'Tinta siromašnih'
Kada Martin piše o plaćenicima (ja ih opisujem kao 'vojnike sreće') oni nose nazive poput 'mačevi za prodaju' (prodajni mačevi), 'jedra za prodaju' (prodajna jedra) i 'slobodni jahači'. Svi oni su redom profesionalci s određenim borbenim iskustvima.
Plaćenici zapravo 'caruju' na području 'slobodnih gradova', a redom su prognanici (otpadnici) vojski i plemstva 'sedam kraljevstva'. Bilo kako bilo, ti plaćenici (vojnici sreće) ustrojeni su u 'slobodne tvrtke' kojima zapovijedaju vlastiti zapovjednici.
Ovdje kod naziva tih 'tvrtki' treba biti oprezan jer engleska riječ (Company) označava hrvatsku riječ za 'tvrtku' (firmu), ali i vojno ustrojenu postrojbu ranga satnije, ali Martin zapravo piše o civilnim tvrtkama koje 'prodaju' (iznajmljuju) 'vojne usluge'.
Tako na prostoru 'slobodnih gradova' te 'slobodne tvrtke' donekle uživaju povjerenje, ali na području 'sedam kraljevstva' na njih se gleda vrlo negativno te se smatraju nepouzdanim i nemilosrdnim koji svoju odanost dokazuju samo novcu (zlatu).
Dvadesetak takvih 'slobodnih tvrtki' egzistira kroz Martinovo pisanje, a redom to su: 'Zlatna tvrtka', 'Drugi sinovi', 'Olujne vrane', 'Avanturisti', 'Hrabri kolege', 'Svijetli natpisi', 'Društvo mačke', 'Društvo ruže', 'Besplatna tvrtka', 'Galantni ljudi', 'Željezni štitovi', 'Veseljaci', 'Duga koplja', 'Djevojački ljudi', 'Vojnici hrabrosti', 'Razbijači oluja', 'Vjetrovito puhanje', 'Vučji čopor' ...
Vrlo zanimljiva stvar događa se kod 'slobodnih jahača' jer oni redom jašu na 'zebroidima' za razliku od vitezova 'sedam kraljevstva' koji jašu plemenite konje.
Tako su 'zebroidi' (prugasti konji poput zebre) križanci (hibridi) konja i zebre, ili magarca i zebre, s tim da se, križanac konja i zebre naziva 'hebra', a magarca i zebre 'donkra'.
Sve 'slobodne tvrtke' imaju svoje grboslovlje, a ja ću opisati samo zastavu i štitove 'Olujnih vrana'. Naime, na zastavi su dvije munje ukrižene, a u njihovom prostoru nalaze se četiri crne vrane u letu. Na štitovima je stvar nešto drugačija, pa umjesto munji imamo ukrižene dvije strijele samostrijela u čijem se prostoru nalaze četiri glave crnih vrana s crvenim kljunovima.
Dakako, ovdje bi se ja opet mogao raspisati o grboslovnim, ali i zastavoslovnim (veksilološkim) pravilima, ali zašto 'kvariti' nepotrebno Martinovu maštu.
Na kraju ili za kraj, naslov koji sam odabrao ('Tinta siromašnih'), zapravo je krv kojom su ti Martinovi 'vojnici sreće' potpisivali ugovor u 'slobodnim tvrtkama'.
< | studeni, 2023 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Sheme i skice raznih bitaka u povijesti, ustroji falangi, bojnih redova i postrojbi kroz povijest. Osobno promišljanje o grboslovlju i stjegoslovlju, o bojama i njihovim uporabama tijekom povijesti razvoja vojne vještine i vojski. Mimikrija i kamuflaža kao predmet za istraživanje i promišljanje kroz vrijeme ...
Bili smo vojnici i mladi ...
... možete nam uzeti naše živote, ali ne možete nam uzeti slobodu i naša uvjerenja!
Nije rat kriv što je rat ... netko je izazvao rat!
Ratove započinju starci koji se o nečemu nisu mogli dogovoriti, vode ih mladi ljudi koji se nikada vidjeli nisu... a kad ti mladi ljudi izginu, opet starci sjednu i dogovore se o miru...
Nitko tko vidio nije zastrašujuću divotu bitke, dok se zastrašujućom bukom k zemlji ruši ratnik u izljevu znoja i krvi, suditi ratniku i pričati o bitkama ne može i ne smije ...
Kada opet jednom ratna baklja dođe u neke druge ruke, nekim drugim ljudima, nekim drugim naraštajima … Neka se oni tada sjete veličanstvenih ratnika i vojnika koji su sada mrtvi i neka oni tada poslušaju poruku tih ratnika i vojnika što hrabro su pali, u tim bitkama divnim i fantastičnim, boreći se plemenito za ideale velike.
Da, oni su sada zauvijek zaštićeni grudom zemlje rodne, prekriveni mahovinom i više ne osjećaju ni mržnju, ni ogorčenja … već svojim svijetlim primjerom spokojnim i dalekim, dalekim poput Zvijezda najdaljih što još uvijek neumorno trepere, upućuju svima nama poruku vječne im Domovine: Mir, Milost, Milosrđe …
Kada jednom opet utihnu kobni vjetrovi rata i ratne rane zacijele, kada mržnja ratna odumre i kada zavlada ljubav i blagostanje. Kada se vrate mutne i bolne uspomene na ine bitke što vodili su ih hrabri ratnici, a koji sada mirno počivaju izmireni međusobno – tada recite mladim naraštajima što dolaze! Pričajte im o tim danima, pričajte im o tim ljudima koji su se odrekli svega: ljubavi, doma i imetka, očeva, majki, žena, djevojaka, braće, sestara i djece, pričajte im o tim ratnicima što hrabro su prešli rijeke, planine i doline i hrabro krenuli u bitke koje su sada već povijest i neka se one više nikada ne ponove …
Rat je zbroj besmislenih postupaka koji se shvaćaju i hvale tek onda ako se pobjedi, a osuđuju se kao pogrešni uvijek ako se izgubi.
Zašto budale galame - zato što mudri šute!
… o hladnoći, tami i zlu
Ako Athumanunha pitate postoji li hladnoća on će Vam odgovoriti NE! Hladnoća ne postoji, jer hladnoća je samo odsutnost topline. Ako pak pitate Ahumanunha postoji li tama, on će Vam opetovati NE! Tama ne postoji, jer tama je odsutnost svijetla.
Ako pak pitate Athumanunha postoji li zlo … odgovor znate! NE! Zlo ne postoji, jer zlo je samo odsutnost dobroga …
Neka četir' satnika iznesu Hamleta kao ratnika!
Jer on bi, pokazao se, zbilja, pravi kralj,
Da osta u životu. Nek vojnička svirka i obredi
ratni za njega glasno progovore sad!
Nosite tijelo! Ovaj prizor tužan za bojište
lijep je, al' ovdje je ružan.
Haj'te zapovijedite vojnicima paljbu!