nedjelja, 27.07.2008.

Book recommendation – Alan Greenspan:“Age of Turbulence“

Godišnji je u punom zamahu, bacili smo neki dan i prvi picigin, vrime je perfektno (bez obzira na dva „olujna“ dana prošli tjedan – a ja doša bez majice dugih rukava doma u Dalmaciju ;-) tako da je bloganje malo izgubilo na fokusu :-).

Nije da nema potencijalnih tema – uostalom, uvatili su Karađića :-), imenjak Bušić se trijumfalno vratio u domovinu :-(, košarkaši će nakon 12 godina opet na Olimpijadu :-) – ali sve je to ipak samo „šum“ prilikom uživanja u moru i suncu Dalmacije (a regularni jednomjesečni „reunion“ s mjestom rođenja definitivno doprinosi feel good faktoru :-).

Bilo bi i meni osobno bližih vijesti koje zaslužuju osvrt, pa bih recimo, mogao napisati koju o očitovanju koje sam dobio od Hrvatskog Novinarskog Društva po pitanju mog „fajta“ s Narodnim listom zbog plagiranja mog posta (a koji je, vidi vraga, jedan od rijetkih na ovom blogu koji ima veze sa mjestom iz kojeg sam potekao i u kojem se, triba li to uopće govoriti, osjećam pet puta bolje nego u metropoli! ;-).

Ali, em ljeto baš i nije vrijeme za „ozbiljne“ teme (kako se to kaže – „sezona kiselih krastavaca“), em imam jedan „dug“ za odraditi!

A „dug“ o kojem pričam se odnosi na review knjige Alana Greenspana „Age of Turbulence“ koja bi se mogla svrstati u kategoriju „svjetska ekonomsko-politička analiza iz memoarske perspektive“. Zašto review a ne recenzija? Pa, reći da se radi o recenziji mi nekako zvuči malo prepotentno, jer to nije ono što mi je namjera ovdje napisati.

Jerbo, moj review bi se ukratko mogao sažeti u jednu rečenicu: „Ako još niste pročitali tu knjigu, trkom u Algoritam (po englesko izdanje) ili u Superknjižaru (po hrvatsko izdanje Naklade Ljevak), keširajte 200 (odnosno 299 kuna) i doma na kauč (ili na plažu ;-) čitati“!

Tolko dobra?

Heh, recimo to ovako – gledajući information content, odnosno sveukupnost informacija koje čitatelj iz knjige dobije, za 95 (a možda i 99!) posto Hrvata, ta knjiga spada u PURE GOLD kategoriju! Pogled iz „direktorskog stolca“ na zadnjih 30-ak godina ekonomskih zbivanja na kugli zemaljskoj, a koji je pritom maksimalno objektivan, i potkrijepljen gomilom činjenica i ekonomskih statistika (po čemu je „Svetac“ Greenspan i inače bio poznat :-) je nešto na što se ne nailazi svaki dan!

Alanu Greenspanu je njegova funkcija Predsjednika FED-a davala jedinstveni uvid u funkcioniranje svjetske ekonomije, i ukoliko želite „na brzinu“ pokušati pohvatati konce ko tu koga, zašto i kako; što smo prošli i kamo sve to vodi, s ovom knjigom sigurno nećete pogriješiti.

Mogao bih sada (čak sam i planirao!) okušati se u pravoj recenziji, pa opisati strukturu knjige (prva polovica memoarskog tipa – što se zbivalo; druga polovica – analiza po pojedinim temama/problemima svjetske ekonomije) i dati sukus tema koje obrađuje (nejednakost, obrazovanje, globalizacija, enegija, populizam, mirovinski sustav, ...). Usput bih mogao baciti i par navlakuša sa nekoliko „u sridu“ (ili „u oko“, kako se uzme) statistika koje Greenspan s lakoćom izvlači iz rukava.

Je, mogao bi :-). Ali ... od mene će i ovoliko biti dosta. Uostalom, recenzija na internetu imate koliko hoćeš pa ako imate volje ... A možete mi i virovati na rič ;-)

- 23:57 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>