** Budan.blog.hr ** Alternativa, zen filozofija, duhovne teme, haiku, poezija, umjetnost, vizije, mudrosti, razmišljanja, priče

11.02.2005., petak

Sječanje na Zvonimira Frlana



Sječanje na Zvonimira Frlana




Fotografija je snimljena u vrtu ispred stana
gdje je zivio Zvonimir, Ika, lipnja mjeseca
1993. godine. S ljeva na desno: Zvonimir
Frlan, Borivoj Bukva i Ivica Padjen.



Jedno ljetno jutro 1993. godine s namjerom posjetio
sam mog ucitelja, teozofa i slikara, barba Zvonimira,
kako smo ga od milja zvali. Zvonimir Frlan obitavao je
u Iki u malenom jednosobnom stanu kuce u prizemlju, sa
vratima koja su izlazila na vrt sa kojeg se pruzao po-
gled na Iku i Kvarner. Malenom ulicicom i stubama ko-
je su se dizale navise od glavne ceste, u samome centru mjesta Ike, ne duze od 5 minuta hoda zatekao sam
Zvonimira kako prostire tek opran ves na spag. Vitalan
starac, uvijek nasmijan i spreman na razgovor, veseli-
lo ga kad bi ga pitao bilo sto iz podrucja teozofije.
Susretljiv i srdacan, poveo se mojom znatizeljom i za-
poceli smo razgovor vec u vrtu. Potom smo razgovor na-
stavili u prostoriji desno od ulaznih vrata, vise nal-
ik na ostavu sa slikarskim priborom i kucnim potrepst-
inama nego na sobu, na cijim su zidovima visile slike.

Sa ulaznih vrata vidno na zidu visila je poveca slika
dimenzije priblizno metar sa metar i pol, na kojoj je
barba Zvonimir naslikao Izidu ispod sedam velova. Sli-
kao je po strogim pravilima i ukusu starih majstora, tako je ta slika po mene ostavila trajan dojam.Izida poput Venere stoji nad skoljkom koja izranja iz vode, dok golo tijelo koje se tek nazire prekriveno bjelinom sedam velova na tamnoj pozadini, dominira slikom.

Ispred slike na dva metra uz vrata, zavalio bih se u
onizu fotelju i tako buljio u Izidu, dok bi Zvonimir
komentirao i odgovarao na moja postavljena pitanja.
Po zidovima sobe bile su okacene i preostale slike, od
kojih je On uvijek napominjao portret njegove pokojne supruge, ulje na platnu, koju je on naslikao. Od te
slike On se nije odvajao, uz napomenu da se sa suprugom i dalje sastaje u javi il' snu. Razgovor sa barba Zvonimirom i posjeta nikad nebi tra-jala duze od sat vremena, vrijeme koje je njemu i meni bilo dovoljno za jedan ugodan susret...

To jutro predlozio sam barba Zvonimiru ono sto mu nik-
ako nisam smio reci. Prijedlog po njega bio je vise no
nerazuman, a po mene prava katastrofa, pogodio sam ga
do dna duse. Zvonimir je zapoceo kanonadom rijeci, - u nizu: -Ti si munjen!?
- Sto je Tebi?
- Kako Ti je to uopce moglo pasti na pamet, kako si se
usudio tako sto, me pitati?
- Nisam te nicem do dana danasnjeg naucio, Ti si izgu-
bljen slucaj, Ti si cisti promasaj!?
- Nis koristi od Tebe!
- Ne dolazi mi vise s tim glupostima i ne uzrujavaj me
tim Tvojim idejama!?

Vidno uzbudjen, ubrzanim koracima barba Zvonimir se
kretao po prostoriji, i vise govorio sebi, ne osvrcuci
se na moju pozornost i prisutnost.
Iznenadjen Zvonimirovom reakcijom podbadao sam ga upa-
dicama, da, cega se boji?, - to nije nista strasno!, odglumivsi zacudjenost njegovim ponasanjem, nastojao
sam ga privoliti na pristanak.
Zvonimira sam izbacio iz takta! Moji pokusaji ostali
su bezuspjesni, a Zvonimir cvrsto ostao pri svome!

Potom sam promjenio temu razgovora zamolivsi ga da mi posudi jednu knjigu. Nakon pretrage po ladicama i stalazama, knjiga je pronadjena, i nakon toga smo se razisli.

Zvonimr Frlan nikada nije izlagao javno niti je imao
samostalnu izlozbu slika. Predlozio sam tada Zvonimiru
da bude gost na mojoj izlozbi slika u sklopu programa,
sa slikom Izide, da ga predstavim Rijeckoj likovnoj publici i mojim prijateljima.

Barba Zvonimira nema vise zivog medju nama. Njegova
skromna dusa napustila je tijelo 1999. godine. Nakon
cega sam pokrenuo inicijativu za realizacijom Posthu-
mne izlozbe slika i podnio Zamolbu Odjelu gradske up-
rave za kulturu Grada Rijeke.

Izlozbu do danas nismo uspjeli realizirati. Kako imam
privolu Odjela gradske uprave za kulturu Grada Rijeke, trebalo bi pokrenuti i u teozofskim krugovima Grada Ri-
jeke, Zagreba, i drugdje, da se realizira ne samo izlozba slika, vec prikupiti sve spise i skripte Zvonimira
Frlana i objaviti knjigu njegovih radova.

Moja Zamolba upucena Odjelu gradske uprave za kulturu
Grada Rijeke i Modernoj Galeriji, Rijeka sa datumom
16.04.1999. godine glasi ovako: " Postovana gospodo,
13.03.1999. godine u Voloskom pokopan je Zvonimir Frl-
an, slikar i teozof, jedan od osnivaca teozofskog dru-
stva "Rijeka prema mudrosti" sa sjedistem u Rijeci.
Roditelji Zvonimira Frlana bili su clanovi teozofskog
drustva jos davnih dvadesetih i tridesetih godina ovog
stoljeca, zapisano u knjizi Marijan M. Grakalica "Duh-
ovnost Novog doba", u kojoj je objavljena i fotograf-
ija Zvonimira Frlana iz mladjih dana.
Zvonimira Frlana upoznao sam prije sedam godina na pre-
davanjima Teozofskog Drustva i povremeno posjecivao u
Iki u ul. Emila Krajcara 1. gdje je zivio, uz povreme-
ne odlaske sinu u Zagreb. Zvonimir Frlan upoznao me je i sa svojim slikarskim opusom, unatoc tome sto on nije
imao ni jednu samostalnu tako ni kolektivnu izlozbu slika. Zvonimir javno nikada nije nastupao. Najupecatljiviji dojam na mene je ostavila slika Izide. Tako je jednom prigodom napomenuo, da je ostvario dosta
slika, i sve to prodano. Zvonimir Frlan je jedna od vodecih licnosti iz podrucja teozofije danas u Hrvatskoj. Zivio je povuceno i pripadao uzem krugu znanaca i prijatelja. Javne nastupe je izbjegavao, izuzev u okruzenju teozofa kojem je pripadao i gdje je nastupao kao predavac prenoseci svoja iskustva i znanje mladjima.
Osjecam potrebu da Vas informiram i iniciram, u ovom
slucaju valorizaciju lika i djela pokojnog teozofa i
slikara Zvonimira Frlana, jednog od mojih Ucitelja. Sto bi se u svakom slucaju moglo realizirati izlozbom njegovih radova/slika u Rijeci.

Za javnost i Grad Rijeku predstavljalo bi veliko otkri-
ce, posthumna izlozba slika Zvonimira Frlana, koji je
dijelom zivio i stvarao na ovim nasim prostorima, da
ga za njegova zivota mnogi nisu poznavali.
Grad Rijeka i Moderna galerija u tome mogu uciniti mno-
go. Veliko Vam hvala!" Potpisano u Rijeci, 16.04.1999.

Preostaje nam jos samo nada da ce do te realizacije iz-
lozbe i doci. Kao vjeciti optimista uz pomoc preosta-
log dijela svjesno izgradjenih i razumskih dusa mladj-
ih narastaja teozofa, smatram da je to izvedivo. Danas
od presudnog znacenja je odnos i uzajamnost u djelova-
nju i komunikaciji ucitelj-ucenik koji transcedentira,
po mene i Zvonimira jos znacajniji i visi jer pripada
i odvija se u sferi Astrala.

U Rijeci, 20.12.2004. Borivoj Bukva

----------------------------------------------------------
Napomena: Vi koji ste u posjedu jednog od dijela Zvon-
imira Frlana molio bih vas da fotografirate/skenirate
sliku uz potrebne podatke: Naziv slike, tehnika i pod-
loga, dimenzije i godina rada. Ako ste u posjedu skri-
pte ili napisanog teksta, to fotokopirajte i posaljite
nam.




- 08:16 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< veljača, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28            

Ožujak 2016 (4)
Veljača 2016 (4)
Siječanj 2016 (8)
Prosinac 2015 (11)
Studeni 2015 (10)
Listopad 2015 (20)
Rujan 2015 (18)
Kolovoz 2015 (17)
Srpanj 2015 (24)
Lipanj 2015 (25)
Svibanj 2015 (25)
Travanj 2015 (25)
Ožujak 2015 (26)
Veljača 2015 (20)
Siječanj 2015 (27)
Prosinac 2014 (29)
Studeni 2014 (25)
Listopad 2014 (28)
Rujan 2014 (21)
Kolovoz 2014 (26)
Srpanj 2014 (28)
Lipanj 2014 (23)
Svibanj 2014 (26)
Travanj 2014 (26)
Ožujak 2014 (26)
Veljača 2014 (23)
Siječanj 2014 (25)
Prosinac 2013 (26)
Studeni 2013 (26)
Listopad 2013 (26)
Rujan 2013 (29)
Kolovoz 2013 (25)
Srpanj 2013 (17)
Lipanj 2013 (22)
Svibanj 2013 (28)
Travanj 2013 (26)
Ožujak 2013 (27)
Veljača 2013 (27)
Siječanj 2013 (26)
Prosinac 2012 (21)
Studeni 2012 (27)
Listopad 2012 (28)
Rujan 2012 (27)
Kolovoz 2012 (23)
Srpanj 2012 (15)
Lipanj 2012 (22)
Svibanj 2012 (24)
Travanj 2012 (24)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Uvodna poruka:

Poštovani Blogeri!

Objavljeni postovi:

Hvala svim znanim prijateljima i neznanim posjetiocima na komentarima na mom blogu!