Amazonke Dahomeja - N'Nonmiton (Naše Majke) Ahosi (Kraljeve Žene)
Na području današnje Zapadne Afrike, država Benin, nekada je cvalo kraljevstvo Dahomej koje je nastalo miješanjem Fon i Gbe naroda koje je svoje prihode ostvarivalo trgujući robljem (ratni zarobljenici). Prije pojave Europljana (Portugalaca), koji su i započeli trgovinu robljem, Dahomejci su svake godine priređivali okrutne ritualne orgije sa zarobljenicima iz drugih okolnih plemena.
Naime, žrtve bi omamili i pribijali bi ih na križ, a kasnije bi im odsijecali glave. Kralj Houegbada (vladao je od 1645. do 1685.), bio je treći kralj Dahomeja, ustrojio je žensku skupinu lovaca (lovkinja) na slonove i nazvao ih 'gbeto' jer ih je unovačio iz plemena Gbe. Kasnije, Houegbadin sin Agaja (vladao je od 1708. do 1732.) od tih lovkinja ustrojio je žensku tjelesnu stražu naoružanu mušketama.
Ta ženska straža nazvana je, od muških vojnika kraljevstva Dahomej, N'Nonmiton, što znači 'Naše Majke' na Fon jeziku. U doba vladavine dahomejskog kralja Gheza (vladao je od 1818. do 1858.), kraljevstvo Dahomeja postalo je izuzetno militarizirano. Kralj Ghezo je kraljevsku žensku stražu nazvao ahosi 'Kraljeve žene'.
'Ahosi Dahomejske Amazonke' unovačene su bile u dobi od osam godina te bile podvrgnute vrlo brutalnoj i agresivnoj obuci i odgoju, jednostavno te su se djevojčice (djevojke) odgajale i obučavale za agresivni rat. Nije im bilo dopušteno imati djecu niti stupati u bračnu zajednicu s muškarcem (pravno su bile udane za kralja). Mnoge od njih ostale su djevice do kraja života. Nerijetko se mogu pronaći i zapisi, ali i svjedočanstva da su bile povezane i s 'vudu'.
Koliko su ove djevojke bile uvježbane i opasne kazuju i podaci iz francusko-dahomejskog rata, gdje su nemali put nanijele poraz francuskim legionarima s kojima su se posebice okrutno obračunavale (odsijecanjem glava živim legionarima). Postoje podaci koji kazuju da su ove 'crne Amazonke' znale skidati gornje dijelove odore i tako obnažene zbunjivale legionare koji su nemali put neodlučno otvarali paljbu na njih dok ne bi postalo prekasno.
No, francuski legionari nimalo nisu podcjenjivali Dahomejske Amazonke, respektirali su ih, a njihovom šarmu teško su odolijevali francuski časnici koji su svoju 'francusku uljuđenost' (Athumanunh bi dopisao i neopreznost) nemali put plaćali životom. Naime, Dahomejke (danas Beninke) svjetlije su puti i izuzetno lijepe ženske anatomije, pa Athumanunh razumije svu opasnost koja proizlazi iz susreta s takvim protivnikom (u video isječku koji prikazuje ritualni ples koji slavi djevičanstvo i čednost i sami se možete uvjeriti i svu opasnost ovakvih protivnika).
'afričke crne Amazonke'
< | studeni, 2017 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Sheme i skice raznih bitaka u povijesti, ustroji falangi, bojnih redova i postrojbi kroz povijest. Osobno promišljanje o grboslovlju i stjegoslovlju, o bojama i njihovim uporabama tijekom povijesti razvoja vojne vještine i vojski. Mimikrija i kamuflaža kao predmet za istraživanje i promišljanje kroz vrijeme ...
Bili smo vojnici i mladi ...
... možete nam uzeti naše živote, ali ne možete nam uzeti slobodu i naša uvjerenja!
Nije rat kriv što je rat ... netko je izazvao rat!
Ratove započinju starci koji se o nečemu nisu mogli dogovoriti, vode ih mladi ljudi koji se nikada vidjeli nisu... a kad ti mladi ljudi izginu, opet starci sjednu i dogovore se o miru...
Nitko tko vidio nije zastrašujuću divotu bitke, dok se zastrašujućom bukom k zemlji ruši ratnik u izljevu znoja i krvi, suditi ratniku i pričati o bitkama ne može i ne smije ...
Kada opet jednom ratna baklja dođe u neke druge ruke, nekim drugim ljudima, nekim drugim naraštajima … Neka se oni tada sjete veličanstvenih ratnika i vojnika koji su sada mrtvi i neka oni tada poslušaju poruku tih ratnika i vojnika što hrabro su pali, u tim bitkama divnim i fantastičnim, boreći se plemenito za ideale velike.
Da, oni su sada zauvijek zaštićeni grudom zemlje rodne, prekriveni mahovinom i više ne osjećaju ni mržnju, ni ogorčenja … već svojim svijetlim primjerom spokojnim i dalekim, dalekim poput Zvijezda najdaljih što još uvijek neumorno trepere, upućuju svima nama poruku vječne im Domovine: Mir, Milost, Milosrđe …
Kada jednom opet utihnu kobni vjetrovi rata i ratne rane zacijele, kada mržnja ratna odumre i kada zavlada ljubav i blagostanje. Kada se vrate mutne i bolne uspomene na ine bitke što vodili su ih hrabri ratnici, a koji sada mirno počivaju izmireni međusobno – tada recite mladim naraštajima što dolaze! Pričajte im o tim danima, pričajte im o tim ljudima koji su se odrekli svega: ljubavi, doma i imetka, očeva, majki, žena, djevojaka, braće, sestara i djece, pričajte im o tim ratnicima što hrabro su prešli rijeke, planine i doline i hrabro krenuli u bitke koje su sada već povijest i neka se one više nikada ne ponove …
Rat je zbroj besmislenih postupaka koji se shvaćaju i hvale tek onda ako se pobjedi, a osuđuju se kao pogrešni uvijek ako se izgubi.
Zašto budale galame - zato što mudri šute!
… o hladnoći, tami i zlu
Ako Athumanunha pitate postoji li hladnoća on će Vam odgovoriti NE! Hladnoća ne postoji, jer hladnoća je samo odsutnost topline. Ako pak pitate Ahumanunha postoji li tama, on će Vam opetovati NE! Tama ne postoji, jer tama je odsutnost svijetla.
Ako pak pitate Athumanunha postoji li zlo … odgovor znate! NE! Zlo ne postoji, jer zlo je samo odsutnost dobroga …
Neka četir' satnika iznesu Hamleta kao ratnika!
Jer on bi, pokazao se, zbilja, pravi kralj,
Da osta u životu. Nek vojnička svirka i obredi
ratni za njega glasno progovore sad!
Nosite tijelo! Ovaj prizor tužan za bojište
lijep je, al' ovdje je ružan.
Haj'te zapovijedite vojnicima paljbu!