Armagedon kroz povijest (uvod)
Pojam, ili riječ 'Armagedon' svima je poznata i svi su za nju čuli, no Athumanunh nije baš uvjeren da svi znaju i razumiju što to točno znači. Dakle Athumanunh će se malo upustiti u svoja 'lutanja i koračanja' u potrazi za Armagedonom i pokušati 'na samo sebi svojstven način' odgovoriti i opisati što je to i gdje je taj misteriozni i tajnoviti Armagedon, a na kraju, naravno i napisati (izmisliti) priču u kojoj je on zapravo već pronašao Armagedon i bio tamo.
No dobro, idemo onda mi nekim redom koji je opet svojstven samo Athumanunhu, a da bi on to sve mogao malo 'začiniti' 'na samo sebi svojstven način' moramo malo zaviriti u povijest, 'posuditi' neke tekstove iz Biblije i vojnički locirati (odrediti mu koordinate) to mjesto.
Dakle, u Hrvatskoj enciklopediji piše da je to brdo megidsko, poprište mnogih borbi u izraelskoj povijesti, u Apokalipsi (XVI., 16) to je mistično mjesto gdje se okupljaju snage Zla i pripremaju se za eshatološku (posljednju) bitku protiv snaga Dobra, na tom mjestu snage Zla bit će potučene ...' Athumanunh bi jednostavno zapisao: to je mjesto gdje će se odigrati odlučujuća (posljednja) bitka rata Zla i Dobra.
Ovdje pak se sada pojavila jedna nova riječ za koju je Athumanunh opet siguran da su za nju svi čuli i svi je rabe u svojim izričajima i velika većina pri tomu griješi. (Mora malo Athumanunh onda i tu riječ objasniti 'na samo sebi svojstven način') Velika većina u uporabi riječi 'apokalipsa' tu riječ pogrešno rabi – opisuju nešto strašno, katastrofalno, poput: apokaliptični požari, potresi, poplave ... čak su i četiri jahača apokalipse jednostavno strašni ...
Prvi jahač jaše bijelog konja i naoružan je lukom i strijelama. To je 'ratnik osvajač' (Athumanunh ga naziva Pohlepa za nečim što nije tvoje). Drugi jahač jaše crvenog konja i naoružan je dvosjeklim dvoručnim mačem. (Athumanunh ga naziva Krv, jer on simbolizira rat i krv koja se prolijeva tijekom rata, a i sam mač u svim vojskama svijeta označava vojne postrojbe ...). Treći jahač jaše crnog konja i u ruci drži vagu, dakle, nije naoružan, ali nije ni simbol pravednosti, jer zapravo vagom važe hranu koju oduzima i uništava (Athumanunh ga naziva Glad jer on hrpu pšenice plaća bijednim grošem, tri hrpe ječma opet bijednim grošem, a ulja i vina uopće nema za otkupiti). Četvrti jahač jaše zelenog konja i u ruci drži kosu pa ga Athumanunh jednostavno naziva Smrt, jer kosi živote.
Uf, odlutah ja možda malo predaleko, pa je najbolje da se vratim prvo 'Apokalipsi', a onda i 'Armegedonu'. Dakle, riječ 'apokalipsa' je složenica grčke riječi 'apo' i 'kalipsis', pa bi to onda značilo u prijevodu 'podizanje pokrova, vela'. Zapravo je to metaforička riječ koja označava nešto lijepo (kako za vjernike, tako i za agnostike). Ako vjerujete onda ćete u 'Apokalipsi' napokon vidjeti lice Boga u pravom svijetlu i formi, a ako pak ne vjerujete i za Vas podizanje vela mora ipak označavati nešto lijepo ...
Dobro, ostao je još za kraj ovoga uvoda 'Armagedon', a to je opet složenica hebrejske riječi 'har' i 'megiddo' (brdo Megido). Dakle sve nas vodi prema lokalitetu brda Megido, a to je lokalitet u sjevernom dijelu današnjeg Izraela oko 20 kilometara jugozapadno od današnjeg grada Nazareta. E, tu će Vas u svojoj seriji o Armagedonu dovesti Athumanunh i ispričati Vam priču.
