kolovoz, 2009 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Listopad 2009 (1)
Rujan 2009 (2)
Kolovoz 2009 (17)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Design by ZOKA

Opis bloga

Military Technology and News

Linkovi

Frontline army&outdoor shop
Hrvatska trgovina vojne opreme

MilSpec Monkey
Odličan sajt koji recenzira opremu

SADF Border War
Sajt o Južnoj Africi u Border ratu 1966 - 1989

Buffalo Battalion
32. Battalion
Sajt o zloglasnom 32. bataljunu SADF-a

Poljski specijalci iz 1. Puka
1 Pułk Specjalny Komandosów

1. Poljski GROM
2. Poljski GROM
Posljska specijalna jedinica GROM

Wojska Specjalne
Službeni sajt poljskih specijalnih jedinica na eng

1. Selous Scouts Regiment
2. Selous Scouts Regiment
Specijalci iz Rodezije

Joint Task Force 2
Kanadski specijalci JTF2

BOPE Brazil
Batalhão de Operações Policiais Especiais

Camo Henrikc
Kamuflage Net
World Camo
Sajtevi o vojnim kamuflažama

Vikićev Specijalac
Blog bošnjačkog vojnika specijalne postrojbe Dragana Vikića

Soldier of Fortune
Dnevnik bošnjačkog vojnika Sudina Bečirevića

Mundury Historyczne
Poljski WW2 armyshop

Uniform Insignia
Informativan sajt o oznakama

Digger History
Neslužbeni sajt o povijesti australsko-novozelanske vojske

Arms Vault linkovi
Hrpa linkova na stranice o oružju itd

Soldier of Fortune
Najpoznatiji vojni časopis

Kommando Magazine
Njemački vojni časopis

Equipped to Serve
Nezavisne recenzije i informacije o outdoor opremi i tehnikama preživljavanja

Survivalist Boards
Forum o preživljavanju i opremi za preživljavanje

CroMil Časopis
Besplatni hrvatski e-časopis MORH-a

Survival IQ
Odličan sajt o preživljavanju podjeljen na tri kategorije

Wilderness Survival Skills
Još jedan u nizu sajteva o preživljavanju u divljini, sa vrlo korisnim informacijama i uputama

The Compass Store
Kako koristiti kompas

Alakdan.Net
Stranice prjatelja iz Filipina

free counters

FunBox - WebCounter



Photobucket


Pretraži net
...ovaj blog



I am a Special Forces Operator I will go where others fear to go
I will do what others cannot do I will face the impossible, and triumph Always

I seek neither fame not glory I seek neither medals nor praise I seek only the acknowledgement of my Brother Operators For they alone can judge me And to be counted amongst them is my greatest Honour

I will never dishonour my Brothers Or the name of Special Forces I will never turn away from any challenge I will face anything, and succeed Nothing will stop me, save Death And even this will be temporary For my memory will spur my Brothers on

I will, at all times Uphold the principles that guide us Duty, Honour and Loyalty The highest code of Morals, Principles and Ethics I will never abandon my post Or turn from my duty No matter the consequences

I will always remember my Brothers Who have made the Supreme Sacrifice They will be with me at all times In my thoughts and prayers Their Deeds will not go unrecorded And their Songs will not go unsung Their memory will inspire me Constantly

I know that wherever I am Whatever the situation I am always in my Brothers


srijeda, 26.08.2009.

Ukrajinske specijalne postrojbe - zračnodesantne postrojbe

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket



| komentari (0) | print | # |



Ukrajinske specijalne postrojbe - LAVANDA

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket



| komentari (0) | print | # |



Ukrajinske specijalne postrojbe - antiterorističke

Broj korištenih uzoraka je skoro bez ograničenja, MultiCam, DPM, Flecktarn, KZS, Woodland...


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket










| komentari (0) | print | # |



Ukrajinske specijalne postrojbe - vojnoobavještajna služba

UKRAJINSKI SF - vojnoobavještajne službe

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket




| komentari (0) | print | # |




ponedjeljak, 24.08.2009.

STALKER ESTONIJA 2009

http://www.stalkerzone.eu/

Airsoft događaj u kojem je sudjelovao i jedan igrač iz Hrvatske. Nakon povratka iz Estonije napisao je review eventa:

Uglavnom, sudjelovalo je oko 350 igraca iz Estonije, Rusije, Svedske, Litve, Francuske i, naravno, Hrvatske. A bilo je cetnika, vjerovali ili ne, o tome vise kasnije.

