Bitke kroz povijest https://blog.dnevnik.hr/asboinu

nedjelja, 17.04.2011.

Starosjedioci američkog kontinenta tijekom Američkog rata za nezavisnost

Haudenosaunee – Savez (konfederacija) šest indijanskih naroda

Kao i u svakom ratu tako je bilo i u Američkom ratu za nezavisnost. Nitko nije mogao biti neutralan, strana se morala izabrati ma koliko god to teško i mučno bilo. Američki starosjedioci (Indijanci) iz pet plemena govornog područja Irokeza (Iroquois) još od 1200. godine mirno su živjeli u labavoj konfederaciji pet plemena nazvanoj Haudenosaunee (Duga Kuća)

Dakle, taj 'šumski narod' starosjedioca i prije je bio uključen u ratove koje su vodili došljaci (doseljenici) na tom području, pa je tako bilo i tijekom Američkog rata za nezavisnost. U početku cijeli Savez (konfederacija) Irokeza je na strani Britanaca, a onda se pleme naroda Oneida (narod Velike svete lule) odvaja iz konfederacije i stavlja se u službu mlade Američke kontinentalne vojske.

Dakle, u ovom svom specijalnom dodatku Athumanunh će malo opisati taj Savez, jer na redu je bitka kod Oriskanya koja je u vojnoj povijesti zapisana i kao najkrvavija (po broju poginulih vojnika u jednoj bitci) bitka Američkog rata za nezavisnost.

Photobucket
nekadašnje područje konfederacije Irokeza

Dakle, Savez (konfederacija) pet (šest) plemena indijanskog naroda Irokeza temeljila su plemena Seneke, Cayuga, Onondaga, Oneida, Mohawk (Mohikanac) i Tuscarora koje je primljeno u konfederaciju 1720. godine i dobilo svoje područje na teritoriju Oneida.

Starosjedilački konfederalni Savez naroda 'Duge Kuće' temeljio se na međusobnom nenapadanju plemena u Savezu, a svako je pleme imalo svoju obvezu tijekom održavanja mira i prosperiteta naroda Irokeza. Tako su Senece bili 'čuvari zapadnih vrata Duge Kuće, Mohikanci pak su bili 'čuvari istočnih vrata Duge Kuće', 'svetu vatru' čuvali su Onondage, 'svetu lulu mira' Oneide, a 'sveti wampum' Cayuge.

Način na koji su Irokezi zastupali svoja plemena u konfederalnom savezu umnogome još i danas podsjeća na današnji rad modernog američkog Kongresa, a američki pak Ustav vrlo je sličan (barem onaj u pitanju ljudskih prava i sloboda) Ustavu konfederacije Irokeza.

Photobucket
pripadnik Oneida ratnika 1777. godine

Sve do 1777. godine Irokezi se bore na strani Britanaca, a tada 6. kolovoza 1777. najmanja (brojčano) plemena Oneida i Tuscarora otvoreno se stavljaju na stranu 'kontinentalaca'. Tijekom bitke kod Oriskanya Oneida ratnici u službi su 'kontinentalaca' kao izvidnici kontinentalnog generala Herkimera, oko 150 ratnika Oneida hrabro se bore pod zapovjedništvom generala Gates.

Oko 50-tak Oneida ratnika-lovaca tijekom teške zime pribavlja svježu hranu 'kontinentalcima' koji zimuju u taboru ' Valley Forge'. Osobna kuharica generala Washingtona je žena iz plemena Oneida imena Polly Cooper, a Oneide pak se hrabro bore i pod zapovjedništvom francuskog generala Lafayette.

Krajem 1778. godine preživio je samo mali broj Oneida muškaraca i Kongres im za uslugu daje zemlju u trajno vlasništvo i odaje veliko priznanje, te ih oslobađa vojne obveze. Danas zajednica Oneida broji oko 6000 pripadnika ovoga ponosnog i hrabrog naroda.

Photobucket
zastava (tapiserija) konfederacije Irokeza

17.04.2011. u 16:21 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

< travanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Opis bloga

Sheme i skice raznih bitaka u povijesti, ustroji falangi, bojnih redova i postrojbi kroz povijest. Osobno promišljanje o grboslovlju i stjegoslovlju, o bojama i njihovim uporabama tijekom povijesti razvoja vojne vještine i vojski. Mimikrija i kamuflaža kao predmet za istraživanje i promišljanje kroz vrijeme ...



Flag Counter

O vojnicima, dočasnicima i časnicima

Bili smo vojnici i mladi ...



... možete nam uzeti naše živote, ali ne možete nam uzeti slobodu i naša uvjerenja!

Nije rat kriv što je rat ... netko je izazvao rat!

O ratovima

Ratove započinju starci koji se o nečemu nisu mogli dogovoriti, vode ih mladi ljudi koji se nikada vidjeli nisu... a kad ti mladi ljudi izginu, opet starci sjednu i dogovore se o miru...

Nitko tko vidio nije zastrašujuću divotu bitke, dok se zastrašujućom bukom k zemlji ruši ratnik u izljevu znoja i krvi, suditi ratniku i pričati o bitkama ne može i ne smije ...

Kada opet jednom ratna baklja dođe u neke druge ruke, nekim drugim ljudima, nekim drugim naraštajima … Neka se oni tada sjete veličanstvenih ratnika i vojnika koji su sada mrtvi i neka oni tada poslušaju poruku tih ratnika i vojnika što hrabro su pali, u tim bitkama divnim i fantastičnim, boreći se plemenito za ideale velike.

Da, oni su sada zauvijek zaštićeni grudom zemlje rodne, prekriveni mahovinom i više ne osjećaju ni mržnju, ni ogorčenja … već svojim svijetlim primjerom spokojnim i dalekim, dalekim poput Zvijezda najdaljih što još uvijek neumorno trepere, upućuju svima nama poruku vječne im Domovine: Mir, Milost, Milosrđe …

Kada jednom opet utihnu kobni vjetrovi rata i ratne rane zacijele, kada mržnja ratna odumre i kada zavlada ljubav i blagostanje. Kada se vrate mutne i bolne uspomene na ine bitke što vodili su ih hrabri ratnici, a koji sada mirno počivaju izmireni međusobno – tada recite mladim naraštajima što dolaze! Pričajte im o tim danima, pričajte im o tim ljudima koji su se odrekli svega: ljubavi, doma i imetka, očeva, majki, žena, djevojaka, braće, sestara i djece, pričajte im o tim ratnicima što hrabro su prešli rijeke, planine i doline i hrabro krenuli u bitke koje su sada već povijest i neka se one više nikada ne ponove …

Rat je zbroj besmislenih postupaka koji se shvaćaju i hvale tek onda ako se pobjedi, a osuđuju se kao pogrešni uvijek ako se izgubi.

Athumanunhova promišljanja


Zašto budale galame - zato što mudri šute!

… o hladnoći, tami i zlu

Ako Athumanunha pitate postoji li hladnoća on će Vam odgovoriti NE! Hladnoća ne postoji, jer hladnoća je samo odsutnost topline. Ako pak pitate Ahumanunha postoji li tama, on će Vam opetovati NE! Tama ne postoji, jer tama je odsutnost svijetla.

Ako pak pitate Athumanunha postoji li zlo … odgovor znate! NE! Zlo ne postoji, jer zlo je samo odsutnost dobroga …


Neka četir' satnika iznesu Hamleta kao ratnika!
Jer on bi, pokazao se, zbilja, pravi kralj,
Da osta u životu. Nek vojnička svirka i obredi
ratni za njega glasno progovore sad!
Nosite tijelo! Ovaj prizor tužan za bojište
lijep je, al' ovdje je ružan.
Haj'te zapovijedite vojnicima paljbu!