Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPicjavascript:%20void(0);


Mississippi Jones Act Lawyer
Mississippi Jones Act Lawyer Counter

Baci kocku

utorak, 13.12.2011.

Turnir u Pandooku!


Image and video hosting by TinyPic

- 14:34 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 14.11.2011.

Essen 2011

Essen 2011
Najveći sajam stolnih društvenih igara u Europi i drugi po veličini u svijetu.
Idem s ovima, idem s onima, idem sam, idem sa svojim autom i s jednim frendom, idem avionom...
Kako god, na kraju ipak odoh (s još 3 ljudi u autu - ne mojim autom). Nekih 13 sati truckanja u autu. Nikad me nije murja presretala u autu (jedan dio rute sam i ja vozio) i kad sam ušao u Njemačku za 5 minuta vožnje već su me presreli prvi (bacili oko na pasoše), a poslije dodatnih 5 minuta eto i drugi nemarkirani auto murje (opet pregled putovnica). Aj bar ipak provjeravaju iako nema granice.
Put tamo i nazad (benzin, tuneli...) oko 75 eura po glavi (4 osobe).
Ako vas nema bar 3 bolje vam je ići avionom, ista cijena, a nema dva dana jahanja.
Smještaj sam imao u Kulturzentrumu 4 km od centra Essena, zajedno sa nekoliko kreatora igara i nešto igroljubaca iz Njemačke, a jedno noćenje sam bio u hotelu u Duisburgu.
Za mene je sve to skupa bio jedan kaos :), dobar kaos, preko 250 izlagača, kak sam čuo oko 800 novih naslova i za mene 9 sastanaka sa izdavačima kojima sam nudio svoje ideje za igre.

Image and video hosting by TinyPic
gungula

Image and video hosting by TinyPic
gungula 2

Kave koliko sam popio u te dane ne popijem u pol godine, ali kad se budiš u 7, a ideš spavat oko pol 2 i jurcaš po cijeli dan objašnjavati što nudiš i...
Svi ljudi (uglavnom glavni ljudi u firmi) s kojima sam imao kontakt u vezi prezentacije mojih ideja za igre i ilustracija bili su izuzetno ugodni i opušteni ljudi, koji su se postavili prema meni na način da sam se osjećao jako dobro, a posebno me se dojmio Johannes Goeth, lik koji je toliko vedar da mi je cijeli taj dan bio dalje super.

Image and video hosting by TinyPic
Johannes Goeth

U ta 4 dana koliko znam prokola oko 150 000 ljudi i na red za igranje igre koju ste si zapikirali nije lako doći, a na moju sreću ja sam bio spreman probati bilo što pa sam tako probao oko 20 igara, od igara koje su bile bjesomučno loše do onih dobrih kao Undermining, Avanti koji ipak ne bih kupio koliko god imao najsimpatičnije autiće u kutiji ikada, čak i nekome tko ne brije na aute kao ja su bili napeti (volkswagenov stari #hipi# kombi, "fićo", spaček...) al su dobre, do onih fenomenalnih koje su se razgrabile pa ih nije bilo već poslije prvog dana, kao npr. Panic Stationa. Sve u svemu, što god novog sam propustio kupiti ove godine, iduće bu samo jeftinije.

Image and video hosting by TinyPic
Avanti - auteki

Cijene su otprilike ovako: igra koja je tek izašla je recimo od 10 do onih skupljih 50 eura, ali neke igre koje biste kod nas platili recimo 400-500 kn tamo je normalno kupiti za otprilike 100 ili 150 kn. Bilo je i ludih popusta tipa 4 igre koje bi inače bile oko 900 kn za samo oko nekih 150.
Naravno ima tu i igara polovnih koje su još nižih cijena, ali ok, ne puno nižih.

Image and video hosting by TinyPic
jedan od štandova s rabljenim igrama

Ja se nisam baš nakupovao igara, no nije da sam došao praznih ruku u Zagreb. Uzeo sam Juntu, For sale, Geistez Blitz, Tier auf tier, Way kick... ali ni blizu što i koliko sam namjeravao, kao prvo nekoliko igara koje sam se nadao kupiti nisu bile spremne za sajam (nisu tiskane), neke su bile samo na njemačkom, a neke kad sam probao mi nisu sjele, no probao sam mnoge koje bih još uzeo, ali eto nisam, a razlog zašto nahhhh je dug za objasnit tu, ali nadam ga se izbjeći idući put.
Osim mora igara, tu se moglo kupiti ili gledati u mom slučaju i tone raznoraznih kockica, slivovi oli ti košuljice za karte svih veličina, drvenih komponenti za igre ako želite raditi svoju ili ako vam se koja komponenta zagubila.
Jedna hala bila je ove godine ispunjena stripovima, no nažalost većinom na njemačkom, a cijene stripova nisu bile u tako povoljne da bi ih se kupovalo na lopate pa sam si priuštio samo drugi dio League of extraordinary gentelmena.

Image and video hosting by TinyPic
mogli ste dobiti crtež od nekog od crtača stripova

Jedna od hala bila je prepuna figurica, oružja i oklopa za larp kakvi vam padnu na pamet, nešto poušna u obliku rakija :). Moram skoro opet na neki LARP. A i svoj bih mogao skoro organzirati.
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
steampunk oprema :)

Ekipe s kojima sam uletio igrati igre su bile super, sveukupni dojam je bio kao da se znam sa svim tim ljudima odavno.
Iduće godine namjeravam ići ponovo, no ne mislim imati svoj štand kao što je imala ekipa s Uskocima, jer količine koje sam ja tiskao Pandooka i Biatlona su extra male i jednostavno to nema nikakvog financijskog smisla.
Igre koje preporučam i koje i sam mnoge mislim kupiti iduće godine, jer sam ih probao ili propustio kupiti, su: Alcatraz: The scapegoat, Funfair, The Big Idea, Discworld, Monuments...

Image and video hosting by TinyPic
autor igre Monuments- Stefan Risthaus

Neupitno mislim kupiti više igara za frendove 2012te.
Mmm da, smještaj se da lako složiti za 30 eura po noći s doručkom, no najbolje da već sad rezervirate :).
S kreatorima igara skojima sam bio smješten nisam imao puno kontakta, ali i ono malo bilo je korisno i lijepo. Guenter Cornett, jedan od dizajnera igara, imao je tamo i svoj štand koji vodi na način da je to potpuna suprotnost njegovim igrama, pa tako koliko su mu dobre i uspješne igre kao meni omiljena Kahuna ili Hey that is my fish, toliko u isto vrijeme loše vodi prodaju i slaže svoj štand, tako da niste sigurni prodaju li se te igre uopće ili su tu za pomirisat?
Iduće godine namjeravam pit još više kave, kupit još više igara, imat još više sastanaka za igre, popit još više pive (to ne bu teško jer sam slabo koju popio), a jako se nadam da bum imao love i da bum išo aviom. Pretpostavljam da ne čitaš ovaj blog, al Marko moraš ić! :)

Al najbitnije od svega, nadam se da će mi se objaviti neke igre i da ću za neke izraditi ilustracije.