Stalker je kombinacija role playinga i airsofta, a prica je utemeljena na igrici S.T.A.L.K.E.R. koja pak korijene ima u filmu A. Tarkovskog. Ja sam fan filma, igricu nisam igrao - ukratko - u zoni oko Cernobilja dogadjaju se cudne stvari - cudovista, zombiji, radijacija, anomalije... i razne fakcije s raznim interesima pokusavaju ostvariti svoje ciljeve. To za sobom povlaci i razne stilove igranja, pa si je svatko mogao odabrati sta mu se najvise svidja.

Vojska - kontroliraju Zonu, ubijaju cudovista, odbijaju razbojnike i sl. - idealno tko voli milsim
Duty - paravojne postrojbe koje se brinu o znanstvenicima, suzbijaju crno trziste tzv. artefakata i krajnji cilj im je Zonu neutralizirati/unistiti
Freedom - anarhisti, bore se protiv svih fakcija koje pokusavaju uspostaviti bilo kakvu kontrolu nad Zonom
Stalkeri - nezavisni stalkeri, slobodni da se pridruze bilo kome ili organiziraju u grupe ili pak igraju skroz sami
Monolit - kult koji cuva nekakav kristal, pitaj boga, znam samo da su ih svi tamo mrzili i napadali

drugih fakcija nije bilo zbog malog interesa igraca, a treba dodati da je tamo bilo i hrpu posebnih NPC-a, znanstvenika, kurvi, doktora, novinara...

Igra se odvijala na vojnom poligonu Manikku, koji je u osnovi suma s iskopanim rovovima, bunkerima, malo rusevnih zgrada, nekoliko uzvisina, ali prakticki bez ijedne velike cistine, tako da je za airsoft super. Vidljivost je ipak dosta velika jer su estonske sume zimzelene i stabla nemaju razvijene krosnje uz zemlju, nego su vise kao stupovi.
Posebno je trebalo paziti na bodljikavu zicu, bilo je padova, pogotovo u nocnom dijelu igre. Meni je pukla daska pod nogom dok sam pretrcavao rov, srecom, nisam se ozlijedio (ali vidio sam par decki koji su ozbiljno sepali poslije, neki su morali i zavrsiti prije nego sto su planirali), a kao poseban faktor u igri postojala je i radijacija, anomalije i psi-kontrola. Te tri stvari su se primjenjivale preko malog prijemnika s lampicama koji bi zasvijetlio kad se udje u podrucje radijacije, anomalije ili pod utjecaj psi kontrolora.

Ja sam stigao vec dan ranije da se upoznam sa ekipom i da si napravimo kamp. Moram reci da su me Rusi iz mog tima prihvatili kao svoga, sve smo zajedno napravili, unatoc kisi i jakom vjetru digli satore, nabrali drva, pekli kobase na vatri i pili pivo. Lijepa dobrodoslica, nemam prigovora Grin

Ono na sto se ja bas nisam pripremio je klima. Po noci sam se smrzo ko ona stvar, uglavnom zato jer sam slusao savjete domacih koji su navikli na hladnocu, meni ipak treba vise slojeva odjece nego njima. Vrijeme je bilo jako promjenjivo, kisa, pa sunce, pa onda sipi 2 sata, pa onda pljusne ko luda, pa okrene na vjetar, nasem je susjedu sator odletio u jednom trenutku Lips Sealed

Ujutro je uslijedila prijava koja se otegla - organizatori su imali problema s prijevozom opreme tako da prijemnici jos nisu bili tamo (ja sam svoj dobio tek oko 11 navecer). Organizirali smo svoj tim (Duty) i posli u sumu traziti podrucje predvidjeno za nasu bazu. Jedva smo nasli - usred sume, mali splet rovova i bunkera - malo smo jos popravili ono sto se urusilo i onda je uslijedilo cekanje. Pocetak igre je kasnio 5 sati i to je vec bilo malo bez veze, pogotovo sto su neki timovi vec poceli igru jer su sve dobili..
I oko 5 popodne docekamo prvi zadatak - dospio sam u izvidnicki cetveroclani tim sa zadatkom da se probijemo do grada (Novaya Pripyat, grad u igri, naravno) i nadjemo covjeka koji nam moze dati kartu Zone.
I onda, koja akcija!!! Do grada smo uglavnom izbjegavali sukobe, imali smo susrete sa anarhistima koje smo malo poprasili tek toliko da nas ne prate, onda vise puta s cudovistima od kojih smo bjezali kako smo znali, pa sa par grupa stalkera s kojima smo sve rijesili pregovorima i nakon mozda pola sata totalne paranoje bez gubitaka dosli do grada. U gradu je bila demilitarizirana zona, trgovina u kojoj se za igrace novce moglo kupiti municije, bombi, lijekova i sl., znanstvena ispostava, birc, DJ, i ono najvaznije - cure koje su za igrace novce masirale umorne stalkere !!! Cerim se Cerim se
Uglavnom, tako, covjeka nasli, vratili se u bazu, u povratku se susreli par puta sa zombijima i onda sam ostao u obrani da se malo odmorim.
U bazi smo imali posjete neprijateljskih spijuna i novinara, ali nikakve ozbiljne akcije.

