baš ti hvala na iscrpnom objašnjenju postupaka. iako se čini jednostavnim dok se čita filmić zorno prikazuje koliko je sve to zahtjevno. možda ne baš što se tiče same tehnike izvođenja jer ona se nauči, koliko koncentracija i prostorna orjentiranost poremečena učestalom promjenom perspektive. uvijek sam se divio pilotima baš zbog te sposobnosti. nije da mi je prostorna orjentacija strana, ali od ovoga mi se zavrti u glavi. nisam baš neki poznavatelj aviacije kada su u pitanju rasličiti tipovi aviona pa me ispravi ako griješim. da li sve ovo izvodi stari Messersmith.
05.06.2008. (10:40)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Kate: Lako meni s tobon, tebi jema tko sve i pojasnit a kad triba i pokazat... @Rasta: Pa nisu to baš tako stari zrakoplovi. Možda koju godinicu, ali ne više od desetak petnaest. Naime radi so o dosta suvremenim visoko-akrobatskim zrakoplovima isključivo za te namjene... @Veculjak: ma kog će ti vraga čikulada? ona samo goji, a ne deblja...:****)))) @Trill-erice: samo, molim te, ideju da Artija nagovaramo da ti kupi zrakoplov za sada ostavimo po strani. Moglo bi čoeka kolpat... @Proćelavi: Nisam vas namjerno htio prekrcati informacijama. Gubi se na ukupnoj perspektivi i izgubi se poanta onoga što sam htio naglasiti. Prvotna ideja je bila pojašnjavati spot po sekundama: šta se radi i otprilike kako, ali bi onda sve bilo predugo, dosadno i vjerojatno još manje jasno nego je sada. Naravno dok se uvježbava onda se točno razrađuje svaki pokret, svaki položaj i što je vrlo bitno pogled pilota. Jedna od vrlo značajnih stvari je i pravilan izbor orijentira na terenu koji služe kao referentne točke za početak ili kraj svake radnje.. Nisam točno siguran o kom se zrakoplovu radi u baš ovom spotu. Siguran sam da nije Messershmit. Vjerujem po izgledu repnog stabilizatota i po tome što stajni trap nije uvučen u trup da se radi o nekoj verziji Zlin-a (pedesetica ili čak osamdesetica - ali me ne citiraj). naime te starije verzije zrakoplova tipa Meseršmit, Spitfajer, Tempest, Petljakov i sl. nisu bili konstrukcijski i snagom motora sposobni za vrlo veliki broj ovdje prikazanih akrobacija. Današnji zrakoplovi (Zlin, Pic specijal, Pilatus i sl.) su izrađeni od mnogo čvršćih, lakših i elastičnijih materijala, motori su manji, lakši (najvećim dijelom iz aluminijskih legura), snažniji i što je vrlo bitno nisu skloni stajanju bez obzira na položaj i centrifugalna opterećenja u zraku... @Helix-ice: Ne znam što nije jasno? Brzina 0 km/č znači da zrakoplov stoji (lebdi) na jednom mjestu u zraku. Zorno rečeno visi na elisi (poput helikoptera). Ljepota svega je što elisa dok radi šalje zrak oko trupa i krila zrakoplova i zrakoplov je i dalje upravljiv - može ga se vrtjeti lijevo ili desno oko osi a povećanjem ili smanjenjem snage motora te davanjem jedne noge može ga se okrenuti oko repa (preko trbuha, preko leđa ili jednostavno u stranu jednog krila). Sve je to i prikazano na ovom filmiću. A što se tiče pokaznog predavanja? Homo se dogovorit - nabavi bilo kakav zrakoplov i idemo ga istestirat što i koliko može. Ja sam vaik za takvu vrstu pokazivanja i predavanja - predajem se do krajnjih granica... :)))
05.06.2008. (16:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
znaš šta mene zanima ?:) Jesi li ( leteći ovako naopako na glavačke, ispod 0 na sat ) uspio ulovit za rep onu Ajnštajnovu teoriju da je i vrijeme relativno . a ne statično te da ako dovoljno ubrzamo odnosno ako dovoljn o usporimo -možemo preskočiti u vremenu i prostoru
05.06.2008. (17:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Sekice: alo ja san samo bivši pilota, a to nužno ne znači i pametan... Znam samo da još nikada nisan (sem mačke) hvatao za rep... @Koore: A dobro, iden se ja plaknut. Al' ti svakako još jednom razmisli. Možda Viš mere učinit da poletiš i bez zrakoplova...
