Image and video hosting by TinyPic

Što je čovjek bez životinja? Ako sve životinje odu, čovjek će umrijeti od velike usamljenosti duha. Što god se dogodilo životinjama ubrzo će se dogoditi i čovjeku. Sve stvari su povezane.

Sve stvari su povezane. Što god snađe zemlju snaći će i sinove zemlje. Čovjek ne tka tkivo života; on je samo struk u tome. Što god čini tkanju čini i sebi samome. Čak i bijeli čovjek, čiji Bog govori i šeta s njime kao prijatelj s prijateljem, ne može biti izuzet od zajedničke sudbine. Mi možemo biti braća poslije svega. Vidjet ćemo. Jednu stvar znamo, koju će bijeli čovjek jednog dana otkriti - naš Bog je isti Bog. Vi sada možete misliti da ga vi imate kao što želite imati našu zemlju; ali to ne možete. On je Bog čovjeka i njegova samilost jednaka je za crvenoga čovjeka kao i za bijeloga.


Image and video hosting by TinyPic

Jednom je jedan anđeo obilazio obitelji.
Želio je vidjeti komu bi Bog mogao povjeriti posebno dijete.

Tužan bi ustanovio kako u većini slučajeva dijete ne bi bilo primljeno.
Onda je našao jednu mamu i rekao joj da će dobiti poseban dar.
Ona se pitala što to?
Anđeo joj je rekao da će joj Bog podariti - posebno dijete.
Mama je s ljubavlju čekala - Božji dar.
I bilo je to posebno dijete - dijete s posebnim potrebama.

Mama je znala da Bog ne čini greške.
Bog zna da je i ovo dijete plod Božje ljubavi,
pa mu je i ona htjela biti - dobra mama.
Znala je dobro da će to nekad biti jako teško, ali nije htjela razmišljati o teškim danima kad će možda gledati kako druge mame uživaju u društvu svoje razigrane djece, a ona svoje mora vući, teškom mukom...
Ali, mama je rekla Bogu - DA, ja želim to dijete.
I anđeo je sretan, otišao od nje.
..................

A čula sam negdje i neku drugu verziju priče o djetetu s posebnim potrebama.
Isto je bio problem - naći mamu.

Konačno je Bog našao mamu.
mamu koja je bila dovoljno - ohola
da ju je od njene oholosti moglo spasiti samo jedno takvo dijete.
I ona je to dobro znala,
pa je i ona rekla: 'DA'
I ono što je bilo naizgled teško bilo je uistinu pravo...
i spasonosno...





Anđeo jednog djeteta





Bilo jednom jedno dijete koje se pripremalo doći na svijet.

Jednog dana ono upita Boga:

- "Gospodine, rekli su mi da ćeš me sutra poslati na Svijet, ali ja sam tako sitan i nemoćan, kako ću živjeti tamo?"

Bog odgovori:

- "Od svih anđela izabrao sam jednog za tebe. On će te čekati i štititi. Svaki dan će ti pjevati i smiješiti se. Tako ćeš ti osjetiti njegovu ljubav i biti ćeš sretan."

- "Dobro, kako ću ih razumjeti kad mi nešto kažu, kada ne znam njihov jezik?" - zapita dijete.

- "Anđeo će ti govoriti najljepše i najslađe riječi koje ćeš moći čuti na svijetu i pažljivo i sa ljubavlju naučit će te pričati."

- "Čuo sam da na Zemlji ima dosta loših ljudi, tko će me štiti?" - zabrinuto nastavi dijete.

Bog se nasmiješi i kaže:

- "Tvoj će te anđeo uvijek štiti, pa bilo to i po cijenu njegovog vlastitog života."

Dijete pogleda Boga i molećivim glasom kaže:

- "Ali ja sam veoma tužan što Te više neću moći vidjeti."

- "Tvoj će ti anđeo uvijek pričati o meni i naučit će te putevima koji vode do mene."