Oko 10:30 je grupa od nas 4 krenula prema gradu jer nam se nije javljao niti general niti itko drugi iz tima, a grupa Estonaca je ostala u obrani. Putem smo se razdvojili jer smo naletili na patrolu anarhista, i onda je igra poprimila survival horror karakter. Znaci, noc, ostali smo samo dvojica, bez svjetla, na radiju samo sum - neprijateljskih patrola i cudovista koliko hoces.. Suljali smo se sat vremena preko rovova, mene je netko osvijelio baterijom i onda smo igrali igru zivaca - ja mirujem, a on gleda i tako nekoliko minuta.. na kraju je odustao.. nekako smo se dokopali grada, pa smo se tamo druzili sa ostalim igracima, malo u smislu role playinga, ali uglavnom nevezano za igru.
Tijekom noci je u mom timu uslijedila zestoka pijanka, unatoc zabrani konzumacije alkohola za vrijeme igre, tako da smo jutro docekali desetkovani. Ekipa se unistila cugom i otisla doma Huh?
General je isto otisao doma, ne zbog cuge, nego ne znam zbog cega.. Medik takodjer. Tako da se slijedece jutro Duty sastojao od nekoliko malih grupica i par pojedinaca bez ikakve koordinacije. Ja sam ustao rano, i otisao sam pronaci bazu anarhista. Nisu me skuzili, motao se oko njih oko pola sata, cak sam se posrao u njihov WC, stislo me.. a bojao sam se da me ne ulove dok kenjam Sirast
Bilo ih je vec dosta budnih pa sam krenuo prema bazi, kad tamo samo onaj isti lik s kojim sam se noc prije suljao do grada.
Kad smo ustanovili da nam se tim raspao, krenuli smo sami u istrazivanje i skupili dosta artefakata. Putem smo nabasali na bazu Vojske, a tamo, ljudi moji - Cetnici!!! Dakle, ima jedan airsoft klub u Estoniji koji brije na cetnike (ove iz krajine, ne 2. svjetski) i njihov vozd je bio general Vojske u igri. Avatar na forumu mu je zapaljena hrvatska zastava, onda znate kak lik brije. Mislim, meni nitko nije rekao niti jednu ruznu rijec, ali smo se gledali u par navrata onako u oci, predugo da bi bilo slucajno. Ja sam znao tko je on, a vjerujem da je i on znao tko sam ja. No nije mi padalo na pamet da prvi izazivam sukob, tamo sam dosao igrati...
U bazi Vojske sam se zadrzao kratko, samo da dobijem upute jer sam se malo izgubio (i to sam pitao organizatora, a ne ove..) Onda je uslijedila kriza... promokao sam do koze, ostao sam, sakrio se u malu kucicu da se osusim i odjednom vidim grupu od 10tak stalkera, idu prema meni i ne vide me, ali sam objesio satorsko krilo da se osusi pa su skuzili da nekog ima... uglavnom kad je njih 10 sasulo paljbu po meni jezik mi je proradio nevjerojatnom brzinom i uvjerio sam ih da prestanu pucati, evo ja upravo bio u bazi vojske, imam informacije o broju vojnika, njihovom polozaju, bla, bla, uglavnom, pustili su me na miru i jos se ispricali sto su pucali, jer eto, nisu znali tko sam... bilo je gusto, za dlaku..
Nakon te pucnjave sam uspio naci ostake ostataka svojih i onda smo krenuli, vise iz zafrkancije, u napad na bazu anarhista... nas 5 na njih 30 lol
Priblizili smo im se taman na domet i onda, pazite sad ovo - ekipa sjedi oko satora, bez straze, bez brige i bez naocala Shocked
Nas vodja je viknuo - "vi bez naocala, predajte se" - propade nam element iznenadjenja - naravno nije se nitko predao, nego je uslijedila gadna bitka u kojoj smo izgubili dvojicu, poskidali barem 5 njihovih i onda bjezali koliko su nas noge nosile. Nas trojica prezivjelih smo onda jos postavili zasjedu patroli koja nas je valjda posla traziti i to smo odradili dosta traljavo pa su nas poskidali.
Za mene je to ujedno bio i kraj igre jer sam bio potpuno mokar i prebit od dvije noci spavanja u satoru koji prokisnjava. Otisao sam u "grad", na pivu i masazu, kisa je stala, osusio sam se, spakovao stvari, pricekao jos malo debriefing i krenuo natrag u civilizaciju...

