NASILJE NAD ŽENAMA

08.03.2019.



slika: digital art

Bože, al' sam se nauživala nasilja
nad svojim tijelom, emocijama i dušom,
nasilja od oca neosviještenog alkoholičara,
majke kojoj sam bila teret u takvoj zajednici,
braće koji su mi kosu čupali, čvoke i ćuške dijelili,
sestara koje su me kao mlađu bile prisiljene čuvati,
učitelja, sa nedovoljnim znanjem, loše volje i karaktera,
školskog druga što sam bolji učenik bila,
prvog dečka u kojeg sam bila zaljubljena,
muža, ah muža, teška je to priča,
ljubavnika koji mi poželje život oduzeti.

Bože, al' sam se nauživala nemoći i jadnosti žene,
da se suprotstavi autoritetima koji to nisu bili,
potčinjenosti tuđoj volji i htijenju,
psovki koje su moje uši slušale,
nepoštivanja koje su mi oči gledale,
od šefova na radnim mjestima,
u društvu neravnopravnih muško-ženskih odnosa,
u religioznom odbacivanju ženske duhovnosti,
u kolektivnoj svijesti neravnopravnosti
muško-ženskog principa ljubavi.

Dosta, dosta i zauvijek je dosta!

Bože, greške nad mojom osobnošću su počinjene
i aktera nema koji bi ih ispravili,
osim mene koja gorčinom jada vapim,
nitko više na meni neće vršiti nasilje,
ama, baš nitko!

Sebi opraštam što sam iz neznanja o svojoj moći
sva ova nasilja podnosila
i opraštam svima njihove agresivnosti
sa gađenjem, gorčinom i osvetoljubivosti,
neka im svima zemlja proguta kosti!

O Bože, pasivnosti više nema,
zar sam i ja agresivna postala?

Brišem zauvijek gađenje, gorčinu i osvetoljubivost
i svima šaljem iz duše iskren oprost,
ja sam dijete, sestra, prijateljica i majka,
žena koja samilosti i majčinsku ljubav ima
i koja neznanje i agresivnost oprašta svima,
da ih nikad više i nigdje ne bude,
neka samo prihvaćanje, povjerenje,
poštovanje, druženje i ljubav povezuju ljude.

Bože, ustoličit ću kao majka
na Zemlji ove vrijednosti
pa neka svim akterima
u agresivnosti i pasivnosti
bude zdravo tijelo, duša i kosti,
neka odnosi svetih vrlina među ljudima vladaju
i neka se svi ljudi u svojim dušama
konačno miroljubivim suodnosima nadaju.


Image and video hosting by TinyPic
slika: Nenad Grbac

http://www.digitalne-knjige.com/jotanovic10.php

ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem ISBN kod NSK RH 978-953-354-098-6 Sva autorska prava pridržana. Ni jedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.