Tada u raju nastade tišina i glasovi sa Zemlje dopriješe do njega. Dijete shvati da treba ići pa postavi posljednje pitanje:

- "Gospodine, ako sad moram ići, molim Te, reci mi kako se zove moj anđeo"



Bog odgovori s velikim osmjehom:

- "Nije važno kako se zove, ti ćeš ga zvati MAMA
!

Život s prirodom

subota, 23.04.2011.

Evo dugo me nije bilo i za to vrijeme dogodilo se više toga, zapravo hrpa događaja.... e da i pitam se kako sve to svesti na ovaj list bloga, odakle uopće početi.....

1. Jednoga popodneva, bilo je zaista sve mirno i tiho, bili smo vani s dječicom, s kozama i kobilom.... kad odjednom jarac napao kobilu ona se zaletila i izritala u vrata razbila staklo i rasjekla si je nogu..... ajme uhvatila me panika, zvala sam veterinara, prijetelje koji također imaju konje, pa trk u veterinarsku apoteku, i lječi našu princezu, a ona nikako da svrati pogled s te rane i stalno po njoj čačkala, tako sam je uvela u štalu, djeca ostala sa susjedom, ležala sam na njoj igrala se s njom i odvračala joj pažnju s rane.
Kasno na večer počela se jariti koza, i onda prošla je luda noć uz kozu, na žalost ojarila je dvoje mrtvih, ostala sam uz nju, sjediti i držati je da stoji, sve do jutra, Bogu hvala koza je sada dobro.
Puno ljubavi uloženo je u moje životinje, i puno ljubavi od njih dobijem, osim toga vani je stalno neka borba, sve se radi zajedno i tako me upravo one uće zajedništvu.
A kada se osječam tužno sposobne su da me razvedre i ohrabre.

- 11:55 - Komentari (1) - Isprintaj - #

nedjelja, 10.04.2011.

10 stvari koje svako dijete s Autizmom želi da znate

1. Ja sam prvo i prije svega dijete. Autizam je samo jedan aspekt mojeg karaktera. Ne određuje me kao osobu. Jeste li i vi osoba s mislima, osjećajima i puno drugih talenata ili ste samo debeli (prekomjerne težine), kratkovidni (nosite naočale) ili nespretni (nemate dobru koordinaciju, niste dobri u sportovima) ? To su možda stvari koje sam uočio od prve kad sam vas upoznao, ali one nisu nužno ono najbitnije o vama.

Kao odrasla osoba imate neku kontrolu nad načinom kako sebe definirate. Ako želite izdvojiti pojedinu osobinu, možete je obznaniti svima. Budući da sam dijete – ja se još otkrivam. Niti vi niti ja jos ne znamo za što ću ja biti sposoban. Ako mene definirate zbog jedne moje karakteristike – možete odrediti očekivanje koje će biti prenisko. A ako mi pružite osjećaj da ne mislite da ja to mogu napraviti, moja prirodna reakcija će biti: Zašto da se uopće trudim ?

2. Moja senzorna percepcija je iskrivljena. Senzorna integracija je možda najteži aspekt autizma za shvatiti, ali je nedvojbeno nakritičniji. To znači da uobičajeni pogledi, zvukovi, mirisi, okusi i dodiri svakodnevice, koje vi možda čak i ne primjećujete, za mene mogu biti veoma bolni. Čak se i sama sredina u kojoj moram živjeti često može činiti neprijateljska. Mogu ostavljati dojam povučene ili neprijateljski raspoložene osobe, ali ja se samo pokušavam zaštiti. Evo zašto “običan” odlazak u dućan za mene može biti pakao:

Moj sluh moze biti pojačane osjetljivosti. Deseci ljudi pričaju odjednom. Preko zvučnika se oglašava što je na akciji danas. Blagajne zveče, mlinac za kavu ronda, mesoreznica škripi, bebe plaču, kolica škripe, fluorescentna rasvjeta bruji. Moj mozak ne može filtrirati sve te informacije i ja sam prepunjen.

Moj osjećaj njuha može biti visoko osjetljiv. Riba na pultu nije sasvim svježa, čovjek koji stoji do mene nije se otuširao danas, na delikatesama dijele uzorke kobasica, beba u redu ispred nas ima pokakanu pelenu, prosula se staklenka krastavaca i brišu pod jakim dezinfekcijskim sredstvom… Ne mogu ni sortirati sve te informacije. Ozbiljno mi je zlo.