Uglavnom, meni je igra bila vise survival, sto je super, netko se vise bacio na role playing, a netko je igrao klasicni airsoft, bez puno razgovora..

Pogledajte sami:
http://picasaweb.google.com/vadim.woozie/STALKER09?feat=directlink

http://pilt.delfi.ee/ru/album/140583/

http://photofile.ru/users/kitten83/96133018/

autor: zarkoff


nekoliko filmova sa ostalih STALKER događaja









| komentari (0) | print | # |




nedjelja, 23.08.2009.

U Afganistanu poginuo sin SAS-ove legende Paul McAleese

Sin poznatog SAS-ovca John McAleesea koji je bio jedan od specijalaca koji su oslobodili iransko veleposlanstvo u Londonu 1980. je poginuo u četvrtak u Afganistanu.

Otac John McAleese
Photobucket

Sin Paul McAleese RIP
Photobucket



Narednik Paul McAleese je 206. britanska vojna žrtva od početka ratnih operacija na prostorima Afganistana.



Otac poginulog vojnika je poznat u cijelom svijetu kao legenda SAS-a, a široj publici je prepoznatljiv kao jedan od likova u serijalu SAS Survival Secrets koji je samo jedan od serijala o britanskim SAS specijalcima u kojima je svoju stručnu pomoć dao i John McAleese.

The two soldiers were killed following two explosions that happened while they were on a foot patrol taking place in Sangin District, Helmand Province on Thursday morning.

Serjeant Paul McAleese

Serjeant Paul McAleese was born in Hereford on 18 October 1979. He began his Army training in March 1997 and joined the 1st Battalion, The Royal Green Jackets in August. A natural soldier, he rose through the ranks quickly and found his calling in the Sniper Platoon.

As a Rifleman he completed the demanding Close Observation Platoon course before going on to complete the Infantry's gruelling Section Commanders' and Platoon Sergeants' Battle Courses with distinction.

A keen boxer and rugby player, Serjeant McAleese was fit and unbelievably tough. After tours of Northern Ireland, Sierra Leone, Iraq and Kosovo, he had relished life in Afghanistan and had been outstanding as a Sniper Team Commander in Kajaki.

Recently moved to take over as a Rifle Platoon Serjeant following the injury of a colleague, he had excelled on the streets of Wishtan, Sangin and had been at the centre of so many of the incidents of the last few weeks.

One of the best of his generation, Serjeant McAleese was destined for truly great things. He died in an IED explosion on 20 August 2009 whilst helping to secure a key thoroughfare in the Sangin area as part of providing security for the elections.



| komentari (0) | print | # |




subota, 22.08.2009.

Tko je Gilad Shalit?

Gilad Shalit je izraelski vojnik IDF oklopnih jedinica rođen 1986. godine. Zarobljen je 2006. od strane palestinskih militanata na graničnom prijelazu u blizini Gaze. Od tad se nalazi u Hamasovom zatvoru. Vjeruje se da je Gilad još živ.

Photobucket

U napadu u kojem je zarobljen Gilad je pretpostavlja se slomio lijevu ruku i ozlijedio rame kad je njegov tenk pogodio RPG projektil. Dvojica palestinskih militanata kao i dvojica izraelskih vojnika poginula su tokom tog napada.

Gilad pored izraelskog ima i francusko državljanstvo, a nedavno je dobio i talijansko. Sve zemlje ulažu napore u njegovo oslobađanje uz pomoć Europske Unije.

Photobucket

Za njegovo puštanje Hamas zahtjeva oslobađanje palestinskih zarobljenika u izraelskom zatvorima. U nedavnom sukobu u Gazi objavili su da je Gilad ozlijeđen u jednom od izraelskih napada.

