website metrics

nabrzaka

utorak, 24.11.2009.

105. post. Engleski pakt

Je li Jenson Button hrabriji nego što smo svi mislili ili naprosto luđi? Tako glasi pitanje mjeseca na koje su proteklih dana odgovarali svi redom, oni kojih se ta tema tiče i ne tiče. A odgovori variraju od blage iznenađenosti do kritičkog odmahivanja glavom. Button je, naime, prošlog tjedna potpisao trogodišnji ugovor s McLaren-Mercedesom i odlučio se pridružiti ekipi Lewisa Hamiltona. Definitivno hrabar potez, a koliko lud, vidjet ćemo dogodine. McLaren je, koliko god to njegovi šefovi nevoljko priznavali, Hamiltonova ekipa u kojoj se sve vrti oko Lewisa, njegovih potreba i rezultata. Vidjet ćemo što će u narednim tjednima otkriti prognani sin Heikki Kovalainen, ali već je potkraj sezone u intervjuu finskim medijima dao naslutiti da je nezadovoljan zanemarivanjem i igranjem sporedne uloge u momčadi no Heikki je prepristojan da bi iznosio ono najprljavije rublje. Što se tiče Buttona, ne samo da dolazi u Hamiltonovu ekipu (a njih dvojica voze potpuno različito tako da će bolid teško moći odgovarati i jednom i drugom) nego ga mediji i svi F1 komentatori složno smatraju inferiornim vozačem. Jenson je očito hrabar, a vjerojatno i dovoljno samouvjeren da vjeruje kako će moći parirati Lewisu i na tome mu kapa dolje jer su i puno bolji i hvaljeniji vozači od njega bježali glavom bez obzira od drugih talentiranih konkurenata i izbjegavali izravno sučeljavanje. Čak su i u Brawnu, tj. po novom Mercedes GP-u, ostali prilično iznenađeni. Nick Fry je demantirao ono o čemu sam pisala u prošlom postu, da nisu htjeli Buttonu dati povišicu, i potvrdio da je Jenson u McLaren otišao za manju plaću (6 milijuna funta godišnje) nego što su mu oni nudili (navodno 12), a saznanje da nije stvar u novcu čini cijelu situaciju još zanimljivijom. Navodno su u Brawnu poludjeli kad su saznali da je Button s menadžerima posjetio Woking i nakon toga su hitro povukli ponudu za novi ugovor. Naime, oni su još uvijek pregovarali sa svojim vozačem i vjerovali su da su blizu dogovora a onda su na internetu pročitali da je on otišao razgovarati s Whitmarshom i nemalo se iznenadili. Nekoliko dana kasnije Fry je čak rekao da ne razumije logiku iza Jensonove odluke. Evo što kaže novi svjetski prvak: "Želio sam izazov i upravo ću to dobiti protiv Lewisa Hamiltona. Ovo je bila u potpunosti moja odluka. Mislio sam da će izazov vožnje protiv Lewisa u njegovom okruženju biti vrlo uzbudljiv. Osjećao sam da mi treba novi poticaj. Zarađivat ću manje nego u Brawnu tako da nije stvar u novcu. Razlog je to što sam želio nešto novo. Znam da ću morati naporno raditi kako bih u 2010. ostvario ono što želim." Button je dodao i da je Lewis "nevjerojatno nadaren vozač koji je stekao poštovanje svih F1 vozača" (zanimljivo je da je Hamilton prije dva mjeseca rekao da je tek ove godine, kad je bio izvan konkurencije za naslov i sjedio u lošem bolidu, osjetio da ga drugi vozači poštuju jer je tek svojim neuspjesima postao jedan od njih). Možda je to ono što Button traži? Možda je uvjeren da svima onima koji su kritizirali njegove vožnje u drugoj polovici ove sezone i koji umanjuju značaj njegova naslova može dokazati suprotno i to tako što će pobijediti Lewisa? Ako mu je to želja, čeka ga dug put i težak zadatak. Čim je vijest o njegovu odlasku u McLaren objavljena, svi su se počeli čuditi. Sebastian Vettel, Nico Rosberg, kolege iz Brawna, pa čak i Jackie Stewart koji mu je javno poručio da je pogriješio jer u McLarenu vlada potpuno drukčija kultura u odnosu na Brawn, nešto na što Jenson nije navikao, bez emocija, vrlo sterilna, i naravno - podređena mlađem Englezu. Button je ipak odlučio napraviti po svome, a mudrost iza te odluke tek će se otkriti (ili neće).

- 15:51 - Komentari (5) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 16.11.2009.