- 09:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 15.10.2011.

Ruske stolne igre! Right Games

Ruske stolne igre! Right Games

http://www.russianboardgames.com/


Image and video hosting by TinyPic

Stigao je, dakle, crni paket iz Moskve (jako volim pakete) i u njemu 4 kutije sa stolnim igrama!

Sve četiri igre imaju male kutije istog formata 17 x 18 x 4 cm. Kutije se otvaraju bočno poput ladice, no jako su tanke, a i karte su mogle biti mrvu deblje pa preporučam da ih stavite u košuljice ako ne želite da se unište.

EVOLUTION The Origin of Species

Image and video hosting by TinyPic

Igra za 2 do 4 igrača
Za 12 ili više godina
Trajanje: 30-60 minuta

Ovu igru kreirao je Dmitry Knorre, ujedno biolog, što je super način populariziranja biologije.

Osnovu igre čine 84 karte pomoću kojih kreirate svoje životinjske vrste. Slažete karte na stol pred sobom kombinirajući hoće li životinja biti, recimo, oštrovidna, otrovna, mesožder (pa ste u mogućnosti protivniku pojesti njegovu životinju), dobar plivač, velikog rasta, ili će npr. moći skladištiti masno tkivo pa preživjeti kad nastupi oskudica hrane ...
Ilustracije karata su gotovo svedene na simbol. Sve karte su jako pregledne, no neki će možda zamjeriti što nisu zanimljivije ilustrirane. Možda bi ovdje kakav humoristični pristup bio bolji? Ili realistični? No kako god, ovo je jedina moja zamjerka odličnoj igri.
Image and video hosting by TinyPic
Igra teče brzo jer svaki igrač na svom redu odigrava samo po jednu kartu, dodajući sposobnosti svojoj postojećoj životinji ili stavljajući novu na stol.
U igri su prisutne i dvije kockice kojima se u svakom krugu određuje koliko će biti hrane za vaše kreature, a potom se životinje trebaju nahraniti. Ako ste u prvoj fazi pretjerali s količinom i veličinama životinja, one će vam vjerojatno krepati od gladi. Sistem hranjenja je takav da igrači jedan po jedan hrane životinje s kupa hrane. Jako je bitno odrediti pravi redoslijed hranjenja kako biste što više živina održali na životu.
Nakon ovoga ponovo se podijele karte i stvaranje se nastavlja, a strateški je bolje ostati bez i jedne karte nego s jednom.

Evolution je igra koju bih sigurno kupio (da ju već nemam!) i svakako preporučio jer tema je odlično spojena sa mehanizmom, igra je brza i pruža jednako zadovoljstvo bez obzira da li igraju 2, 3 ili 4 igrača. Sreće je u igri zanemarivo malo (ovo napominjem jer neki ne podnose igre u kojima ima sreće) i pruža dovoljno interakcije (npr. karte parazita koje uvalite nekom igraču, pa ovaj za svoju životinju mora trošiti više hrane), no glavnina interakcije događa se u trenutku kada hranite životinje. Igra ima veliku ponovnu igrivost oliti replayability. Pravila su napisana savršeno jasno s kvalitetnim objašnjenjem tijeka igre.

Ocjena od 1 do 10: 9


Za igru postoje i ekpanzije, koje inače osobno ne kupujem i ne ljubim, ali ovo je rijetka igra za koju bi ih ipak kupio.
Na Essenu se može kupiti u paviljonu 7, na štandu broj 5!
Image and video hosting by TinyPic





ENIGMA OF LEONARDO
Image and video hosting by TinyPic
Igra za 2 do 4 igrača
Za 10 ili više godina (po mom iskustvu mogu igrati i oni od 7 godina)
Trajanje: 30-50 minuta (kad se uhodate, u dvoje traje 15 min)


U igri Sergeya Machina postavljate pred sebe 5 karata da tvore oblik križa. Sve što zatim radite je to da iz ruke stavite jednu kartu u taj križ, a karta koja je prethodno bila na tom mjestu proslijedi se do igrača vama s lijeve strane, koji će ju staviti na istu poziciju na svom križu, dok će svoju izbaciti iz igre. Cilj je 3 karte s istim crtežom u lijevom gornjem uglu postaviti unutar križa u niz, bilo okomito bilo vodoravno. Kada vam to uspije, uzimate nagradnu karticu s tim crtežom. Pobjednik je igrač koji prvi skupi 7 takvih kartica.
Ilustracije? Hmmm, crteži su maestralni na sve 54 karte jer su preuzete skice i nacrti Leonarda da Vincija :). Na kartama se tako nalaze razni Leonardovi nacrti zgrada, anatomski crteži, naprave...
Image and video hosting by TinyPic
Usprkos tome što imate zadanu samo jednu jedinu akciju, u igri možete zgodno planirati, no problem je u tome što će vam protivnici gotovo uvijek, a često nenamjerno, pomrsiti planove pa nakon nekoliko igranja ostaje dojam da nemate puno utjecaja na tijek igre. Mehanizam je zgodan, ali tema je slabo povezana s mehanizmom.

Interakcija je neprekidna, što je meni gotovo uvijek veliki plus u igri, no ovdje me malo razočarao tako snažan utjecaj slučaja.

Ocjena igre od 1 do 10 bila bi 6, a Leonardu evo 10! :)

POTION MAKING PRACTICE
Image and video hosting by TinyPic
Igra za 2 do 6 igrača
Za 10 ili više godina
Trajanje: 40-90 minuta



Igra Sergeya Machina ima jednostavna pravila koja se vrlo brzo savladaju (uostalom, sve ove četiri igre odlikuje to da imaju jednostavna pravila). U igri ovoj igri zadatak vam je stvaranje napitaka, od kojih poslije možete kreirati još moćnije stvari kao što su eliksir, talisman ili čak živa bića. Da biste napravili ciljani napitak, skupljate određene karte. Ukoliko u ruci nemate odgovarajuću karte, možete odbaciti neku kartu iz ruke, za što isto dobivate bod, a vašu odbačenu kartu mogu drugi koristiti u izradi svojih napitaka. Kada igrači sastave jednostavne napitke, dalje od njih mogu izrađivati složenije, koristeći pritom i gotove napitke drugih igrača. Možete i rastaviti neki od svojih napitaka da biste sastavili novi, ne gubeći bodove za to.
Igra je dobila nagradu za rusku igru godine. Jako je zgodno ilustrirana, a posebno ističem kartu Avocado Homunculusa (vidi dolje).
Image and video hosting by TinyPic
Jedino će vam trebati bar jedno igranje da se brže počnete snalaziti s prepoznavanjem napitaka. Tko je autor ilustracija nije navedeno, pa pretpostavljam da je to možda i sam kreator igre.
Igra je jednostavna i mnogim okorjelim igračima će možda biti prejednostavna, kao npr. Ticket to ride. U igri je najbitnije procijeniti kada odustati od neke karte ili ju ipak zadržati. Drugi super važan element su karte čarolije, koje vam omogućuju posebne akcije.
Igra bolje funkcionira u dva igrača jer vam nudi više mogućnosti (ovdje to znači nešto manji utjecaj sreće). Opuštajuća je, zabavna i tema joj je dobro povezana s mehanikom. Napomena: trebat će vam puno prostora na stolu!