05.06.2008. (17:53)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ako dopuštaš alkione odgovorio bi tvojoj "sekici". vučice, kako bi ajnštajn rekao sve ti je to relativno. ako puno misliš o vremenu onda ono nikad ne prolazi, ako ga pustiš da ide svojim tokom onda brzo prolazi, ali ako ga zanemariš niti ne znaš koliko je vremena prošlo.
05.06.2008. (18:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Uvik virni: a eto drago mi je da barenko nekome malo koristim. ... @Proćelavi: Hvala, samo se ti komodaj. ja ti o ovoj temi znam samo osnovne principe i ne usudim se baš ostavljati komentare imalo znanstvenog karaktera...
05.06.2008. (18:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ama ako zrakomlat stoji onda nema brzine, i dalje mislim da brzina 0 ne postoji, nema je!!!! zamisli da se ja zaletim u nekoga brzinom od 0 km/sat dok on stoji na parkingu. koji bi to sraz bio! i tko bi bio kriv? onaj koji je prekoračio dozvoljenu brzinu! (dobro, dobro, ne moraš se odmah ljutiti, ja sam malo... zaostala...)
06.06.2008. (13:19)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
E bogme si nam to tako dobro objasnio, da mi morala biti totalni bedak da ne skužim. I moram primjetiti da si stručni, tehnički tekst pretvorio u pravu poeziju. A filmić je divan - za gledati. Još uvijek nema toga tko bi me nagovorio da se suprostavljam zakonima fizike i gravitacije. Prije nekoliko dana gledala sam na Discoveryju dokumentarac o automobilima na alternativni pogon, koji se ne koriste masovno. Pa su stavili kompjutersku simulaciju automobila budućnosti, koji će letjeti zrakom. Malo sam se zabrinula. Mislim da ću ostati na biciklu :) Pozdravček :)))
06.06.2008. (13:42)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Žena u crvenom baloneru-lilly00: drago mi je da ti se crteži sviđaju. Za informaciju i crteži i slike na ovom blogu su mojih ruku djelo. Ono što je objavljeno a da nije mojih ruku djelo je svakako pojašnjeno od kuda ili od koga je preuzeto... @Helix-ice: eh vi socoilozi i lingvisti (ili već što ste po struci - neki naki društvenjaci svakako). Strogo matematički i fizički promatrano tijelo u mirovanju ima brzinu kretanja od 0 km/č, m/sec ili kako već hoćeš. Znanost kaže: brzina je pređeni put u jedinici vremena. Dakle ako se tijelo ne kreće, logičan je zaključak da ni ne posjeduje nikakvu brzinu. Također je poznato da nula nije broj - nula je ništa, dokaz da nečega nema - u ovom slučaju je to dokaz da nema brzine. Odgovor na drugo pitanje spada u teoriju relativiteta, a on glasi: ukoliko se nalaziš u vlaku i sjediš na sjedalici (mirno i bez ikakva pokreta) tvoja brzina kretanja u odnosu na kretanje vlaka je jednaka nuli (ne postoji). Dakle jedini način da pobegneš od jurećeg vlaka (brzinom 0km/č) je da sjediš u njemu. @Fanny-ka ma to mene helixica malo zeza gore u komentarima (par puta sam posudija neke njene fotke i objavio ih pa mi sada malo vraća zezanjem)... Filmić je stvarno divan i prvotna ideja je bila da u stvari napravim laganu analizu s uputama kako se koja akrobacija izvodi. Nažalost to bi zahtijevalo previše vremena i jako često zaustavljanje filma u točno određenim trenucima kako bih pojasnio što pilot u tom trnutku radi. Bilo bi vjerojatno i presloženo za sve to jednovremeno izvesti i dati prihvatljivo pojašnjenje zašto se zrakoplov baš tako ponaša u tom trenutku. Naime akrobatsko letenje je vrlo složen vid letenja i počinje ga se (posebice ove vrste visoko-akrobatske osposobljenosti) uvežbavati kad se već usvoje skoro sve osnove po svim vrstama letenja. Nije isto pojašnjavati već osposobljenom pilotu određene faze ili laiku kojem ionako to ne znači puno. Laiku je bitno da vidi što se dešava i da ga to oduševljava - čak se usudim reći, laik (ne svaki naravno) u tome vrlo često uživa iz istih razloga iz kojih se nekad išlo gledati gladijatorske igre...Pozdravček i tebi...
06.06.2008. (14:20)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Primijetili ste da zrakoplov tijekom akrobacija „pušta“ dim, ali ne uvijek i u svako vrijeme. Također ste primijetili da je dim u određenim akrobacijama pravilan, uredan i kao da je normalni produžetak zrakoplova, a u nekim situacijama je nepravilan, bolje reći neuredan, zbrkan i zaklanja dobar pogled na zrakoplov, a u nekim momentima ga i nema.
bogati, to san tribala primjetiti, pa nisan:)))*****
06.06.2008. (16:02)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Lale: evo ovako idemo po vremenu ispod slajda: jedna minuta i sedamnaest sekundi (1:17 ) dim je vrlo nepravilan i kao da nije izbačen iz mlaznice nego stoji tu... 2:07 do 2:21 zrakoplov se vraća po svom tragu (kroz dim i ne vidi ga se lijepo i dobro) 2:41 do 2:45 i 3:04 takođr dim je nepravilan i ka da ge je neko nakon dobro puvučene cigarete bez veze ispuhao... 3:29 do 3:33 dim je ugašen zbog negativnog opterećenja na zrakoplovu 3:53 do 3:59 opet staje dim na kratko a potom zrakoplov kao da pada kroz dim i kao da je bez kontrole pilota... 4:18 do 4:23 dim je opet ugašen (smeta pravilnom pogledu pilota) radi klizanja u vertikalnom položaju na gore, zrakoplov "visi" na elisi i kreće se bočno radi date pune desne noge, a zatim pada kroz ravelsman ustabiljuje se u pozitivnom kutu na dole, prikuplja evolutivnu brzinu, pali dim i radi pripremu za narednu akrobaciju... Ako treba još samo reci. Za tebe budem i svaki pokret palicom, gasom i nogama u bilo kom od ovdje prikazanih akrobacija. Samo mislim da se budemo malo zakomplicirali i zagubili ukoliko već nisi letela i ukoliko nemaš barem malo predznanja o osnovnim akrobacijama...
06.06.2008. (16:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Katja
Ja jesam, lijepo si to objasnio, uživala sam pročitati.
04.06.2008. (22:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Rasta
ne znan kako bi ja to nazva. ovako, koliko su stari ti avioni? htija san reci iz kojega su vrimena?
04.06.2008. (23:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Elyca
Wish ti oće kupit avion????.... a meni ne bi ni čokoladu kupio :-((
a ni fim neće da mi se otvori
e sad sam cila i dvostruko tužna :-((((
05.06.2008. (09:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
trill
E sad sam svašta naučila....:)))
05.06.2008. (10:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
prirodno_celav
baš ti hvala na iscrpnom objašnjenju postupaka. iako se čini jednostavnim dok se čita filmić zorno prikazuje koliko je sve to zahtjevno. možda ne baš što se tiče same tehnike izvođenja jer ona se nauči, koliko koncentracija i prostorna orjentiranost poremečena učestalom promjenom perspektive. uvijek sam se divio pilotima baš zbog te sposobnosti. nije da mi je prostorna orjentacija strana, ali od ovoga mi se zavrti u glavi.
nisam baš neki poznavatelj aviacije kada su u pitanju rasličiti tipovi aviona pa me ispravi ako griješim. da li sve ovo izvodi stari Messersmith.
05.06.2008. (10:40) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Helix
Kakva je to brzina 0/km/h? Nisam baš sve shvatila, malo si zakukuljio, može jedno pokazno predavanje na terenu (nastava u prirodi)?
05.06.2008. (12:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
@Kate: Lako meni s tobon, tebi jema tko sve i pojasnit a kad triba i pokazat...
@Rasta: Pa nisu to baš tako stari zrakoplovi. Možda koju godinicu, ali ne više od desetak petnaest. Naime radi so o dosta suvremenim visoko-akrobatskim zrakoplovima isključivo za te namjene...
@Veculjak: ma kog će ti vraga čikulada? ona samo goji, a ne deblja...:****))))
@Trill-erice: samo, molim te, ideju da Artija nagovaramo da ti kupi zrakoplov za sada ostavimo po strani. Moglo bi čoeka kolpat...
@Proćelavi: Nisam vas namjerno htio prekrcati informacijama. Gubi se na ukupnoj perspektivi i izgubi se poanta onoga što sam htio naglasiti. Prvotna ideja je bila pojašnjavati spot po sekundama: šta se radi i otprilike kako, ali bi onda sve bilo predugo, dosadno i vjerojatno još manje jasno nego je sada. Naravno dok se uvježbava onda se točno razrađuje svaki pokret, svaki položaj i što je vrlo bitno pogled pilota. Jedna od vrlo značajnih stvari je i pravilan izbor orijentira na terenu koji služe kao referentne točke za početak ili kraj svake radnje..
Nisam točno siguran o kom se zrakoplovu radi u baš ovom spotu. Siguran sam da nije Messershmit. Vjerujem po izgledu repnog stabilizatota i po tome što stajni trap nije uvučen u trup da se radi o nekoj verziji Zlin-a (pedesetica ili čak osamdesetica - ali me ne citiraj). naime te starije verzije zrakoplova tipa Meseršmit, Spitfajer, Tempest, Petljakov i sl. nisu bili konstrukcijski i snagom motora sposobni za vrlo veliki broj ovdje prikazanih akrobacija. Današnji zrakoplovi (Zlin, Pic specijal, Pilatus i sl.) su izrađeni od mnogo čvršćih, lakših i elastičnijih materijala, motori su manji, lakši (najvećim dijelom iz aluminijskih legura), snažniji i što je vrlo bitno nisu skloni stajanju bez obzira na položaj i centrifugalna opterećenja u zraku...
@Helix-ice: Ne znam što nije jasno? Brzina 0 km/č znači da zrakoplov stoji (lebdi) na jednom mjestu u zraku. Zorno rečeno visi na elisi (poput helikoptera). Ljepota svega je što elisa dok radi šalje zrak oko trupa i krila zrakoplova i zrakoplov je i dalje upravljiv - može ga se vrtjeti lijevo ili desno oko osi a povećanjem ili smanjenjem snage motora te davanjem jedne noge može ga se okrenuti oko repa (preko trbuha, preko leđa ili jednostavno u stranu jednog krila). Sve je to i prikazano na ovom filmiću. A što se tiče pokaznog predavanja? Homo se dogovorit - nabavi bilo kakav zrakoplov i idemo ga istestirat što i koliko može. Ja sam vaik za takvu vrstu pokazivanja i predavanja - predajem se do krajnjih granica... :)))
05.06.2008. (16:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Koraljka
Čin Viš kupi maloga prijavljujen se za učinit đir :)))
05.06.2008. (16:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
@Koore: El' kod mene ili kod Viša? Pitan čisto da znan dal da se plaknem?...
05.06.2008. (16:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Meta Woolf
znaš šta mene zanima ?:) Jesi li ( leteći ovako naopako na glavačke, ispod 0 na sat ) uspio ulovit za rep onu Ajnštajnovu teoriju da je i vrijeme relativno . a ne statično te da ako dovoljno ubrzamo odnosno ako dovoljn o usporimo -možemo preskočiti u vremenu i prostoru
05.06.2008. (17:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Koraljka
Kod tebe, ne zna Viš letit :)
05.06.2008. (17:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
@Sekice: alo ja san samo bivši pilota, a to nužno ne znači i pametan... Znam samo da još nikada nisan (sem mačke) hvatao za rep...
@Koore: A dobro, iden se ja plaknut. Al' ti svakako još jednom razmisli. Možda Viš mere učinit da poletiš i bez zrakoplova...
05.06.2008. (17:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
http://hajduk-online.blog.hr
sa ovog bloga uvik oden nešto pametniji:)
05.06.2008. (18:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
prirodno_celav
ako dopuštaš alkione odgovorio bi tvojoj "sekici". vučice, kako bi ajnštajn rekao sve ti je to relativno. ako puno misliš o vremenu onda ono nikad ne prolazi, ako ga pustiš da ide svojim tokom onda brzo prolazi, ali ako ga zanemariš niti ne znaš koliko je vremena prošlo.
05.06.2008. (18:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
@Uvik virni: a eto drago mi je da barenko nekome malo koristim. ...
@Proćelavi: Hvala, samo se ti komodaj. ja ti o ovoj temi znam samo osnovne principe i ne usudim se baš ostavljati komentare imalo znanstvenog karaktera...
05.06.2008. (18:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Žena u crvenom baloneru-lilly00
predivne slike sa desne strane..
06.06.2008. (13:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Helix
ama ako zrakomlat stoji onda nema brzine, i dalje mislim da brzina 0 ne postoji, nema je!!!!
zamisli da se ja zaletim u nekoga brzinom od 0 km/sat dok on stoji na parkingu. koji bi to sraz bio! i tko bi bio kriv? onaj koji je prekoračio dozvoljenu brzinu!
(dobro, dobro, ne moraš se odmah ljutiti, ja sam malo... zaostala...)
06.06.2008. (13:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Helix
HA, sjetila sam se! Ajde ti meni objasni kako ćeš brzinom od 0km/sat pobjeći kad te juri brzi vlak!!!
06.06.2008. (13:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
fanny
E bogme si nam to tako dobro objasnio, da mi morala biti totalni bedak da ne skužim.
I moram primjetiti da si stručni, tehnički tekst pretvorio u pravu poeziju.
A filmić je divan - za gledati. Još uvijek nema toga tko bi me nagovorio da se suprostavljam zakonima fizike i gravitacije.
Prije nekoliko dana gledala sam na Discoveryju dokumentarac o automobilima na alternativni pogon, koji se ne koriste masovno. Pa su stavili kompjutersku simulaciju automobila budućnosti, koji će letjeti zrakom. Malo sam se zabrinula. Mislim da ću ostati na biciklu :)
Pozdravček :)))
06.06.2008. (13:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
Žena u crvenom baloneru-lilly00: drago mi je da ti se crteži sviđaju. Za informaciju i crteži i slike na ovom blogu su mojih ruku djelo. Ono što je objavljeno a da nije mojih ruku djelo je svakako pojašnjeno od kuda ili od koga je preuzeto...
@Helix-ice: eh vi socoilozi i lingvisti (ili već što ste po struci - neki naki društvenjaci svakako). Strogo matematički i fizički promatrano tijelo u mirovanju ima brzinu kretanja od 0 km/č, m/sec ili kako već hoćeš. Znanost kaže: brzina je pređeni put u jedinici vremena. Dakle ako se tijelo ne kreće, logičan je zaključak da ni ne posjeduje nikakvu brzinu. Također je poznato da nula nije broj - nula je ništa, dokaz da nečega nema - u ovom slučaju je to dokaz da nema brzine.
