Dalibor Onlain

Web consigliere

uvodna

info:
googlaj me
geolokacija
poslovno

mail/sms:
dalibor@gmail.com
099/311-9106
zrikka

arhiva:
ožujak ' 09
kolovoz ' 07
veljača ' 07
lipanj ' 06
travanj ' 06
prosinac ' 05
studeni ' 05
listopad ' 05
rujan ' 05
kolovoz ' 05
srpanj ' 05
lipanj ' 05
svibanj ' 05
travanj ' 05
ožujak ' 05
veljača ' 05
siječanj ' 05
prosinac ' 04
studeni '04
listopad '04
rujan '04
kolovoz '04
srpanj'04
lipanj '04
svibanj '04
travanj '04

< rujan, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Objašnjenja
Pisani tekstovi su isključivo moji kao privatne osobe i izraženi u slobodno vrijeme. Neka prava pridržana CC

mobilno/foto:




ZA ČITATI

HVALA

28.09.2005., srijeda

Početna stranica: Netvibes.com

A co to je ?

NETVIBES.COM

To vaša personalizirana web stranica. Početna. Upotrebom web kanala ( rss/atom linkova ) pratite novosti na neograničenom broju podržanih web stranica . Možete si npr. podesiti vremensku prognozu, Gmail, barometar cijena. I još puno toga se sprema.
Surfanje webom nikad nije bilo lakše. Netvibes.com je na webu od prošlog četvrtka i nikada nisam vidio takvo širenje ''vau !'' efekta na webu.

Čekao sam da mi Freemont dojavi ''zeleno svijetlo'', pa da blognem kako je , trenutno vrlo značajna pokazna vježbica II. generacije World Wide Weba ( GMAIL je svoje odradio ) , spremna na hrvatskom jeziku ( dolje pri dnu stranice kliknite na ''croatian''). Bolja od Google Pesonalized Homepage, kao i od MyYahoo za red veličine: 30 magnituda. Sto posto. Kad' velim.

Pristupiti možete na adresi...gornjoj. Humanizam još u meni živi ( valjda utjecaj Keme i VT gulaša ) . Dao sam si truda pa sam za jednu noć preveo cijelo korisničko sučelje Netvibes.com na hrvatski jezik, te sam subjektivan do srži. Ali znam da je netvibes.com sjajan i od toga ne odstupam ni pedlja. Može samo biti bolji.

No, problem malog broja RSS/ATOM linkova u Hrvatskoj i dalje ostaje. Ipak, neki ljudi su se ''igrali'' s tim.
Hal je napravio Mini Favse, odlican dodatak blogu kao lista ažuriranih blogova vjerojatno inspiriran RSS tehnologijom. A to je tek početak. ''Pažnja'' postaje jednako vrijedan resurs kao i vrijeme. Says I.
Ima onaj Bug Web Kanale pa ga možete čitati preko Netvibes.com ;))

Objašnjenja i nadopune kako slijede:

1. engleski : RSS feed, a hrvatski: WEB KANAL ( imajući kontekst u vidu, mislim da je WEB KANAL najbolji prijevod za masovnu primjenu, i to je bio motiv koji me vodio da na taj način prevodim RSS/ATOM u Netvibes.com prilikom lokalizacije )

2. Nekonvencionalno razmišljanje: Ažurirani podaci ( vijesti, blog post ) prenose se web kanalom ( sačinjenim RSS tehnologijom ) kojeg mora omogućiti izdavač web stranice a krajnji korisnik ga čita u posebnom programu ( eng.RSS agregatori )na PC-u ili na internetu ( npr. Netvibes.com ).
Time korisnici web mogu filtrirati željeni sadržaj bez nužne potrebe za dolaženjem na web stranicu. Sve stranice se prate s jednog mjesta.

3. Ajax koncept je najzaslužniji za izgled ovakvog sučelja netvibes.com kao jedan od trenutno najaktualnijih ''građevinskih materijala'' za Web II.generacije.

4. Nije vas impresionirao netvibes.com ? Pokusajte sa slijedećim draguljima:
- EyeOS
- Meebo
- Writely
- Kiko
- Ta-da lista
- Treehouse

5. Pisanje ovoga posta oduzelo mi vrijeme za gledanje utakmice Liverpool-Chelsea, što ću nadoknaditi svojim zalaganjem na sutrašnjoj utakmici veterana.

Nadopuna 02.10.2005.
I sada, da je Microsoft dovoljno brz na okidaču, morao bi pod svaku , ali baš svaku cijenu kupiti tvrtku MORFIK iz Australije koja će za par dana objaviti revolucionarni alat za izgradnju aplikacija koje će neprimjetno izmjeniti granice između offline i online aplikacija.

