđa da ti se najviše one sviđaju. Ali problem s pričama je što mi za njih treba puno više vremena. Kada pišem esejistički, zadovoljan sam ako sam uspio uobličiti ono što sam imao za reći, i to je to, jedini kriterij, rekao sam - može se objaviti. Bez puno opterećivanja. S pričama nije tako. Završim ih, rekao sam što sam imao, ali ne objavljujem, jer i dalje nisam zadovoljan, nešto nije kako treba, ili kompozicijski, ili tonom, ili s licem iz kojeg se pripovjeda, ili naprosto neka loše pogođena rečenica, možda i samo jedna riječ, a ne uspijevam uvijek prepoznati što. Ili me samo izgled teksta počne živcirati, način na koji je organiziran u redove i pasuse, počne mi dosađivati i činiti mi se glup, gaditi mi se, pa se domišljam da li bih ga mogao dizajnirati na neki drugačiji način, koji ne bi bio odvratan... i tako, uglavnom, dotle to ide. Ali stvar je u tome da ne mogu to prepraviti od danas do sutra - jer sutra ću ponoviti isto ono što mi smeta danas. Obje priče koje si spomenula su, za ilustraciju, jedno tri, četiri godine stare, i obje su više puta potpuno prenapisane, nakon dugih stanki gdje sam ih ostavio da se kisele i u nekom momentu, već zaboravivši da postoje i da čekaju na mene, nabasao na njih i onda čitajući novim, svježim očima - u svojstvu čitatelja, a ne autora - shvatio što treba promijeniti, kako bih zapravo kao čitatelj volio da budu napisane, pa ih u zanosu prenapišem od početka do kraja u tom tonu. Ali onda brzo opet postanem autor, tj. neurotik, i opet me nešto muči, uostalom raspoloženje u kojem sam pisao je prošlo i sada, u drugom raspoloženju, mi se taj jezik, nastao iz onog raspoloženja, čini samo smiješnim i nepodnošljivim, i opet mi priča postaje odvratna (i kao da kad bi ju netko čitao, da bi mu se autor učinio infantilnim kretenom), i onda opet ostavljam na čekanje, i tako dalje u krug. Onda sam zato oprezan sa objavljivanjem, jer već znam kako to ide s mojom autorskom prevrtljivošću - a kada jednom objavim, ako mi naknadno padne na pamet pravo rješenje, bit će kasno, morat će priča zauvijek ostati kakva je, u ne-pravom izdanju. Da su prva dva posta bila oba priče, razlog je samo to što prije ta dva nisam objavio post 30 godina, pa sam za to vrijeme već uspio spremiti neki materijal s kojim ću biti dovoljno zadovoljan. Momentalno ih u pripremi imam dosta koje dugo nisam čitao, a znam da su blizu da budem zadovoljan, ali nijedna ne ide dok ih još jednom ne revidiram. Naravno, za to ja baš i nemam vremena... češće pišem esejistički zato što se takvim načinom mogu bolje pratiti u svakodnevnoj dinamici tema koje mi padaju na pamet i nalaženja fragmentića vremena u kojima bih to što mi se u glavi prelijeva naprosto fizički stigao razraditi na papiru (da ne propadne, jel). Moje pisanje je trenutno više stihijskog tipa, nešto kao trčanje od jednog do drugog akutnog požara koje treba hitno gasiti. (pero u šaci 31.10.2009. 14:30)
  • Dugo sam gledao ovo tvoje razjašnjenje na Grichin komentar i odlučio da ipak ništa ne nadodam. Samo da se javim da sam bio ovdje... (babl 01.11.2009. 00:01)
  • Ali, Babl, sad sam ostavljen da izgaram od znatiželje što si htio nadodati... (pero u šaci 01.11.2009. 06:53)
  • blog doživljam kao medij u kojem su ''ne-prava'' izdanja simpatičnija od onih ''pravih'' a možda čak i ''pravija''. mislim pitanje je što je to uopće ''pravo'' a što ''ne-pravo'' i da li nešto naknadno (u drugom raspoloženju) editirano više uopće može biti ''pravo''. sigurno da može biti bolje sročeno ali može li biti ''pravije''?
    htjedoh samo reći, thumbs up! za to što skrivaš u arhivi..
    plus. moje blogofsko iskustvo pokazalo je da tekstovi napisani u jednom dahu i objavljeni odmah, u izvornom, sirovom i neuglancanom izdanju prolaze bolje od onih drugih.
