Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

27.09.2007., četvrtak

Okolo je đubrad
tvrde da su spasitelji
vjeruje se i slijedi

Zadnji tren razjašnjuje
đubrad je ipak đubrad
ali tijelo više
ne igra svoju ulogu

Trnci su prošli
sve je postalo ništa
svijet je zbunjen

Probodene ruke
mitske ideje
uvijek idu
jedno s drugim



RIP Cane
- 10:55 - Komentari (3) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

17.09.2007., ponedjeljak

Geneza

Kakvi nebeski objekti!!!
Padaju anđeli i krilima ostavljaju brazde na atmosferi.
Užarena lica promatraju tlo što se čini vječno jednakim, sve do silovitog udarca koji je stvorio toliku energiju koja se od tada voljom zvaše, jer tako se sama prozvaše he, he!
Volja je zaposjela tlo, a ono se počelo skupljati u hrpe, prvo bez forme, ali malo po malo dobijaše oblik onoga što danas nazivamo tijelo.
I prva tjelesna hrpa, potaknuta voljom učini prvi korak. Malo nakon nje to učine i ostale.
No, nisu bile najspretnije.
Njihove noge još nisu bile stabilne, a njihove ruke su od silne energije i osjećaja svemoći koju ona proizvodi beskorisno lamatale po onome što po imenu zrak danas zovemo i nasumce grabile razne stvari.
Ipak, metodom koju danas nazivamo «pokušaj i pogreška» tijela su uvidjela neke pravilnosti. Shvatila su koji su predmeti korisniji od drugih.
Najkorisniji su im u početku bili oni alati za samooblikovanje, jer još je trebalo sastrugati dosta zemlje i blata sa njihovih nedovršenih tijela.
Kada su sve sa sebe sastrugali bili su si toliko prekrasni da ih je volja uputila u prvi seksualni čin!
A luda djeca njihova rađahu se savršena! Bez ikakvog taloga zemlje ili blata po sebi.
I tijela vođena voljom bijahu sretna u potpunosti poprimivši prvotni izgled anđela čiji im udes život donešeše e heh.

- 13:46 - Komentari (5) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

10.09.2007., ponedjeljak

Crkvena proturječja

Je, kratak post, ali morao sam. Dakle....

Danas čitam u novinama kako se Bozanić zalaže za to da se što veći broj mladih usmjeri prema duhovnim zvanjima, a pred neki dan se papa zabrinuo nad demografskom slikom Europe i pozvao mlade neka rađaju djecu.
Sad, ako velik broj mladih ode u svečenike, odnosno ako se ostvare najidealnije želje crkve za novim svečenicima, kako će to doprinjeti europskoj demografskoj obnovi?
Očito da crkva ima jako proturječne želje ili to proturječje želi ukazati da crkva planira ukidanje celibata?
Teško, bolje objašnjenje tog kao i bilo kojeg proturječja jest to da crkva cijelo vrijeme priča besmislice i njezini stavovi uopće nisu u skladu sa stvarnim svijetom, budući se sama crkva smatra nečim većim od ovoga svijeta.
Zato i njezini biskupi pa i njihov vođa melju besmislice, koje to nisu ako se uspoređuju s crkvenom doktrinom, ali kada se pokušaju primijeniti na stvarni svijet otkrivaju se kao prave pravcate besmislice.
Stoga ne znam čemu ta težnja domaćih medija da se prati svaki korak nekog crkvenjaka i da se njihove riječi uzimaju kao važne, a da se sama crkva predstavlja kao nekakav moralni pa čak i znanstveni autoritet.
Crkvi nisu pomogli ni skolastički logički virtuozi jer je njihova logika neprimjenjiva na stvarni svijet, a jedino vrijedi unutar crkvene doktrine. stoga su i mogli pomoću svojih silogizama optuživati i ubijati žene zbog vještičarstva, dokazivati da je zemlja ravna.
Uglavnom jedna povijest besmislica.

- 14:37 - Komentari (2) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

05.09.2007., srijeda

Individualizam i socijaldarvinizam

Pisanje ovog teksta potaknuto je knjigom Slavka Kulića «Neoliberalizam kao Socijaldarvinizam» (Prometej, Zagreb 2004.). Kao što je priloženo u knjizi Kulić je osoba s bogatim životnim iskustvom i nagradama, a to je nažalost nužno da bi u današnje vrijeme netko mogao kritizirati neoliberalnu ekonomiju, a da ga se ne odbaci kao katastrofičara.
Ipak, prva stvar koja me je privukla knjizi je to što se u naslovu da isčitati kritika socijaldarvinizma, a to je prava rijetkost na hrvatskim prostorima.
Naime, jako malen broj društvenih znanstvenika se bavi navedenom temom ili ako se bavi nečim sličnim izbjegava se korištenje termina socijaldarvinizam.
A upravo je socijaldarvinizam, (odnosno zlouporaba Darvinove teorije evolucije njezinom primjenom na društvene odnose, čime se onda opravdava kršenje ljudskih i radničkih prava, jer beskučnici i otpušteni radnici se naprosto nisu mogli prilagoditi društvenim procesima) razlog zašto je naše društvo...hm... «u kurcu»!
Jedna od ključnih točaka za svakog socijaldarvinistu je mjerenje kvocjenta inteligencije, famoznog IQ.
IQ se uzima kao indikator osobe koja je pogodna za sustav. Međutim IQ ne može biti univerzalno mjerilo umnosti neke osobe, jer je kontekstualno vezan samo za potrebe socijaldarvinističkog društva kojim upravlja neoliberalna ekonomija.
Slavko Kulić piše da se još od doba Descartesa zapad usmjerio prema racionalizmu i utilitarizmu potiskujući hermetiku i holizam. Citiram: «Integralno prosuđivanje zbilje napušteno je, a parcijalni je um zavladao ljudskim mišljenjem s discipliniranim znanjem koji stvarnost zakonito pogrešno razumijeva, tumači, opisuje, eksplicira i interpretira....Discipliniranost i specijalizacija postali su uvjeti egzistencije, ovisnosti ljudske podređenosti, pokornosti i podložnosti. Hermantička načela (organizam, cjelina) zamijenjeni su parcijalnim načelima, humanističkom nasilnom orjentacijom «ljudskog mehaničkog ponašanja po sili». Ta sila jača s represijom, terorom jačeg spram slabijeg, s liberalizmom koji pojedinca drži zarobljena u utilitarističkom, materijalističkom svjetonazoru kao oklopu svijesti.» (str.196.)
Sve to je dovelo do toga da se danas podržava samo racionalna inteligencija, odnosno IQ, koji je svoj procvat doživio u dvadesetom stoljeću.
Po Kuliću takvo parcijalno promatranje (poimanje) stvarnosti može objasniti svijet samo po načelu podređenosti i nadređenosti čime se razara priroda i život. Primjerice, iako je usredotočenost samo na IQ dovela do niza fantastičnih izuma, baš zbog parcijalnog, a ne holističkog pogleda na svijet nisu se shvatile loše posljedice koje su ti izumi poput atomske energije, benzina kao pogonskog goriva imali na svijet kao cjelinu.
Citat: «S isticanjem IQ – racionalne inteligencije – ljudska je vrsta ojačala svoje biološke i neurološke ograničenosti (znaje kao moć, umjesto kao vrlina/prisvajanje radi profita, ostavilo je iza sebe posljedice antopogenih emisija: onečišćenja i kontaminacije biosfere i atmosfere) koje guše, razaraju život na Zemlji. Te antropogene emisije iskazuju se kao sredstvo masovnog uništenja života na Zemlji. Intenzitet rasta razornih antropogenih emisija ne smanjuje se, već naprotiv raste, a samosvjest o pogubnosti života na Zemlji nema.» (str. 200)
Stoga Kulić zahtjeva proučavanje i razvijanje emocionalne inteligencije (EQ) i spiritualne, odnosno sintezne inteligencije (SQ) koja bi poslužila kao most između IQ i EQ. Drugim riječima potrebno e ojačati svjesnost o postojanju drugih bića na zemlji, u prehrambenom lancu. Time bi imali potpunu sliku svijeta i ne bi uništavali prirodne resurse, istrebljivali životinje i time sam opstanak čovjeka doveli u pitanje.
Međutim, tome se prevladavajuća znanost i korporacije protive jer: «Globalizacijski procesi isključuju EQ i SQ jer su utemeljeni na afirmaciji racionalne inteligencije (IQ) u funkciji nasilna prisvajanja svega u korist individualizma, što je suprostavljeno socijalizaciji ljudske vrste očovječavanju, u korist animalizma, tj. socijaldarvinizma.» (str 202.)

Ja se slažem s Kulićem da se danas razum češće koristi u nasilne svrhe nego u mirotvorne. Čini mi se da su danas idejne vodilje znanstvenika ne filozofi s njihovim hipotezama o utopiji ili načinu kako svijet, svemir ili svijest funkcionira, već su im idejne vodilje generali s njihovim hipotezama o što ubojitijem oružju koje bi što lakše uništilo što veći broj neprijatelja.
Žalosno je da se jedno vrhunsko znanstveno i društveno dostignuće poput puta na mjesec moralo prvo razviti iz Njemačkog oružja osvete, bombe rakete V2, a da je prva upotreba otkrića razbijanja atomske jezgre bila u svrhu ubijanja atomskom bombom u Hirošimi i Nagasakiju, a svijet svaki dan strahuje jer zna da mogućnost potpunog uništenja svijeta realna zbog velike količine interkontinentalnih raketa s nuklearnom bojevom glavom.
Dobar primjer je film Dr. Strangelove Stanly Kubircka. Ipak, on je svoj doprinos razaranju svijeta dao u filmu 2001. odiseja u svemiru gdje je prikazao da čovjek evoluira tako što otkriva svoju sposobnost ubijanja u svrhu preživljavanja, a za to smišlja oružja sa sve većim dometom.
Drugim riječima od kosti do rakete s nuklearnom glavom.
Takvo gledanje na evoluciju se može protumačiti jedino ako na čovjeka gledamo kroz «socijaldarvinističke naočale», za što ne možemo kriviti Kubricka jer je takvo gledanje uvjetovano samom strukturom društva.
Meni se ne čini da je ljudska priroda takva kakva je opisana u 2001. odiseji, odnosno da «upaljač» svakog ljudskog evolutivnog skoka nije neko što ubojitije oružje i manjak empatije zbog individualnog opstanka (to može podsjetiti na kukavičluk), jer ponekad nečija žrtva može dugoročno djelovati na ljude, primjer s krščanstvom (samo koliko je ono dobra, a koliko lošega donjelo društvu???).
No, kod Kulića mi se ne sviđa to što individualizam izjednačava s nečim negativnim i sa socijaldarvinizmom. Naime, on tvrdi da je individualizam = egoizam i želi neka društvo počne gajiti više neke zajedničke vrijednosti, da na cijenu dođe zajednica, a ne pojedinac.
To mi se čini pogrešnim i podsjeća me na ono što je Nietzsche nazivao filozofijom krda. Krda mogu biti mnogo nasilnija od pojedinca, poput raznih bandi ili «modernističkih država» u kojima je poginuti za državu i vladara bio vrhunac nečijeg života (ironično i kraj – orgazmička smrt he, he). Osim toga krdo ima tendenciju svakoga pojedinca što se ne uklapa u njihov sustav vrijednosti, osuditi kao nedostojnog života, primjerice ne zadovoljava neke edruštvene standarde da bi ga se proglasilo čovjekom, pa ga se može gaziti kao životinju ili mu se može zagorčati život, pa kao što sam već pisao na blogu, zbog neprilagođenosti ga se proglasi ludim i natjera na samoubojstvo.
Zato sam ja apsolutno za individualizam, samo mi se čini da je individualizam kakav se propagira na zapadu zapravo prikrivena filozofija krda. Tako nešto mi je u e-mailu napisao moj prijatelj Vedran koji momentalno živi i radi u Kanadi – citiram: «...paradoks modernog zapadnog Kapitalistickog društva, jer ovo je društvo koje uvjerava svijet da
je bazirano na individualnosti, na snazi pojedinca, ali uistinu
raste i cvjeta na masi kolektiva i na neprešusnom izvoru mesa.
To isto meso koje ako se iskoristi pravilno moze poslužit za smanjenje troškova i za povećanje profita, to isto meso koje je samo b-roj, a kvaliteta je negdje drugdje.
Ovakvo drustvo je osudjeno na neuspjeh, ili na dubinsku transformaciju, samo nazalost u Americi, zbog prožetosti vojske državom, transformacija se moze samo postici vojnim porazom ili cjelokupnim krahom svjetskog tržišta. Kada ste svjetski policajac samo i jedino zbog vlastitog interesa i kada se ne ponašate kao velika nacija vec kao nasilnik, jedino što se moze dogoditi je da vam svi okrenu leđa, samo nažalost vi imate naoružanje, i nije pametno okrenuti leđa čovjeku s oruzjem...»
Pod krinikom individualizma se zaglupljuju mase koje popunjavaju ispražnjena radna mjesta nemilosnim otpuštanjem. Smatram da u zapadnjacima (socijaldarvinističkom svijetu) individualizam služi samo kao izgovor za potenciranje nemilosrdne kompetitivnosti među ljudima, koji će, da bi dobili što bolji posao «zajebati» drugu osobu. Na taj način direktori korporacija pravdaju i razna otpuštanja.
Kao: «Pojedinac taj i taj, nije bio dobar ljudski resurs, a kako imam masu ljudskog resursa koja samo čeka na njegov posao nije mi problem otpustiti tog i tog pojedinca bez obzira kolike će nevolje u njegovom životu to otpuštanje uzrokovati.»
Iz svega navedenog zaključujem da su ljudska i radnička prava na nivou kraja devetnaestog stoljeća, samo što je danas zapad otkrio život na kredit, pa ljudi, sve dok su zaposleni i tim činom ispunjavaju uvjet za dobivanje kredita, imaju privid ugodnog života.
Zato su preplašeni i žive u strahu, a gadan je život kad nisi opušten. Kupuje se oružje, vlada stres i sav novac i ideje se usmjeravaju na razvoj što ubojitijeg oružja.
Dok se sve ne uništi...

- 14:06 - Komentari (8) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

< rujan, 2007 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»