Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPicjavascript:%20void(0);


Mississippi Jones Act Lawyer
Mississippi Jones Act Lawyer Counter

Baci kocku

utorak, 31.03.2009.

Par mrak fotki?

Image and video hosting by TinyPic
Sezamovci se igraju


Image and video hosting by TinyPic
ova 3d verzija Pirate's Covea je skoro pa bolesno dobro napravljena

Image and video hosting by TinyPic
ovakvih velikih šahova ima po svuda po europi. ima koji u Hr?

Image and video hosting by TinyPic
kinezi imaju igru koju igraju više nego europljani šah pa XiangQi igraju u mega izdanju

Image and video hosting by TinyPic
XiangQi je jos opiceniji ak ga igrate s ledenim figurama. ne lizati!

Image and video hosting by TinyPic
ovaj meeple će macu doći glave?

Image and video hosting by TinyPic
otpuhat ću te nazad u kutiju.

- 13:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 18.03.2009.

EL Grande

Image and video hosting by TinyPic

El Grande me osvojio na prvu loptu. Pomalo apstraktna igra političke prevlasti na terenu, žanrovski je najsličnija simulaciji izbora. U Španjolskoj petnaestog stoljeća bitno je dodvoriti se kralju, i biti najmoćniji u određenoj pokrajini kad se dijele bodovi. To jest, biti na pravom mjestu u pravo vrijeme.
Kroz relativno jednostavan mehanizam do pet igrača pokušava pozicionirati svoje Caballerose na 9+1 španjolskih pokrajina , a bodove će dobiti samo oni kojih u pokrajini ima najviše.
On što je u ovoj igri super je ta stalna napetost koja se nadvija na stol tijekom igre: "hoće li mi se netko ugurati u pokrajinu", "što ako me izbace iz pokrajine", "koliko ih ima u Castillu (Crni toranj predstavlja specijalnu pokrajinu posebne moći)".

U svakom krugu igrač ima cijeli niz zanimljivih odluka. Prvo mora izabrati da li će igrati ranije ili će prikupiti više Caballerosa; i jedno i drugo je korisno, i sve je u dobrom balansu. A onda zavisno koji igra, imat će na izbor nekoliko karti koje određuju njegova potez. Nakon što izabere neku od karata, treba je i odigrati, a to je tek prava slast! Odlučiti gdje sa Caballerosima je pravi izazov i užitak, a i cijela igra je pravi biser za sebe, i ako ocjena na kraju članka ne bude savršena, to je samo zato što sam je odigrao malo puta, pa još ostavljam prostora da ispliva neka mana.

Decennial Edition, izašao povodom deset godina El Grandea, nosi u sebi i 3 ekspanzije, koje još nisam stigao proučiti, ali naizgled donose još zgodnih i zanimljivih stvari.

Tako je El Grande u vrlo malo igranja dogurao do mojih najdražih 5 igara, i veselim se idućem igranju. A osim toga sam napokon dobio neku igru sa kojom se mogu prepucavati sa seksualnim inuendima tipa: "Hoćete li se doći večeras igrati sa mojim 'El Grandeom'". A onda oni dođu i kad vide figuricu kralj od kojih 5 cm vele "To je za tebe 'El Grande'?"
Da, nemaju svi sreću imati 'El Grandea'. Al srećom, bar mogu imati igru!

El Grande 9/10
'El Grande' 9 cm

rec by ž

- 14:11 - Komentari (2) - Isprintaj - #

petak, 06.03.2009.

Gilad Yarnitzky -Space Junk, Island Trader and Oil Drills

Gilad Yarnitzky

Image and video hosting by TinyPic
Izraelski autor igara glavom i bradom


Kako kreiram svoje igre?

Da li prvo kreiram temu igre ili mehanizam?
Mislim da obično prvo osmislim temu igre i onda odlučim o strukturi. Moja iduća igra će biti malo apstraktna, jer sam prvo smislio mehanizam igranja i čini se da ne mogu naći odgovarajuću temu koja bi sjela.

Kako dolazim do ideja?


