Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nabrzaka

Marketing

Šesti post. Moj Monako

Svatko tko voli ovaj sport ima i svoj Monako, a ovaj post je priča o mom Monaku.
Prvo je bila Grace Kelly, prekrasna holivudska glumica koja se odrekla karijere kako bi se udala za ljepuškastog monegaškog princa Rainiera. Na dan vjenčanja 1956. godine na jahti je uplovila u Monte Carlo gdje ju je, u velebnoj palači iznad grada, čekao njen budući život. I beskrajno zaljubljeni princ. No, sjaj je bio samo prividan. Princeza je poginula 1982. godine u prometnoj nesreći, a iza nje su ostale priče o usamljenoj ženi koja je izgubljena lutala po hodnicima palače i noću, sama gledala svoje stare filmove.
Formula 1 došla je kasnije.
Na Velikoj nagradi Monaka poginula su dva vozača; Luigi Fagioli 1952. godine nakon nesreće u tunelu i Lorenzo Bandini 1967. u nesreći na novoj šikani, na izlazu iz tunela. Dvije nesreće završile su spektakularnim letom u more - Alberto Ascari 1955. i Paul Hawkins 1965. - srećom, bez posljedica. U Monte Carlu su Graham Hill i Michael Schumacher slavili pet puta, a Ayrton Senna teško dostižnih šest puta. Ayrtonove godine bile su 1987., 1989., 1990., 1991., 1992. i 1993. Nostalgičari se vole sjećati Ayrtonove sjajne borbe s Nigelom Mansellom 1992. godine, ali i godina kada je gubio u kneževini. U svojoj prvoj sezoni u Formuli 1 1984. godine i u slabašnom Tolemanu, jurio je vodećeg Prosta ali ostao na drugom mjestu nakon što je utrka, zbog prejake kiše, prekinuta. Četiri godine kasnije, Senna je u Monte Carlu imao jedno od svojih duhovnih iskustava o kojima je nerado pričao jer bi ga ljudi najčešće ismijali. No, meni se čini da je baš taj Monako 1988. jako važan za razumijevanje Ayrtona kao vozača i kao osobe pa ću se samo kratko osvrnuti na ono što se tog vikenda događalo. Na subotnjem treningu Senna je ostvario fantastično vrijeme i pole position, ali ipak je bio neobično zabrinut. Naime, za vrijeme treninga upao je u čudno stanje svijesti; njegov je duh, odvojen od tijela, s visine promatrao stazu predviđajući svaki sljedeći zavoj i svoj vlastiti potez. Kao da se našao u nekom tunelu, potpuno koncentriran Senna je shvatio koliko je malen korak od potpune usredotočenosti do zanešenosti, a to je jako opasno. U nedjelju je u utrci vodio skoro do samog kraja, a onda se, ničim izazvan, zabio u zid pred ulazom u tunel i odustao. Pobjegao je sa staze, zatvorio se u svoj monegaški apartman i nije se javljao na telefon. Kasnije je priznao da je satima plakao i promišljao ono što se dogodilo, svoje fizičke i psihičke granice te vlastitu budućnost. Monte Carlo je uzak, vozi se 300 na sat i to je mentalno najzahtjevnija staza u kalendaru F1. Jednostavno morate biti potpuno unutra, ni jedna misao, ni jedan drhtaj, ništa. Samo krugovi.
Alex Garland, autor dobre knjige "Plaža" po kojoj je snimljen osrednji holivudski film, napisao je i pravi mali F1 biser - priču "Monako" objavljenu u zborniku "Pozdravite svi Nove puritance".
"Stirling Moss je znao mahati zgodnim djevojkama s rumenim ružem dok bi kontrolirao skretanje iz Casino Squarea na četiri kotača". Prošle je godine Kimi Raikkonen, nakon ispadanja iz utrke, odšetao sa staze na jednu od jahti u monegaškoj luci, fino si natočio piće i promatrao zgodne djevojke s rumenim ružem. Monako je sjaj.
"La Rasscase. Muškarci gledaju djevojke koje gledaju aute u prolazu." Također prošle godine, Michael Schumacher je pomislio kako je zavoj Rasscase baš zgodno mjesto za parkiranje, i pokupio više kritika nego za Jerez i Adelaide zajedno. Monako je poseban.
Kad su Miku Hakkinena pitali zašto je u Monte Carlu uvijek posebno dobar i uspješan, odgovorio je kako tim ulicama prolazi svakog jutra kada ide po kruh, pa kako onda ne bi bio dobar na ovoj stazi. Danas je Fernando Alonso, nakon svoje druge uzastopne pobjede u Monte Carlu, izgledao jako sretno. Imao je onaj neodoljivi sjaj u očima i mir u osmijehu. NADOPUNA - Alonsova izjava nakon utrke: "I enjoyed today, and that's probably the best thing about today, even more than the victory."
Uvijek sam voljela Monako, i dalje ga volim. Kad su se 1994. godine, dva tjedna nakon utrke u Imoli, vozači skupili na startno-ciljnoj ravnini, s brazilskom zastavom i u minuti šutnje, ja sam doma ridala pred televizorom. Startno mjesto broj 1 bilo je prazno. Monako je sjaj, ali Monako je poseban.

Post je objavljen 27.05.2007. u 19:00 sati.