Odgovor na drugo pitanje spada u teoriju relativiteta, a on glasi: ukoliko se nalaziš u vlaku i sjediš na sjedalici (mirno i bez ikakva pokreta) tvoja brzina kretanja u odnosu na kretanje vlaka je jednaka nuli (ne postoji). Dakle jedini način da pobegneš od jurećeg vlaka (brzinom 0km/č) je da sjediš u njemu.
@Fanny-ka ma to mene helixica malo zeza gore u komentarima (par puta sam posudija neke njene fotke i objavio ih pa mi sada malo vraća zezanjem)... Filmić je stvarno divan i prvotna ideja je bila da u stvari napravim laganu analizu s uputama kako se koja akrobacija izvodi. Nažalost to bi zahtijevalo previše vremena i jako često zaustavljanje filma u točno određenim trenucima kako bih pojasnio što pilot u tom trnutku radi. Bilo bi vjerojatno i presloženo za sve to jednovremeno izvesti i dati prihvatljivo pojašnjenje zašto se zrakoplov baš tako ponaša u tom trenutku. Naime akrobatsko letenje je vrlo složen vid letenja i počinje ga se (posebice ove vrste visoko-akrobatske osposobljenosti) uvežbavati kad se već usvoje skoro sve osnove po svim vrstama letenja. Nije isto pojašnjavati već osposobljenom pilotu određene faze ili laiku kojem ionako to ne znači puno. Laiku je bitno da vidi što se dešava i da ga to oduševljava - čak se usudim reći, laik (ne svaki naravno) u tome vrlo često uživa iz istih razloga iz kojih se nekad išlo gledati gladijatorske igre...Pozdravček i tebi...
06.06.2008. (14:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Layla
ja nisan ništa primjetila, meni je još vruuuuuućeeeeee:)))*****
06.06.2008. (15:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
@Lale: a što si to uopće tribala primjetit? I bona, skini šugaman s glave bit će to namak ladnije...
06.06.2008. (15:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Layla
Primijetili ste da zrakoplov tijekom akrobacija „pušta“ dim, ali ne uvijek i u svako vrijeme. Također ste primijetili da je dim u određenim akrobacijama pravilan, uredan i kao da je normalni produžetak zrakoplova, a u nekim situacijama je nepravilan, bolje reći neuredan, zbrkan i zaklanja dobar pogled na zrakoplov, a u nekim momentima ga i nema.
bogati, to san tribala primjetiti, pa nisan:)))*****
06.06.2008. (16:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
@Lale: evo ovako idemo po vremenu ispod slajda:
jedna minuta i sedamnaest sekundi (1:17 ) dim je vrlo nepravilan i kao da nije izbačen iz mlaznice nego stoji tu...
2:07 do 2:21 zrakoplov se vraća po svom tragu (kroz dim i ne vidi ga se lijepo i dobro)
2:41 do 2:45 i 3:04 takođr dim je nepravilan i ka da ge je neko nakon dobro puvučene cigarete bez veze ispuhao...
3:29 do 3:33 dim je ugašen zbog negativnog opterećenja na zrakoplovu
3:53 do 3:59 opet staje dim na kratko a potom zrakoplov kao da pada kroz dim i kao da je bez kontrole pilota...
4:18 do 4:23 dim je opet ugašen (smeta pravilnom pogledu pilota) radi klizanja u vertikalnom položaju na gore, zrakoplov "visi" na elisi i kreće se bočno radi date pune desne noge, a zatim pada kroz ravelsman ustabiljuje se u pozitivnom kutu na dole, prikuplja evolutivnu brzinu, pali dim i radi pripremu za narednu akrobaciju...
Ako treba još samo reci. Za tebe budem i svaki pokret palicom, gasom i nogama u bilo kom od ovdje prikazanih akrobacija. Samo mislim da se budemo malo zakomplicirali i zagubili ukoliko već nisi letela i ukoliko nemaš barem malo predznanja o osnovnim akrobacijama...
06.06.2008. (16:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Layla
ne razumin te ništa, jerbo nisam popila pivo:)))****
iden ipak u dućan prigustilo mi:)))*****
06.06.2008. (16:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...