104. post. November blues

Vjerovali ili ne, za svoje prvo službeno pojavljivanje s Ferrarijem, na stazi Ricardo Tormo u Valenciji, novi vozač talijanske ekipe, Fernando Alonso, odlučio se upravo za ovaj đemperić. Zamišljam ga kako to jutro stoji pred ormarom, vadi taj đemperić, oblači ga, gleda se u ogledalu i sam sebi kaže "okej, to je to". Gizzz! Fashion guru? Modni mačak? mjauuu Hoće li se itko oglasiti? Muk i tišina. Premda je do kraja godine ugovorom vezan za Renault, Fernando je dobio posebnu dozvolu za sudjelovanje na Ferrarijevoj proslavi završetka automobilističke sezone World Finalsu gdje cijeli dan nije skidao osmijeh s lica, a novinarima je rekao kako se 2010. planira boriti za naslov, zajedno s Felipeom Massom, i da će se svi navijači ponositi njima dvojicom i njihovim profesionalizmom. Za sad su s tim profesionalizmom dobro počeli i odnos dvojice latinosa je pristojan. Felipe govori da je Alonso jedan od najboljih vozača u Formuli 1 i da će se kao momčadski kolege dobro slagati, ali jasno naglašava da ne namjerava biti ničiji drugi vozač. Također, pomirljivo izbjegava one izjave od prije nekoliko tjedana kad je tvrdio da je Fernando sigurno znao za namještaljku iz Singapura. Massa se danas prvi put nakon nesreće u Budimpešti vratio u kokpit F60 F1 i zabavljao španjolsku publiku, a koliko će mu zabavna biti iduća sezona, vidjet ćemo.




Dok su se njih dvojica šepurili u crvenom, stigla je ova vijest - Mercedes-Benz preuzeo je većinski udio u Brawn GP-u, ekipi koju su ove sezone opskrbljivali motorima i koja je na kraju osvojila oba naslova, vozački i konstruktorski. Danas je objavljeno da je Mercedes kupio 75,1 posto udjela u Brawnu (45.1% je kupio Daimler, a 30% Aabar Investments) dok ostatak ostaje u vlasništvu Rossa Brawna, Nicka Fryja i drugih članova ekipe. Time Brawn GP zapravo postaje tvornička momčad Mercedesa i potvrđeno je da će biti preimenovan u Mercedes GP i da će njihovi bolidi biti 'srebrne strijele'. Ross Brawn ostaje šef momčadi, a ekipom će koordinirati Mercedes Benz Motorsport na čelu s poznatim licem, Norbertom Haugom. No ovim potezom ne završava partnerstvo njemačkog proizvođača i ekipe McLaren jer, premda će se Mercedes odreći svojeg udjela u McLarenu od 40 posto, i dalje će ostati dobavljač motora engleske ekipe i to do 2015. Tijekom iduće dvije godine McLaren će otkupiti Mercedesov 40-postotni udio i nakon toga će McLaren Grupa postati potpuno samostalna organizacija i vjerojatno će, poput Ferrarija, proizvoditi vlastite motore. Do tada službeni naziv ekipe ostaje McLaren-Mercedes, a karoserija bolida srebrno-narančasta. Haug je odmah danas novinarima potvrdio da postoji interes za Nicka Heidfelda koji bi uz Nicu Rosberga u Mercedes GP-u zaokružio potpuno njemačku ekipu no već je sljedećom izjavom ustvrdio da bi ipak radije htjeli internacionalni vozački par. Kako bilo da bilo, nitko u Mercedesu ne spominje svjetskog prvaka i ne zna se gdje će Jenson Button. Button je potkraj prošle godine, neposredno prije Hondina odlaska iz Formule 1, s Japancima potpisao ugovor kojim bi zarađivao 9 milijuna funta godišnje. Zbog odlaska Honde i svih problema na jedvite jade sklepane ekipe Brawn, Jenson je pristao na smanjenje plaće na 3 milijuna i čak je cijelu sezonu sâm plaćao svoje troškove putovanja na gotovo sve utrke. No po završetku fantastične sezone i osvajanja naslova prvaka, Button želi povišicu i traži 8 milijuna, a Brawn ne želi dati više od 4. Još se prošlog tjedna činilo da će nekakav dogovor ipak biti postignut, ali onda je kao bomba odjeknula vijest da su Button i njegov menadžer Richard Goddard u petak posjetili Woking gdje su razgovarali s Martinom Whitmarshom. Navodno je McLaren spreman platiti 8 milijuna jer Buttona želi njihov glavni sponzor Vodafone. Zašto Buttona ne žele u Brawnu tj. Mercedesu? Već je godinama u ekipi, ondje ga svi hvale, osvojio je naslov prvaka, ne traži suludo velik novac ali negdje ipak postoji problem. Goddard čak javno kaže da se Jenson osjeća neželjeno i vrlo slikovito dodaje: "Let's face it, everyone likes to feel wanted." Upravo tako. Ako je izlika da jednostavno nemaju dovoljno novca i bila istinita, Mercedesovim dolaskom ona definitivno pada u vodu. S druge strane, kad bi Button otišao u McLaren, ondje bi u paketu s Hamiltonom činio pravu britansku ekipu (premda ne kužim tu potrebu za nacionalnim čistunstvom??). Svakakve su kombinacije moguće i može se tu svašta zanimljivog iskonstruirati, ali vidjet ćemo u narednim danima gdje će pasti koji potpis.