Ocjena od 1 do 10: 7


THE KINGDOMS OF CRUSADERS
Image and video hosting by TinyPic
Igra za 2 igrača (za do 4 ako imate dva seta)
Za 12 ili više godina (mogu igrati i oni od 9)
Trajanje: 30 minuta

Igru su osmislili Danila Goryunov i Sergey Machin, a za ilustraciju karata preuzete su grafike Gustavea Doréa. No dizajn koji je nadodan, odnosno okviri za slike na kartama, nažalost ne prate ni izbliza njegovu kvalitetu.

Image and video hosting by TinyPic
Gustave Doré

U igri slažete svoje vojske polažući karte na stol u pet stupaca koji predstavljaju teritorije. Igrač koji ima jaču kombinaciju u nekom stupcu (veći broj istih znakova ili znakova veće vrijednosti) osvojio je taj teritorij, a tko osvoji 3 od 5 stupaca je pobjednik u igri. Iako je pravila izuzetno malo i igra se nauči za minutu, ipak i s tom jednom akcijom i malo pravila možete zgodno promišljati kako da odigrate svoj potez. Igra je izuzetno brza u dva igrača (nisam probao kako je u više), traje svega 15 minuta, pa ćete vjerojatno odigrati dvije partije za redom. Jedina mana je što vas može zadesiti stvarno loš niz karata, pa sreća može uništiti bilo kakvo pametno planiranje. No ukoliko to izbjegnete, igra je odlična, brza, opuštajuća zabava.


Image and video hosting by TinyPic
Ocjena od 1 do 10 bila bi 7 =u situacijama kada igrači dobiju podjednako dobre karte.

Ako ne namjeravate skoknut do Essena, igre možete kupti i na:
http://www.russianboardgames.com/buy_now.html


- 21:05 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 05.04.2011.

Pandook!

Pandook! je još jedna od igara proizašla iz radionice Studiospektra. Autor je igru namijenio malo starijim klincima, te odraslima koji se još uvijek osjećaju kao klinci. Dakle, malo više promišljanja i strategije očekuje vas u ovoj igri.

Image and video hosting by TinyPic

Dojam kutije i pribora igre

Igra dolazi u vrlo šareno oslikanoj čvrstoj kartonskoj kutiji. Simpatične ilustracije vanzemaljaca sigurno će vas privući da malo detaljnije proučite igru. Ono što će vas dočekati unutra definitivno je u skladu sa vanjštinom.


U kutiji se nalazi veliki broj vješto i duhovito ilustriranih kartica za igru. Dominiraju kartice robe među kojima ima vrlo mnogo najrazličitijeg vanzemaljskog inventara: polja žita, otetih krava, divovskih bakterija, skulptura raznih vrsta itd. Osim robe, tu se nalaze i kartice akcija koje dodatno pojačavaju igru, čineći je zanimljivijom. Zatim, nalazimo kartice likova koje igračima dodaju još neka osebujna svojstva. Zgodno je reći kako se uz igru dobiju i dvije prazne kartice akcije na koje vlasnik igre može upisati i neke svoje ideje. Tu je i ploča za promijenu vrijednosti robe, također veselo oslikana. U svemirskom duhu, nalazimo i kriptonite – zelene staklene kamenčiće za označavanje propuštanja kruga.

Image and video hosting by TinyPic
neke od karata iz igre

Dojam igre

Igra, u trgovačkom duhu zahtjeva od igrača da ispred sebe sastavi štand od dobivenih kartica robe. Kartice akcije i još poneku robe igrač drži u ruci. Na sredinu plohe za igranje postavljena je ploča za praćenje vrijednosti pojedine robe. Igrači s pomoću svojih kartica robe, koje svaka na sebi nosi i određenu brojčanu vrijednost mijenjaju vrijednosti pojedine robe na ploči, a sebi u korist ili na štetu drugima. Naravno, nužno je praćenje robe na tuđim, kao i na svojem štandu, te igrači trebaju odvagati tijekom igre, kojoj robi je pametno smanjiti vrijednost, a kojoj povećati. Ostali igrači, pogađate pokušavaju isto: povećati vrijednost svoje robe, a smanjiti suparnikovu. Uz to, igrači imaju kartice akcije koje mogu odigravati umjesto postavljanja kartica robe na ploču s vrijednostima. Ove akcije dozvoljavaju brze promijene u vrijednostima robe, poglede u tuđe ruke, zaštitu od tuđe akcije… Uglavnom, ima ih dovoljno da sve skupa bude dinamično i interesantno. Igrači s karticama likova vanzemaljca dobivaju i neka trajna svojstva koja mogu koristiti tijekom igre. Naravno, ako igrači ne žele mijenjati vrijednost robe, niti bacati akcijsku karticu mogu propustiti krug igre, ali onda moraju svoj kriptonit kamenčić udijeliti nekom igraču koji će si na kraju pripisati po tri boda za skupljeni tuđi kamenčić.

Image and video hosting by TinyPic

Cijela igra izvodi se u dvije faze. Kada igrači odigraju prvu fazu, slijedi brza igra aukcije u kojoj se licitira sa osvojenim bodovima za akcijske kartice, te nakon toga slijedi druga faza igre, koja se odigrava po istim načelima kao i prva. Nakon toga zbrajaju se bodovi i određuje pobjednik.

Igrače početnike u prvih nekoliko partija sigurno će malo zbunjivati zbrajanje bodova jer se ono vrši po načelu broj kartica određene vrste pomnoženo sa vrijednosti te robe na ploči. Iskustveno znamo da igrači umjesto zbrajanja broja kartica neke vrste zbrajaju brojeve s tih kartica, no to se vrlo brzo oduči i daljnji tijek igre teče glatko.

Igra nije toliko jednostavna koliko na to upućuju simpatični likovi, već će od vas tražiti ponešto više pažnje, gledanja u tuđe štandove s robom i promišljanja što u datom trenutku odigrati. Pamćenje kartica koje su stavljene na ploču s vrijednostima također može biti od presudne važnosti.

Za razbibrigu i vježbanje vaših mozgovnih vijuga vrlo preporučljiv uradak!

recenzirao Žarko Pintar

- 09:37 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 14.12.2010.