Teško je opisati proces dolaženja do kreativne ideje, kad bih to mogao, mislim da bih do sada već bio bogat. Mogu smisliti temu, a da nema nekog zanimljivog mehanizma igranja koji bi s njom funkcionirao. Mogu osmisliti kako unaprijediti igru, ali sa drugom temom (i onda se uvijek treba mijenjati pravila). Nekad je neki događaj okidač za ideju.

Kako teče dalje razvoj od te točke?


Napravim prvi set pravila i napravim prototip. Onda dolazi prva faza testiranja koju provodim sam sa sobom. Igranje sa sobom iznaša glavne probleme u igri i nije potrebno testiranje u grupi da bi ih se otkrilo. Ponekad vidim probleme sa igrom (ok, ponekad je jednostavno sranje) i ne mislim da je mogu unaprijediti. Jednostavno treba krenuti od početka (upotrijebiti temu ili koncept iz druge igre). Nekad uvidim kako velike modifikacije pravila mogu pomoći pa ponovo napišem pravila i testiram. A nekad, ali vrlo rijetko, čini se da igra funkcionira (obično nakon jedne faze testiranja i većih modificiranja) i treba samo manje promjene. Naravno, možete nastaviti modificirati i nekima će se svidjeti s opcijom A, a nekima s B, ali igra je interesantna, zabavna i vrijedna vremena igrača. Ovo je situacija kada krećem raditi PnP (Print and Play) verziju igre.

Sistem «besplatno printaj i igraj»

Zašto?


Volim osmišljavati igre. To je za mene interesantan intelektualni proces i na kraju imam proizvod u kojem ja i prijatelji možemo uživati. ALI isto želim da i drugi ljudi uživaju u mojim igrama (i mislim da je to relativno dobra igra, ne po ljestvici na BGG među prvih 100 ili 500, ali ipak dobra). Također sam dosta realističan! Šanse da se moja igra objavi su vrlo male. Pa mislim da je najbolji način da ih promoviram taj da ih stavljam da ih se može besplatno isprintati i igrati. BGG je sjajno mjesto za to. Budu dosta zamijećene.

Što ja dobivam od toga?


Prva stvar je ono što sam rekao: ljudi igraju moje igre. Druga stvar je povratna informacija. Volim čuti što se ljudima sviđa ili ne u mojim igrama. Učim od toga i pokušavam poboljšati svoje igre prema komentarima. Zapravo, nekim ljudima se sviđaju moje igre toliko da sami za njih rade bolji dizajn, što na kraju povećava zamijećenost mojih igara. Još jedna stvar je to da ovakvo objavljivanje može omogućiti da igra dospije do nekoga tko bi ju htio i objaviti. Kao što se i desilo sa mojom igrom Space Junk.

Nije li te strah da će ti ukrasti ideju?


Ne, ako bi se nekom svidjela ideja bilo bi mu jednostavnije kupiti prava (to je barem ono što ja mislim i vjerujem). Zamislite lošu reputaciju kad bi ljudi čuli da je neki izdavač ukrao ideju! Kompanije u ovom poslu su relativno male i isplate osmišljavačima igre nisu baš velike, što je još jedan razlog da izbjegnu krađu (ponovo, moje vjerovanje).

Hoćeš li kreirati još igara?

Naravno! Dok god kreiram igre koje ljudi smatraju zanimljivima. Dotle ću ih kreirati.

Samo-izdavanje

Kako sam počeo?


Poslije posting moje igre Island Trade. Pričao sam sa ljudima kojima se svidjela igra, ali su rekli da ne bi trošili vrijeme i trud da si izrade primjerak. Htio sam imati svoju igru kao gotov proizvod. Nije dolazilo u obzir da je tiskam u 1000 komada u profesionalnoj tiskari. Previše novaca, a još uvijek sam htio da ljudi igraju moju igru, a da je ne moraju sami izraditi. Istraživao sam mogućnost da sam izradim igru. Bilo mi je jasno da se ne mogu nositi sa kvalitetom proizvodnje velikih kompanija, ali sam čitao o nekim drugima koji su sami izradili igre i zaključio da ja mogu jednako dobre proizvesti, a i bolje od nekih.

Kako je išlo?

Trebalo mi je vremena da odlučim o veličini komponenti (mape i karata), prema tome sam odredio i veličinu kutije. Proračunavanje troškova je isto potrajalo i onda je krenula produkcija. Prvo sam napravio 50 komada. Ispalo je da malo više košta i da je zarada malo manja. Još uvijek imam neke primjerke i nisam pokrio troškove, ali ako prodam preostale, možda i budem.

Hoćeš li sam objaviti i druge igre?

Da, iako sam izgubio novac na prvoj izdanoj igri, nije bio toliki gubitak da bi me spriječio u daljnjim pokušajima. Ima drugih prednosti osim novca. Kao prvo, to da su moje igre zamijećene. Što više ljudi igra moje igre, veće su šanse da netko napiše osvrt o njima na BGG i da ih zamijete veliki izdavači.Trenutno radim na igri koju ću sigurno sam izdati. Nadam se da ću ju najaviti za 2-3 mjeseca.

Moje igre

Space Junk


Image and video hosting by TinyPic

Cilj je sagraditi najbolji svemirski brod od komada (olupina) koje lebde svemirom. Kako bi sastavili dijelove svemirskih brodova, trebat će vam sredstva koja možete sakupiti na asteroidu ili spašavajući otpadne dijelove. Svaki dio koji spojite dat će vam nekoliko bodova za pobjedu. Neki dijelovi će vam, kada se spoje, dati posebne mogućnosti kao što su stvaranje ili pohranjivanje sredstava, ali će donositi manje pobjedničkih bodova. Ako do kraja igre neki dijelovi nisu zatvoreni, vrijedit će manje nego je na njima naznačeno. Pobjednik je onaj čiji brod vrijedi najviše pobjedničkih bodova.

Island Trader

Image and video hosting by TinyPic

Ti si kapetan trgovačkog broda. Pokušavaš opskrbiti različite otoke prema njihovim potrebama. Ako uspiješ, dobivaš bodove ili resurse ili oboje. Potrebe jednog otoka mogu biti namirene samo jednom u igri. Mapa se sastoji od 12 dijelova koji se mogu različito postaviti. Neke formacije vode do više natjecateljskog odnosa nego druge. Svaki igrač ima isti set karata. Karte se koriste za pomicanje i za resurse, ali se svaka karta može upotrijebiti u igri samo jednom. Početnicima se može olakšati tako da im se da karta ili dvije prednosti. Igra završava kada igrači ne mogu više odigrati niti jednu kartu, no ako jedan igrač može, on odigrava dok ne dođe do te situacije. Igrač s najviše bodova pobjeđuje.

Oil Drills

Ti si bogati teksaški proizvođač nafte. Cilj ti je imati najdublju bušotinu u zemlji. Na mapi se nalazi 8 mjesta, a na svakom mjestu 2-3 bušotine. Svaka ima maksimalnu dubinu. Na kraju igre (nakon 8 krugova) bit ćete nagrađeni za svaku bušotinu koju posjedujete prema dubini. Ako ne kopate bušotinu do maksimalne dubine bit ćete nagrađeni sa manje bodova nego za drugu bušotinu iste dubine koja je probušena do maksimuma. Trebat ćete šipke i glave bušilica da produbite bušotine. Njih kupujete na aukciji. Možete prodati nešto nafte sa svojih bušotina, ali svaki put kad prodajete, to im smanjuje dubinu. S druge strane, ako ne prodajete, nećete biti u mogućnosti kupiti potrebne sirovine.

Pitanja nisam postaio ja vec samo preveo poslani mi tekst. Igra koju je još napravio al je prodao prava na nju je
The Rooster Coop

Image and video hosting by TinyPic

- 22:11 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.


e-mail: studiospektar@gmail.com

kontakt mob: 091-8865-918
-----------------------------------
WE DON'T STOP PLAYING BECAUSE WE GROW OLD,
WE GROW OLD BECAUSE WE STOP PLAYING