Bitke kroz povijest https://blog.dnevnik.hr/asboinu

srijeda, 25.06.2008.

Athumanunhova promišljanja

Zračna potpora postrojbama kopnene vojske (KoV)

Tijekom 1. Svjetskog rata potpora zrakoplovstva postrojbama KoV bila je ograničena jedino na izviđanje i korekture topničkih vatri. No, malo kasnije u 'primitivnom' obličju pojavljuju se i drugi načini potpore zrakoplovstva postrojbama KoV. Tako polako, ali sigurno sve se više zrakoplovi rabe za strojničke paljbe (mitraljiranje) po ciljevima na tlu i bombardiranje istih. Ipak još uvijek ne postoje prijevozni i opskrbni zrakoplovi koji bi evakuirali ranjene, vršili opskrbu postrojbi KoV doknadnim materijalom, ili pak možda prevozili i spuštali padobrance. Nadalje tijekom 1. Svjetskog rata još uvijek ne postoje strateški bombarderi koji bi bombardirali udaljene ciljeve na protivnikovom ozemlju i nanosili razarajuće udare po njegovim crtama i putovima opskrbe. U periodu između dva svjetska rata vojni stručnjaci gotovo da su vodili 'mali rat' između sebe u namjeri da konačno odrede ciljeve zračnoj nadmoći. Athumanunh može nabrojiti i neke od njih: Churchil, Smats, Mitchel, Duet … Dok se u Njemačkoj i ex SSSR-u zauzima malo drugačije gledište na zračnu nadmoć u odnosu na V. Britaniju i SAD, u Japanu se po tom pitanju uopće ništa ne poduzima. Naravno, Athumanunhu je razumljivo što su Njemačka i ex SSSR na zračnu nadmoć gledale u okvirima potpore postrojbama KoV, jer one su ipak kontinentalne sile za razliku od V. Britanije i SAD, a Japan pak se ograničio na područje Pacifika i razvija samo torpedno-bombardersko zrakoplovstvo, te nosače zrakoplova. No, ako Athumanunh piše o zračnoj potpori postrojbama KoV onda su tu ipak najdalje stigli Nijemci. Krajem tridesetih godina prošloga stoljeća upravo su Nijemci unaprijedili taktiku i metode zračne potpore postrojbama KoV, ali samo u oblastima izviđanja, zračnog transporta i taktičkog bombardiranja. Iako se ex SSSR želio takmičiti s Njemačkom, njegovi uspjesi tijekom zračnih nadmetanja u bitkama 2. Svjetskoga rata zapravo proizlaze iz velikog broja zrakoplova, a ne iz njihove kvalitete. Tako zapravo ex SSSR usredotočuje svoje zračne bombarderske i lovačke pukovnije samo na ključne točke bitke. No, Athumanunh mora priznati da je upravo ex SSSR prvi uporabio raketna zrna u zrakoplovnoj potpori postrojbama KoV. Bio je to jurišni zrakoplov tipa 'Iljušin' 'Il 1' (pojavio se u bitkama za Moskvu), a kasnije i 'Il 2' (dvosjed koji je naoružan teškom strojnicom 12, 7 mm ili topom 20 mm). Iljušin je bio gotovo idealan zrakoplov za napade na ciljeve na tlu, ali njemačko zrakoplovstvo ipak prvo usavršava suvremene metode tijesne suradnje zrakoplova i postrojbi na tlu. Taj spoj zrakoplova i tenkova na tlu potpuno je odgovarao i zadovoljavao uvjete koje je tražilo munjevito nadiranje oklopnih snaga koje podupire motorizirano pješaštvo i samovozno topništvo. Taj savršeni 'harmonijski' spoj zrakoplova, tenkova, motoriziranih pješaka i samovoznih topova nekima je možda poznatiji pod pojmom 'Blitzkrieg'. Njemački zračni general Richthofen (nećak njemačkog zračnog asa iz zračnih bitaka 1. Svjetskog rata) i njegovi podređeni časnici to su usavršili i doveli do savršenstva tijekom Španjolskog građanskog rata (1936. – 1939.). Njemačka legija 'Kondor' upravo je bila ustrojena za takve namjene i zadaće. U bitkama tijekom Španjolskog građanskog rata iskušani su i provjerene su stvarne borbene mogućnosti slijedećih zrakoplova: zrakoplov za obrušavanje tipa 'Junkers Ju 87', taktički (mali radijus djelovanja) lovački zrakoplov tipa 'Messerschmitt Me Bf 109', te srednji bombarderi tipa 'Heinkel He 111' i 'Dornie Do 17'. Značajna pozornost u legiji 'Kondor' pridavana je radio-telefonskoj i radio-telegrafskoj vezi zrakoplova i tenkova, te najmanjem mogućem vremenu koje bi proteklo od otkrivanja cilja (izvidnički zrakoplov) do bombardiranja istog (bombarderskim zrakoplovoplovom). Tako su tijekom bitaka u Flandriji i Francuskoj 1940. godine njemački zrakoplovi dolijetali za samo 10 minuta od poziva postrojbi KoV. Ta bliska veza između zrakoplova i postrojbi KoV tada je bila presedan u cijeloj povijesti bitaka. Nadalje, njemačko zrakoplovstvo u tim bitkama besprijekorno rabi i cijelu svoju prijevoznu zračnu diviziju opremljenu zrakoplovima tipa 'Junkers'. Njemački prijevozni zrakoplovi brzo su dopremali postrojbama KoV streljivo, gorivo, pričuvne i doknadne dijelove za tenkove i kamione, pojačanja, hranu, vodu, izvlačili ranjene … Ti prijevozni njemački zrakoplovi isto tako besprijekorno omogućavaju njemačkim lovačkim zrakoplovima brzo prebacivanje i zauzimanje protivničkih uzletišta i zračnih luka, pa ponekad to vrijeme ide do samo 24 sata. Nadalje, njemačko zrakoplovstvo ovjenčalo se slavom i u drugim bitkama tijekom 2. Svjetskog rata, poput onih na Balkanu (Grčka, ex Jugoslavija), na Istočnoj bojišnici, na Afričkoj bojišnici. No, Njemačka nikako ne može polagati pravo na monopol u povijesti uspješnog djelovanja zrakoplovstva i postrojbi KoV, ali može slobodno tvrditi da je upravo ona postavila obrasce i standarde tog zajedničkog djelovanja koje su kasnije primjenjivala i druga ratna zrakoplovstva. Britansko zrakoplovstvo još je više poboljšalo njemačka postignuća tijekom 1942. i 1943. godine u potpori njihovih zrakoplova njihovoj 8. armiji koja se tukla s Rommelovim Afričkim korpusom. Američko zrakoplovstvo pak je udarilo temelje, obrasce i standarde metodama pokretnog zračnog ratovanja izgradnjom PSS, ali i čitavih zračnih luka u džunglama i u negostoljubivim kamenitim predjelima. Rezultati američke 5. zračne armije tijekom bitaka za Filipine slobodno se mogu uspoređivati s njemačkim uspjesima na samom početku 2. Svjetskog rata. Naime, piloti američke 5. zračne armije samo u 6 tjedana izvršili su više od 24 000 naleta po pozivu postrojbi KoV i tijekom tih naleta imali su blisku vezu sa zapovjednicima postrojbi KoV. Upravo je ta veza omogućavala američkim pilotima bombardiranje, mitraljiranje, a kasnije i raketiranje japanskih ciljeva na tlu. Za to su bili zaslužni posebni američki časnici za vezu sa zrakoplovstvom koji su pokazivali američkim zrakoplovima ciljeve i navodili ih na njih. Japanski general Jamashito nije mogao ne odati priznanje američkim pilotima zrakoplova koji su perfektno štitili i čuvali bokove američkim divizijama koje su nastupale. Samo devet mjeseci ranije, u Francuskoj, to su činili američki piloti pod zapovjedništvom zračnog generala Vandenburgha i uspješno čuvali i štitili bokove tenkovima generala Patona. Nastavim drugi put.

