_ _ _ _ _ _ promina.blog.hr

utorak, 26.09.2017.

utorak, 25.09.2007. Folklor Promine-Goran Knežević-I dio


(Deset godina poslije-Povratak u 2007. godinu)


utorak, 25.09.2007.
Folklor Promine-Goran Knežević-I dio



Nedavno me novinarka «Hrvatskog radija» na izložbi «Dalmatinska Zagora-nepoznata zemlja» upitala zašto se tako malo zna o našem kraju… zašto je nepoznat?

Odgovorio sam da vjerojatno nemamo dovoljno ljudi koji vole kraj iz kojeg potječu, ljudi koji su spremni s ponosom reći iz kojeg su kraja…
Ljudi koji će reći: «Ja sam iz Promine, i time se ponosim…»

Goran Knežević je već jednom bio tema mojih postova.
Pretraživanjem bloga, lako će te pronaći spomenute postove…

Na promina.blog.hr često navrati «ententinovka» koja mi je ovaj put ostavila sljedeći komentar:

«Pozdrav! Kako sam već komentirala Vaš blog kad ste pisali o gospodinu Goranu Kneževiću te koreografiji Promina koju izvodi FA Ententin, poželjela sam Vas informirati da je gospodin Knežević objavio tekst temeljen na njegovom istraživanju prominske kulturne baštine na www.ethno.hr, pa savjetujem svima koje bi ova tema mogla zanimati da posjete stranicu i pritom eventualno nešto nauče.
Nadajući se da će Vam biti od pomoći, srdačno pozdravljam»

Zahvaljujem se «ententinovki» na ovoj jako lijepoj informaciji, koja će vjerojatno zanimati mnoge Promince, a posebno članove KUU «Promina».

Gospodin Knežević je jako lijepo opisao folklor Promine u temama: Prominsko kolo, narodne nošnje, pjevanje i dječje igre.

U samom uvodu Goran Knežević je napisao sljedeće:

«Što sam stariji to mi sve više naviru siječanja iz djetinjstva, a poglavito ona vezana uz moj boravak za vrijeme ljetnih i zimskih praznika u prominskom kraju. Volio sam dolaziti didu Stipanu i baki Anici Knežević. Ljudi u Promini su bili srdačni i nekako su se posebno toplo odnosili prema djeci. Otac, Josip Knežević bio je strahovito vrijedan i radišan čovjek. Zamislite uživao je kopati vinograd, a ja sam motiku mrzio iz sve snage. To rezultiralo brojnim međusobnim sukobima, koji su često završili mojim bježanjem po vinogradu ispred škurije razljućenog oca. Mama mi je bila jedino utočište i jedino me je ona shvaćala u tom tvrdokornom svijetu».

Naravno ovo je samo ulomak Uvoda, a cijeli tekst svakako pročitajte pod linkom:
http://ethno.hr/promina/


Tema je jako zanimljiva, jer po prvi puta imamo na jednom mjestu stručno obrađenu temu folklora našeg kraja-Promine.

Zahvaljujem se gospodinu Goranu Kneževiću što «otima» našu bogatu folklornu baštinu od zaborava i izumiranja.



Za sljedeće postove ostavljam Prominsko kolo, narodne nošnje, pjevanje i dječje igre.



Izvorni post, nalazi se pod linkom:
https://blog.dnevnik.hr/promina/2007/09/1623284653/folklor-prominegoran-knezevici-dio.html

- 12:38 - Komentiraj post (0) - Link posta

<< Arhiva >>






Promina blog
  • LL

Opis bloga

  • Promina blog postoji od 19.03.2005. godine, nešto više od deset godina.
    Teme su vezane uz život u Promini.....ali, tu su i druge razne teme koje su mi se u određenim trenutcima učinile zanimljivim...
    S. Sarić

    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Pomoću sljedećih linkova, saznajte nešto više o Promini.

    Gdje je Promina?

    Galerija promina.blog.hr


    Fotografije generacija iz škole:
    Stare slike Promine






    Video snimke:


































    Projekti čiju realizaciju očekujemo:









    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


Općina Promina









  • «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


.....

  • ......
    .......



    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Statistika posjeta promina.blog.hr -u kroz godine








    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»





    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»



    E-mail-Urednik promina.blog.hr-a:
    promina.blog.hr@gmail.com


    Zadnji postovi

...


.........................................................................Promina blog - promina.blog.hr© 2005.-2023. sva prava pridržana Urednik promina.blog.hr-a: Sanimir Sarić