'Deus Vult' (Božja volja)
< | rujan, 2017 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Sheme i skice raznih bitaka u povijesti, ustroji falangi, bojnih redova i postrojbi kroz povijest. Osobno promišljanje o grboslovlju i stjegoslovlju, o bojama i njihovim uporabama tijekom povijesti razvoja vojne vještine i vojski. Mimikrija i kamuflaža kao predmet za istraživanje i promišljanje kroz vrijeme ...
Bili smo vojnici i mladi ...
... možete nam uzeti naše živote, ali ne možete nam uzeti slobodu i naša uvjerenja!
Nije rat kriv što je rat ... netko je izazvao rat!
Ratove započinju starci koji se o nečemu nisu mogli dogovoriti, vode ih mladi ljudi koji se nikada vidjeli nisu... a kad ti mladi ljudi izginu, opet starci sjednu i dogovore se o miru...
Nitko tko vidio nije zastrašujuću divotu bitke, dok se zastrašujućom bukom k zemlji ruši ratnik u izljevu znoja i krvi, suditi ratniku i pričati o bitkama ne može i ne smije ...
Kada opet jednom ratna baklja dođe u neke druge ruke, nekim drugim ljudima, nekim drugim naraštajima … Neka se oni tada sjete veličanstvenih ratnika i vojnika koji su sada mrtvi i neka oni tada poslušaju poruku tih ratnika i vojnika što hrabro su pali, u tim bitkama divnim i fantastičnim, boreći se plemenito za ideale velike.
Da, oni su sada zauvijek zaštićeni grudom zemlje rodne, prekriveni mahovinom i više ne osjećaju ni mržnju, ni ogorčenja … već svojim svijetlim primjerom spokojnim i dalekim, dalekim poput Zvijezda najdaljih što još uvijek neumorno trepere, upućuju svima nama poruku vječne im Domovine: Mir, Milost, Milosrđe …
Kada jednom opet utihnu kobni vjetrovi rata i ratne rane zacijele, kada mržnja ratna odumre i kada zavlada ljubav i blagostanje. Kada se vrate mutne i bolne uspomene na ine bitke što vodili su ih hrabri ratnici, a koji sada mirno počivaju izmireni međusobno – tada recite mladim naraštajima što dolaze! Pričajte im o tim danima, pričajte im o tim ljudima koji su se odrekli svega: ljubavi, doma i imetka, očeva, majki, žena, djevojaka, braće, sestara i djece, pričajte im o tim ratnicima što hrabro su prešli rijeke, planine i doline i hrabro krenuli u bitke koje su sada već povijest i neka se one više nikada ne ponove …
Rat je zbroj besmislenih postupaka koji se shvaćaju i hvale tek onda ako se pobjedi, a osuđuju se kao pogrešni uvijek ako se izgubi.
Zašto budale galame - zato što mudri šute!
… o hladnoći, tami i zlu
Ako Athumanunha pitate postoji li hladnoća on će Vam odgovoriti NE! Hladnoća ne postoji, jer hladnoća je samo odsutnost topline. Ako pak pitate Ahumanunha postoji li tama, on će Vam opetovati NE! Tama ne postoji, jer tama je odsutnost svijetla.
Ako pak pitate Athumanunha postoji li zlo … odgovor znate! NE! Zlo ne postoji, jer zlo je samo odsutnost dobroga …
Neka četir' satnika iznesu Hamleta kao ratnika!
Jer on bi, pokazao se, zbilja, pravi kralj,
Da osta u životu. Nek vojnička svirka i obredi
ratni za njega glasno progovore sad!
Nosite tijelo! Ovaj prizor tužan za bojište
lijep je, al' ovdje je ružan.
Haj'te zapovijedite vojnicima paljbu!