Crvenom Križu ne dopuštaju posjetu Giladu.



Jedna od novijih vijesti iz ureda odlazećeg premijera Izraela Ehuda Olmerta objavljeno je kako Izrael neće pristati na bilo kakav dogovor sve dok Gilad Shalit, izraelski vojnik koji je zarobljen 2006. godine ne bude oslobođen od strane Hamasovih vonika.

"Stav premijera je da Izrael ne pristaje ni na kakve razgovore u vezi sa primirjem sve dok Gilad Shalit ne bude oslobođen", stoji u izvještaju iz Olmertovog ureda.

Već duže vrijeme Egipat je posrednik između Hamasa i Izraela oko razmjene izraelskog vojnika te nekoliko stotina Palestinaca koje je Izrael zarobio.

Nekoliko sajteva koji se bave temom Galida:

Habanim.ORG
službeni sajt

Ynet News
vijesti i novosti u vezi Gilata

Blog o Giladu
blog koji se bavi kampanjom za oslobađanje Gilada



| komentari (0) | print | # |




četvrtak, 20.08.2009.

Otkriveno zakopano UCK oružje

U zakopanim naftnim spremnicima nije uvijek nafta. Ponekad je i oružje. Ponekad to nađu i policajci, makar nitko ne sazna kako znaju gdje treba kopati. Osim ako im netko ne javi.

Otkriveni spremnik se nalazi u selu koje je poznato uporište UCK vojske.

Tu je netko pametan zakopao:

PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket


U metalnoj cisterni ukopanoj na dubini od 1,5 metra pronađeni su:
- Jedan bestrzajni top,
- 3 minobacača 81mm sa lafetom,
- 6 ručnih bacača
- 3 postolja za mitraljez 7,62mm
- 8 protutenkovskih mina
- 16 protupješadijskih mina
- 24 projektila za ručni bacač
- 150 mina za minobacač 82mm
- 139 ručnih bombi
- 96800 metaka kalibra 7,62mm
- 4000 metaka kalibra 12,7mm.




Investigative Judge with the Vranje District Court Staniša Mihajlović said that 100,000 bullets, a recoilless cannon, three mortars, six RPGs, three machine gun stands and 21 anti-tank mines were recovered from the tank.

The village was the stronghold of the Liberation Army of Preševo, Medveđa and Bujanovac – a group of armed ethnic Albanians who fought against Serbia's security forces in the area in late 2000 and early 2001.



| komentari (0) | print | # |



Hrvatski vojnici će čuvati ISAF stožer?

Photobucket

Diplomatskim putem prije nekoliko tjedana Ministarstvu obrane i Ministarstvu vanjskih poslova stigao je zahtjev Velike Britanije da Hrvatska razmisli o tome da njeni vojnici prihvate osiguranje glavnog zapovjedništva ISAF-a u Kabulu
Na toj bi zadaći, ako se prihvati, zamijenili britanske vojnike. Naime, britansko vojno zapovjedništvo namjerava svoje snage iz Kabula prebaciti na jug Afganistana.

Photobucket

S vojničkog stajališta riječ je o velikom priznanju radu hrvatskih vojnika u Afganistanu. S diplomatskog aspekta, hrvatska diplomacija u slučaju pozitivnog odgovora ima priliku zauzvrat tražiti pomoć britanske diplomacije u lobiranju oko ulaska u Europsku uniju. Ministarstvo vanjskih poslova još procjenjuje kako se postaviti prema tom zahtjevu, piše Jutarnji.hr.

Photobucket
U Afganistanu je trenutačno oko 300 hrvatskih vojnika. U državnom i vojnom vrhu razmatra se mogućnost povećanja broja za još 30 vojnika.


Zapovjedništvo ISAF-a u Kabulu nalazi se u tzv. Zelenoj zoni u kojoj su smještene zgrade veposlanstava, među kojima i američka ambasada. Zona je pod velikim osiguranjem međunarodnih vojnih snaga, afganistanske vojske i privatnih zaštitarskih tvrtki.

Photobucket

U samom zapovjedništvu se nalazi oko 2100 vojnika i postoji nekoliko prstena osiguranja. Prvi čine pripadnici afganistanke vojske, u drugom prstenu su plaćenici privatnih osiguranja, a zadnji prsten čine pripadnici ISAF-a. Unatoč velikom osiguranju, talibani se uspijevaju probiti u tu zonu. Dokaz tome je i samoubilački napad sa 500 kilograma eksploziva u subotu, koji se dogodio 50-ak metara od ulaza u zapovjedništvo ISAF-a, pri čemu je poginulo 7 osoba, a oko 100 ih je ranjeno.

Photobucket

Posao osiguranja najvjerojatnije bi preuzeli pripadnici Vojne policije stacionirani u Kabulu. Mate Laušić, nekadašnji zapovjednik Vojne policije, tvrdi da je britansko vojno zapovjedništvo prethodno dobro analiziralo čiji vojnici mogu obavljati tako zahtjevnu zadaću. On smatra da je sigurno prevagnula činjenica da hrvatski vojnici već nekoliko godina uspješno provode osiguranje svih visokih političkih i vojnih dužnosnika koji dolaze u Kabul.

PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket

text cp by Jutarnji List

Croatian troops to protect ISAF command?
http://daily.tportal.hr/article.aspx?aID=6345&kID=1



| komentari (0) | print | # |



Operacija Panther's Claw

Zanimljiv video o operaciji Panthers Claw. Video prati britanske vojnike sa kojima djeluju i afganistanski vojnici. Sukobi su očito učestali. Manjak discipline afganistanske narodne vojske je sve spominjaniji problem sa kojim se suočavaju saveznički vojnici.

As Afghanistan prepares for an election, award-winning photographer Sean Smith, stationed with British troops during Operation Panther's Claw, finds many soldiers becoming frustrated at the inexperience and lack of discipline of the Afghan National Army.




| komentari (0) | print | # |




srijeda, 19.08.2009.

BE-X reizdanje IDF Ephod chest riga



Originalni IDF chest rig je doživio reizdanje u rukama tvrtke BE-X. Originalni Ephod chest rig je bio predmet zavisti sranih vojnika, teško nabavljiv, a u slučaju da su imali sreće da ga nađu morali su to skupo platiti.

BE-X verzija će u trgovinama za nekoliko tjedana, nabavljiv prvo u OD. Flecktarn, Rooivalk (na slici) i US Woodland. Britanski DPM je najavljen za jesen, nakon toga će pretpostavljeno dodati ostale uzorke koje koristi BE-X poput Coyote Brown, AUSCAM i pustinjski DPM.

Očekivana cijena je oko 130-140 EURO. Izgled BE-X Ephod rig u Rooivalk kamuflažnom uzorku:
Photobucket
Photobucket

To demonstrate the load-carrying potential of the rig (designed for 24-hour unsupported ops) the rig above was loaded with:
# 9x M4 magazines
# 1x handheld GPS unit
# 1x personal role radio
# 1x air recognition panel
# 1x water bottle with cup
# 1x snall hydration bladder
# 1x Goretex jacket
# 1x mess kit
# 1x ground sheet/basha
# 1x poncho liner
# 1x compass
# 6x AA batteries
# 1x personal survival kit
# 1x torch
# 1x field knife
# 1x personal first aid kit
# 1x MS2000 distress signaller
# 1x multi-tool
# 1x Esbit stove
# 1x MRE meal
# 2x Powergel packs
# 15 metre multi-purpose cord



Recenzija na njemačkom (german language review) :



| komentari (0) | print | # |



Poginuo zapovjednik Ruskih Vitezova


U nesreći tokom treninga u nedjelju 16.08.2009. poginuo je zapovjednik ruske akrobatske grupe Ruski Vitezovi (Russian Knights - Russkie Vityazi).

Wikipedia on Russian Knights

Two Su-27 jets collided while rehearsing over the Zhukovsky airfield south east of Moscow. Three pilots survived. The fourth pilot was killed, Colonel Igor Tkachenko, 45, the squadron leader of the Russian Knights. At least five people from the village were hospitalized with serious burns, including a 51-year-old woman with burns covering 80 percent of her body. One family escaped injury, because they happened to be out paying their bills, only to return to burning cartilage in their yard.



| komentari (0) | print | # |




ponedjeljak, 17.08.2009.

