borut

29.03.2010., ponedjeljak

Pesah

Petnaesti je dan mjeseca Nisan. Godina Tav Sin Ain, iliti 5770-ta po židovskom brojanju. Sunce odlazi kao i obicno.



Puni mjesec izlazi kao i obicno. Ceste su pune automobila. Oni s juga voze na sjever, a oni sa sjevera na jug. Zuri se na obiteljske skupove.



Tradicija stara tisucljeca ne moze se prekinuti. Porodice se okupljaju. Na stolu je bijela prostirka i svecani pribor.



Iznose se knjige s tekstom Hagadat sel Pesah. Muskarci su s kapicama na glavi. Cita se na hebrejskom i aramejskom. Hrana se iznosi po strogo utvrdjenom redoslijedu. Zna se i kada treba popiti gutlja vina.



Djeca traze skriveni afikoman. Luna blista na nebu. Prisjeca se narod izraelov kako se je Crveno more podijelilo na dva dijela; izlaska iz Egipta; iz ropstva. Da se ne zaboravi!


- 22:27 - Komentari (11) - Isprintaj - #

26.03.2010., petak

I opet: "Tek tako ..."

..................


Poljubac sa okusom kolaca tvoje bake
ciganska pjesma sa stare trake
Vilsonovo, Bascarija, prva ljubav ostala

Korpa sa bebom pred mojim vratima
mirise Mostar u sitnim satima
na Rondou ljubavi rodjeni su ostali

Dimnjacar na krovu, tvoje oci u mraku
cuprija na Drini, golub u zraku
iz inata rodjena, behar grana procvala

Ako pitas gdje sam sada
ne idem iz ovog grada
sve je moje ovdje ostalo

Ako pitas kako mi je
da ti roknu samo dvije
sve bi ti se samo kazalo
nikome se ne ponovilo

Dugo, toplo ljeto, Zenica, tombola
crno-bijeli TV, na njemu gondola
frtalj hljeba crnoga, boja teskih godina

Dva-tri metra snijega i tutanj ligura
pusti Ficu kad ne pali
dok ga raja ne gura
na ormaru dunje dvije
ja jos cuvak za tebe

Onamo il' tamo, mlijeko, varenika
svima ravno do mora
a more zelenika
od Makarske do Neuma
uspomena ostala


(Kemal Monteno: "Pismo prijatelju" /duet Arsen Dedic/)

- 19:35 - Komentari (9) - Isprintaj - #

24.03.2010., srijeda

Tek tako ...

....................

Dida moj, dida moj
o'de mi je zima
daj mi kaban svoj

Dida moj, dida moj
sve me boli, tilo trazi
rakijom me sveg' namazi
kao kad sam dite bija ja

Da mi bude miran san
baci na me kaporan
dida moj

Dida moj, dida moj
o'de mi je zima
daj mi kaban svoj
dida moj, dida moj
bolestan je unuk tvoj


(Arsen Dedic: "Dida moj")

- 19:35 - Komentari (8) - Isprintaj - #

20.03.2010., subota

Opet na Brdu Gilboa (479 m)

Po 44-ti put organizirano je masovno pjesacenje brdom Gilboa. Ni ove godine nismo odolili izazovu i s prvim suncem smo bili na zelenim obroncima.









................

Stigli smo prerano i nismo kusali lepinje za koje su djevojke iz podmlatka "Avode" (do ne tako davno vodeca izraelska stranka, lijevi centar, rekao bih) tek pripremale tijesto!



Malo smo pozirali,



malo razgledali borove panjeve i sisarke,



malo zrikali i u visine,



pa u letace blize zemlji i uopce u sve obojano plavim.



Na kraju dobili smo i medalje, promatrajuci kako glavnina sudionika tek dolazi i puni autobuse koji ce ih odvesti na start!


- 19:49 - Komentari (10) - Isprintaj - #

19.03.2010., petak

Dudu Fisher u Nataniji

Izmedju gostovanja po metropolama svijeta Dudu Fisher - jedan od najvecih zivucih kantora, nadje vremena i za po koji nastup onako "sa strane". Prikljucili smo se njegovom koncertu s klejzmerima u natanijanskom Domu kulture i proveli dva sata u neopisivom uzitku.



Odusevio nas je (ne po prvi put) sirokim muzickim repertoarom, pocev od tihog dueta s gitarom cije savrsenstvo je tek dodirnuo na kraju promukli zvuk klarineta,

....................

do razuzdanog ritma kakvog samo klejzmeri znaju izvuci iz piskavih instrumenata, te slusatelja prenijeti u nepregledne stepe gdje bi sa slicnim izazovima znali poigrati i romski majstori violine, dugmetare i basa,



..................

sve zacinjeno umjerenom dozom visokog humora s kojim se je spustao u publiku pozivajuci na zajednicki pijev,



a na vrhuncu programa interpretirajuci biser jidish glazbe - "Yiddishe Mamme"!

.................

O!!! A u tami auditorija iznenadili su nas Ljilja i Joja, prijatelji iz mladosti koji su dosli s istom namjerom - ispuniti dusu necim nezaboravnim!


- 15:49 - Komentari (5) - Isprintaj - #

Dudu Fisher u Nataniji

Izmedju gostovanja po metropolama svijeta Dudu Fisher - jedan od najvecih zivucih kantora, nadje vremena i za po koji nastup onako "sa strane". Prikljucili smo se njegovom koncertu s klejzmerima u natanijanskom Domu kulture i proveli dva sata u neopisivom uzitku.



Odusevio nas je (ne po prvi put) sirokim muzickim repertoarom, pocev od tihog dueta s gitarom cije savrsenstvo je tek dodirnuo na kraju promukli zvuk klarineta,

....................

do razuzdanog ritma kakvog samo klejzmeri znaju izvuci iz piskavih instrumenata, te slusatelja prenijeti u nepregledne stepe gdje bi sa slicnim izazovima znali poigrati i romski majstori violine, dugmetare i basa,



..................

sve zacinjeno umjerenom dozom visokog humora s kojim se je spustao u publiku pozivajuci na zajednicki pijev,



a na vrhuncu programa interpretirajuci biser jidish glazbe - "Yiddishe Mamme"!

.................

O!!! A u tami auditorija iznenadili su nas Ljilja i Joja, prijatelji iz mladosti koji su dosli s istom namjerom - ispuniti dusu necim nezaboravnim!


- 15:49 - Komentari (5) - Isprintaj - #

17.03.2010., srijeda

Vrijeme ili sati

Iako ce Mali brat Karlo uspjesno citirati Preverta da "sati ne znaju koje je vrijeme, a vrijeme ne zna koji su sati", sunce se je i veceras poigralo s mojim objektivom odlazeci na pocinak!









.............


- 20:14 - Komentari (5) - Isprintaj - #

16.03.2010., utorak

Za one koji se ljute

kada tri dana za redom ne napravim novi post!!!

Pitanje:

Pada li jabuka


daleko od stabla?
..................

- 17:27 - Komentari (17) - Isprintaj - #

12.03.2010., petak

Rodjendan s Jotamom

Vesna nije mogla provesti rodjendan na bolji nacin. Uzeli smo Jotama iz vrtica i otisli u "nas restoran" gdje se on osjeca kao doma! Nakon sto se je najeo, nahranio je i oca.



Omiljena mu je igra, zna se, nogomet!



Zadihan, umoran, zedan - ispio je sve sta je bilo u tekucem stanju!



U ruke mu vec guraju molitvenik da se zahvali za jelo i pice!



Nestasluke podjednako dobro izvodi stojeci



i ispod stola!



I sve je proslo u veselju!


- 19:38 - Komentari (8) - Isprintaj - #

11.03.2010., četvrtak

Sretan rodjendan, Vesna!

Vesnin rodjendan Danima vec Vesna prima cestitke za rodjendan. Zajedno ih citamo i slusamo. Smijali smo se i mojim stihovima od prije dvije godine. Dakle, prvi cestitar nisam. No, pokusat cu joj pripraviti veselje, da je mala fotografija podsjeti na vremena kada nije imala briga. Dakako, bit ce tu i poljubac, a prije nego li krenemo u Ber Sevu Jotamu, pruziti cu joj i poklon kojega sam ove godine na vrijeme pripremio i fotografirao!








- 20:55 - Komentari (11) - Isprintaj - #

10.03.2010., srijeda

Dva dana u pustinji (2)

Ustao sam rano kako bih zabiljezio radjanje novog dana, ali nista spektakularno nisam dozivio. Tek plavetnilo koje je polako mijenjalo nijanse!



Nakon jos runde spavanja, probudilo me je mrmljanje nekolicine ucenika ukrenutih ka istoku za vrijeme njihove jutarnje molitve.



Dorucak,



voznja prema Mrtvom moru i opet uspon. Danas smo, nakon jucerasnjih osam sati zahtjevnog pjesacenja, odabrali lagani izlet uz Vadi Arugot,



koji je u svom gornjem dijelu jos uvijek mogao opravdati naziv "potok", pa smo se bez oklijevanja nasli u vodi!



Nitko nije obracao paznju na nas;



cak su i poslovicno oprezni kozorozi nestasno vjezbali borbene vjestine, tamo na rubu provalije.



............

Kako smo se vise uvlacili izmedju strmih litica,



kolicine vode su se povecavale i konacno smo se nasli ispred Skrivenog vodopada.



Opet osvjezenje,



spust



do najnize tocke na kugli zemaljskoj (- 423 m n/v) i plutanje u Mrtvom moru koje svake godine gubi vise od jednog metra svog nivoa!



Baj, baj ...


- 02:11 - Komentari (12) - Isprintaj - #

09.03.2010., utorak

Dva dana u pustinji (1)

Sebastijan je htio na skijanje u Francusku, meni se nije putovalo nikamo, a Jaki je predlozio dvodnevni izlet u pustinju. Uslijedili su telefoni obiteljima, pa u sluzbu i sutradan smo bili na putu za jug opremljeni mapama.



Trazili smo juzni greben Velikog kratera i uspon je ubrzo poceo,





sve do vrsnog grebena kojega s pravom zovu "Noz", jer se strmo obrusava na obje strane.



.................

Pogled u krater



i na vanjsku stranu kojom prolazi teretni vlak odnoseci u "civilizaciju" bogatstva pustinje!



Spustili smo se natrag u nizinu suhim koritom Madi Ofrana





pod stalnim nadzorom tihih promatraca!





Dva puta smo ulovili sjenu pod stijenama za ugodan odmor uz topli napitak.



Za povratak prema automobilu odlucili smo napustiti oznacenu stazu i prijeciti preko cudesnog kamenja vulkanskog porijekla



medju kojim ipak buja zivot!



Prizeljkivao sam susret s nekim beduinom i evo ga kako u sjeni mladunceta



deve pazi da ne bi ostao bez one velike!



Ubrzali smo korak da bi prije mraka stigli u Park prirode "Mamsit" u kojemu smo iznajmili beduinski sator i prilegli



prije vecere sa gradela



i muzike djevojaka



koje su zabavljale ucenike neke srednje skole iz Petah Tikve cije se ne bas malo satorsko naselje nalazilo tik do nas!


