Grboslovni likovi – dijeljenje štita (2)
Kada štit podijelimo dijagonalno na način da dijagonale sjecište imaju u središnjoj točki grba dobivamo grboslovni lik koji nazivamo – dijagonalna podjela. Ako dijagonala siječe (dijeli) štit prolazeći od desne točke vrha preko središnje točke do lijeve točke dna imamo grboslovni lik koji nazivamo – desni kosi dijagonalni. Obrnuto je kada dijagonala siječe štit prolazeći od lijeve točke vrha kroz središnju točku do desne točke dna i tada imamo grboslovni lik – lijevi kosi dijagonalni.
Dijagonalno položen stup s desne u lijevu (grboslovnu) stranu čini grboslovni lik koji se naziva – lenta. Ako pak je lenta na štitu položena s lijeve u desnu stranu tada imamo štit izvanbračnog sina. Kada pak lentu podijelimo na tri polja tada imamo grboslovni lik trojne lente.
Podjelom štita kombinacijom sječenja i dijeljenja (okomito od točke vrha, koja se još naziva i točka časti, preko središnje točke do točke dna i horizontalno od desne bočne točke preko središnje točke do lijeve bočne točke) dobivamo grboslovni lik koji nazivamo – kvadrirani štit (četiri jednaka dijela). Ako pak imamo štit koji je podijeljen na tri grede i tri stupa koji se međusobno sijeku dobivamo grboslovni lik koji nazivamo – šahirani štit (meni drag kao 'kockasti štit').
Ako pak sada kvadrirani štit podijelimo na odnos jedne četvrtine prema tri četvrtine dobivamo grboslovni lik koji nazivamo – prvi (desni) kvadrat, a obrnuto je drugi lijevi kvadrat. Šahirani štit podijeljen je na devetine pa tuda imamo kombinacije – prva desna devetina, druga lijeva devetina, desna bočna ili lijeva bočna devetina, desna devetina ili lijeva devetina dna, te devetinu časti, središnju devetinu ili devetinu dna.
< | lipanj, 2018 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Sheme i skice raznih bitaka u povijesti, ustroji falangi, bojnih redova i postrojbi kroz povijest. Osobno promišljanje o grboslovlju i stjegoslovlju, o bojama i njihovim uporabama tijekom povijesti razvoja vojne vještine i vojski. Mimikrija i kamuflaža kao predmet za istraživanje i promišljanje kroz vrijeme ...
Bili smo vojnici i mladi ...
... možete nam uzeti naše živote, ali ne možete nam uzeti slobodu i naša uvjerenja!
Nije rat kriv što je rat ... netko je izazvao rat!
Ratove započinju starci koji se o nečemu nisu mogli dogovoriti, vode ih mladi ljudi koji se nikada vidjeli nisu... a kad ti mladi ljudi izginu, opet starci sjednu i dogovore se o miru...
Nitko tko vidio nije zastrašujuću divotu bitke, dok se zastrašujućom bukom k zemlji ruši ratnik u izljevu znoja i krvi, suditi ratniku i pričati o bitkama ne može i ne smije ...
Kada opet jednom ratna baklja dođe u neke druge ruke, nekim drugim ljudima, nekim drugim naraštajima … Neka se oni tada sjete veličanstvenih ratnika i vojnika koji su sada mrtvi i neka oni tada poslušaju poruku tih ratnika i vojnika što hrabro su pali, u tim bitkama divnim i fantastičnim, boreći se plemenito za ideale velike.
Da, oni su sada zauvijek zaštićeni grudom zemlje rodne, prekriveni mahovinom i više ne osjećaju ni mržnju, ni ogorčenja … već svojim svijetlim primjerom spokojnim i dalekim, dalekim poput Zvijezda najdaljih što još uvijek neumorno trepere, upućuju svima nama poruku vječne im Domovine: Mir, Milost, Milosrđe …
Kada jednom opet utihnu kobni vjetrovi rata i ratne rane zacijele, kada mržnja ratna odumre i kada zavlada ljubav i blagostanje. Kada se vrate mutne i bolne uspomene na ine bitke što vodili su ih hrabri ratnici, a koji sada mirno počivaju izmireni međusobno – tada recite mladim naraštajima što dolaze! Pričajte im o tim danima, pričajte im o tim ljudima koji su se odrekli svega: ljubavi, doma i imetka, očeva, majki, žena, djevojaka, braće, sestara i djece, pričajte im o tim ratnicima što hrabro su prešli rijeke, planine i doline i hrabro krenuli u bitke koje su sada već povijest i neka se one više nikada ne ponove …
Rat je zbroj besmislenih postupaka koji se shvaćaju i hvale tek onda ako se pobjedi, a osuđuju se kao pogrešni uvijek ako se izgubi.
Zašto budale galame - zato što mudri šute!
… o hladnoći, tami i zlu
Ako Athumanunha pitate postoji li hladnoća on će Vam odgovoriti NE! Hladnoća ne postoji, jer hladnoća je samo odsutnost topline. Ako pak pitate Ahumanunha postoji li tama, on će Vam opetovati NE! Tama ne postoji, jer tama je odsutnost svijetla.
Ako pak pitate Athumanunha postoji li zlo … odgovor znate! NE! Zlo ne postoji, jer zlo je samo odsutnost dobroga …
Neka četir' satnika iznesu Hamleta kao ratnika!
Jer on bi, pokazao se, zbilja, pravi kralj,
Da osta u životu. Nek vojnička svirka i obredi
ratni za njega glasno progovore sad!
Nosite tijelo! Ovaj prizor tužan za bojište
lijep je, al' ovdje je ružan.
Haj'te zapovijedite vojnicima paljbu!