Irački vojni specijalci

Dečki koji preuzimaju dio odgovornosti za sigurnost svoje zemlje:

Iraq Special Operations Force Commandos

Iraqi National Counter-Terrorism Force

Iraqi 36th Commando Battalion

Desert Tigerstripe kamuflaža - vrhunski stil kiss
Photobucket

Dečki na mimohodu u vojnoj bazi - u ghillie odijelima
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Kao što se na slikama vidi najkorištenija oprema je američke proizvodnje. Nose se većinom vojni uzorci američke vojske, 3-bojna pustinjska kamuflaža se može najčešće vidjeti na slikama i video zapisima koji izađu u javnost. Najčešće oružje su varijante M4 jurišne puške, makar se koriste i razne ruske verzije kalašnjikova. Svejedno, raznolikost opreme ne ulijeva povjerenje, barem što se ozbiljnosti tiče, makar se dosta ljudi kune u kvalitetu izabrane i dobivene opreme koju koriste ovi irački specijalci. Da li je riječ o propagandi ili su ih amerikanci zbilja dobro pripremili za ono što ih čeka... hmm...



| komentari (0) | print | # |



Ratna pravila najpoznatijeg plaćenika

Photobucket

Mike Hoare (website na engleskom: MIKE HOARE )

Photobucket

Mike Hoare je zapovjedao plaćeničkom odredu zvanom "5 Commando" tokom građanskog rata u Kongu 1964-65. Ovo su bila njihova ratna pravila:

Photobucket

1. Svakodnevno se moli Bogu
2. Neka ti fetiš postane održavanje osobne higijene; ponosi se svojom pojavom čak i usred bitke; svakodnevno se obrij bez iznimke.
3. Stalno čisti i štiti svoje oružje. Oružje se mora svijetliti i biti podmazano. Često provjeravaj svoje spremnike municije. Pregledaj i čisti same spremnike.
4. Vojnici u parovima: budite vjerni svojim prijateljima. Budite lojalni svojim zapovjednicima.
5. Nikad ne laži tokom bitke. Sve informacije moraju biti točne ili će tvoja jedinica patiti. Preuveličavajte i lažite svojim djevojkama nakon, ali NIKAD, NIKAD tokom bitke.
6. U svakom trenutku budi spreman za pokret. Označi svu svoju opremu. Drži ju u blizini u svakom trenutku. Po noći se treniraj da ju rutinski pronalaziš.
7. Pazite svoje vozilo. Napunite spremnike gorivom prije odmora. Čistite ga. Ne pretovarajte ga bez potrebe.
8. Ne izlažite se nepotrebnom riziku.
9. Budite pozorni od zore do mraka. Tokom noći morate imati povjerenja u vaše stražare; postavite ih onoliko koliko situacija to zahtjeva.
10. Budite agresivni u akcijama - viteški u pobjedama - tvrdoglavi u obrani.

Izvadak iz "Congo Mercenary" od Mike Hoarea.



| komentari (0) | print | # |




nedjelja, 16.08.2009.

Pogodak snajperiste sa 2 kilometra udaljenosti

Corporal Christopher Reynolds
Photobucket

Dakle kaplar C. Reynolds, snajperist vojske Velike Britanije sa potvrđena 32 pogotka je uspio u još jednom skoro pa nevjerojatnom podhvatu. Nakon 3 dana čekanja i promatranja na krovu lokalne trgovine uspio je pogoditi jednog od talibanskih vođa sa 1853 metra daljine!

Kaplar priznaje da je prvi metak promašio metu, ali također napominje da taj metak nitko nije zapazio - zbog daljine iz koje je pucano. Kaplar Reynolds i njegov promatrač su metu izabrali jer su promatrajući skupinu od 5 talibana vidjeli jednog koji komunicira preko radio veze, te da ga ostali talibani slušaju.

Nakon potvrde pogotka snajperist je postao poznat po najudaljenijem pogotku u Afganistanu.

Više o oružju iz kojeg je pucano
Photobucket

Corporal Christopher Reynolds, 25, camped on the roof of a shop for three days as he waited for the perfect conditions to shoot the terrorist commander.
He calculated the range, wind and trajectory before pulling the trigger - and the bullet flew 1,853 metres before hitting the target in the chest.
The warlord, known as 'Mula', is thought to be responsible for co-ordinating several attacks against British and American troops since the outbreak of war in 2001.

Photobucket

Cpl Reynolds, of 3 Scots, The Black Watch, who has already killed 32 rebel fighters, has now been credited with the longest kill in Afghanistan at 1.15 miles away.
The incident happened last week during heavy fighting in the town of Babaji in Helmand Province.
Today he told how the Taliban chief slumped into the arms of a stunned colleague after being hit by the 'lead sleeping tablet'.

Cpl Reynolds, a father-of-one, said: 'We were in a bazaar for days in some very heavy fighting and had taken up a position on a shop roof to observe the surrounding area.

