23

petak

prosinac

2011

orahnjača

evo nas, došli smo i do nečeg konkretnijeg

brže od keksića, kuglica, medenjačića a i količina je veća, napravite orahnjaču i imate kolača bar dva dana



mislim da je to kolač kojeg sam sigurno najviše puta ispekla u životu

dok nisam prvi put sama ispekla orahnjaču, nisam nikad pojela koricu od nje, ne znam, većinom su mi orahnjače koje negdje probam prekruhaste umjesto da su kolačaste, mislim, volim ja kruh, ali kad jedem kolač onda hoću jesti kolač ;)



kad sam je sad pekla, stariji sin je izjavio, daj samo nemoj pretjerati s rumom...ja? nikada :D

što mogu kad obožavam rum u kolačima :D



ajmo na posao...što nam je sve potrebno

za tijesto:

500 g brašna, glatkog naravno
240 g putra, ostavite na sobnoj temperaturi bar 1 sat da omekša
2 žumanjka
1 1/2 žličica soli
50 g šećera
1 kockica svježeg kvasca
2 dl mlijeka



za nadjev:

500 g mljevenih oraha
230 g šećera
1 dl ruma
2 dl mlijeka

mlijeko za premazivanje



priprema:

u toplo mlijeko dodajte žlicu brašna, žlicu šećera i izmrvljeni kvasac, dobro promiješajte i pustite da se digne kojih deset minuta

za to vrijeme u posudu za miksanje ako ćete mikserom napraviti tijesto ili na radnu površinu ako ćete mijesiti rukama - preporučujem miksanje nastavcima za tijesto jer ćete ga bolje umijesiti na taj način, stavite brašno, putar u komadićima, sol, ostatak šećera, dodajte uzašli kvas i zamijesite tijesto

prekrijte posudu plastičnom folijom i ostavite tijesto da se diže

dok se tijesto digne, pripremite nadjev, prokuhajte mlijeko sa šećerom i kipućim prelijte orahe, dodajte rum i dobro promiješajte

kod mene je bilo jako toplo pa dok sam samljela orahe i završila s nadjevom, tijesto se već bilo diglo

tijesto podijelite na dva jednaka dijela, razvaljajte ih i premažite nadjevom gotovo po cijeloj površini, zarolajte, stavite u namašteni lim ili lim obložen papirom za pečenje, premažite mlijekom, ostavite da se diže dok se pećnica ne zagrije na 150°C

orahnjača se peče od 50-60 minuta, negdje na polovici pečenja premažite je opet mlijekom, kad je pečena opet je premažite mlijekom

kad dočekate da se ohladi odmah probajte, to je jedina orahnjača od koje jedem i okrajak ;)





<< Arhiva >>