AUTO MOTO

Moj drugi blog:

SVIJET F1

< srpanj, 2006 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Automobile 
Pišite o kojem biste automobilu željeli čitati i u roku od 24 sata na ovom blogu izaći će post o tom automobilu

 










Image Hosted by ImageShack.us

Glasuj!

FORMULA 1:

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

 

 13.07.2006., četvrtak

CITROËN C3 PLURIEL 1.4I

KAMELEON ZA LJETNE UŽITKE



Najjeftiniji kabriolet pruža neviđene mogućnosti transformacije u panoramsku limuzinu, kompakt, spider i kamionet te mu se mogu oprostiti jeftina izvedba unutrašnjosti i osrednja stabilnost. Genijalno osmišljenim Plurielom Citroën se u velikom stilu vraća u svijet kabrioleta. Apstinencija u prestižnom segmentu trajala je duga četiri desetljeća, još od legendarne Žabe kabriolet iz sredine šezdesetih godina!

Citroënov mali kabrio, predstavljen na jesen 2002. (na tržište je stigao sredinom 2003.) duhovni je sljednik legendarnog Spačeka, ali sa svim tehnološkim značajkama modernog automobilskog doba. Poput slavnog pretka, promovira dobro poznati životni stil bez žurbe i stresa - dakle, opusti se i uživaj! Koncepcija je nevjerojatno maštovita. Pluriel nije samo kabriolet s četiri sjedala, već objedinjuje čak pet automobilskih izvedbi u jednom! Zbog toga je bez izravne konkurencije na tržištu.

Električnim namatanjem platnenog krova pretvara se u panoramski kompakt, ručnim uvlačenjem namotanog krova i stražnjeg stakla u utrobu prtljažnika postaje kabriolet, skidanjem bočnih krovnih lukova, u samo dva poteza, nastaje atraktivan spider, a preklapanjem stražnjih sjedala i poklopca prtljažnika, nevjerojatno ali istinito, može biti i pick-up! To je dovoljan razlog da Pluriel postane jedan od najefektnijih image-makera na tržištu. Najveća mu je mana odlaganje skinutih krovnih lukova. Nije ih teško razmontirati, ali za njihovo sigurno pohranjivanje treba prikladan, ne baš malen prostor.
Tehnološka je osnova Pluriela preuzeta iz standardnog, dokazano uspješnog modela C3. Platforma, ovjes, motori (benzinci 1.4 od 75 konjskih snaga i 1.6 16V od 109 konja), mjenjači (ručni i automatizirani SensoDrive) te kočnice potječu od C3. Pluriel to ne skriva, te je u nazivu zadržana oznaka izvornog modela. Istovjetna je i armaturna ploča. Pluriel je od C3 duži za osam, širi za tri i viši za četiri centimetra, što najavljuje dobru prostranost putničkog prostora. Prtljažnik je manji za 39 litara, što je, s obzirom na revolucionarnu koncepciju, nebitno. Testirali smo osnovnu benzinsku izvedbu 1.4, vrijednu 15.892 eura, 2284 eura jeftiniju od jačeg i bolje opremljenog 1.6 SensoDrive.

Pluriel je najbolji dokaz kako kabrio-koncepcija još ni približno nije potrošena. Odavno nije lansiran tako originalan i efektan automobil. Atraktivan je izgled određen trima osnovnim elementima: visoko postavljenim, živo razvučenim prednjim svjetlima, elegantno zapetim bočnim lukovima krova, te stražnjim razdijeljenim svjetlima retro-oblika, modernistički garniranim aluminijskim dekoracijama... Visoki bokovi, masivni odbojnici i bočna stakla, bez središnjeg stupa, zaokružuju privlačnu sliku. Mnogo je manjih simpatičnih detalja. Stražnji poklopac i staklo potpuno su ravni, kao nekada na Spačeku, a cijelom širinom razvučen je Citroënov monogram.

Prednji je odbojnik razlomljen visokim rubom poklopca, širokim otvorom zraka i maglenkama u kutevima, što Plurielu daje dinamičnost i personality. Privlačna stilska usklađenost temelji se na dvobojnoj izvedbi, što je jaka Plurielova karta. Nježno plava karoserija savršeno se slaže s aluminijskom bojom krovnih lukova te crnom plastikom retrovizora i zaštitnih letvica. Zbog toga Pluriel izgleda skladno i elegantno, usprkos malih gabarita i razmjerno velikoj visini. Sprijeda djeluje prijateljski, poput nasmiješene patke, a nježan retro-stil stražnjeg dijela podsjeća na modele iz pedesetih. Razvučeni bočni lukovi pružaju i sportski štih. Pluriel se posebice dopada ženama, od kojih smo često čuli - meden je, presladak.

Dizajn unutrašnjosti je za pet. Relaksirajućem ugođaju u vožnji, uz kabrio stil, pridonose razigrani detalji. Vezu sa spačekovskom prošlošću daju zanimljivi, ali nedovoljno pregledni instrumenti te upravljač u stilu starih Citroëna. Sve se to perfektno uklapa u moderno okruženje. Masivna, suvremeno dizajnirana armatura preseljena je iz standardnog C3. Razlike su jedino u izostavljenom suvozačevom pretincu na gornjem dijelu armature te zadebljanje obruča upravljača, koji time ugodnije sjeda u ruke. Šteta što je plastika armature tvrda i pomalo jeftina (boljka iz osnovnog C3). Pažnju privlače sportski otvori ventilacije, lifestyle dizajnirana metalno-plastična vrata s aluminijskim rukohvatom te udobna, ali previše ravna sjedala s neobičnim formama obloga i pozadinom naslona u boji karoserije.

Jedine su ozbiljne zamjerke, dakle, iste kao u standardnom C3. Sve je iznimno skladno i privlačno, ali se stječe dojam da su Citroënovi stručnjaci štedjeli u izvedbi. Mladim kupcima to vjerojatno neće smetati, jer izvrsna koncepcija i efektan stil zasjenjuju sve takve mane. Vidljivost je solidna, a veličina prtljažnika oscilira od 137 litara (krov i stražnje staklo uronjeni u dvostruko dno prtljažnika) do standardnih 266 litara. Pri svakom pretvaranju iz panoramske izvedbe u kabrio, spider ili pick-up (i obratno) treba izvaditi kompletnu prtljagu.
Zbog daleko odmaknutih prednjih nosača i vjetrobranskog stakla, visokog krova i daleko odmaknutog stražnjeg završetka krovnog luka dobiva se osjećaj velike prostornosti. Ugođaj za upravljačem sličan je kao u VW Beetleu. Stražnjih roll-barova nema, ali je struktura stražnjih sjedala višestruko ojačana i iznimno čvrsta. Brtvljenje krova izvedeno je precizno te je vožnja ugodno tiha i suha (u praonici krov nije propustio ni kap). Skidanjem krova intenzitet zračnih turbulencija bitno ovisi o postavljenoj konfiguraciji krova i bočnih stakala. Zaštitne mreže iza sjedala, koja umanjuje vrtloženja zraka, nema ni u doplati.

Pogonska je grupa preuzeta od standardnog C3. Višestruko provjereni benzinac 1.4 s dva ventila po cilindru (u modele PSA ugrađuje se od sredine osamdesetih) razvija najveću snagu od 75 KS i okretni moment od 118 Nm. Njime Pluriel postiže najveću brzinu od 160 km/h, a do stotke ubrzava za 13,9 sekundi. U usporedbi s jednako snažnim, običnim C3 najveća je brzina niža za osam km/h, a prosječna potrošnja veća za 0,6 litara. To je posljedica lošije aerodinamike i veće mase, no posve je nebitno u automobilčiću tako lepršave koncepcije. Kad bi se kojim slučajem u ponudi nalazio i najslabiji motor standardnog C3 (1.1/60 KS), mnogima bi i on bio dovoljan za lagana ljetna uživanja.

Tome se ne treba čuditi, jer Pluriel je jedan od rijetkih modela kojemu performanse nisu u prvom planu. Motor radi meko i tiho, iako donja strana haube nije obložena. Veća se buka javlja pri žustrijim ubrzanjima iznad 4000/min, ili u jurnjavi autocestom iznad 130 km/h. Solidna elastičnost u prva četiri stupnja omogućuje razmjernu bezbrižnost u vožnji, iako treba računati na gubitak brzine pri usponima. Dugačak prijenosni omjer petog stupnja smanjuje potrošnju i pogoduje dugotrajnijim vožnjama autocestama, no za jače međuubrzanje treba šaltati niže. Ručica mjenjača skrojena je po ženskoj mjeri. Iz gleda efektno, a kroz stupnjeve klizi lako i precizno. Kočnice nemaju ABS, ali su prilično učinkovite. Bio bi poželjan efikasniji servo ure?aj, posebice za žene, koje su ciljana klijentela. Potrošnja je prihvatljiva. Opuštenim krstarenjima gradom i okolicom potrošnja prelazi osam litara.

Tradicionalna francuska udobnost i povišeno težište kratke, a visoke karoserije, nisu najbolji preduvjeti za uzornu stabilnost. Pri temperamentnijoj vožnji kroz zavoje dolazi do neugodnog naginjanja i laganog proklizavanja. Sve to pogoršava lagan upravljač, s električnim servouređajem, bez dovoljno osjećaja i preciznosti. Zbog toga sportska vožnja brzo zamara te postaje jasno kako je ovaj polivalentan autić na svome terenu tek u opuštenom, laganom krstarenju. Na neravnim se cestama Pluriel trese i poskakuje, povremeno zahtijevajući korekcije smjera upravljačem.

Osnovni Pluriel 1.4 stoji 15.892 eura, pa je jedan najjeftiniji pravi kabriolet na našem tržištu! Prednosti dosad nevi?ene i jednostavne transformacije iz panoramske limuzine i kompakta, do kabrioleta i kamioneta (bez alata i za samo par minuta), uvelike zasjenjuju nedostatke poput jeftinih materijala ili nedovoljno čvrstog ovjesa. Visoku ocjenu zaslužuje i ljepuškasti dizajn, koji stvara jedinstvenu atmosferu u vožnji. Najveća je vrlina Pluriela jedinstvena koncepcija, zbog koje nema izravne konkurencije na tržištu. Zbog svega je toga Pluriel prava prigoda, da se po relativno niskoj cijeni uživa u, estetski i tehnološki, prvorazrednim čarima vožnje s vjetrom u kosi.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, glava i blok od lakog lijeva, bregasto vratilo u glavi (zupčasti remen), 2 ventila po cilindru, elektronsko multi-point ubrizgavanje
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1361 ccm
Provrt x hod: 75 x 77 mm
Kompresija: 10,2:1
Snaga: 55 kW/75 KS pri 5400/min
Okretni moment: 118 Nm pri 3300/min
Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukruta osovina, uzdužna ramena, stabilizator, spiralne opruge, teleskopski amortizeri
Kočnice: sprijeda: samoventilirani diskovi 266 mm, straga bubnjevi 203 mm
Gume: 185/65 R 15 H, Michelin Energy
Dimenzije: 3934 x 1700 x 1563 mm
Međuosovinski razmak: 2460 mm
Prtljažnik: 266 l
Spremnik goriva: 47 l
Masa/nosivost: 1135/370 kg
Najveća brzina: 160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,9 s
Potrošnja: grad 8,9 / otvoreno 5,5 / prosjek 6,8 l/100 km
CIJENA: 15.892 eura
- 19:18 - Komentari (2) - Isprintaj - #