Isključi prikazivanje slika

07/16

Ludilo lorda Iana Mackenzieja Jennifer Ashley

knjigaija.blog.hr

LUDILO LORDA IANA MCKENZIEJA - Jennifer Ashley
U izdanju Naklada Neptun

ENGLESKA - ŠKOTSKA 1881
Ian Mackenzie, najmlađi od braće većinu svog odrastanja proveo je u umobolnici zahvaljujući svom ocu koji ga tamo zatvorio da ne bih otkrio mračnu tajnu svoga oca. Nakon smrti oca stariji brat koji je preuzeo titulu vojvode izvukao je Iana iz te ustanove. Ian je strastveni kolekcionar keramike iz dinastije Ming može jednim pogledom na neki predmet ustanoviti dali je nešto od toga orginal ili krivotvorina. Malo smušen i nesiguran nakon toliko vremena provedenoga u bolnici trudi se shvatiti visoko društvo, ali uvijek dobije ono što poželi, a sad je poželio zaručnicu svog navodnog prijatelja napravit će sve da je pridobije u svoj krevet i preotme čovjeku koji je ne zaslužuje. Prvi put je sreće u kazalištu i nije previše razmišljao te se baci u akciju osvajanja i da da joj otvori oči da vidi kakav je čovjek za kojeg se treba udati.

Beth Ackerley, udovica koja je neočekivano postala bogata nasljednica. Odrasla je u siromašnom dijelu Londona uz oca nasilnika i alkoholičara, te s majkom završava u ubožnici gdje vodi brigu o bolesnoj majci dok ne umre. Udala se za mladog svećenika i godinu dana uživala u sreći s svojim mužem koji naglo oboli i umire, Beth ponovno ostaje sama te postaje družbenicom jedne sitničave stare dame sve do njene smrti i postaje njenom nasljednicom. Tako je postala i poželjna žena za udajom onima koji su na rubu bankrota i hitno im treba novac. Zaručena ta Sir Lyndona Mathera kojem je jedino stalo do njezinoga bogatstva, a vodi dvostruki život koji je nastran. Ian Mackenzie joj je u kazalištu prišao i potajno joj dao pismo u kojem joj objašnjava kakav je ustvari njen zaručnik, Prema Ianu je osjetila golemu privlačnost kakvu do sad još nije nikad osjetila. Prekine zaruke i otputuje u Pariz, a Ian otputuje za njom. Upoznaje još braće Mackenzie i malo po malo zaljubi se u Iana, te mu pokušava pomoći da otkrije istinu o zločinu za kojeg ga optužuje inspektor Fellows istina izlazi na svijetlo dana skupa sa tajnom inspektora za koju nakad nitko nije posumnjao.

Što je to Iana Mackenzie vidio da je završio u ludnici? Dali je stvarno lud? Dali će mu Beth pomoći da se osjeća bolje? Dali su braća Mckenzie počinili zločin za koji ih se optužuje? Dali će Beth otkriti istinu? Dali će Ian i Beth pronaći sreću?

To sve i još puno toga morate otkriti sami :)
Izuzetno divan i zanimljiv roman u kojem nas autorica vodi u svijet ubojstava, ljubomore, zavisti i požude. Knjiga koja vas tjera da nastavite okretati stranice i nastavite dalje i pročitate što smjeraju glavni junaci ove priče. Junaci koji se bore za svoju ljubav i pokušavaju zaboraviti prošlost. Roman koji vas ostavlja bez daha a to je upravo ovaj roman pun kršnih Škota. Cure koje vole povijesno ljubavne romane a i kršne škote znat će da je ovo upravo prava knjiga za njih. Moja preporuka za ovu divnu i uzbudljivu ljubavnu priču.

Osvrt napisala: SANDRA I.
25.Srpanj.2016.