Stolna društvena igra Biatlon

Image and video hosting by TinyPic
prednja strana kutije

Vesela igra za klince od 3 godine na više, za 2 do 4 igrača.
Biatlon je kratka, poučna i zabavna igra za djecu u kojoj će u zimskim večerima zajedno s njima uživati i odrasli (nadamo se!).
Simpatični likovi životinja se utrkuju snježnom stazom, a brzina kojom se kreću ovisi o broju kartica koje igrači zapamte, ali i o drugim stvarima, pa će trebati biti najbrži u hukanju, zavijanju i trubljenju ili pogađanju u kojoj ruci se skriva sova.

Image and video hosting by TinyPic
4 karte iz igre Biatlon

Igra je prilagodljiva za različitu dob djece.

Može se nabaviti u online prodaji na stranicama www.studiospektar.com.


Igra je:

Vesela i uzbudljiva

Za mlađe igrače (preporučeno za dob od 4 do 11 godina)

Ima super kratka i jednostavna pravila

Image and video hosting by TinyPic
detalj igrače ploče iz igre Biatlon

Igra je tiskana u vrlo maloj nakladi!

- 15:50 - Komentari (1) - Isprintaj - #

petak, 10.09.2010.

IGRANJE.ORG

Portal i forum - Igranje.org

Potaknuti činjenicom da sve više djece svoje slobodno vrijeme provodi pred TV i računalnim ekranima, te svoje društvene potrebe zadovoljava lutajući kojekakvim društvenim mrežama pokrenuli smo ove stranice.

Namjera nam je, kroz sveobuhvatne uvide u društvene igre poticati djecu, njihove roditelje i sve ljude dobre volje da se okušaju u ovom svijetu gdje druženje i komunikacija nisu ograničeni na gledanje u ekran.

Stranice su zamišljenje kao portal sa zanimljivostima iz svijeta društvenih igara, zatim kao svojevrsna baza društvenih igara, sa komentarima, kritikama, te što cjelovitijim uvidom u iste i na kraju forumom kao sredstvom brze i jednostavne komunikacije između igrača i onih koji žele to postati ili ih samo zanima poneka informacija.

Svaku igru popratimo opisom, brojem igrača, starosnom dobi igrača, vremenom igranja, kratkim uvidom u osnovne karakteristike, te rejtingom kojeg daju i sami igrači.
Tu je i razvijena slika igre, kako bi zainteresirani mogli vidjeti kako igra izgleda u svojoj “igraćoj fazi”.

Pridružite nam se i igrajte se!

- 09:46 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 06.08.2010.

Maraschino

Maraschino

Autor igre: Ž
Broj igrača: 2-6
Vrijeme potrebno za odigrati : oko 100 min
Tematika: Ekonomija/Farma
Godina izlaska: neobjavljeno
Broj expanzija:-


Mmmmm dakle s kojom igrom da ovu usporedim. Nemam pojma, a nije ni bitno.
Igra se odvija u okolici Zadra u 18.stoljeću.
Vi ćete se baviti uzgojem maslina, ovaca, višanja... i proizvoditi ulje, Maraschino, usoljavati ribu... Izgrađivat ćete crkve, luke i palače (kako bi potegnuli veze kod plemića) i svakoga vraga.

Jedan dio igre je planiranje kako pozicionirati svoje pločice na mapi, a drugi kombiniranje kartica, te pravovremena prodaja resursa i kalkuliranje koju bodovnu karticu i kako zadobiti.
Tema je zabavna, no ono što je stvarno jako dobro u ovoj igri i daje joj pred mnogim drugima prednost je to da se može do pobjede doći raznim putevima.
Pobjednik je igrač koji zadobije najviše kartica bodova od ukupno trinaest koliko se i igra krugova, a posebno je to što svaki krug dolazi nova bodovna kartica i ne možete loviti sve bodovne karte odjednom od početka, već samo neke od njih npr. tko ima najvišu palaču ili najviše zgrada za preradu sirovina. Nekad će to biti jedna kartica za kojom svi jure, a nekad možda četiri.

Image and video hosting by TinyPic
autor je lik u sredini. igra je na samom početku (odigrana su dva kruga).

Kako ne postoji obvezni redoslijed igranja kada kupiti, a kad prodati nešto kada ste na potezu, te kad odigrati karticu akcije i koliko njih, dobrim kombiniranjem možete povezati karte u niz koji će vam donijeti puno novca ili priliku da ugrabite bodovnu karticu.

Igra u 3 i 4 igrača funkcionira sjajno, ne znam za više ili manje igrača (mada ne vidim zašto ne bi) i nadam se da ju autor neće puno mijenjati jer se meni sve činilo odlično izbalansirano.

Vizualno novci i mapa izgledaju dobro, no karte i pločice djeluju pomalo hladno (no vizualna funkcionalnost je super) i tu je po mom mišljenju glavni, ma zapravo jedini dio gdje bi igra mogla i morala biti bolja.

Cijene za sirovine padaju i skaču ovisno o tome koliko ih kupujete odnosno prodajete i taj dio je posebno zabavan.
Zgrada-trgovina daje igri dodatni prostor za kombiniranje kad i kako što prodati (putem dodatnih kartica koje dobijate svaki krug).

Imam dojam da bi jedno autorovo pravilo, kad bi igra bila objavljena, teško prošlo kod nekog izdavača: svaki put kad netko uspije zadobiti bodovnu karticu drugi mu zaplješću. Ovo je super stvar i stvrorilo je dodatno dobru atmosferu i bilo bi sjajno kad bi to ljudi koristili i u drugim igrama (poželjno za neke grupe igrača), posebno u onima u kojima se stvaraju napeti odnosi. Neupitno ću to pravilo uvesti u radionice s klincima.

Igra je u svojim pravilima dosta jednostavna u odnosu na broj mogućnosti koje nudi.
Interaktivnost među igračima je moguća npr. na način da širite svoj teritorij prema nekom igraču i tako njega onemogućite u širenju ili prodajete resurse u trenutku kad mislite da će to biti nepovoljno za drugog igrača, a ako izgradite luku imate mogućnost trgovine s drugim igračima i jedan kupljen resurs može vam omogućiti da dođete do neke bodovne kartice, a kupnja resursa je ograničena na 3 resursa pa svaki dodatni može biti jako bitan.

Sve u svemu držim fige da ova igra bude objavljena i to po mogućnosti kod velikog izdavača, a po svemu kakva je vjerujem da bi se i lako našao strani izdavač.
Svega par igara od svih koje sam igrao nude ovakvu količinu kombiniranja kako igrati i malo je igara koje bih tako rado imao u svojoj zbirci.
Po kriterijima s BGG ocijenio bih ovu igru sa 9.5/10.

recenzija by :Sven Nemet

- 22:23 - Komentari (3) - Isprintaj - #

subota, 17.07.2010.