Budući da sam ja vizualno orijentiran (još će o ovome biti riječi u tekstu), to je prvo

moje čulo koje postane prestimulirano. Fluorescentno svijetlo nije samo prejako, ono također zuji i buči. Čini se da čitav prostor pulsira i od toga me bole oči. Pulsirajuće svijetlo odbija se od svega i iskrivljava ono što vidim – čini mi se da se prostor stalno mijenja. Tu je odsjaj od prozora, previše je predmeta da bih se mogao fokusirati (to mogu probati kompenzirati tzv ‘tunelskim vidom’ – gledanjem kroz cijev), ventilatori koji se kreću na stropu, puno tijela u stalnom pokretu. To sve utječe na moje

vestibularno i proprioceptivno čulo i onda ne mogu niti odrediti gdje je moje tijelo u odnosu na prostor.

3. Molim vas da razlikujete neću (ja izabirem da nesto neću) i ne mogu (nisam to sposoban napraviti). Receptivni i izražajni jezik i vokabular za mene mogu predstavljati veliki izazov. Ne radi se o tome da ja ne slušam upute. Radi se o tome da vas ne mogu razumijeti. Kad me zovete s drugog kraja sobe, ja čujem ovo: “*&^%$#@, Billy. #$%^*&^%$&*………” Umjesto toga dođite i obratite mi se izravno i jednostavnim riječima: “Molim te stavi knjigu na stol, Billy. Vrijeme je za ručak.”

To mi govori što želite da napravim i što će se sljedeće desiti. Meni je tako puno lakše surađivati.

4. Ja razmišljam konkretno. To znači da jezik tumačim doslovno. Za mene je vrlo zbunjujuće kad kažete:”Obuzdaj konja, kauboju !” kada to u stvari znači “Molim te prestani trčati.” Nemojte mi reći da je nešto “mačji kašalj” kada nema mačke na vidiku a da je ono što zaista mislite “ovo ćes ti lako napraviti”. Kada kažete “Jamie je stvarno zapalio stazu,” ja vidim dijete koje se igra s šibicama. Molim vas recite mi:”Jamie moze jako brzo trčati.”

Ja ne razumijem idiome, igre riječima, nijanse, dupla značenja, inference, metafore, aluzije i sarkazam.

5. Molim vas budite strpljivi s mojim ograničenim vokabularom. Meni je teško reći vam sto trebam kad ne znam riječi koje bi opisale moje osjećaje. Možda sam gladan, frustriran, uplašen ili zbunjen ali trenutno su te riječi van mojih mogućnosti i ne mogu ih izraziti. Pratite moj govor tijela, povlačenje, uznemirenost ili druge znakove da je nešto nije kako treba.

Postoji i druga strana ovoga: Mogu zvučati kao mali profesor ili filmska zvijezda, brbljajuci riječi ili cijele scenarije koji su preteški za moju kronološku dob. To su rečenice koje sam upamtio iz svijeta koji me okružuje da bih kompenzirao moje nedostatke s jezikom zato što znam da trebam reagirati kad mi se netko obrati. To su rečenice iz filmova, televizije, govora drugih ljudi. To se zove eholalija. Ne mora značiti da razumijem kontekst ili terminologiju koju koristim. Samo znam da mi pomaže jer proizvodim nekakav odgovor.

6. Budući da je jezik za mene težak, moguće je da budem jako vizualno orijentiran.

Molim vas da mi pokazete kako da nešto radim, a ne da mi samo kažete. Puno upornog ponavljanja meni pomaže da nesto naučim.

Vizualni raspored je iznimno važan za moj dnevni raspored. Kao i vaš planer oslobađa me stresa da moram zapamtiti sto je sljedeće, pomaže u glatkoj promjeni aktivnosti, pomaže mi rasporediti moje vrijeme i ispuniti vaša očekivanja.

I kad ću biti stariji i dalje ću trebati vizualni raspored ali ce se možda promijeniti moja “vizualna reprezentacija”. Prije nego što ću moći čitati trebati ću vizualni raspored sa fotografijama ili jednostavnim crtežima. Kako ću odrastati, kombinacija riječi i slika će mi pomagati, a poslije će mi biti dovoljne samo riječi.

7. Molim da se fokusirate i razvijate ono što ja mogu a ne na ono što ne mogu.

Kao i svako drugo ljudsko biće, ne mogu učiti u okruženju gdje se stalno osjećam da nisam dovoljno dobar i da trebam “popravak”. Izbjegavati ću probati sve novo ako sam stalno izložen kritici ma koliko “konstruktivna” ona bila. Tražite moje jake strane i naći ćete ih. Potoji vise od jednog prihvatljivog načina za obavljanje većine stvari.

8. Pomozite mi u socijalnoj interakciji.

Može izgledati da se ja ne želim igrati s drugom djecom na igralištu, ali ponekad ja jednostavno ne znam kako započeti razgovor ili se pridružiti igri. Ako ohrabrite drugu djecu da me pozovu da im se pridružim u igranju s loptom, moguće je da ću ja biti oduševljen što ste me uključili u igru.

Najbolji sam u igrama koje imaju strukturu – jasan početak i kraj. Ne znam čitati izraze lica, govor tijela ili emocije drugih stoga cijenim stalne upute kako je prikladno reagirati u određenoj situaciji.

Ako se naprimjer smijem kad Emily padne s tobogana to nije zato što mislim da je to smiješno. Razlog je da ne znam kakva je reakcija prikladna. Naučite me da kazem: “Jesi li dobro ?”

9. Pokušajte otkriti što je uzrok mojih ispada.

Ispadi, pucanja, tantrumi ili kako god ih želite zvati su za mene strašniji nego za vas. Oni se dešavaju jer je jedno od mojih čula preopterećeno. Ako možete razumijeti zašto se moj ispad desi, oni se mogu spriječiti. Vodite dnevnik u kojem ćete bilježiti vrijeme, okruženje, ljude, aktivnosti. Možda ćete uočiti obrazac.

Sjetite se da je svo ponašanje oblik komunikacije. Ono vam govori, kada moje riječi ne mogu, kako ja doživljavam nešto sto se dešava u mom okruženju.

Roditelji imajte ovo na umu: neki obrazac ponašanja može biti uvjetovan i medicinski. Alergije na hranu i preosjetljivost, poremećaj spavanja i gastrintestinalni problemi mogu imati iznimno jak utjecaj na ponašanje.

10. Pružajte mi bezuvjetnu ljubav. Zabranite si misli kao što su “Kad bi on makar…” i “Zašto ona ne može…”Ni vi niste ispunili svako očekivanje koje su vaši roditelji imali za vas

i ne želite da vas netko stalno na to podsjeća. Ja nisam izabrao imati autizam. Stoga se sjetite da se on dešava meni, ne vama. Bez vaše podrške šanse da budem uspješna i samostalna osoba su slabe. Uz vašu podršku i vođenje mogućnosti su veće nego što možda mislite. Obećavam vam da samja toga vrijedan.

I na kraju, tri riječi: Strpljenje. Strpljenje. Strpljenje. Poradite na tome da gledate na moj autizam kao na različitu sposobnost a ne na nesposobnost. Pogledajte iza onoga što možda vidite kao ograničenja i ugledati ćete darove koje mi je autizam dao. Može biti da nisam dobar u kontaktu očima ili razgovoru, ali ste primjetili da ne lažem, ne varam u igrama , ne ogovaram svoje kolege iz razreda ili ne osuđujem ljude. Takođjer je točno da vjerojatno neću biti novi Michael Jordan. Ali zbog pažnje koju posvećujem sitnim detaljima i sposobnosti da se iznimno fokusiram možda cu biti novi Einstein. Ili Mozart. Ili Van Gogh.

Možda su i oni imali autizam.


Iz knjigeDeset stvari koje svako dijete s autizmom želi da znate

- 20:53 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< travanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Lipanj 2012 (1)
Svibanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (1)
Rujan 2011 (2)
Lipanj 2011 (1)
Svibanj 2011 (3)
Travanj 2011 (2)
Ožujak 2011 (4)
Veljača 2011 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Image and video hosting by TinyPic

Mnogo je lijepše živjeti u prirodi, živjeti s prirodom, jednostavno osluškivati disanje onoga što me okružuje, dodirivati kožu stabla, gledati u oči životinji, živjeti radost obasjen ssvijetlom krijesnica.


Image and video hosting by TinyPic


Magareće mlijeko smatra se najsličnijim majčinom mlijeku. Vrlo je hranjivo jer sadrži više laktoze i manje masti od kravljeg mlijeka. Do početka dvadesetog stoljeća koristilo se kao supstitut humanom mlijeku.

Čini se da se vraćamo magarećem mlijeku kako bi pomagali dojenčadi u najranijoj dobi, posebice kada je njihovo zdravlje vrlo delikatno. Magareće mlijeko nije u potpunosti napušteno, ali prije 20 ili 30 godina moglo se naći puno više dobro zbrinutih magarica u gradu, koje su služile za dojenje male djece, nego danas. Nedavno istraživanja su pokazala da se magarećim mlijekom može koristiti kao alternativa kravljem mlijeku, pogotovo djeca koja su pokazala alergiju na proteine koje ono sadrži.

Htjeli bismo svima pružiti mogućnost korištenja magarećeg mlijeka pa ako vam je potrebno nazovite nas.

Pakiranje već od 1dcl čini ovaj proizvod dostupnim svakome !
Na Vama je samo da probate!

Ta sjajna voda što teče brzacima i rijekama nije samo voda, već i krv naših predaka. Ako vam prodamo zemlju morate se sjetiti da je to sveto i morate učiti vašu djecu da je to sveto i da svaki odraz u bistroj vodi jezera priča događaje i sjećanja moga naroda. Žubor vode glas je oca moga oca. Rijeke su naša braća, one nam utažuju žeđ. Rijeke nose naše kanue i hrane našu djecu. Ako vam prodamo našu zemlju morate se sjetiti i učiti našu djecu da su rijeke naša braća, i vaša, i morate od sada dati rijekama dobrotu kakvu biste pružili svakome bratu. Mi znamo da bijeli čovjek ne razumije naš život. Jedan dio zemlje njemu je isti kao i drugi, jer on je stranac koji dođe noću i uzima od zemlje sve što želi. Zemlja nije njegov brat nego njegov neprijatelj i kada je pokori on kreće dalje. On za sobom ostavlja grobove otaca i ne brine se.


Terapijsko jahanje
Ono što mene zadivljuje kod životinja je njihova šutnja, njihova tiha prisutnost i sposobnost prihvatiti čovjeka onakvoga kakav on je, sa njegovim slabostima, strahovima, s njegovim brigama, ne osuđujući ga, gledajući ga, voljeći ga......
Životinje imaju posebnu sposobnost da nam pruže osječaj sigurnosti, jednostavnosti....


Image and video hosting by TinyPicStabilna struktura programa terapijskog jahanja

STABILNA...

* jer je održiva,
* donosi dobrobit u zajednici,
* djeluje holistički na sve skupine korisnika - u terapiji i preventivi,
* zajednica ju prepoznaje i prihvaća,
* pruža potporu za opstanak i razvoj...


PEDAGOŠKO PREVENTIVI PROGRAM RAZVIJA

* samopouzdanje
* komunikacijske vještine
* toleranciju
* socijalne vještine
* emocionalnu inteligenciju u skupini mladih bez invaliditeta (osnovna i srednja škola)


TERAPIJSKI PROGRAM OSTVARUJE

* FIZIOTERAPIJSKE
(relaks spazama, simetrija, balans, motorika...)
* PSIHOTERAPIJSKE
(samopouzdanje, motivacija, tolerancija)
* SOCIOTERAPIJSKE CILJEVE
(razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina)
* ZA OSOBE S TJELESNIM I NETJELESNIM INVALIDITETOM