ŠTO JE OSTALO IZA NJE - Ellen Marie Wiseman

knjigaija.blog.hr

ŠTO JE OSTALO IZA NJE - Ellen Marie Wiseman—Author

U izdanju Stilus Knjiga

NEW YORK!
Isabelle Stone, kao sedmogodišnja djevojčica ostaje bez oca na brutalan način, majka završava u zatvoru zbog ubojstva muža. Izzy do svoje desete godine živi s bakom, nakon što ona umre ulazi u udomiteljski sustav te mijenja četiri škole od svoje desete godine, dok se ne nađe u domu Harrya i Peg koji postaju njeni novi udomitelji i Izzy se nada da će tako i ostati. Nova škola na prvi pogled čini se ok, ali ubrzo Izzy shvati da nije tako i postaje predmet zlobnih vršnjakinja koje je zlostavljaju, ubrzo se otkriva i Izzyna tajna da joj je majka u zatvoru zbog ubojstva oca. S udomiteljima radi u muzeju te su dobili zadatak da pregledaju stvari zloglasne bolnice za umobolne . Tu Izzy pronalazi tajni dnevnik i pisma Clare Cartwright koja je davne 1929 završila u toj ustanovi po onome što je pročitala shvati da su zatvorili u ludnicu zdravu djevojku, pronalazi i njen liječnički karton i saznaje da je Clara rodila. Izzy se zaklela da će pronaći Clarinu kćer ako je još uvijek živa.

Clara Cartwright, osamnaesto godišnja djevojka koja se našla u bez izlaznoj situaciji između planova njezinih strogih roditelja i ljubavi svog života. Te kad se suprodstavi ocu on ju zatvara u bolnicu za lude proglašavajući je ludom. I tako Clara zdrava i trudna se nađe u toj ustanovi. Tu kreće Clarin pakao da ostane prisebna i brine za svoje ne rođeno dijete, koje joj nedugo nakon poroda biva oduzeto. Clara proživljava pravu agoniju dok se jednog dana ne pojavi Bruno čovjek kojeg voli i otac njezina djeteta te je pokuša spasiti iz toga pakla
.
Dali je Clara uspjela pobjeći s Brunom?
Gdje je završila njihova kci?
Dali će se ikad pojaviti?
Kakvu ulogu će Izzy odigrati u svemu tomu?
Dali će Izzy ispuniti obećanje dano sebi?

To sve i još puno toga morate otkriti sami!

Dok sam čitala ovu knjigu nisam ostala ravnodušna niti suhih obraza, moram priznati da su mi na nekim dijelovima priče oči pošteno zasuzile, knjiga koja je na mene ostavila tako snažan dojam da ću još dugo razmišljati o pročitanom. Nikad mi neće biti jasno kako neki roditelji stavljaju svoju sreću ispred sreće svoje djece i ako nije po njihovom rade grozne stvari. Izuzetna priča kojoj nećete moći odoljeti i ostavit će vas bez riječi. Knjigu koju morate pročitati, tragična i provokativna priča o težnji za pripadanjem. Moje preporuke za ovo iznimno ali potresno štivo koje vas neće ostaviti ravnodušno!
12.Srpanj.2016

Osvrt napisala: Sandra I.

Dvadeset osam i pol želja - Denise Gover Swank

knjigaija.blog.hr

DVADESET OSAM I POL ŽELJA - Denise Grover Swank - Author
U izdanju Stilus Knjiga

Gradić Henryett!
Rose Gardner, radi u uredu za Motorna vozila ima sestru koja je sretno udana, i majku koja je opsjednuta kontrolom. Sa dvadeset i četiri godine Rose nije imala dečka niti privatan život uz takvu majku. A tu su i vizije koje Rose ima, Henryett mali gradić u kojem svi sve znaju i Rose je čudakinja zbog svojih vizija. Rose se prvi put zauzela za sebe i suprotstavila se majci, osjetila je olakšanje i napustila kuću i ako je majka prosvjedovala. Svake je subote popodne provodila nekoliko sati u gradskoj knjižnici, taj dan nakon zatvaranja nije se htjela još vratiti doma i suočiti se s majkom željela je još par sati slobode te se zaputila u obližnji park i napravila popis želja koje želi napraviti sad kad se suprotstavila majci.