Elemental Clash

Image and video hosting by TinyPic

- 11:34 - Komentari (1) - Isprintaj - #

srijeda, 24.03.2010.

Andreas Propst

1.Par riječi o sebi?:
Zovem se Andreas Propst. Imam 22 godine i živim u ruralnom gradu gornje Austrije. Studiram socijalni rad. Trenutno radim kao ilustrator i grafički dizajner.
Volim crtati i osim crtanja i slikanja, dizajniranje igara je postalo je moj glavni hobi i to je ispušni ventil za moje kreativne ideje.
Image and video hosting by TinyPic
autoportret
http://ap.o-nan.org (artwork i info o igrama A. Propsta)

2. Top 5 stolnih igara? Zašto baš te?

Dat ću ti samo 3, ne mogu se odlučiti za 4. i 5. poziciju.
Broj jedan: Magic: the Gathering. Moja najomiljenija igra i igra koja je imala najveći utjecaj na mene. Neograničene mogućnosti.
Broj dva: Dominion Mješanje(samo se zezam): Jednostavna i elegantna mehanika, a još uvijek ima veliku stratešku dubinu.
.Broj tri: The Settlers card game: Volim kartaške igre. Volim igre za dva igrača, tako da je ova savršena. Dobar mix mehanika u igri. Probati!

3. Prva igra koju si ikad napravio? Kada? Ime? Tema?

Napravio sam ju u osnovnoj školi. Nije imala ime, to je bila jednostavna ratna igra koja se igra na šahovskoj ploči. Prva igra s imenom je bila Warlocks, a MtG- tip igre CCG s trick taking mehanizmom.

4. Par riječi o tvojim igrama?

Napravio sam više igara sa različitim temama. Najpopularnija je vjerojatno Elemental Clash, fantasy LCG. Onda je tu igra s temom Drugog svjetskog rata, već spomenuta igra pod imenom Panzer Clash. Onda imam jednu apstraktnu igru gdje se vuku i guraju kocke. Imperium Galacticum je igra s temom sci-fi, za dva igrača, a Dragonslayers je avanturistička igra o ubijanju monstruma, skupljanju zlata i slavi. Igra je napravljena da se može igrati i solo. Zajedničko mojim igrama je to da sve radim sam od: pravila i mehanike do dizajna, karata i ilustriranja.

Image and video hosting by TinyPic
karte iz igre Elemental Clash

službena stranica igre EC: http://elementalclash.com
EC na BGG: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/47158/elemental-clash

Image and video hosting by TinyPic
karte iz igre Panzer Clash

Panzer Clash na BGG: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/64852/panzer-clash
Dragonslayers na BGG: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/61810/dragonslayers
Push and Move na BGG: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/59515/pushmove
Imperium Galacticum na BGG: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/59662/imperium-galacticum

Image and video hosting by TinyPic
Imperium Galcticum

5. Ideš li na konvencije stolnih igara?

Na moju sramotu moram priznati da nisam bio još ni na jednoj. U svoju obranu mogu reći da se bavim dizajnom igara kratko, no u budućnosti ću posjetiti neku. Još je i to što živim usred ničega i Essen mi je na 7 sati vožnje...

7.Hobiji osim stolnih društvenih igara?
Hobiji: čitanje (sci-fi i fantasy, povijest, svemir, povijest prirode, politika, filozofija...), crtanje, slikanje. Imam donekle par i čudnih hobija: detektiranje metala, skupljanje minerala i fosila, starih kovanica i starih knjiga...
Image and video hosting by TinyPic
dio zbirke predmeta koje je pronašao A.P

8.Ima li neki ilustrator/ica stolnih igara koji ti je posebno drag/a?

Ima puno ilustratora kojima se stvarno divim. Među njima su: Mark Tedin, Kev Walker, Terese Nielsen i Rebecca Guay.
Image and video hosting by TinyPic
Rebecca Guay

Image and video hosting by TinyPic
Terese Nielsen

9.Igra za koju bi ti bilo drago da si je ti izmislio?

Definitivno Dominion. Kao što sam prije rekao jednostavna, elegantna, a jako strateški duboka. Jedinstvena igra s inovativnim konceptom.
Image and video hosting by TinyPic
prednja strana kutije Dominion

10.Tvoja iduća igra?
Tone ekspanzija za moje postojeće igre. Ali iduća potpuno nova igra mogla bi biti igra u kojoj se slažu dekovi, a tematika bi bila evolucija. Molim te nemoj mi ukrast ideju.


11. Igranje igara u Austriji?

Hmm, teško pitanje. Mora da ima gaming grupa u Austriji, ali nažalost ne blizu mene. Možda u većim gradovima. Mislim da je manje kulture igranja stolnih društvenih igara u Austriji nego u Njemačkoj. Naravno, postoje neke klasične stolne društvene igre koje se mogu naći u svakom austrijskom domu. Među njima su " (Pachisi mislim da se tako zove na engleskom) Mlin i Lisice i kokoši.

- 21:52 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 17.12.2009.

Nexus Ops

Image and video hosting by TinyPic

Nexus Ops je brza i kratka svemirska taktička ratna igra, najsličnija Axis & Allies, ali dovoljno različita. Najveća vrlina ove igre je upravo ta brzina, jer od ratnih igara je obično za očekivati da se rastegnu na sate i sate. I sate.

Ima jedna anegdota (prepričavam iz druge ruke), kako je ekipa igrala Axis & Allies, pa ih je netko vidio kad su započinjali, i kad se nakon 5 sati vratio vidio situaciju na ploči koja je izgledala gotovo identično kao prije 5 sati. Na reakciju čuđenja su reagirali: „Možda izgleda isto, ali tu se toliko stvari dogodilo….“ To su naime Axisi. Odlična igra, koja traje i traje. I traje.

Nexus Ops ne traje, ciljano vrijeme igranja je jedan sat, što je fantastično brzo za ratnu igru. Istovremeno, ne gubi puno taktike, a zadržava i pomalo strategije. Za razliku od ostalih ratnih igara, ovdje težište nije na osvajanju teritorija (koje je naravno ipak važno, jer bez rudnika nema se odakle kupovati vojska), već na direktnom sukobu s protivnicima i osvajanju victory pointa koji su uvjet pobjede. Victory pointsi se osvajaju pobjeđenim bitkama, ali i drugim raznolikim akcijama. A sve u svemu, cija stvar je prilično dinamična i brza, potezi traju kratku, kocke frcaju na sve strane, makar se ne umire tek tako lako.

Vizualno, sve je puno šarolikih figurica transparentnih boja, koje prikazuju svakojake vanzemaljce i nešto malo zemaljaca. Bitke se vode kockicama vrlo slično Axisima, a centralni dio igre su karte tajnih misija koje nose victory pointe, ali i karte specijalnih moći, koje daju dodatno neizvjesnosti u bitke.

