< | lipanj, 2008 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Opis bloga
More, nebo, ptice, ribe, masline i vino
Alkion - grčki alkyon
1. mitološka morska ptica (zimorod, ledarica, gnjurac) smatra se da proriče sreću.
2. zvijezda u sazviježđu Bika, najsjajnija u grupi Plejade (Vlašići).
3. kći Eolova, žena Keiksova, od žalosti za nastradalim mužem bacila se u more, a bogovi su ih oboje pretvorili u ptice
4. prvi istraživački brod čuvenog pomorskog istraživača Jacquesa Cousteaua
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Alternativa
Ima neka tajna veza
helix-bubimir
košuta-Peti element?
Fanny-domaćica
JJ-svega pomalo
mladen-nježni Orlando
Rilady - s(t)jenovite misli
uspomena-samo misli
Zeleni čajek-(o)čajanke
Gaya-Dottoressa
bigg-priče
Tril-veselo
ely-jutarnja kava
k(v)adar-slika dobro
vunenica-Sunce je njeno
Borut-Izrael
izgubljena-potraga
Big blue-duboko plavo
gustirna-Nelini visovi
Čiovka-Trogir u srcu
Pero u šaci-razmišljanja
Sve što stoji u daljini svima nam se malo čini,
samo nam se naša sreća u daljini čini veća.
Ljubav i mašta čine svašta
Svatko može da poleti,
samo treba da se sjeti.
Nastavimo u akrobatskom tonu. Dragi prijatelj Viš reče kako bi mi kupio mali zrakoplov. Baš me raznježio i evo, kao malu zahvalu jedan film i nekoliko riječi o akrobatskom letenju. Većina pilota, zaljubljenika u akrobatsko letenje, radije leti na klipnim nego na mlaznim zrakoplovima. Razlozi su vrlo jednostavni. Klipni zrakoplov: - je lakši i pokretljiviji - ima manje radijuse svih akrobacija - izvodi akrobacije u kraćem vremenu - je upravljiv na svim brzinama (čak i na brzini 0 km/č), strujanje zraka izazvano elisom oko profila krila je i na brzini nula kilometara još uvijek dovoljno za uspješno i efikasno upravljanje - je konstruiran za kretanja u svim pravcima bez opasnosti stajanja motora, nema zasjenjenja uvodnika zraka (na mlaznom zrakoplovu) izazvanog prevelikim klizanjem zrakoplova - je opremljen za let na leđima i preko deset minuta, klipni motori troše manje goriva i lakše im je dovoditi gorivo u tzv. negativnom opterećenju - se može kretati unatrag ( preko repa) - ima izraženiju prednju centražu i jednostavnim puštanjem komandi sam se dovodi u stanje normalne upravljivosti - izvodi dinamička prevlačenja (lomcovke) vrlo brzo, efektno, a preopterećenja konstrukcije zrakoplova su u dozvoljenim granicama I na kraju na klipnom zrakoplovu je mnogo lakše postići vrlo veliku razliku u korist snage motora u odnosu na težinu zrakoplova, a što u konačnici rezultira vrlo velikom brojem vertikalnih akrobacija. Idemo malo analizirati film. Primijetili ste da zrakoplov tijekom akrobacija „pušta“ dim, ali ne uvijek i u svako vrijeme. Također ste primijetili da je dim u određenim akrobacijama pravilan, uredan i kao da je normalni produžetak zrakoplova, a u nekim situacijama je nepravilan, bolje reći neuredan, zbrkan i zaklanja dobar pogled na zrakoplov, a u nekim momentima ga i nema. Objašnjenje je vrlo jednostavno: dok pilot izvodi normalne, uobičajene i pozitivne akrobacije (veze akrobacije poput paške čipkarice) i dim se ponaša poput elegantnog veza, a kad se izvode akrobacije po principu dinamičkog prevlačenja, nepravilnog i nekontroliranog kretanja po zraku i dim je također nekontroliran. Iako ovakav let gledatelju izgleda napeto, nestvarno i na granici fizičkih zakona, te nadasve atraktivno, moram vam odati tajnu: daleko je teže, složenije i zahtijeva veću koncentraciju izvođenje lijepih i oku neatraktivnih akrobacija nego ovih ludorija tipa lomcovke. U dinamičkim prevlačenjima, načelno se „ukrste komande“ i čeka se rezultat učinjenog. Ovisno o položaju palice i date noge, zrakoplov se „tumba“ u željenom pravcu i na željeni način. Palica na sebe i lijeva noga do kraja – zrakoplov se tumba preko nosa i preko lijevog krila, a ako je palica potpuno unaprijed, zrakoplov se tumba preko repa i lijevog krila. Naravno, ako želimo da se zrakoplov tumba na dolje onda akrobaciju počinjemo u spuštajućem letu ili vertikalnom letu na dolje. Ako želimo da se zrakoplov tumba na gore, počinjemo u penjanju ili vertikalnom letu na gore, a ako želimo da se zrakoplov tumba horizontalno, onda počinjemo u horizontalnom letu. Svemu ovome možemo dodati da zrakoplov prije početka akrobacije može biti u normalnom položaju ili u položaju na leđima. Složit ćete se da ovo daje vrlo veliki broj kombinacija od kojih većini gledatelja zastaje dah, a za zrakoplov i za pilota je to „mučenje“ konstrukcije i tijela. I da zaokružim priču. Meni osobno ljepotu akrobacija na klipnom zrakoplovu daje ona mogućnost kretanja unazad a da je zrakoplov i dalje upravljiv. To su oni trenutci kada pilot gasi dim i kada se čini kako se vraća po svom tragu. Posebna zanimljivost ovih akrobacija je u tome da pilot ne vidi kamo se kreće i to brzinom vrlo blizu 0 km/h, a tijelo se nalazu u uvjetima sličnim bestežinskom stanju – kao da lebdi s cjelokupnim zrakoplovom. Komande zrakoplova su tako mekane, i odjednom vam se učini kako je sve vrijeme ovog svijeta samo vaše. Na ovom svijetu ste samo vi i zrakoplov - postajete jedna neraskidiva cjelina… Viš, nadam se da si barem malo zadovoljan odgovorom? |