    plus na kvadrat. nema tog teksta za kojeg nisam sljedeći dan ili onaj iza ili onaj iza.. pomislila da djeluje ko da ga je napisao ''infantilni kreten''. (grinch 01.11.2009. 21:26)
  • Naravno, Grinč, ovdje si u pravu... konačna prava verzija ne postoji... a ima nešto i u neuglancanom ''first draftu''... Ipak, kad sam govorio o višekratnom pisanju iste priče, nisam toliko mislio na brušenje jedne verzije unedogled, koliko na više ''first draftova'', jednako izvornih i sirovih, nastalih u bljesku ideje nakon dugog nečitanja. I ne na glancanje, na potragu za savršenstvom pisane forme, nego na što je manji mogući ''gubitak u prijevodu'' kroz pisanu formu. Ako napišem više verzija - rastu izgledi za veće približavanje. Tako, npr., kod obje ove priče objavljene verzije su daleko vjernije prvotnoj inspiraciji nego verzije napisane neposredno u tom trenutku. Pa još od Freuda psihološka znanost počiva na premisi da smo mutni samima sebi, da se neprestano samofalsificiramo: treba mi vremena da pravilnije, iskrenije artikuliram ono što u trenutku osjetim.
    E sad, da li je blog više mjesto za prava ili neprava izdanja? Ja sam uvijek za prava, ako ih tumačimo kao što sam naveo: ne u smislu veće uglancanosti, nego boljeg samorazumijevanja. Ja zapravo drugog medija osim bloga i nemam (izuzev arhitekture, ali to je nešto drugo), tako da mi je blog mjesto za sve, i manje i više pretenciozno pisanje. A ako ćeš baš inzistirati da je primjereniji neposrednosti, tada si si sama dala objašnjenje zašto na njemu objavljujem manje priča (osjetljivijih na ''gubitak u prijevodu'') nego drugih stvari. (pero u šaci 01.11.2009. 22:35)
  • Naknadno mi je pao na pamet jedan dobar citat na temu ''gubitka u prijevodu'' i samoskepse ''infantilnog kretena''. Nietzsche ovako završava S onu stranu dobra i zla: ''Ah, što ste vi ipak, vi moje napisane i naslikane misli. Nije tome davno, tad ste bile još tako šarene, tako mlade i pakosne, tako pune bodlji i tajnih začina da ste me navodile na kihanje i smijeh. A sada? Već ste svukle svoju novost, a bojim se da su neke od vas spremne i postati istinama: već izgledaju tako besmrtne, tako bolno ispravne, tako dosadne! A je li ikada bilo drugačije? Koje stvari prepisujemo i preslikavamo mi mandarini s kineskim kistom, mi ovjekovječitelji stvari koje se puštaju pisati, što mi još jedino uspijevamo preslikati? Ah, uvijek samo ono što upravo hoće uvenuti i što počinje gubiti miris! Ah, uvijek samo nevrijeme koje se udaljava i iznemoglo je, i žute, kasne osjećaje! Ah, uvijek samo ptice koje su letjele do iznemoglosti i koje su se naletjele te se sada daju uhvatiti – našom rukom! Mi ovjekovječujemo ono što ne može više dugo živjeti i letjeti, samo umorne i prezrele stvari! I samo vaše popodne, vi moje napisane i naslikane misli, ono je za što jedino imam boje, možda mnogo boja, mnogo šarenih nježnosti i pedeset žutih, smeđih, zelenih i crvenih. Ali nitko mi iz toga neće odgonetati kako ste izgledale u vašem jutru, vi iznenadne iskre i čuda moje samoće, vi moje stare, ljubljene – – zločeste misli!''