Sve u svemu – brzo i lagano, zabavno, ratno! Mnogi ljudi su igru ocjenili kao „odlična, za ono što jest“, kao u stilu: nije to prava ratna igra, neko lagana zabava, ali je ipak vrlo dobra. Ja se u principu ne slažem s tim, jer je Nexus odličan baš zbog toga što jest – a to je jedan odličan žanr koji spaja ratnu igru i dobro balansiranu igru na ploči.

Usporedbe radi, moram prizanti da obožavam Axise, ali ih istovremeno i mrzim jer ih nekak kad igrati. Nije lako naći ekipu koja je u stanju 4+ sati pomicati brodiće i aviončiće. Ali samo pomicanje i ne bi bilo toliki problem da ipak većinu vremena ne provedeš gledajući druge kako pomiču brodiće i aviončiće i čekajući svoj red.


Axis & Allies 7/10 – Odlična igra, ali zbog dužine igranja, i pomalo prekomjernih pravila – praktički neigriva oženjenom čovjeku

recenzija by Ž

- 11:58 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 16.12.2009.

Cosmic Encounter

Image and video hosting by TinyPic

Cosmic Encounter [1977] mi je vršnjak, a to u svijetu igara na ploči nije baš česta stvar. Industrija je živnula tek tamo negdje devedesetih kad su se pojavile takozvane European style board games (ili korektnije: German style board games, jer su sve ionako napravili Nijemci). A dotad se svijet igrao sa američkim Rizicima, Monopolyjima i ostalim naslovima danas uopćeno nazvanih Amery-trash. Amery-trash je žanr igara obično posve suprotan lijepim i miroljubivim German style obiteljskim igrama. Tu se ubija, ratuje, igrači se izbacuju s ploče i puno se puno baca kockica. Nerijetko nisu nešto ni balansirane, pa slabiji igrači nikad neće imati priliku protiv boljih, a i za naučiti pravila trebalo je odigrati bar nekoliko igara, da se uopće skuže mehanizmi igre. Sve u svemu trash. E pa taj je trag 1977-me dao Cosmic Encounter – biser nebrušeni, prebrušeni i zabušeni.

Nakon puno expanzija, raznih izdanja i dopuna, u moje je ruke dospjela FFG verzija iz 2008-me, koja je prilično uređena i pomalo europeirizana, na način da su izbačene neke konfliktnije stvari. Općenito, ova je igra vrlo poznata i popularna i puno utjecala na svijet boardgaminga. Najviše možda govori činjenica da je autor Magic The Gatheringa, smišljajući MTG u glavi imao upravo Cosmic Encounter, i htio dostići onaj good-feeling-chaotic-control osjećaj igranja.

I stvarno, kad se igra CE, Magic se osjeća u porama. Onaj gušt countespellanja (kad poništiš upravo odigranu protivničku kartu) ili kad on poništi tvoj poništaj njegove karte! Ili kad ti poništiš njegov poništaj tvog poništaja! Boardgaming raj!

Pravila CE-a su jednostavna. Svatko je neka svemirska alien rasa, koja posjeduje nekoliko par planeta, na kojima drži svijih 20 svemirskih brodova, i kojoj je cilj osnovati kolonije na tuđima planetima. Tko prvi kolonizira 5 pobijedio je. Igra se lako, usmjeriš hyperspace vrata na neku planetu, staviš broj brodova s kojima napadaš, napadu ili obrani se pridruže saveznici, i onda se okreću karte. Tko je jači u zbroju karte i brodova je pobijedio bitku.

Zasad jednostavno, ali tu počinje onaj Amery-trash segment. Naime, svaki igrač je alien koji ima neku svoju specijalnu aliensku moć, a i same te moći i čudnovati artefakti su porazbanicani u raznim segmentima igre i svaka od tih moći ili artefakata radi nešto ludo i posebno što lomi osnovna pravila igre. Kombinirajući moći, scenariji postaju pravi gulaši zanimljivih situacija. I taman kad se igrač navikne na igru i na moći aliena koju svaki drugi igrač igra, onda igra završi. Počinje nova, i u novoj igri igrači imaju nove aliene, koji imaju neke posve nove moći. I sve je potpuno drukčije.

Igra dolazi sa 60tak aliena, a svaka kombinacija je nova i neočekivana. I ja bi ih stvarno želio probati sve.

Cosmic Encounter 9/10
(ok, igrao sam samo jednom, i možda nije bilo toliko zabavno, i možda me drži hype, ali predviđam da će ovo vrijediti velike devetke.)

recenzija by Ž

- 11:54 - Komentari (1) - Isprintaj - #

četvrtak, 22.10.2009.

Fotke s gejmanja 18.10

Image and video hosting by TinyPic
Igra se Tannhauser

Image and video hosting by TinyPic
u pozadini trojka igra Thebes

Image and video hosting by TinyPic

- 11:20 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 19.07.2009.

Intervju s Guenterom Cornettom

Image and video hosting by TinyPic
Guenter Cornett glavom i bradom sa svojom igrom Flaschenteufel

Guenter Cornett je njemački dizajner stolnih igara. Živi u Berlinu. Izdao je oko dvadeset igara, a najpoznatiji je po igrama Kahuna i Hey! That's my fish! (sa Alvydasom Jakeliuasom). Većinu igara objavila je njegova firma Bambus Spieleverlag. Osim stranice svoje firme Bambus ima i web stranicu za dizajnere igara za koju kaže da nije lijepa, ali je informativna.

Image and video hosting by TinyPic
logo firme Bambus

Image and video hosting by TinyPic
igra Hey! That's my fish!

1. Koje tri svoje igre smatrate najboljima? Zašto?

Nazvati igru «najboljom igrom» je uvijek višeznačno, jer pitanje je za koga ili u kojem aspektu.
Kahuna je najprodavanija.
Ja sam najponosniji na Flaschenteufel jer je tu najtjesnija veza između mehanike igre i teme.
Najzabavnija? Ne mogu reći jer se to mijenja iz dana u dan.
Eto, ne mogu imenovati treću igru, ali za većinu svojih igara mogu reći zašto mi se sviđaju.

Image and video hosting by TinyPic
igra Kahuna

2. Koje su najprodavanije igre koje je objavio Bambus u 2008. godini? Koliko primjeraka je prodano?

Obično ne objavljujem koliko je primjeraka neke igre prodano, a posebno ne unutar neke godine. To nema smisla jer se najbolje proda najnovija igra. U 2008. to je bila Down Under (koja je 2007. zakasnila na sajam – objavljena u studenom 2007. u velikoj nakladi). Tokugawa je tiskana u svega 100 primjeraka, tako da ne može biti najprodavanija. Ali upravo završavam drugo izdanje.
Mislim da ima više smisla pitati koja je igra općenito najprodavanija. To je Flaschenteufel, koja se prodala u skoro 5000 primjeraka. Sve ostale igre su ispod 2000 primjeraka.

