website metrics

nabrzaka

nedjelja, 27.05.2007.

Šesti post. Moj Monako

Svatko tko voli ovaj sport ima i svoj Monako, a ovaj post je priča o mom Monaku.
Prvo je bila Grace Kelly, prekrasna holivudska glumica koja se odrekla karijere kako bi se udala za ljepuškastog monegaškog princa Rainiera. Na dan vjenčanja 1956. godine na jahti je uplovila u Monte Carlo gdje ju je, u velebnoj palači iznad grada, čekao njen budući život. I beskrajno zaljubljeni princ. No, sjaj je bio samo prividan. Princeza je poginula 1982. godine u prometnoj nesreći, a iza nje su ostale priče o usamljenoj ženi koja je izgubljena lutala po hodnicima palače i noću, sama gledala svoje stare filmove.
Formula 1 došla je kasnije.
Na Velikoj nagradi Monaka poginula su dva vozača; Luigi Fagioli 1952. godine nakon nesreće u tunelu i Lorenzo Bandini 1967. u nesreći na novoj šikani, na izlazu iz tunela. Dvije nesreće završile su spektakularnim letom u more - Alberto Ascari 1955. i Paul Hawkins 1965. - srećom, bez posljedica. U Monte Carlu su Graham Hill i Michael Schumacher slavili pet puta, a Ayrton Senna teško dostižnih šest puta. Ayrtonove godine bile su 1987., 1989., 1990., 1991., 1992. i 1993. Nostalgičari se vole sjećati Ayrtonove sjajne borbe s Nigelom Mansellom 1992. godine, ali i godina kada je gubio u kneževini. U svojoj prvoj sezoni u Formuli 1 1984. godine i u slabašnom Tolemanu, jurio je vodećeg Prosta ali ostao na drugom mjestu nakon što je utrka, zbog prejake kiše, prekinuta. Četiri godine kasnije, Senna je u Monte Carlu imao jedno od svojih duhovnih iskustava o kojima je nerado pričao jer bi ga ljudi najčešće ismijali. No, meni se čini da je baš taj Monako 1988. jako važan za razumijevanje Ayrtona kao vozača i kao osobe pa ću se samo kratko osvrnuti na ono što se tog vikenda događalo. Na subotnjem treningu Senna je ostvario fantastično vrijeme i pole position, ali ipak je bio neobično zabrinut. Naime, za vrijeme treninga upao je u čudno stanje svijesti; njegov je duh, odvojen od tijela, s visine promatrao stazu predviđajući svaki sljedeći zavoj i svoj vlastiti potez. Kao da se našao u nekom tunelu, potpuno koncentriran Senna je shvatio koliko je malen korak od potpune usredotočenosti do zanešenosti, a to je jako opasno. U nedjelju je u utrci vodio skoro do samog kraja, a onda se, ničim izazvan, zabio u zid pred ulazom u tunel i odustao. Pobjegao je sa staze, zatvorio se u svoj monegaški apartman i nije se javljao na telefon. Kasnije je priznao da je satima plakao i promišljao ono što se dogodilo, svoje fizičke i psihičke granice te vlastitu budućnost. Monte Carlo je uzak, vozi se 300 na sat i to je mentalno najzahtjevnija staza u kalendaru F1. Jednostavno morate biti potpuno unutra, ni jedna misao, ni jedan drhtaj, ništa. Samo krugovi.
Alex Garland, autor dobre knjige "Plaža" po kojoj je snimljen osrednji holivudski film, napisao je i pravi mali F1 biser - priču "Monako" objavljenu u zborniku "Pozdravite svi Nove puritance".
"Stirling Moss je znao mahati zgodnim djevojkama s rumenim ružem dok bi kontrolirao skretanje iz Casino Squarea na četiri kotača". Prošle je godine Kimi Raikkonen, nakon ispadanja iz utrke, odšetao sa staze na jednu od jahti u monegaškoj luci, fino si natočio piće i promatrao zgodne djevojke s rumenim ružem. Monako je sjaj.
"La Rasscase. Muškarci gledaju djevojke koje gledaju aute u prolazu." Također prošle godine, Michael Schumacher je pomislio kako je zavoj Rasscase baš zgodno mjesto za parkiranje, i pokupio više kritika nego za Jerez i Adelaide zajedno. Monako je poseban.
Kad su Miku Hakkinena pitali zašto je u Monte Carlu uvijek posebno dobar i uspješan, odgovorio je kako tim ulicama prolazi svakog jutra kada ide po kruh, pa kako onda ne bi bio dobar na ovoj stazi. Danas je Fernando Alonso, nakon svoje druge uzastopne pobjede u Monte Carlu, izgledao jako sretno. Imao je onaj neodoljivi sjaj u očima i mir u osmijehu. NADOPUNA - Alonsova izjava nakon utrke: "I enjoyed today, and that's probably the best thing about today, even more than the victory."
Uvijek sam voljela Monako, i dalje ga volim. Kad su se 1994. godine, dva tjedna nakon utrke u Imoli, vozači skupili na startno-ciljnoj ravnini, s brazilskom zastavom i u minuti šutnje, ja sam doma ridala pred televizorom. Startno mjesto broj 1 bilo je prazno. Monako je sjaj, ali Monako je poseban.

- 19:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Travanj 2011 (2)
Ožujak 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (1)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (4)
Listopad 2009 (4)
Rujan 2009 (5)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (6)
Ožujak 2009 (3)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (5)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (6)
Kolovoz 2008 (3)
Srpanj 2008 (4)
Lipanj 2008 (5)
Svibanj 2008 (3)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (2)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (4)
Listopad 2007 (6)
Rujan 2007 (5)
Kolovoz 2007 (4)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (2)
Svibanj 2007 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv







Free Web Site Counters
Free Web Site Counters





Counting the days till we meet again...