'From the first few minutes after we landed, we came into contact with the enemy.
'We were taking fire all the time. We were observing down the valley and I saw a group of five Taliban.
'I identified one straight away as the commander because I watched him through the scope and when he spoke on the radio, the other one would do what he said.

Photobucket

'I saw that he had a weapon, an AK47. We did all the calculations for range, wind speed and all that.
'I have to admit the first round landed next to him. We were so far away that he didn't even realise he was being shot at.

'We changed our aim and when I took into account different factors like the trajectory of the bullet, my gun scope was actually aiming at the top of a doorway.
'I fired and the bullet went off, coming down and hitting him in the chest.





| komentari (0) | print | # |



Lekcije naučene u bitki za Wanat

Događaj od prije otprilike godinu dana kad je afganistanski šef policije u istočnom Afganistanu (Wanat) pomogao pobunjenicima da izvrše napad na savezničke postrojbe izazvao je žestoke reakcije u vodstvu savezničkih postrojbi.

Photobucket

Rezultat bitke u Wanatu je 9 mrtvih američkih vojnika i oko 30 ranjenih vojnika afganistanske i američke vojske. Te je zamalo uzrokovao povlačenje postrojbi iz baze u tom dijelu države.

Photobucket

Nekoliko dana nakon toga na teren se upućuju vojni povjesničari i drugi stručnjaci koji prikupljaju informacije od vojnika koji su sudjelovali u tom sukobu. Tu saznaju da su u nekim vremenskim periodima tog 4ro-satnog sukoba vojnici bili uključeni u vatrene okršaje u razdaljinama od cca 15 metara.

Lekcije naučene pomoću tog sukoba dovele su do novog vojnog priručnika nazvanog Small Unit Operations in Afghanistan.

Photobucket

The handbook, “Small-Unit Operations in Afghanistan,” strikes a tone of respect for the Taliban and other insurgent groups, which are acknowledged to be extremely experienced fighters; even more, American soldiers are warned that the insurgents rapidly adapt to shifts in tactics.

One lesson of Wanat was that American troops, who had set up the firebase five days before the attack, were caught unaware of collusion between the district police chief and the Taliban.

The manual describes how to train better for the defense of remote forward operating bases in harsh Afghan terrain, especially in contested areas where the loyalties of local people are uncertain. The detailed “how to” lists include instructions on such battlefield techniques as deploying mortars more effectively than soldiers did at Wanat, where they did not take into account terrain that provided cover for attackers.

In the fight now under way in Afghanistan, even small platoons may be expected to patrol areas and conduct both combat operations and civilian reconstruction missions traditionally assigned to much larger combat units.

“Every soldier or leader involved in command post operations is one less soldier or leader available to send on patrol, provide security, or staff a quick-reaction force,” the handbook says. One lesson of Wanat was that the primitive forward firebase was understaffed.


Priručnik možete pogledati ovdje: http://usacac.army.mil/cac2/call/index.asp

Više o sukobu u Wanatu koje je ispovociralo pisanje priručnika:

Taliban Breached NATO Base in Deadly Clash
http://www.nytimes.com/2008/07/15/world/asia/15afghan.html

Afghan Officials Aided an Attack on U.S. Soldiers
http://www.nytimes.com/2008/11/04/world/asia/04military.html



| komentari (0) | print | # |



Primjena robota u modernim sukobima

Roboti su danas u primjeni u raznim vojskama i policijama modernih država koje si mogu priuštiti takvu opremu. Vodeći se politikom bolje da jedan skuplji komad "igračka" obavi posao nego da se vojnici izlažu nepotrebnoj opasnosti razne države (od kojih su SAD i Izrael jedni od najvećih korisnika) koriste robote.

Photobucket

Međutim ono što je novo je to da se u Boeingu upravo izrađuju leteći roboti za 7 američkih brigada. Ukupna očekivana cijena je oko 2 milijarde američkih dolara. Američke oružane snage se nadaju da će do 2025. opremiti 73 brigade sa sličnom opremom.

Photobucket

As the mock attack began on the sprawling military base here, tiny drones hovered overhead, peering through the windows to see insurgents gathered inside the houses. Small robots — like R2-D2 in “Star Wars” — crawled through some of the doors, flashing back live video of the startled enemy’s positions. Electronic sensors placed nearby watched escape routes. And a battery of six-foot-high missiles stood at the ready farther out in the desert to destroy vehicles that tried to rush in to help the insurgents.



| komentari (0) | print | # |



Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.