3. Koliko igara godišnje prodajete van Njemačke? Jeste li imali ikakvih narudžbi iz Hrvatske?

Svake godine je jako različito. Ali zanimljivo je primijetiti 'gaming distance' između Njemačke i drugih zemalja. Na žalost Hrvatska nam je jako daleko (nema narudžbi), ali Japan je odmah iza ugla. Ali ti radiš na stvaranju prečice, hvala ti na tome. SAD je nešto bliže nego Engleska. Poljska koja je udaljena 80 km od Berlina dugo je bila u drugoj galaksiji, ali sada se približila (zahvaljujući Pomimou, još jednom idealistu koji stvara prečice, www.spiellust.net).

4. Tri igre koje najviše uživate igrati? Zašto?

Teško je odabrati samo tri igre, a još teže reći zašto uživam u njima.
Tichu. Igraj pa češ znati sretan
1830 Sjajno napravljena igra. Jako dobra kombinacija financijskog aspekta i stanja na ploči. Jednom kad smo igrali,raspravljali smo čitavih sat vremena o samo jednom potezu igrača i bilo je jakouzbudljivo.Nakon 10-20 min igrači su se složili ali taman prije rukovanja treči je igrač napravio svoju ponudu i cijeli je dogovor otpao.
Vikings- novi sistem, fluidna igra, dobar omjer između gradnje na otoku i kupnje ljudi. Pametno napravljeno. Kažem: Wow!

Image and video hosting by TinyPic
igra Vikings


5. Smatrate li da igranje stolnih igara na internetu pomaže njihovoj prodaji?

Ne znam. To može biti konkurencija igri, ali ju isto tako može i popularizirati.
Možda je to različito za različite igre. Mislim da su stranice kao BSW ili yucata.de vrijedne potpore

Image and video hosting by TinyPic
igra Canaletto

6. Koji su vam hobiji osim stolnih igara?
Ne znam zašto ali nemam neki posebni hobi.Prije 20 godina i kad sam imao 20 kg manje volio sam voziti kanu. Igram stolne igre, gledam televiziju, vozim bicikl, vodim diskusije uglavnom nemam posebni hobi.

7. Možete li živjeti samo od svojih stolnih igara, ili radite i neki drugi posao? Koji?

Ja mogu jer ne razbacujem novac: nemam auto, nemam dijete, odjela po mjeri.

Kad bih se morao brinuti za obitelj, morao bih puno više raditi na igrama ili se baviti još nekim poslovima.
Ja sam vozač kamiona, ali taj posao nisam radio odavno.
Ponekad izrađujem web stranice ili ih optimiziram za pretraživače.
Par puta godišnje glumim u filmovima (posljednje je bilo kao njemački vojnik u filmu 'Inglorious Bastards'). Ali to je više zabave radi nego zbog novca.
Image and video hosting by TinyPic


8. Čitate li stripove? Imate neki omiljeni strip?


Kao dijete sam čitao Fix & Foxi, Donald Ducka i mnoge druge. Paško Patak (aka Pajo Patak) mi je bio omiljen. Sada više ne čitam stripove.

9. Koliko je po vašem mišljenju za stolnu igru bitan izgled kutije (slika) da bi privukla kupce?

Kao kreator igara nisam sretan što to moram reći, ali za prodaju je to bitnije nego sama igra. Rad samog autora igre nema takvu reputaciju jer je skriven unutar igre. Pisac knjige napiše na primjer 400 stranica knjige, a pravila igre imaju recimo 8 stranica, što se ne čini kao puno posla. Ili veličina kutije određuje koliko je kupac spreman platiti. Zrak ima jako veliku vrijednost za prosječnog kupca.
Kao mali izdavač nisam toliko pod utjecajem svega ovoga jer su moje igre cijenjene po sadržaju, budući da ih nema u masovnoj prodaji. Ali vizualni izgled je jako bitan čak i među gejmerima. Ima jako puno lijepih ilustracija i konkurencija je velika.

10. Kako vi kao izdavač gledate na bestplatne «print and play» igre?

Ja se više osjećam kao autor nego kao izdavač igara, pa ću odgovoriti kao autor. Na autorima igara je da odluče što će sa svojim djelom. Ako žele novac, idu u prodaju s igrom, ako žele usrećiti ljude, onda objavljuju besplatno. Oboje je apsolutno ok.

Umjetnik treba novac da bi živio.

Osim toga, mislim da je apsolutno ok klonirati igre za vlastitu upotrebu umjesto kupovanja istih – pod uvjetom da se ta klonirana igra ne objavljuje ili prodaje.
Ali ni ja nužno ne dobivam novac za sve što radim. Postoji mnogo toga što je u javnoj domeni, posebno na internetu. To su stvari koje se rade besplatno i bilo tko ih može koristiti, a ne bi nikada postojale da su ljudi za njih očekivali novac. Postoje dakle dva suprotna koncepta (komercijalni i besplatni rad) koji koegzistiraju i jedan drugog nadopunjuju. Ako koristiš djela besplatno, daj i ti nešto zauzvrat.

11. Za koga vam je osim vas samih najbitnije da mu se svide vaše igre?

Ima netko osim mene ?

Ja često kažem: Ako koristiš temu za svoju igru, budi što više fer prema temi igre, posebno ako je to neka egzotična tema. Odnos između kreatora igre i izdavača je često kao kolonijalizam: uzmeš temu iz neke zemlje ili priču koja je popularna i nisi prema njoj u redu.

Meni bi bilo zanimljivo znati što jedan Inuit misli o mojoj igri Nannuk! Ili što bi mislo R.L.Stevenson o Flaschenteufel. Ok, pingvin ne bi imao stav prema That's my fish! Ali bi bilo zgodno kad bi neki književni kritičar uzeo Flaschenteufel i recenzirao je.

Image and video hosting by TinyPic

igra Nanuuk!

12. Koji je vaš slijedeći projekt?

I sam se to pitam.
Kao kreator igara: uvijek je nekoliko igara kod izdavača, ali ne mogu znati da li je jedna od njih slijedeća na redu.
Kao izdavač:
Ne planiram igru za slijedeći sajam u Essenu. Dijelit ću štand s Michaelom Benkendorfom, koji će objaviti jednu jako dobru igru u svojoj maloj kompaniji Spiellabor ( www.spielabor.com). Ali postoje tri mala projekta koja bi mogla biti gotova do Essena, pa ću valjda jedan od njih napraviti, ali ne znam koji.

intervjuirao Sven Nemet

- 10:10 - Komentari (2) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 06.07.2009.

Google Earth (Maze)


- 00:46 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 04.07.2009.

