Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

13.09.2006., srijeda

Tko ne može naučiti letjeti treba ga naučiti kako se pada.

U psihologiji odgoja forsiraju se vrtići kao jedini primjeren oblik odgoja djece. Naime, pretpostavlja se da će se djeca već u vrtiću naučiti kompetitivnosti što će ih učiniti dovoljno čvrstim i beskrupuloznim da mogu slabijeg pregaziti na svom putu prema vrhu. Jasno žrtve su ona djeca koja su bila prije škole odgajana kod baka i djedova ili kod kuće. Tako danas u gradu Rijeci se želi povećati postotak upisanih u vrtiće da se prati europski postotak djece u predškolskom odgoju koji iznosi iznad 75%.
Uglavnom, takav način odgoja se naziva sociljalni darvinizam. Za razliku od evolucije gdje opstaju vrste najprilagodljivije okolišu, u socijalnom darvinizmu opstaju najprilagodljiviji društvu.Zapravo, možda je navedeno preblago tumačenje socijalnog darvinizma. Naime oni smatraju da su najprilagođeniji oni koji su uspješni, a da bi se bio uspješan treba bez milosti gaziti konkurenciju ili slabe prijatelje koji usporavaju osobi put na vrh. Primjerice treba odkantati glupag prijatelja i sklapati ona poznanstva koja su momentalno praktični potrebna.
Popularizirao ga je u devetnaestom stoljeću engleski filozof Herbert Spencer koji je smislio termin «Survival of the fittest» odnosno «Opstanak najjačih». Sam Darvin se ogradio od te teorije i socijalni darvinizam nikako ne treba miješati s teorijom evolucije. Termin socijalni darvinizam je izmislio američki povjesničar Richard Hofstadter 1944. godine.
Dakle, postavlja se pitanje jesu li bezkrupulozne osobe zbilja najprilagodljivije društvu? Ako je društvo beskrupulopzno, onda jesu, reći će mnogi. Možda samo kratkoročno, ali takva beskrupulozna osoba može onda očekivati da će joj u trenutku slabosti njezini prijatelji okrenuti leđa i pregaziti je. Ako svi tako razmišljaju onda je društvo osuđeno na propast, jer ljudi nisu postali dominantna vrsta zato jer su beskrupulozno ubijali druge vrste i sami sebe međusobno, već su plemena surađivala, a pazilo se da se životinje ne istrijebe te se uz njihov uzgoj javilo određeno prijateljstvo izmeu ljudi i životinja. Najočitiji primjer su totemi ili kućni ljubimci.
Stoga je potpuno besmisleno zagovarati odlazak sve djece u vrtiće. Na kraju će mo završiti kao Platonova idealna država u kojoj djecu neće odgajati roditelji već će se od malena davati u internate gdje će živjeti s profesionalnim odgajeteljima i neće imati pojma tko su im roditelji. Da im roditelji, jel', ne bi nametnuli svoje predrasude i učinili ih mekanim i nesposobnim za bespoštednu borbu za moć.
Općenito je čudno kako ljudi bez razmišljaju socijalni darvinizam kao nešto samorazumljivo i prihvatljivo. Zar nikada nisu zamislili mogućnost da netko njih može iskoristiti, zgaziti. Vjerojatno ne, pa kad ih netko zgazi i iskoristi lamentiraju kako je svijet nepravedan, dok su prije toga upravo oni bili ti koji su iskorištavali druge ljude. Ali taj nedostatak empatije je drugi problem (SF prema P:K:Dicku se zbog nedostatka empatije mogu razlikovati roboti od ljudi), veći je problem taj što se nametanjem socijalnog darvinizma preko suvremene psihologije odgoja i pogotovo preko SAD filmova stvara jedno društvo koje će za pedeset godina, kada stasaju sve generacije odgojene na načelima socijal darvinizma, biti spremno sebe istrijebiti.
Idući problem jest taj što se socijalni darvinizam primjenjuje na institucije, te su najveći zagovornici korporacije, koje svoju moć opravdavaju socijalnim darvinizmom. Bogataš je naprosto evolutivno uspješniji i zato mu ne treba ograničavati akumuliranje bogatstva, dok je siromah evolutivno slab i zato ga «treba naučiti kako se pada». Na tu se onda veže i genetika jer uspješnost dokazuje da su imi i geni kvalitetniji.
Budući da su močne, korporacije plačaju znanstvenike koji nas dan u dan obasipaju teorijama o tme kako biti uspješan (jasno sa što manje suosjećanja) i sa teorijama da se borba za moć već uči u vrtiću.
Na kraju ispada da je cijeli život jedna velika borba za moć, jedno veliko natjecanje. Boriš se u vrtiću, školi, onda na poslu, borba nikada ne prestaje. Ne samo što socijalni darvinizam vodi ka međusobnom istrebljenju ljudi, on već od života čini pakao, jer onemogućava bilo kakav oblik opuštanja, osim, jasno, kupovine. Pa onda imate serije poput Sexa i grada gdje se implicitno poručuje da bez novca nema niti uživanja i sve glumice paradiraju sa vrečicama od elitnih dučančića, a tipovi su im svi ultra mega uspješni.

- 19:38 - Komentari (0) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< rujan, 2006 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»