No kad se vrati doma pronalazi majku mrtvu na kauču sva u šoku pokuca na vrata susjeda te mu objasni situaciju i zamoli ga da nazove policiju. Još se više se uznemiri i šok je obuzme kad je policija obavijesti da je ona glavni sumnjivac u ubojstvu majke. Tu je još i misteriozni susjed Joe zgodan i mlad neznanac koji se nedavno doselio a s kojim Rose nikad nije progovorila niti riječi do te večeri. I sam Joe krije veliku tajnu koja bi ih mogla skupo koštati ako se otkrije prije vremena. Nakon smrti majke otkriva veliku tajnu koja se od nje i njene sestre čuvala godinama. Tu još nije kraj Rosenoj muci postaje meta teških kriminalaca.

Što to Rose vidi u svojim vizijama? Zašto je ona sumnjivac za ubojstvo majke? Što kriminalci žele od Rose? Tko je zapravo Joe McAllister? Kakvu tajnu Joe skriva? Koju je to tajnu Rose otkrila nakon smrti majke?

To sve i još puno toga morate sami otkriti :)

Ova divna knjiga puna tajni, misterija i laži koja je jako lijepo napisana u koju se čitatelj zaljubi na prvi pogled. Zadivljujuća priča mlade junakinje koja ostavlja bez daha, lagano i opuštajuće štivo s tračkom humora. Meni osobno jako dobar ljubavni krimić koji opisuje život mlade djevojke koja je nesretna od rođenja uz majku koja kontrolira svaki njen korak. Svakako morate pročitati ovu divnu knjigu i ako mi na kraju završava jako napeto pa jedva čekam da se dokopam nastavka . Nestrpljivo ih iščekujem. Moje preporuke za ovaj divan ljubavni krimić.

16.Srpanj.2016.
Osvrt napisala: SANDRA I.

Potuđeni Brecht

nachtfresser.blog.hr

Jedno od odredišta koje obavezno posjetimo u Berlinu je Brechtov spomenik uz kazalište koje je više godina uspješno vodio i koje sam posebno zavolio nakon vođenja kroz njega, isto tako prije par ljeta opisanog u postu, koje je vodio Brechtov suvremenik jedan vitalan valjda uskoro devedesetogodišnjak. To kazalište je bilo preslika Brechtovog života, u njemu se i pušilo i pilo i dramilo.
Brechta mi je približio profesor na faksu kojeg nisam previše cijenio, Kostić, predavao mi omiljenu književnost u trećoj i četvrtoj godini, nekako s distance mi izgleda da je on samo Brechta baš razumio. Oduševio me prevodom riječi Verfremdung iz čuvenog Brechtovog "V" (fau) efekta kao "potuđenje", prijevod koji nitko relevantan nije prihvatio, a po meni najpravilniji. Stvari se potuđuju, dovode u njima strani kontekst i dobivaju novo značenje, npr. riječ "mir" uvijek pozitivna to nije više kad je izgovara junakinja "Majke Hrabrosti", ona očajnički nariče :"Izbio je mir", što za nju znači katastrofu jer od rata živi. Ono što najviše kod profesora Kostića cijenim je njegova kći, upoznao sam je za vrijeme korištenja svooje stipendije u Istočnoj Njemačkoj, družili smo se, i, iako nije pušila, motala mi je duhan u cigarete, imala je spretne prste. Na oproštaju sam joj rekao da ne mogu vjerovati čija je kći, nešto nevjerojatnije mi bi mi bilo samo da na završnom ispitu iz književnosti dobijem Thomasa Manna, no te se anegdote možda stariji čitatelji bloga isto tako sjećaju.
Mlada dama na fotki je tamo bila uz oca, djeda ili ljubavnika, očito je da je tip volio, na koji način, nisam mogao procijeniti. Objasnio joj je zainteresiranoj kojeg razbojnika imam na svojoj majici i vjerujući u svoju lukavost namjestio je da je slika u neposrednoj mojoj blizini, ne znam tko je inzistirao od njih dvoje da im fotka majice ostane kao suvenir, Che se viđa svaki dan, Lenjin baš i ne.

MR.BEAN NA PLAŽI U IČIĆIMA + NAGRADNA IGRA

knjigoljub.blog.hr

Iako je kraj ljeta daleko, i premda ću do početka jeseni pročitat' još barem 15 knjiga, meni je već jasno da ću, osim po romanu Daše Drndić " EEG " ljeto 2016. pamtiti i po romanu "Svijet je mali" Davida Lodgea (izd. i ur. Milana Vuković Runjić, 2015.).