Thebes

Broj igrača: 1-4
Vrijeme potrebno za odigrati : oko 60 min
Tematika: Arheologija
Autor/i igre: Peter Prinz
Osvojene nagrade: nominirana za 9 nagrada
Godina izlaska: 2007
Broj expanzija:-

Vizualni dojam: 10/10
Jasnoća i jednostavnost pravila: 10/10
Interaktivnost igrača: 3/10
Uzbudljivost, šarm, originalnost, zabava…: 10/10
Gušt ponovnog igranja: 9/10
Ukupni dojam: 9/10

Faktor sreće u igri : 6/10


Image and video hosting by TinyPic

Putujete evropom skupljajući znanja o drevnim civilizacijama a onda iskapate na tim lokacijama (Egipat, Mezopotamija, Kreta, Grčka i Palestina) ovaj dio iskapanja jako ovisi o sreči pa nije za igrače koje smeta puno sreće u igri. Bodove skupljate tako da iskopate što više vrednijih predmeta, napravite što više konferencija o iskapanjima, napravite što više izložbi sa pronađenim predmetima i skupite što više znanja. Pravila su jednostavna i super jasna a sve je lijepo ilustrirao Michael Menzel. Definitivno prva iduća igra koju kupujem.
Igra sa šarmom i simpatičnom tematikom koja može neke igrače potaknuti i na razgovor o umjetnosti i arheologiji :).

- 00:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 20.06.2009.

Lov na čudovišta

Broj igrača: 1-4
Vrijeme potrebno za odigrati : oko
Tematika: Lov na čudovišta
Autor/i igre: Hrvoje Bulat
Osvojene nagrade:-
Godina izlaska: uskoro
Broj expanzija:-

Vizualni dojam: -
Jasnoća i jednostavnost pravila: 10/10
Interaktivnost igrača: 7/10
Uzbudljivost, šarm, originalnost, zabava…: 8/10
Gušt ponovnog igranja: 7/10
Ukupni dojam: 8/10

Faktor sreće u igri:6/10

Lov na čudovišta je prva igra testirana u klubu. Igra je zabavna čak i za mene koji nisam ljubitelj kooperativnih igara. Igra bi se uskoro mogla pojaviti na internetu za online igranje. U igri se nalazite u ulozi lovca na čudovišta, sami na početku igru određujete sposobnosti svog lika i tjekom igre okrečete pločice koje predstavljaju sobe, u svakoj sobi nalazi čudovište (vampir, duh, vukodlak) ili možete pokupiti neki korisni predmet. Glavni zajednički cilj igre je da krknete grofa Drakulu. Jako dobar segment je to što osim grupnog uspijeha ili neuspijeha imate i osobni. Druga super stvar je to što igru možete igrati i sami! Nadam se da će igra pojaviti i u svom pravom obliku (ne samo na kompu) a onda će svakako naći mjesto na mojoj polici.

Image and video hosting by TinyPic

Mini recenzija by Sven

- 15:57 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 12.06.2009.

Par fotki

Image and video hosting by TinyPic
Igra se Pandemic. Ova trojka uspiješno je zaustavila Svinjska gripu.

Image and video hosting by TinyPic
ups! odigrali In the Year of the Dragon s krivim pravilom

Image and video hosting by TinyPic
Igranje Galaxy Truckera na super mjestu na Jarunu.

- 22:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 25.04.2009.

The War of the Empires 1914-1918

The War of the Empires 1914-1918

Image and video hosting by TinyPic
nikad završena kutija igre

Igru s tematikom prvog svjetskog rata za 1-6 igrača, koju sam napravio tamo još 1997 il ko zna kad možete od sada skinuti na stranici:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/42020





Sven Nemet

- 21:06 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 31.03.2009.

Par mrak fotki?

Image and video hosting by TinyPic
Sezamovci se igraju


Image and video hosting by TinyPic
ova 3d verzija Pirate's Covea je skoro pa bolesno dobro napravljena

Image and video hosting by TinyPic
ovakvih velikih šahova ima po svuda po europi. ima koji u Hr?

Image and video hosting by TinyPic
kinezi imaju igru koju igraju više nego europljani šah pa XiangQi igraju u mega izdanju

Image and video hosting by TinyPic
XiangQi je jos opiceniji ak ga igrate s ledenim figurama. ne lizati!

Image and video hosting by TinyPic
ovaj meeple će macu doći glave?

Image and video hosting by TinyPic
otpuhat ću te nazad u kutiju.

- 13:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 18.03.2009.

EL Grande

Image and video hosting by TinyPic

El Grande me osvojio na prvu loptu. Pomalo apstraktna igra političke prevlasti na terenu, žanrovski je najsličnija simulaciji izbora. U Španjolskoj petnaestog stoljeća bitno je dodvoriti se kralju, i biti najmoćniji u određenoj pokrajini kad se dijele bodovi. To jest, biti na pravom mjestu u pravo vrijeme.
Kroz relativno jednostavan mehanizam do pet igrača pokušava pozicionirati svoje Caballerose na 9+1 španjolskih pokrajina , a bodove će dobiti samo oni kojih u pokrajini ima najviše.
On što je u ovoj igri super je ta stalna napetost koja se nadvija na stol tijekom igre: "hoće li mi se netko ugurati u pokrajinu", "što ako me izbace iz pokrajine", "koliko ih ima u Castillu (Crni toranj predstavlja specijalnu pokrajinu posebne moći)".

U svakom krugu igrač ima cijeli niz zanimljivih odluka. Prvo mora izabrati da li će igrati ranije ili će prikupiti više Caballerosa; i jedno i drugo je korisno, i sve je u dobrom balansu. A onda zavisno koji igra, imat će na izbor nekoliko karti koje određuju njegova potez. Nakon što izabere neku od karata, treba je i odigrati, a to je tek prava slast! Odlučiti gdje sa Caballerosima je pravi izazov i užitak, a i cijela igra je pravi biser za sebe, i ako ocjena na kraju članka ne bude savršena, to je samo zato što sam je odigrao malo puta, pa još ostavljam prostora da ispliva neka mana.

Decennial Edition, izašao povodom deset godina El Grandea, nosi u sebi i 3 ekspanzije, koje još nisam stigao proučiti, ali naizgled donose još zgodnih i zanimljivih stvari.

Tako je El Grande u vrlo malo igranja dogurao do mojih najdražih 5 igara, i veselim se idućem igranju. A osim toga sam napokon dobio neku igru sa kojom se mogu prepucavati sa seksualnim inuendima tipa: "Hoćete li se doći večeras igrati sa mojim 'El Grandeom'". A onda oni dođu i kad vide figuricu kralj od kojih 5 cm vele "To je za tebe 'El Grande'?"
Da, nemaju svi sreću imati 'El Grandea'. Al srećom, bar mogu imati igru!

El Grande 9/10
'El Grande' 9 cm

rec by ž

- 14:11 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.


e-mail: studiospektar@gmail.com

kontakt mob: 091-8865-918
-----------------------------------
WE DON'T STOP PLAYING BECAUSE WE GROW OLD,
WE GROW OLD BECAUSE WE STOP PLAYING