25.06.2008. u 14:05 • 2 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

< lipanj, 2008 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Opis bloga

Sheme i skice raznih bitaka u povijesti, ustroji falangi, bojnih redova i postrojbi kroz povijest. Osobno promišljanje o grboslovlju i stjegoslovlju, o bojama i njihovim uporabama tijekom povijesti razvoja vojne vještine i vojski. Mimikrija i kamuflaža kao predmet za istraživanje i promišljanje kroz vrijeme ...



Flag Counter

O vojnicima, dočasnicima i časnicima

Bili smo vojnici i mladi ...



... možete nam uzeti naše živote, ali ne možete nam uzeti slobodu i naša uvjerenja!

Nije rat kriv što je rat ... netko je izazvao rat!

O ratovima

Ratove započinju starci koji se o nečemu nisu mogli dogovoriti, vode ih mladi ljudi koji se nikada vidjeli nisu... a kad ti mladi ljudi izginu, opet starci sjednu i dogovore se o miru...

Nitko tko vidio nije zastrašujuću divotu bitke, dok se zastrašujućom bukom k zemlji ruši ratnik u izljevu znoja i krvi, suditi ratniku i pričati o bitkama ne može i ne smije ...

Kada opet jednom ratna baklja dođe u neke druge ruke, nekim drugim ljudima, nekim drugim naraštajima … Neka se oni tada sjete veličanstvenih ratnika i vojnika koji su sada mrtvi i neka oni tada poslušaju poruku tih ratnika i vojnika što hrabro su pali, u tim bitkama divnim i fantastičnim, boreći se plemenito za ideale velike.

Da, oni su sada zauvijek zaštićeni grudom zemlje rodne, prekriveni mahovinom i više ne osjećaju ni mržnju, ni ogorčenja … već svojim svijetlim primjerom spokojnim i dalekim, dalekim poput Zvijezda najdaljih što još uvijek neumorno trepere, upućuju svima nama poruku vječne im Domovine: Mir, Milost, Milosrđe …

Kada jednom opet utihnu kobni vjetrovi rata i ratne rane zacijele, kada mržnja ratna odumre i kada zavlada ljubav i blagostanje. Kada se vrate mutne i bolne uspomene na ine bitke što vodili su ih hrabri ratnici, a koji sada mirno počivaju izmireni međusobno – tada recite mladim naraštajima što dolaze! Pričajte im o tim danima, pričajte im o tim ljudima koji su se odrekli svega: ljubavi, doma i imetka, očeva, majki, žena, djevojaka, braće, sestara i djece, pričajte im o tim ratnicima što hrabro su prešli rijeke, planine i doline i hrabro krenuli u bitke koje su sada već povijest i neka se one više nikada ne ponove …

Rat je zbroj besmislenih postupaka koji se shvaćaju i hvale tek onda ako se pobjedi, a osuđuju se kao pogrešni uvijek ako se izgubi.

Athumanunhova promišljanja


Zašto budale galame - zato što mudri šute!

… o hladnoći, tami i zlu

Ako Athumanunha pitate postoji li hladnoća on će Vam odgovoriti NE! Hladnoća ne postoji, jer hladnoća je samo odsutnost topline. Ako pak pitate Ahumanunha postoji li tama, on će Vam opetovati NE! Tama ne postoji, jer tama je odsutnost svijetla.

Ako pak pitate Athumanunha postoji li zlo … odgovor znate! NE! Zlo ne postoji, jer zlo je samo odsutnost dobroga …


Neka četir' satnika iznesu Hamleta kao ratnika!
Jer on bi, pokazao se, zbilja, pravi kralj,
Da osta u životu. Nek vojnička svirka i obredi
ratni za njega glasno progovore sad!
Nosite tijelo! Ovaj prizor tužan za bojište
lijep je, al' ovdje je ružan.
Haj'te zapovijedite vojnicima paljbu!