Jadran Zalokar - Recenzija
Jadran Zalokar - Recenzija
...Iz drevnine kazano je – ovo je kali-yugička mijena kozmičkog ciklizma... RECENZIJA Ovo doba neki nazivlju erom Vodenjaka. Iz drevnine kazano je – ovo je kali-yugička mijena kozmičkog ciklizma. Ali ono što krucijalno iskazuje Božanski Plan to je kozmička/zemaljska procesualnos tevolucije Zemaljskog Života/involucije Božanskog Života i fenomenologija divinizacije ali i demonizacije čovjeka. Materija, kao i svi njezini modusi, uključena je u apsolutnu spiritualizaciju kozmičkog/zemaljskog bivstvovanja. Kao materijalno i kao duhovno biće čovjek jest su-demiurg kozmičkog Plana Boga sa Zemljom. Ovo doba karakterizira primarno planetarizacija kao polilogizacija koja profilira i moduse spiritualizacije. Drevna duhovna znanja i iskustva planetarno se osvješćuju i aktualiziraju „vezujući“ archaicum i novum u zajedništvo duhovne budućnosti čovjeka i čovječanstva. Polilogizacija se manifestira i kao otvaranje pečata/šifri/dveri arcanuma svih duhovnih tradicija. Visoke kozmičke vibracije supramentalizacije pomažu tom „novom životu“ drevnih „tajnih znanja“. Ti nauci izranjaju iz tame povijesnog vremena i postaju sakralna baština življenja duhovnosti suvremenika. In actu, to dakle nije samo nešto pro futuro, već ima najdublje značenje zemaljskog života sada i ovdje, u concretumu svake pojedine duše kao animae terris/cerebris u njenoj monadnoj korporalnoj egzistenciji. Svaka duša „participira“ u ovom evolutivnom/involutivnom, ali i u onome što vuče u niže dimenzije kroz de-evoluciju u tamne regione Materije. Djelovanje najviših kozmičkih energija kao moćnih vibracija prožima sve dimenzije i „tijela“ zemaljskog ljudskog bića. One iniciraju/transformiraju niže zemaljske i korporalne energije ali posredstvom suptilnijih razina bića. Time im je djelovanje „posredovano“ i prilagođavano in statu bića koje nije dostatno suptilizirano. Ali djelovanje nižih energija vuče „nadolje“ i uvlači dušu u tamne regione materijalnosti nižeg života. Svijet deva i asura često je vrlo blizu jedan drugome u ovozemaljskom položaju pojedine duše. I po tome kako duša „riješava“ svoj sudbinski put u više ili u niže, možemo nazvati ljudsko biće homo absconditus. Sve ono makrokozmičko jest prezentno u mikrokozmičkom, u svakoj duši zemaljsko korporificiranoj. Duša kao „atom“ božanskog treba mnogo da bi se divinizirala u onom materijalnom i svjetovnom – ali vrlo malo da bi se demonizirala. Njezin sattvički status treba biti zaslužen karmičkim neksualnim položajem i pročišćenjem svijesti i materijalnih tijela. Sasvim „prirodno“ ona je međutim u onom rajastičnom i tamastičnom umrežena u djelovanje nižih energija i nečistih vibracija Materije i Vitala. Pluridimenzionalnost i polimodalnost „tijela“ u kojima duša „prebiva“ ukazuje na svo herojstvo i agoniju onog soma sema. Svako se doba smatralo nečim posebnim. Duhovni Učitelji i Božanski Glasnici dolazili su na zemlju. Mnogi sveti ljudi i mudraci prolazili su tada zemaljskim putovima. Danas se događa slično – ali i drugačije. Kozmička Svijest mnogo jače i brže preobražava zemaljsku svijest. Priprema se spiritualna metanoia – a njezin nosilac je novi zemaljski speciaes. Kako ga je „imenovao“ Aurobindo to može biti supramentalno ljudsko biće. Mnogo se starih duša inkarnira u našem vremenu i njihova je uloga vrlo značajna. Svojim karmičkim „nabojem“ one će sve više pomagati perfekcioniranju i pripremi prijelaza/skoka postojećeg homo sapiensa u novu vrstu homo. To će biti istinski homo interior/spiritualis. Divinizacija zemaljskog života ima međutim i svoje dioskurno „naličje“ – to je „otpor“ Materije kozmičkom Duhu koje se u regionu ljudskosti manifestira kao demonizacija postojeće vrste. Svaka je pojedinačna duša uvučena u tu gigantomahiju kozmičkog polemosa. To je ono životno najbliskije i najkonkretnije. Područja nižih