Neupućen netko, s obzirom da se radi o tzv. akademskom romanu, napučenom sveučilišnom čeljadi i nejači, mogao bi unaprijed knjigu odbaciti strahujući od dosade, ali oni koji su već čitali D.Lodgea jako dobro znaju da bi se, s vrlo velikom vjetrojatnošću, knjiga mogla pokazati izuzetno zabavnom. Tako naposljetku i biva, ali je u velikoj mjeri za to, osim autora, zaslužna i velika/najveća/nenadmašna Giga Gračan, "koja si je (kao što i uvijek čini) priuštila da se (malo više nego) malkice našali" prevodeći ovu knjigu, na radost sviju koji za njom (knjigom, a ne Gigom) posegnu.

Dodatnu kvalitetu knjizi daje i činjenica da Giga Gračan nije od onih koji čitatelje zamišljaju s knjigom im u ljevici a sa smartphone-om u desnici (ili bar nadomak iste), što je posljedovalo fusnotnim obiljem. Pritom si prevoditeljica često, na radost nekih - npr. mene - a moguće i na zgražanje mnogih, zamislite, često uzima slobodu našaliti se čak i u svetom prostoru fusnote (koja, nažalost, i na moju ljutnju, malo-pomalo, iščezava sa stranica knjiga, a što je samo jedan od simptoma srozavanja izdavačkih standarda - a ako se pitate zašto fusnota postaje endemskom biljkom, znači da nedovoljno pažljivo čitate jer sam odgovor već dao u prethodnoj rečenici sretan ).

Prevoditeljici ćemo se još vratiti, a red bi bio da kažem nešto i o autoru, a koji gaji vrlo specifičnu i nažalost, ne baš čestu, a meni izuzetno dragu,vrstu humora.

Evo jednog primjera : u romanu spominje se pisac čiji je prvi roman nosio naslov "KAKO GOD", a peti njegov roman ima naslov "MOGLO BI BOLJE" sretan. Uz to, David Lodge je i vrlo promućuran pisac pa je već u samom naslovu "Svijet je mali" odgovorio na očekivane zamjerke svom romanu... (Ali, o knjizi namjeravam pisati opširnije, uskoro, za "Vijenac", pa ću vas ovdje poštedjeti).

Giga Gračan i u ovom je svom prijevodu iskazala iznimnu kreativnost, a o stanju tzv. "hrvatskog proznog aktualiteta" dovoljno govori činjenica da je više jezičke inovativnosti na 400-tinjak kartica njenog prijevoda negoli na 40.000 stranica recentnih proznih knjiga hrvatskih pisaca (na tu temu citirat ću istu tu gospođu koja u jednoj od svojih fusnota iz ovoga romana veli : "HRVATSKI LITERATI - SVE SUV I GO GIGANT" belj ).

Nažalost, domaći pisci ustrajno njeguju tradiciju nedovoljnog čitanja, zbog čega brojne riječi (npr. "usve" ili "prethodice" kao i mnoge druge) još nisu našle svoje mjesto u vokabularu naših pisaca, usprkos upornim nastojanjima velike/najveće/nenadmašne Gige Gračan.

A gdje je tu MR BEAN, zasigurno se pitate?

Osim što se pri izboru takvog naslova radi o senzacionalističkom privlačenju pažnje (jer, ipak smo u sezoni kiselih krastavaca, kaj ne?) taj je naslov dio moje NAGRADNE IGRE : tko prokljuvi kakva je veza između ove knjige. MR.BEAN-a i plaže, na adresu mu poštom uskoro od meneka poslan stiže paketić s tri knjige. A pritom čak, zamislite, ne morate roman "Svijet je mali" niti čitati.

P.S.

Inače, moj tekst iz 2006. o romanu Davida Lodgea "Misli..." dostupan vam je na čitanje ovdje : http://www.kupus.net/kupus_stari/wwwroot/misli.htm

Mali i nemoćni