- 20:48 - Komentari (1) - Isprintaj - #

četvrtak, 05.11.2009.

103. post. Odosmo

Honda, BMW, Toyota, a možda i Renault. Riječ je o automobilskim proizvođačima koji su ove godine napustili Formulu 1. Stari formulaši oduvijek su govorili da jezgru Formule 1 čine neovisne ekipe poput Williamsa koje postoje i žive samo za to natjecanje, a ne automobilske marke koje dolaze i najčešće vrlo brzo - odlaze. Nakon što je automobilski sektor ove godine ozbiljno pogođen gospodarskom krizom i velikim gubicima, ta je teza dobila snažnu potvrdu - odlazak tri velika tvornička imena. Honda se povukla još potkraj prošle godine, BMW je odlazak najavio ovog ljeta, a Toyota jučer. Koliko je Toyotin odlazak iz sporta očekivan, teško je reći. Još od Hondina povlačenja očekivalo se da će druga japanska momčad slijediti njezin primjer, ali Japanci su to stalno opovrgavali čak govoreći posljednjih tjedana o potrazi za novim vozačkim parom za 2010. i ponudi koju su poslali Kimiju Raikkonenu. Ne znam što bi bilo da je Kimi nekim slučajem potpisao ugovor, ali svakako bolje da nije. Šef Red Bulla Christian Horner izjavio je da Toyotina odluka potvrđuje činjenicu da se F1 ne bi smjela pouzdati u tvorničke momčadi. Evo što kaže Horner: "S velikom smo tugom dočekali Toyotinu odluku. Suosjećamo s njihovim zaposlenicima. Tužno je što je Formula 1 izgubila tako veliko ime i najvećeg proizvođača automobila na svijetu, ali to dokazuje da se sport ne smije pouzdati u tvorničke proizvođače. Neovisne ekipe su duša i srce Formule 1. One ne dolaze i dolaze poput proizvođača."
Oglasili su se i drugi. Za Toyotin odlazak Ferrari je javno optužio "one koji upravljaju Formulom 1 posljednjih nekoliko godina", a ne ekonomsku krizu. Zanimljivo je da se na ponašanje FIA-e i bivšeg predsjednika Maxa Mosleyja žali ekipa koja je, htjeli to priznati ili ne, vrlo često profitirala odlukama krovne organizacije i u čiju su korist često radili suci na utrkama. Naravno da to nije bio uvijek slučaj niti je bilo izraženo koliko mrzitelji Ferrarija vole govoriti, ali je jasno kao dan. No ferarijevci se danas nimalo ne libe reći svoje mišljenje: "Formula 1 i dalje gubi velike igrače: u posljednjih 12 mjeseci svoj su odlazak najavili Honda, BMW, Bridgestone i Toyota. Na neki način, kao zamjenu ćemo dobiti Manor, Lotus, USF1 i Campos. Možemo li tvrditi da je to sve ista stvar samo zato što će brojke ostati iste? Teško, a moramo pričekati i vidjeti koliko će tih ekipa doista biti na gridu u prvoj utrci iduće sezone u Bahreinu i koliko će ih opstati do kraja 2010. Realnost je da je ovo postupno rasipanje Formule 1 više posljedica rata protiv velikih automobilskih proizvođača od strane onih koji su upravljali sportom posljednjih godina nego rezultat ekonomske krize."
I za kraj jedna anegdota koju sam negdje pročitala, a koja slikovito dočarava ljupku narav bivšeg predsjednika FIA-e Maxa Mosleya. Prije deset godina na jednom sastanku za ručkom svih F1 momčadi, Frank Williams je dobio mjesto pokraj Mosleya koji se u jednom trenutku okrenuo prema njemu i rekao mu: "Sad imamo mnogo tvorničkih proizvođača i u Formuli 1 više nema mjesta za ekipe poput tvoje!" Ni najmanje me ne čudi da je Frank Williams najglasniji zagovaratelj neovisnih momčadi i tradicionalnih F1 vrijednosti. A Mosleyju zbogom, nadam se zauvijek.

- 16:16 - Komentari (8) - Isprintaj - #

nedjelja, 01.11.2009.

102. post. Abu Dhabi

Hermann Tilke mogao bi lako biti produkt naše balkanske otađbine, a ne Nijemac iz gradića Olpe blizu Kölna. Tilke je arhitekt i dizajner F1 staza u Kini, Bahreinu, Turskoj i Maleziji; surađivao je kod uređenja staza u Singapuru i Valenciji, radio je izmjene na Hockenheimringu i Fujiju, na internetu piše i da će raditi na preuređenju Monze, Silverstonea i Nürburgringa te graditi potpuno nove staze u Rumunjskoj, Latviji, Južnoj Koreji, Rusiji, Južnoj Africi itd. Ne znam čiji je Tilke sin, zet, nećak ili rodijak ali ovakva vrsta nepotizma i monopola nadmašuje sve ikad viđeno u Lijepoj našoj. A tu je ljestvica podignuta prilično visoko. Njegovi su dizajni često kritizirani: dosada, sterilnost, nemaštovitost, asfaltirane zone izlijetanja itd. Naravno, netko tko toliko radi mora ponekad napraviti i nešto dobro. Mnogi će se složiti da je Abu Dhabi ono dobro u karijeri gospodina Hermanna. Jahtice desno, uski bit-će-tu-svega tunel prema boksu lijevo, golemi šareni hotel gore, široka zanimljiva staza dolje. Nije loše, šta je je. Sve skupa izgleda kao neka druga planeta, SF Formula 1, a u paketu s novom 3D animacijom koja zamrzava bolide, i pomalo kao video igrica. Šeici su se stvarno potrudili, u svakom kutu ekrana vidi se da se u Abu Dhabiju lijepo živi, a takva raskoš posebno laska glamuru i atraktivnosti Formule 1. Tako su se u Abu Dhabi, premda je prvenstvo riješeno u Brazilu i naslovi su već podijeljeni, sjatili svi živi i neživi. Čak i Naomi Campbell koja je znakovito izbjegla Briatoreov Renault; Mika Hakkinen klasično u McLarenu gdje se pojavio čak i Ron Dennis; Massa i Schumi u Ferrariju (pretpostavljam da Kimiju pozlije kad ih vidi kako se došaptavaju na pit wallu), a svuda naokolo novi predsjednik FIA-e Jean Todt. Za kojeg je btw naš lik u FIA-i Zrinko Nešto, gost u Studiju F1 prije utrke, izjavio da mu je Todt rekao da u budućoj poslovnoj suradnji njih dvojica neće imati odnos šef-zaposlenik nego će biti jednostavno Zrinko i Jean. Izjava dana. bljuc bljuc ...
Arapski spektakl zaključio je ovogodišnju sezonu i to ne pretjerano uzbudljivom utrkom. Novi svjetski prvak u posljednjim je krugovima spasio stvar sjajnom borbom s Markom Webberom, a Kobajaši je opet bio u elementu i vratio japanskim vozačima tradicionalnu reputaciju zabavnih i hrabrih - u stilu Takume Sata, za razliku od samozatajnog Nakajime. Biser utrke je Jaime Alguersuari koji je fulao boks Toro Rossa i produžio u boks velikog brata Red Bulla. Događa se, dogodilo se navodno i Fisichelli prije par godina kad je promijenio momčad (ne sjećam se iz koje u koju?) pa je u boksu stao kod one stare. Jaime kaže da je došlo do nesporazuma s njegovom ekipom i nisu ga očekivali pa je produžio u Red Bull. Ne kužim tu izjavu, zar je mislio da će mu u Red Bullu promijeniti gume? Možda je od njihovih mehaničara mislio da su njegovi jer njegovi nisu izašli van?.... Kako god.
Bit će još analiza sezone, bit će još intervjua i izjava, bit će i objava novih vozačkih ugovora jer većina momčadi još uvijek nije definirala vozačke parove. Čekamo što će učiniti Kimi i hoće li ostati pri izjavi "McLaren ili ništa", čekamo razrješenje Heikkijevih "muka po Hamiltonu", a neki od nas jedva čekaju i Brunu Sennu koji je potpisao ugovor za španjolsku ekipu Manor, jednu od pridošlica u F1 iduće godine. A ne bi bilo loše ni da, kao što se špekulira, za drugog vozača uzmu Nelsinha Piqueta. Safety car u svakoj utrci i Bruno naprijed :))

- 21:23 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Travanj 2011 (2)
Ožujak 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (1)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (4)
Listopad 2009 (4)
Rujan 2009 (5)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (6)
Ožujak 2009 (3)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (5)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (6)
Kolovoz 2008 (3)
Srpanj 2008 (4)
Lipanj 2008 (5)
Svibanj 2008 (3)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (2)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (4)
Listopad 2007 (6)
Rujan 2007 (5)
Kolovoz 2007 (4)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (2)
Svibanj 2007 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv







Free Web Site Counters
Free Web Site Counters





Counting the days till we meet again...