energija i vibracija pokazuju se kroz multikorporalnost nečistog uma/nečistog srca/nečistog tijela što skoro seže i do „kauzalnog tijela“! Na tragu reinterpretacije Ouspenskog i Rumija, autor u ovom jedinstvem djelu koncipira izvrstan „model“ Ezoterijskog Trokuta (ET) i analizira međudjelovanja nižih i viših regiona različitih tijela, energija i njihovih vibracija. Artikulacija suodnosa duhovnosti i onog što dušu veže uz ahamkaričko i samsaričko, vrlo je temeljita. Uvažavajući terminološke inačice i problematiku „rješenja“ profiliranu vlastitim duhovnim iskustvom, moram istaknuti da je djelo vrlo inspirativno za svakog istraživača onog ezoterijskog. U skoro svim duhovnim tradicijama u modusu arcanuma težište zemaljskog položaja duše i pitanje perfekcioniranja , veže se uz pitanje EGO-svijesti i ahamkaričnosti našeg bića,tako i kod Ouspenskog, tako i u sufizmu. Niži modusi ljudskog bivstvovanja (tamastično/rajastični) u znaku su predominacije ahamkaričkog. Oni viši, kao različite razine i modusi sattvičnosti – u blizini su atmičkog. ATMA čezne za ATMANOM. Autor vrlo koncizno pokazuje na „paradigmi“ ET-a upravo to. „Dno“ ET-a pripada tamasičnom, „središnji“ slojevi rajastičnom a „vrh“ ET-a sattvičkom. Interpoliran je i čakrički „ouroboros“ sustav koji se transparira kroz multidimenzionalnost „tijela“ (kšetra/sahrira) modaliteta. Govoriti o onom energetskom i vibracijskom u plurimodalnosti dimenzija kozmosa/mundanosti i ljudskosti može se varirati uvijek u odnosu na polazište duhovnog obzorja i odabrani „segment“ kozmičkog univerzuma. Ali postoji apsolutna primarnost Jednote a Jednota jest zemaljski izraz djelovanja Kozmičke Moći Ljubavi. Ona je u temelju svih energetskih obrazaca i očitovanja, u svemirskom prostoru, na Zemlji, u ljudskom bivstvovanju. Materija je „komprimirano“ obličje kozmičke Energije, a kozmička Energija „izvire“ iz Jednote, iz Ljubavi. Ljubav kao premičko „nagnuće“ pokazatelj je božanske naravi čovjeka kao duhovnog/kozmičkog bića. Ljubav stoji i u „temelju“ ET-a i u samoj strukturi te „paradigme“. „Dolje“ je očitovanje kao materia prima i potom vis vitalis, „gore“ kao stapanje s Jednotom, zbiljenje diviniziranosti. Sve se to događa ili može događati u svakom ljudskom biću kao što se događa i u onom kozmičkom evolutivnom/involutivnom! To je najdublje značenje arcanuma ezoterijskog Makhantroposa. Deus absconditus/homo absconditus - kazano je. ET konfiguracija dio je piramidalne konfiguracije rasta onog zemaljskog u kozmičko i emanacija/involucija Božanskog u zemaljsko/ljudsko. Spiritualna evolucija/involucija implicira božanskost ljudskog bića kao bića Božanske Ljubavi. Misti svih duhovnih tradicija in nuce kazivali su i iskušavali elemente Božanskog Života na Zemlji. Živeći tu Viziju, oni su utemeljili zemaljske religije i unutar corpusa sacraluma tih religija njegovali moduse mistika i ukazivali na slutnje života novog speciaesa. Postojeći homo zapleten u zemaljsku labirintalnost materijalnog i vitalnog ipak dalje raste u onom božanskom, u interioru svoje atmičke pripadnosti Božanskom Poretku Univerzuma. Vjerjjem da i studija koju imamo pred sobom može potpomognuti razumijevanju „funkcioniranja“ nižih i viših odnosa i načina modusa ljudskosti. Način n jegova pristupa i slijd analiza zaslužuje posebnu pohvalu. Poseban kvalitet artikulaciji jest i autorov pomak k oživotvorenju spiritualnosti sufizma. dr. sc. Jadran Zalokar U Rijeci, mjeseca jedanaestog, 2010. godine ----------------- --- On Fri, 12/10/10, Jadran Zalokar From: Jadran Zalokar Subject: ezoter To: borivojbukva@yahoo.com Date: Friday, December 10, 2010, 7:33 AM Dragi boro Mozda jedino u opatiji Pozdravi prijatelje u zagrebu Saljem Ti jednu „frisku“ recenziju Lp jadran ------------------------- hvala dragom jadranu! lp, boro |
< | prosinac, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv