30.06.2006., petak
ZA SIGURNU VOŽNJU SVETOG OCA
VOLVO POKLONIO XC90 PAPI BENEDICTU XVI
Volvo je Papi Benedictu XVI darovao XC90 opremljen V8 benzincem. Automobil je prilagođen papinskoj službi, tamnoplave je boje i unutrašnjosti presvučene svijetlom kožom.
Od svojeg predstavljanja, Volvo XC90 postavio je standarde u segmentu SUV-ova, ne samo za putnike u njemu, već i za putnike u ostalim vozilima koja su sudjelovala u sudaru.
Njegova Svetost osjećat će se sasvim spokojno u ovom automobilu, opremljenom ROPS sustavom, koji pomaže u sprečavanju prevrtanja automobila, odnosno smanjenju posljedica tog tipa nesreće.
|
- 20:31 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
28.06.2006., srijeda
PREDSTAVLJENA CHEVROLET CAPTIVA
NOVO PROŠIRENJE EUROPSKE GAME
Chevrolet novom Captivom donosi pojačanje svojoj proizvodnoj ofenzivi u Europi. Ovaj će proizvođač, koji je inače 1935. prvi predstavio svijetu koncept terenskog vozila modelom Suburban Carryall, svojim novim terencem uvesti tri novosti. Dinamično dizajnirana peterovratna Captiva prvi je kompaktni terenac u Chevroletovoj europskoj ponudi, prvi dizelski model te prvo vozilo koje dolazi s elektroničkim programom stabilnosti (Electronic Stability Program, ESP).
Chevrolet Captiva će se naći u europskim autosalonima na ljeto (u Hrvatskoj početkom 10. mjeseca), omogućujući ovlaštenim zastupnicima da bogatom linijom atraktivnih modela zadovolje sve veću potražnju tržišta za terencima. Sa svojim kompaktnim dimenzijama (dužina / širina / visina: 4.635 / 1.850 / 1.720 mm), robusnim, sportskim dizajnom i bogatom ponudom opreme čak i u nižem cjenovnom segmentu, novi crossover-model stvoren je baš prema željama i potrebama europskih vozača. Kupci će moći birati između pogona na prednjim ili sva četiri kotača, petero ili sedmerosjedne varijante te između tri pogonska motora snage od 136 do 230 KS.
Stručnjaci za istraživanje tržišta očekuju daljnji rast
Tržište terenaca jedan je od najbrže rastućih segmenata u Europi. Njegov se udio ukupnog tržišta od 1998. udvostručio. i sada iznosi 6%. Prema istraživanju koje je provela specijalizirana kompanija B&D Forecast, niži segment klase kompaktnih terenaca rast će do 2010. za 48% da bi obuhvatila 668.000 vozila. Chevrolet Europe planira do kraja 2006. godine prodati oko 10.000 Captiva, dok se u prvoj potpunoj prodajnoj godini, 2007., kompanija nada prodati 36.000 vozila.
Dizajn: Robusna kao terenac, elegantna kao limuzina
"Robustan, profinjen, sportski" – ovo su tipični epiteti kojima se može opisati dojmljivi dizajn nove Captive. Ovaj crossover-model objedinjuje robusnost terenca s elegancijom limuzine iz srednjeg segmenta. Sofisticiranim profilom dominiraju izraženi lukovi blatobrana, veliki naplatci (do 18 inča) te linija ramena. Pored toga, novu Captivu krase i brojni drugi profinjeni detalji, poput ukrašena prednja trodimenzionalna svjetla, pokazivači smjera na vanjskim retrovizorima, usisnici zraka na prednjoj masci te lijepo dizajnirane ručke na vratima. Elementi tipični za terence, kao što su dodatno presvučeni blatobrani i pragovi te zaštita na prednjem i stražnjem dijelu podvozja, zaokružuju dojmljiv izgled novog modela. Ovakvo ispreplitanje praktičnog/sportskog i elegantnog nastavlja se i u unutrašnjosti. Fini materijali stvaraju dojam ugodnosti, imaju izvrsne ergonomske karakteristike i pružaju komfor.
Motori: Prvi put dizelski, a tu su i dva benzinska modela
Nova Captiva prvi put donosi dizelski motor u ponudu Chevroleta Europe. Moderna četverocilindrična izvedba obujma 1.991 cm3 razvija snagu 150 KS. Prema kombiniranoj MVEG potrošnji, dizelski motor troši samo 7,4 litre dizela na 100 km, tako da sa svojim 65-litarskim spremnikom Captiva može proći do 870 km. Dizelski filtar za čestice čađe koji ne iziskuje održavanje niti korištenje aditiva standardan je dio opreme. Motor s četirima ventilima dolazi s Boshevim common rail sustavom posljednje generacije kod kojeg injektori ubrizgavaju gorivo u komore za izgaranje pod tlakom od 1.600 bara. Među ostalim tehničkim karakteristikama SOHC verzije su aluminijske glave cilindara te turbopunjač s promjenjivom geometrijom turbina (variable geometry turbo-charger, VTG).
Benzinski motor iz početnog segmenta je 2,4-litarski, s četirima ventilima i dvije poviše smještene bregaste osovine. Njegova je snaga 133 KS, s okretnim momentom 220 Nm. Motor iz vrha ponude je 3,2-litarski V6 s 225 KS i okretnim momentom od 297 Nm.
Pogon na svim kotačima: Sofisticirano i nadasve praktično
Jedan treptaj oka je triput duži od 100 milisekundi, koliko je potrebno novoj Captivi, odnosno njenom sustavu pogona na sva četiri kotača, da ubaci stražnje kotače u igru kada je to potrebno da bi vuča bila optimalna. Tako se na cestu prenosi puna snaga vozila čak i u najblažim zavojima, tijekom uspona ili na skliskom terenu.
U normalnim uvjetima vožnje sile su raspodijeljene u potpunosti između prednjih i stražnjih kotača. Ako elektronička kontrolna jedinica prepozna da je potrebna snažnija vuča, distribucija okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača neprekidno može varirati do omjera 50:50, i to tako da vozač to i ne osjeti. Osim kretanja kotača, sustav procesira brojne druge informacije kao što su pozicija papučice gasa, brzina rada motora, brzina vožnje i kut upravljanja. Pogon na četiri kotača je posve integriran sa sustavima ABS i ESP.
Podvozje dolazi s ovjesom tipa McPherson sprijeda te neovisnim sa četiri točke straga. Sva četiri kotača opremljena su samoventilirajućim disk-kočnicama te suvremenim ABS-om.
ESP je dio standardne opreme kako bi se osiguralo da Captiva uvijek ide tamo kamo vozač želi. Ovisno o državi i opremi, ovaj suvremeni sustav koji je razvijen uz pomoć specijalizirane njemačke tvrtke Continental-Teves, ima i druge dodatne mogućnosti kao što su hidraulična pomoć pri kočenju (HBA), sustav za kontrolu vožnje na nagibima (DCS) i aktivna zaštita od prevrtanja (ARP).
Sigurnosni sustavi: U kabini do šest zračnih jastuka
Pasivna je sigurnost, jednako kao aktivna, također bila ključan element pri stvaranju nove Captive. Novi Chevroletov terenac ima pojaseve s trima točkama zatezanja na svim sjedalima te sustav ograničavanja sile zatezanja za prednja sjedala.
U slučaju nesreće, i u samo nekoliko milisekundi, aktivira se do šest zračnih jastuka, ovisno o smjeru udara: vozačevi i suvozačevi zračni jastuci, krovni zračni jastuci za vozača, suvozača te putnike na stražnjoj klupi te bočni zračni jastuci za vozača i suvozača (opcionalno).
Chevrolet Captiva je obiteljski automobil pa je razvojnom timu bilo vrlo važno napraviti vozilo u kojem će djeca biti maksimalno sigurna. Na dva vanjska stražnja sjedala dječje se stolice mogu namjestiti brzo i sigurno uz pomoć nosača Isofix.
Prostor: Dostupna kao petero ili sedmerosjed, s puno pretinaca
Captivina prostrana unutrašnjost čini je pravim izborom za duža putovanja. Njena širina kod prednje i stražnje klupe iznosi 1.455 mm, što ovu novopridošlicu u klasu terenaca čini jako poželjnom. Također je vrlo komforna kad se radi o mjestu za noge – 1.035 mm sprijeda i 940 mm straga. Osim toga, za svakoga tko namjerava voziti šest putnika, Captiva je jedan od malobrojnih SUV-ova koji je dostupan i kao sedmerosjed.
Standardna oprema: Električno spuštanje stakala, CD player i još puno, puno toga…
Čak i kod osnovnog modela LS, paket standardne opreme je vrlo bogat. Standardna oprema uključuje električno spuštanje stakala, daljinski upravljani sustav središnjeg zaključavanja, prednji brisači čija se brzina rada automatski usklađuje s brzinom vožnje i količinom padavina, stražnje prozorsko staklo koje se neovisno otvara, zatamnjeni krovni prozor te visokokvalitetan audiosustav sa šest zvučnika, RDS radijem te CD playerom koji reproducira MP3 zapise.
Luksuzni paket opreme, LT, dolazi u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača. On uključuje četverokraki upravljač presvučen kožom, 17-inčne aluminijske naplatke, upravljač podesiv po dubini, naslon za ruke na konzoli te središnjem tunelu, ladicu ispod suvozačkog sjedala, osam zvučnika, svjetla za maglu sprijeda, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjivanjem te mrežicu na podu prtljažnog prostora. Bez obzira na paket opreme, sedmerosjed uvijek dolazi s elektroničkim sustavom stabilnosti (ESP), automatskom kontrolom razine, 17-inčnim naplatcima te ultrazvučnim asistentom za parkiranje.
Priča o uspjehu Chevroleta Europe: I dalje u usponu
S ukupno 103.214 vozila prodanih u Europi (uključujući GM Avtovaz te modele proizvedene u SAD-u), Chevrolet u prva četiri mjeseca 2006. godine nastavlja svoju priču o uspjehu. Od siječnja do travnja Chevrolet je povećao prodaju za 8,9% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Tržišni udio Chevroleta u vremenu od siječnja do travnja iznosio je 1,4% u odnosu na 1,3% za isto razdoblje prošle godine. U travnju je Chevrolet prodao 28.238 vozila – 8% više nego u travnju 2005. Izvanredni travanjski rezultati zabilježeni su u Danskoj (+38,9%), Njemačkoj (+38%), Italiji (+21,5%) i Rusiji (+244,3%). Ove brojke uključuju 12.846 vozila koje je za rusko tržište proizveo GM Avtovaz te 1.567 vozila proizvedenih u SAD-u. Ukupan udio na europskom tržištu u travnju iznosio je 1,57%. Chevrolet je u travnju imao najveći tržišni udio u Ukrajini (8,5%) te je zabilježio natprosječno visoke udjele u Rusiji (3,2%), zemljama jugoistočne Europe (2,47%), Danskoj (2,37%), Grčkoj (2,39%), Italiji (1,67%) i Nizozemskoj (1,63%).
|
- 19:26 -
Komentari (2) -
Isprintaj -
#
27.06.2006., utorak
SEVERINA U UTRCI IZDRŽLJIVOSTI
Slijedećeg vikenda na Grobniku se vozi VW Polo Castrol Pirelli kup utrka izdržljivosti. Utrka će trajati 105 minuta. Vozačima Polo kupa takva je utrka uglavnom nepoznata, tek je pokoji vozač nastupio na sličnoj utrci prije nekoliko godina. No ipak, vozači su je shvatili vrlo ozbiljno i već danas testiraju izdržljivost automobila. Testiranje vremena potrošnje goriva i guma neke je vozaće već dovelo do bitnih spoznaja, koje će im pomoći prilikom planiranja same utrke.
Iako se cijela manifestacija odvija u nedjelju, 02.07., vozači VW Polo Castrol Pirelli kupa imaju program i u subotu. Druženje sa sponzorima i predstavnicima medija te vožnje po Grobniku, biti će svima vrlo interesantno, a pogotovo uz činjenicu da će biti prisutna i dugo očekivana gošća Polo kupa - Severina!
Severina će nastupiti u utrci kao član Auto klubovog tima, sa startnim brojem 9, dok će u subotu odraditi potrebne radnje za ishodovanje privremene vozačke licence za kružne utrke.
Seve će, kao i svi ostali vozači Auto Klubovog tima koji su već nastupili, voziti u konkurenciji sa ostalim vozačima, stoga, na Grobniku nas očekuje zaista interesantan i uzbudljiv vikend!
|
- 19:44 -
Komentari (2) -
Isprintaj -
#
NAJBRŽI AUTOMOBIL SVIH VREMENA
ULTIMA GTR720
U tvrdnji da je njihov model GTR najbrži automobil na svijetu tvrtka Ultima uistinu ima puno argumenata. Uz pomoć V8 agregata snažnog 727 KS kojeg potpisuje Chevrolet, Ultima GTR u stanju je posramiti sve poznate super automobile. Prva inačica Ultime nosila je oznaku 640 koja je označavala snagu agregata u KS, dok snažnija inačica s kojom ćemo se danas detaljnije pozabaviti koristi već ranije spomenuti chevroletov agregat snage 727 KS te iz tog razloga nosi oznaku 720.
Ultima GTR720 automobil je koji je beskompromisan u svakom pogledu
Ultima GTR postala je poznata onog trenutka kada je postala svjetski rekorder u 0-100mph-0 testu koji se sastoji od ubrzanja s mjesta stajanja do brzine od 100 mph (160 km/h) te kočenja do nule. Taj test ovaj je automobila svladao u nevjerojatnih 9.4 sekunde te je pri tome iza sebe ostavio automobile poput: Ferrari Enza, Mclarena F1 LM, Porschea Carrere GT, Pagani Zonde i ostalih. Sve te automobile pobijedio je i u testu ubrzanja do 60 mph (96 km/h) koje Ultima GTR obavlja u svega 2.6 sekunde. Ultima GTR također je najbrži automobil u ubrzanju do 100 mph (160 km/h) koje traje 5.3 sekunde, a također ima i najuvjerljivije kočnice koje automobil s brzine od 100 mph zaustavljaju u svega 3.6 sekundi.
Pogled na automobil koji je po pitanju performansi potukao svu moguću konkurenciju
O automobilu u javnost nisu pušteni gotovo nikakvi tehnički podaci te je iz tog razloga Ultima GTR720 iznimno tajanstven automobil. Osim performansi poznato je jedino da je agregat V8 koncepcije s već spomenutih 727 KS. Osim toga o agregatu se ne zna ništa, pa čak niti obujam. Masu automobila u tvornici skrivaju kao zmija noge, a jedini objavljeni podatak odnosi se na pogon koji je na stražnje kotače uz pomoć zatvarača diferencijala. S tog stajališta ovaj automobil predstavlja pravo osvježenje u današnje doba elektronike, jer ne posjeduje uređaje poput ABS-a ili kontrole proklizavanja.
Skučena unutrašnjost Ultime GTR720 u kojoj nema mjesta luksuzu
Na službenim testiranjima na kojima su i postignuta rekordna vremena automobil je vozio Richard Marlow koji je i vlasnik tvornice Ultima te je tom prigodom rekao da im je prvotni cilj bio stvoriti automobil koji ubrzava i usporava brže od svih do tada proizvedenih automobila te da je iznimno sretan što su u tome uspjeli. Stvorili smo šasiju koja je spremana nositi se sa snagom do 1000 KS, a sada automobil razvija 720 tako da još uvijek možemo poboljšati rezultate ukoliko nas netko 'skine' – našalio se Marlow. Svi oni koji su možda pomislili da je Ultima GTR720 brza jedino po ravnom razuvjerit će se pri pogledu na maksimalno bočno ubrzanje koje kod ovog automobila iznosi 1.176 G.
Svi rekordi Ultime GTR720:
0-100-0 mph
Ultima GTR 9.4 s
Ferrari Enzo 10.9 s
McLaren F1 LM 11.5 s
Porsche Carrera GT 11.6 s
Pagani Zonda 11.8 s
Porsche 911 Ruf R Turbo 13.1 s
Ferrari F40 13.8 s
Lamborghini Murcielago 13.9 s
Dodge Viper SRT-10 14.6 s
Aston Martin DB9 14.9 s
Honda NSX Type-R 16.2 s
0-60 mph
Ultima GTR 2.6 s
McLaren F1 LM 3.2 s
Ferrari Enzo 3.4 s
Porsche Carrera GT 3.7 s
Pagani Zonda 3.7 s
Porsche 911 Ruf R Turbo 3.7 s
Ferrari F40 3.8 s
Lamborghini Murcielago 4.0 s
Dodge Viper SRT-10 4.4 s
Honda NSX Type-R 4.9 s
Aston Martin DB9 5.0 s
0-100 mph
Ultima GTR 5.3 s
McLaren F1 LM 6.3 s
Ferrari Enzo 6.7 s
Porsche Carrera GT 7.4 s
Pagani Zonda 7.5 s
Porsche 911 Ruf R Turbo 8.5 s
Ferrari F40 7.8 s
Lamborghini Murcielago 9.0 s
Dodge Viper SRT-10 9.5 s
Aston Martin DB9 10.2 s
Honda NSX Type-R 11.4 s
100-0 mph (vrijeme bez vozačeve reakcije)
Ultima GTR 3.6 s
Ferrari Enzo 4.0 s
Pagani Zonda 4.0 s
Porsche Carrera GT 4.1 s
Porsche 911 Ruf R Turbo 4.2 s
Aston Martin DB9 4.4 s
Honda NSX Type-R 4.4 s
Lamborghini Murcielago 4.4 s
McLaren F1 LM 4.6 s
Dodge Viper SRT-10 4.7 s
Ferrari F40 4.7 s
bočno ubrzanje (g)
Ultima GTR 1.176
Porsche 911 GT1 1.07
Porsche 911 GT2 1.02
Ferrari Enzo 1.01
Porsche Carrera GT 0.99
Saleen S7 0.99
Ford GT40 0.99
Lotus Elise 0.98
Porsche Ruf R Turbo 0.97
Porsche 996 Turbo 0.96
Porsche Boxster S 0.95
Lamborghini Gallardo 0.95
Corvette Z06 0.94
Ferrari 360 0.93
Porsche 911 GT3 0.92
Honda NSX 0.91
Lamborghini Murcielago 0.90
McLaren F1 0.86
|
- 19:43 -
Komentari (4) -
Isprintaj -
#
|