    Odlomak koji sigurno kao nijedan drugi – istovremeno poetičnije i preciznije, s više pogođenih boja, više pravih nijansi – oslikava ovo o čemu govorimo. (Ali primijeti još i ovo: odlomak ne samo da govori o temi, nego i sam sobom daje primjer – kao ultimativni izraz limitiranosti izraza, dosljedno: ni sam ne bez limita. Danas se mogu oduševiti njime, ali već sutra, tko zna... ovaj četverostruki ''ah'' mogao bi mi se učiniti malčice preafektirano, nekako sumnjivo... zeru patetično. Čak možda usiljeno! Pouka je u nemogućnosti da se napiše nešto što nam prije ili kasnije neće zazvučati loše. Autorova jedina nada je da će mu čitatelj naletjeti u stanju odgovarajuće uživljenosti. Samo onaj tko nekom tekstu prilazi s osjećanjem istog patosa i uzbuđenja koje je autor osjećao kad ga je pisao, moći će ga ''doživjeti''. Nietzscheovi ah-ovi činit će nam se izvanrednima ako dijelimo taj patos, ako u trenutku kad čitamo i sami proživljavamo to o čemu govori, ali glupima i izvještačenima ako smo u drugačijem raspoloženju. (pero u šaci 01.11.2009. 22:58)
  • << Arhiva >>

    ARHIVA
    GUZA + NJUŠKA
    - 2009/08 - Gledanost
    - 2009/09 - Cipelarenje
    - 2009/10 - Guza, njuška, sise
    - 2009/11 - Ispravno
    - 2010/02 - Svjedok na instrukcijama
    - 2011/03 - Ispričat ću vam nešto...
    - 2011/10 - Živjeti s istinom
    - 2011/11 - Dan mrtvosti
    - 2013/04 - Kap
    - 2013/05 - Zakletva
    - 2014/09 - Mjesto s kog se vidi odlično
    - 2016/01 - Nikad kao Bandatar
    - 2016/10 - Crna rupa crnih rupa
    - 2016/10 - Uspomene iz zelene šume
    - 2016/10 - Gerontodozdo ili gerontodozgo?
    - 2017/02 - Anatomija nelagode
    CARPE DIEM
    - 2009/09 - Ratni dnevnici
    - 2010/01 - Vječno vraćanje
    - 2010/10 - Post koji nisam napisao
    - 2014/12 - Dvanaest - puta dva, puta četiri, puta tri
    - 2015/05 - Eros i tanatos - nostalgija za sobom
    - 2015/07 - Zaokruženje Arsena
    - 2016/07 - Vremeplov razmontiranog procesa
    - 2017/02 - Rijeka zapelosti
    ČOVJEK U FUTROLI
    - 2009/10 - Sv. Ante u ćuzi
    - 2011/03 - Čovjek u futroli (1)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (2)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (3)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (4)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (5)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (6)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (7)
    - 2011/06 - Ateistička propaganda
    - 2011/06 - Čedna
    - 2011/10 - Demonska ljepota žene
    - 2012/09 - Demonska požuda žene
    - 2012/10 - Intrigantan problem
    ... 2012/10 - Ni kučeta ni mačeta
    ... 2012/10 - Cvrčak i mrav
    ... 2012/10 - Kasarna Sv. Augustina
    ... 2012/10 - Guzica
    ... 2012/10 - Težina Križa
    ... 2016/07 - Dnevnik uspješnog čovjeka
    ... 2016/09 - Rođenje zla iz duha morala
    - 2014/06 - Geneza jezivosti
    - 2014/11 - Kako ih nije sramota?!
    - 2015/02 - Gola guzica: promjena žanra
    - 2015/09 - U čemu je skandal?
    - 2016/05 - Muške kurve
    - 2016/05 - Dići raspelo na sebe
    - 2016/07 - Opus Dei u teoriji i praksi
    - 2016/11 - Najezda barbara
    - 2016/11 - Moralni standardi razvijene demokracije
    - 2016/12 - Zvuk osude
    - 2017/03 - Kritika seksofobnog uma
    IGRA SPOLOVA
    - 2009/10 - Socijalizacija ljepotice
    - 2010/07 - Pokušao sam te ostaviti
    ... 2010/07 - Not gonna be ignored!
    ... 2010/07 - Košarka i košarica
    ... 2010/07 - Nož u leđima
    ... 2010/07 - Obaveze bez seksa, to je prava stvar!
    ... 2010/07 - ''Ti si dužan''
    ... 2010/09 - Nećeš se predomisliti!
    - 2010/09 - O nabijanju i gnječenju
    - 2011/05 - Jednom nedavno...
    ... 2011/08 - Druge oči
    ... 2011/08 - Lov na ljepotu
    - 2011/09 - Predstava Trtanika u Mrduši Donjoj
    - 2014/10 - Ženska spika
    - 2016/01 - Čistoća je pola bolesti
    - 2016/03 - Ko to tamo glumi pičkom
    - 2016/06 - Zašto nas to nije iznenadilo
    - 2017/01 - Šublerska slijepa pjega
    ORNAMENT I ZLOČIN
    - 2009/10 - (Izvan)brodski dnevnik 2009.