- 01:12 - Komentari (17) - Isprintaj - #

08.03.2010., ponedjeljak

Majka

"Jos nisam imao punih sest godina kada sam obolio od upale pluca. U ta davna vremena bila je to teska bolest od koje se je i umiralo. Mojoj majci su to saopcili u ambulanti naseg kvarta, kamo me je odnijela kada sam se jedno jutro probudio u vrucici. Rekli su joj da me mora odvesti u bolnicu udaljenu 4-5 kilometara od ambulante. 'A kako cu doci tamo?' - pitala je mama. 'Pa uzmite taksi!' - odgovorili su. Mama nije dalje ispitivala, srameci se sto nije imala novac za platiti voznju. Izvela me je iz ambulante, stavila na ledja i krenula. Nakon sat vremena hoda zastala je i rekla da cemo se malo odmoriti sjedeci na ogradi uz put. Gledao sam moju mamu, mrsavu, niti metar i pol visoku, kako brise znoj sa cela i slusao njeno brzo, tesko disanje. Moje mame vec dugo nema, ali njeno disanje slusam svaki dan!"

Prepricano iz kazivanja Hanoha Kenana u radio emisiji "Moj tjedan", Program "Bet" izraelskog radija.

......................

- 07:20 - Komentari (10) - Isprintaj - #

06.03.2010., subota

Poseban dan

Da, da! Jucer je bio poseban dan u nasoj obitelji. Jedna od meni najdrazih osoba stupila je u brak, al' ne postoje rijeci kojima bih izrazio ono sto joj zelim!


- 08:26 - Komentari (6) - Isprintaj - #

04.03.2010., četvrtak

... a vrijeme prolazi

neminovno!


- 04:50 - Komentari (7) - Isprintaj - #

03.03.2010., srijeda

Fra Petar Lubina u Izraelu

Jos jednu grupu hrvatskih hodocasnika doveo je u Izrael fra Petar Lubina. Sinoc smo ga zatekli u Nataniji kako u hotelu Residence Beach predvodi misno slavlje.



Uzivali smo u njegovom nadahnutom govoru kojim je nadopunio uobicajeni ceremonijal, te pratili pricest onih koji su za to vec bili spremni.



Nakon uhu ugodnog pjevanja i otpusta vjernika, proveli smo vise nego li ugodne sate prisjecajuci se davnih zajednickih lutanja Svetom Zemljom!



Sretan ti fra Petre (i svim hodocasnicima) boravak u Isusovoj domovini! I dodji nam opet!


- 23:11 - Komentari (1) - Isprintaj - #

02.03.2010., utorak

Šahar Per u Cezareji

Bas sam bio na putu za Country Club, kad su poseli stizati SMS-ovi da u Cezareju stize Sahar Per, prvakinja Izraela u tenisu, broj 22 u svijetu. Nisam trebao puno skretati i zatekao sam je upravo kako izlazi iz svog vozila.



U takvim prilikama, najvise je djece koja su je pratila svo vrijeme trazeci autograme,

.........

a ona je potpisivala na svaki predmet koji su joj donosili!



Dakako i na majicu GORAN GENIJE, kako bi se svi potsjetili Wimbledona 2001. godine!

.............

Sahar Per:


- 20:31 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje.

< ožujak, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

VREMENSKE PRILIKE U TEL AVIVU,
Click for תל אביב-יפו, ישראל Forecast

KOD G-a(Zagreb-Trnsko)
Click for זאגרב, קרואטיה Forecast

I KOD BARTULA (Micpe Ramon)
Click for ירושלים, ישראל Forecast


A R H I V:

2004.
V, VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2005.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2006.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2007.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2008.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2009.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2010.
I, II, III, IV, V,
VI, VII,VIII,
IX, X, XI, XII

2011.
I, II, III, IV, V
VI, VII, VIII
IX, X, XI, XII

2012.
I, II, III, IV, V
VI, VII, VIII
IX, X, XI, XII

2013.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2014.
I, II, III, IV, V
VI, VII, VIII
IX, X, XI, XII

2015.

I, II, III, IV ,V
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2016.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, lX, XI, XII

2017.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2018.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2019.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII, IX,
X, XI, XII

2020.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2021.

I, II, III, IV , V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2022.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2023.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2024.
I, II, III, IV, V