Nadopuna 07.10.2005.
Google je priopćio da je pokrenuo web bazirani servis za čitanje web kanala nazvan [LINK=http://www.google.com/reader/lens/]Google Reader.
[/LINK].
- 19:45 - Komentari (3) - Isprintaj - #

11.09.2005., nedjelja

Nedjeljni Večernji Kiseli Krastavci

Večernji list, u današnjem nedjeljnom broju donosi novu ''ekskluzivu'' o Generalovom ukazanju te navodnom boravku u Podravini, točnije, u okolici Đurđevca. Možda šeta s Kemom :)

Kako slovka Večernji list:
Večernjakova ekipa razgovarala je s braniteljem s koprivničkoga područja, koji tvrdi da poznaje generala, a kojemu se zajednički ratni kolega, navodno pripadnik obavještajne zajednice, povjerio kako Gotovinu čuvaju u okolici Đurđevca.
Rekao mi je da je Gotovina u Podravini tek nekoliko tjedana, da često mijenja lokacije te da je samo u tranzitu do novoga odredišta ustvrdio je branitelj, koji je želio ostati anoniman.

Čini se da je ovaj vikend Večernjakovcima nedostajalo materijala za reportaže.
No, kako god, ovdašnje kave i duhani su dobri i kvalitetni te bi Generala velikodušno odveli u gorice ( čitaj: vinograd ), ispekli nešto pokraj klijeti kleti, za desert pojeli štruklje ( kod nas je tak) , a za doručak kravlji sir s špekom i lukom.

Podravci nebi cinkali Generala. Tak' da je to valjda jasno. Zato, prošećimo !
Odoh na put.


- 12:16 - Komentari (7) - Isprintaj - #

02.09.2005., petak

Internet rendgen

Europljanin Jaques Chirac pokreće inicijativu koja će odjeknuti u tzv. novim medijima, kao dobra šala ili kao tragikomedija tehnološkog inoviranja, a možda i kao lukavi potez.

Na stolu njegove frankofonske klike ( prepoznat će te ih po lagodnom listanju Le Monde diplomatique , igranju šaha i gledanju golubova u parku ) nalazi se plan o financiranju njemačko-francuske multimedijalne tražilice interneta koja bi trebala postati globalni rival Google Inc. i Yahoo Inc.- anglosaksonskim pretraživačima interneta kojima se služi velika većina internet korisnika u svijetu.

Kaj god.

Plan je u razvoju . Timovi iz francuskog Thompsona i njemačkog Deutsche Telekoma rade na algoritmima. Chirac obećaje milijarde, točnije 2 milijarde eura oprostivih zajmova za Projekt kodnog imena Quaero .
Sav novac će se kanalizirati kroz posebnu agenciju francuske vlade a zove se Agencija za industrijsku inovaciju.

Motivi za ovaj plan izlaze iz jednostavne rečenice koju je izustio francusko-europski predsjednik Žak na skupu u gradiću Reim:

"In France, in Europe, it's our power that's at stake."


Možda Žak zna puno o Europi i ljubavnicama Msjua Schrodera, ali malo zna o internet pretraživačima, korisničkim iskustvima, internet marketingu i digitalnim medijima.

Sama ideja je dosta nova. Svijetu treba još jedna tražilica koja će uvjeravati svijet da najbolje pretražuje net. Htijedog reći- Europljane. Zapravo, htijedoh reći- Francuze.

Radi se o prvom ozbiljnijem državnom financiranju ( novci poreznih obveznika ) internet servisa ovoga tipa ( ako zanemarimo Kineze, kojima, budimo realni, Google uopće netreba jer imaju Baidu ).

I naravno, radi se o klasičnoj borbi za ________ ( ubacite sami ) . No, teško da će se ovoga puta msjeima biti moguće boriti sa decentraliziranom i globalnom naravi weba.
Sjetimo se, pokušali su prije par godina definirati i uvestu u jezikoslovlje svoju riječ za e-mail zbog bojazni od anglosaksonskog kulturološkog imperijalizma.

Kako se radi o prilično velikoj ulagačkoj cifri za internet mešetarenje ( Više od 2 [ dvije ] milijarde eura, ali detalji će se znati tek za par tjedana ), porezni obveznici bi mogli lako zapitati zašto se dotična lova ne ulaže u nešto praktičnije i smislenije; npr. gradske bežične mreže za širokopojasni pristup ( veze ) internetu na veleprodajnim ili maloprodajnim osnovama.
Telekomunikacijske firme bi bile oduševljene :))

O efektima subvencioniranja ''digitalnog oblaka'' pokrivenosti nekog područja takvim brzim vezama mogla bi se povesti promišljena javna rasprava. Višestruke bi bile koristi za lokalnu zajednicu, državnu upravu, ustanove i poslovanje trgovačkih društava. Razumljivo, kratkovidna politika je pomiješala prioritete. Tražilica je bitnija.

French love affair sa suverenitetom, javnim službama, i pretraživanjem interneta- ponovno na djelu. Topovski udar mix.

No, istina je da ono što je meni prioritet - nije tebi. Meni je trenutno prioritet malo dnevnog odmora...Vraćam se začas.
Vratio se. Kosilica mi se još nije ohladila. Moram dokraja pokositi travu. Prerasla je.


Nije mi poznat broj internet pretraživača u Francuskoj, ali za pretpostaviti je da se broj kreće ( uključujući i vertikalne-specijalizirane tražilice oko 100 ). E pa sad, još jedna tražilica , ovog puta kao subvencionirani javni servis- ni sim- ni tam.
Lakše je to reći nego objasniti. Kome ? Valjda francuskim korisnicima neta da bi trebali koristiti ''nacionalnu'' tražilicu.

Zašto se francuska politička elita uzjogunila oko pretraživača interneta ? U jednoj rečenici Jaques kao motive navodi kulturu, pa onda malo zastrani i spomene one prave motive power-moć . Tko će mu vjerovati ?

Kako bi tražilice imale moć dovraga ? Thomas Freidmana je jednom u New York Timesu prošle godine, nakon posjeta sjedištu tvrtke Google Inc u Mountain View, napisao interesantan članak, doduše tada naivne tvrdnje ''Google je Bog ''.
Nije Bog ali trudi se postati ''Bog'' . ''Bog'' vaših informacija na desktopu, u đepu i konačno na netu.
Pa ako vas ne nađu na tražilicama, tražiti će vas -po matičnim uredima.

Valjda , he, he. Algoritmični imperator ! I ako nemreš naći na Google nešto kao '' le supermarché'', francuskom je odzvonilio.

Google se doista zadnjih godina istovremeno pretvara u medijskog giganta ali i tarantulu od sapunice ( tržišna kapitalizacija je trenutno oko 70 milijardi dolara ).

Oni koji su vidjeli njihov ''master plan'' mogli bi lako pomisliti da je onaj Eric Schmidt daljnji heilhitlerovski rođak ;)
Google sprema veliki plan sa oglašivačkom strategijom za pay-per-call online marketinške koncepte pa ako ste se pitali zašto su ušli prije tjedan dana s Google Talk IM softverom u igru :)) To bi bio korak u tom smjeru.

Nadalje, vjerovatno je neke duhove uzbudila najava Ruperta Murdocha , vlasnika News Corp., koji kreće u veliku ofenzivu kupovanja medijskih online brandova i inovativnih tehnologija ( načeo je s MySpaces- zanimljivo je da je to puno slabiji blog servis nego Blog.hr i s , razmejrno gledano, manje korisnika, a platio ga je oko nevjereovatnih 750 milijuna dolara a nastavio je pregovarati o kupnji tražilice ( ! ) Blinkx ). U suštini, Murdoch , kao vlasnik najvećeg medijskog carstva, shvaća da je sada pravo vrijeme za ulazak u online medije čiji jedan dio tvori search engine industrija koja je u biti postala lifestyle industrija.

Dio svakodnevnog života milijuna ljudi. Murdoch je za te aktivnosti najavio budžet od, vidi opet iznos ko i kod Franca Chiraca- 2 milijarde.

Google, Yahoo i MSN imaju velike planove, doista, ali njihova strategija ne bi trebala zabrinuti predsjednika Francuske kao što da nemora zabrinjavati kineski Baidu.
Tamošnji predsjednik odista ima neke spretne savjetnike za informacijske tehnologije i trust mozgova koji mu je zaboravio prišapnuti da Francuska ima već jako dugo jednu odličnu tražilicu interneta s frankofonskom tehnologijom- Voila.com

Eto, valjda su i oni koji su pripremali strategiju Projekta Quaero previše pretražili goooooooogle, ili su tražili samo preko prvih 10 rezultata pretraživanja.

Ipak, hajmo sad malo ozbiljnije. Nije sve baš bez vraga u ovoj priči.

Kako je problematika strateške naravi, francuska elita ( i europska ) se u biti boji nadolazećeg Google Print servisa i ere digitaliziranih repozitorija knjižnica dostupnih preko interneta, iako je s obzirom na pravna pitanja i intelektualno vlasništvo upitna dinamika provođenja u praksu , no, ipak - nezaustavljiva.

Predvodnici su europskog lobističkog kruga koji želi okupiti najutjecajnije knjižnice Europe u odgovoru na Google Print.
Da citiram:
The European Union has announced plans to create a digital library which will make available on-line the content of all the "real" libraries in EU. The project is supposed to be Europe's answer to the plan by American internet search engine Google,to digitalise 15 million books...


Voila !







- 19:29 - Komentari (8) - Isprintaj - #