    - 2010/01 - Zidanje kao uvjetni refleks
    - 2010/04 - Napuhane duše lete u nebo
    - 2010/05 - Post o sirotim bogatim ljudima
    - 2010/08 - Spasio bih vatru
    - 2010/09 - Balon
    - 2011/01 - Fetiš pečata
    - 2011/07 - Trinom stradalog albatrosa
    - 2011/09 - Zna se tko zna
    - 2012/04 - And they love her
    - 2012/07 - Déja vu
    - 2013/01 - Sloboda koja sputava
    - 2013/03 - Hladnoća srca prikrivena izljevom osjećaja
    - 2013/07 - Ljetni post
    - 2015/02 - Mali narodi trebaju samo velike inaugursuzacije
    - 2015/04 - Gospe ti presvete!
    - 2015/11 - Đonom
    - 2015/11 - Zapisi sa smetlišta
    - 2016/11 - Ccc, kakva drama!
    CRNA OVCA
    - 2009/10 - O izdvajanju
    - 2009/10 - Nećeš ga naći
    - 2009/11 - O običnim malim ljudima
    - 2011/03 - Selotejp blues
    - 2011/04 - Udružena korizmena zločinačka organizacija
    - 2011/06 - Ne daj se...
    - 2011/10 - Hod
    - 2012/01 - Gospe ti svete!
    - 2012/04 - Rigoletto
    ... 2012/04 - Rigoletto – 1 (Devedesete)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 2 (Stadion)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 3 (Čavoglavci)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 4 (Ay Carmela)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 5 (Normalna)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 6 (Golijat)
    - 2013/12 - Desno i lijevo
    - 2016/08 - Stupovi društva
    DVOSTRUKI AGENT
    - 2009/11 - Dvostruki agenti
    - 2010/01 - Građegovnari ili što se krije ispod žbuke
    - 2010/05 - Reci, ogledalce...
    - 2011/09 - Pravi razlog politikantskih filmova
    - 2013/09 - Lucidni sebi unatoč
    - 2016/04 - Kad ne ide satira, onda će autosatira
    TKO JE UKRAO STVARNOST?
    - 2009/12 - U troje, u dvoje i u prazno
    - 2010/02 - Simuliranje simulacije
    - 2010/05 - Zadrta zadrtoj?
    - 2010/08 - Prava slika grada
    - 2010/11 - Sveta crkva slike
    - 2010/12 - Imagologija
    - 2013/07 - Skriven iza lažnih nickova
    - 2016/06 - Hashtag imagologija
    - 2017/01 - Što je bilo prije: kokoš ili metakarton?
    MASLAC I MARGARIN
    - 2010/01 - O žeđi i pijenju
    - 2010/02 - Folkrok partizani
    - 2010/03 - Duende
    - 2010/06 - Odličan đak
    - 2011/12 - Lice i naličje pjesme
    - 2012/07 - Pr(lj)ave riječi
    - 2013/01 - Bosonoga misao
    - 2013/03 - Život i performans
    - 2013/09 - SAE - tuce pjesama i još jedno
    - 2016/05 - PuŠ vs SAE
    - 2016/12 - Rupa u ormaru
    VELIKO OKO
    - 2010/02 - Opće mišljenje vojske
    - 2010/03 - Kao automat za kavu
    - 2010/05 - Nagni se, Narcise...
    - 2010/06 - Nasilje normalnosti
    - 2010/07 - Ostvarujuća moć privida
    - 2012/02 - Sto godina beskonačnog labirinta
    - 2013/02 - Nasilu na Silu
    - 2013/04 - Biti kao svi
    - 2014/05 - Zeitgeist
    - 2015/05 - Paradoks narcisoidnosti
    - 2015/09 - Krivi ste vi
    - 2015/12 - Kalifete na fete
    - 2017/02 - O pizdunstvu ili Lijepa naša Austrija
    PISOPUT
    - 2010/06 - Ja, luđak
    - 2011/01 - Mjesto s kojeg pucaju tornjevi
    BIM-BAM-BAM
    - 2010/10 - Pismo izgubljenoj 100% djevojci
    - 2012/03 - Tempera(ment)
    - 2013/01 - Duende oči
    - 2013/06 - Tvoj slučaj
    - 2013/07 - Nostalgija futura drugog
    - 2014/10 - Ljubav
    - 2015/02 - Kontra ljubavi
    - 2105/03 - Ja, Ti, Mi
    - 2016/02 - Držati pticu
    - 2016/06 - Mogućnost drolje
    - 2017/01 - Grijeh ljubavi
    GOSPODARI SVIJETA
    - 2010/11 - Drveno željezo ili patetični cinizam
    - 2011/02 - Kako smo dospjeli ovdje gdje smo danas
    - 2015/01 - Nijanse lijevog spektra
    - 2015/01 - (Vuci)batine
    - 2015/05 - Čovjek je čovjeku ovca
    - 2015/07 - Minut semantike
    - 2015/07 - Matija protiv Babinha
    - 2015/10 - Mnogo vike nizašto
    - 2015/10 - Demonopolizacija paradne malignosti
    - 2015/12 - O sisama i guzicama u Mrduši Donjoj
    - 2016/02 - Matija protiv Babinha 2
    - 2016/04 - Pozadina kreševa
    - 2016/06 - Heroj, a ne bankaroid
    - 2016/07 - Drljača od tri groša
    - 2016/08 - Asovi vazelinskog uklizavanja
    - 2016/09 - Ravno do dna
    FALANGA
    - 2011/01 - Index na indexu
    - 2012/08 - Falanga
    - 2013/06 - Test osobnosti
    - 2014/09 - Dva tipa smijeha
    - 2014/11 - Kritika pomračenog uma
    - 2014/12 - Kultura Komunikacije
    - 2015/01 - Rođen na prvi april
    - 2015/01 - Mržnja govora sprdnje (1)
    - 2015/10 - Večernji krivolov
    - 2016/04 - Lov na crvene vještice
    - 2016/08 - Gospe ti čudotvorne!
    - 2016/10 - Fizika pomrčine sunca uma
    - 2017/01 - Amen
    BITKE O BITI BITKA
    - 2011/03 - Probavljivost duše
    - 2011/09 - Tema s varijacijom
    - 2012/05 - Misao još nemišljena
    - 2012/06 - Jebanje dvadeset lipa
    - 2014/09 - Krvave ruke
    - 2014/11 - Mundana desideria
    - 2015/02 - Dobar, loš, zao
    - 2015/02 - Spektar sive
    - 2015/07 - Mar(kićk)a
    - 2015/08 - Lítost
    - 2016/01 - Anatomija funkcije
    - 2016/03 - Vječno povraćanje istog
    TRAGOM MUNJE
    - 2012/05 - Pravda je pobijedila
    - 2012/07 - Sve samo ne rasistička zemlja
    - 2012/12 - Propast svijeta
    - 2015/01 - Intencija zOOma
    - 2015/04 - Dr. Prolupao SkrOz
    - 2016/04 - Defile tustaša
    - 2016/06 - Tragom munje
    REPUBLIKA FARSA
    - 2013/06 - Ćudoredna bitanga
    - 2013/11 - Spin godine
    - 2014/05 - Propuštena helpie prilika
    - 2014/08 - U čemu je sramota?
    - 2014/09 - Republika Farsa
    - 2014/10 - Samostan sv. Hipokrita Hipokrata
    - 2014/11 - Zapisi iz ludnice
    - 2015/03 - Zatvoreno pismo
    - 2016/05 - Drkadžije
    - 2016/06 - Približavanje oluje
    - 2016/08 - Nijedne nema bolje od naše milicije
    - 2016/08 - Ovo već stvarno prestaje biti smiješno
    - 2016/08 - Sloboda govora mržnje (1)
    - 2016/09 - Bijedništvo traje dalje
    - 2016/09 - Nujna li rujna
    - 2016/10 - Homo cylindriacus
    USPUT REČENO
    - 2010/09 - Sirove strasti
    - 2010/11 - Proljeće je čak i u novembru
    - 2011/02 - S onu stranu dobra i zla
    - 2011/09 - Rekvijem
    - 2012/06 - Test inteligencije
    - 2015/08 - Nije šija nego vrat
    - 2015/12 - Babe i žabe
    - 2016/06 - Neke se stvari u životu ne može reći nego CAD naredbama
    - 2016/06 - Za neke stvari u životu ni CAD nije dovoljan
    - 2016/08 - Slobodna Vlast
    - 2017/01 - Život je lijep petka 6.1.2017.
    DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraže blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica