Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

30.08.2006., srijeda

Film the Dune


Jučer sam nakon dugo vremena ponovno pogledao film The Dune. To je jedan od najzanimljivijih SF filmova. Prvo zbog svoje kombinacije (koja je uvjetovana književnim predloškom Franka Herberta) daleke budučnosti, letjelica i 19. stoljetnim uniformama. Režija Davida Lyncha daje dodatnu dimenziju. Spori kadrovi, konstantno iščekivanje i zlokobno «Lynchovsko zujanje u pozadini». Iako je film snimljen 1984. nakon što je prva trilogija ratova zvijezda donjela revoluciju u specijalnim efektima, efekti u filmu The Dune djeluju staromodnije. Međutim, takvi zastarjeli filmski efekti samo doprinose toj kombinaciji 19. stoljeća i daleke budučnosti čime se razlikuje većine SF filmova. To je uvjetovano i knjigom koja ima odmak od tehnološke zaluđenosti i naglasak stavlja na parapsihološke moći. Možda su najlošije rješeni specijalni efekti letećih brodova, dok su najbolje prikazani divovski pješčani crvi.
Glumci su tipično Lynchovski Jack Nance, glumac koji je sudjelovao u gotovo svakom Lynchovom filmu glumi kapetana Iakin Nefuda, člana brutalne kuće Harkonen i Kyle MacLachlan (Plavi Baršun, Twin Peaks, Fire Walk with me) glumi glavnu ulogu, Paula Atreida.
Inače sam film pokušava vjerno pratiti knjigu, koliko je u mogučnosti jer je većina knjige introspektivna, ondosno donosi nam misli glavnih junaka više nego čiste dijaloge. Stoga Lynch često koristi naraciju, šaputanje, što osobi koja je neupućena u samu knjigu otežava shvaćanje radnje. Ipak, sama naracija i šaputanja doprinose cijeloj mističnosti filma. Dovoljno je samo pogledati uvodnu naraciju princeze Irulan (Virginia Madsen) i shvatiti koliko je ta scena utjecala na uvodnu naraciju Galadriel (Cate Blanchet) u Prstenovoj družini (Česte se kaže da ono što je književna saga «Gospodar prstenova» za fantasy, to je književna saga Dina za SF) .
Mistiku naglašuje i filmski soundrtrack. Inaće ljigava soft hard rock grupa Toto, u ovom je filmu muzički dala najbolje od sebe. Atmosferski gothic elementi dodatno naglašavaju mračni filing filma. Pogotovo vrijedi istaći «The Prophesy theme» skladbu Bryana Ena koja se kao crvena nit razvlaći kroz film i pojavljuje se u svim prijelomnim trenutcima filma, pogotovo u djelovima filmova koji prikazuju vizije, putovanja kroz prostor i vrijeme i pejzaž pustinjske planete Arakis čime se potencira halucinantni doživljaj tih scena.
Od protagonista filma najviše se istići tri skupine sestrinstvo bene Geserit, slobodnjaci i članovi svemirskog ceha. Iako to vjerojatno nije bila piščeva intencija, redatelj David Lynch je te skupine prikazao (najviše zanimljivim kostimografskim rješenjem) kao sodomazohističke darker metalce, što iako nije vjerno knjizi, jače naglašava snagu tih najmočnijih grupa u priči. Zanimljivo je prikazana brutalna kuća Harkonena kao ekipa pijane horde raspojasanih nasilnih punkera, u što se odlično uklopi Sting (još dok je sama njegova muzika imala kakvu takvu oštricu) u ulozi neurotičnog Feyd Raute i Kenneth Mcmillan u ulozi debelog lebdećeg Baruna Vladimira Harkonena.
Film je snimljen u pustinjama Meksika. Za Davida Lyncha na mjestu redatelja producenti su se odlučili nakon što su vijeli njegov film «Čovjek slon». David Lynch je odbio ponudu snimanja filma «Povratak Jedia» i odlučio sa za snimanje Dine-pustinjske planete. Lynch je napisao i scenarij za film. Originalna verzija filma je trajala je tri sata, međutim producent Dino De Laurentis je skratio film na 134 minuta, zbog čega je pisac Frank Herbert bio razočaran. Ipak za tako opsežnu knjigu potreban je i dugačak film, stoga su vjerojatno neke najasnoće u samom filmu proizašle upravo zbog tog skraćivanja filma. Tako da je preporučljivo pročitati knjigu prije nego što se pogleda film
Već 1975, se spremala ekranizacija Dine u kolaboraciji Orsona Wellsa, nadrealističkog slikara Salvadora Dalia (koji je trabao glumiti cara), H:R Gigera (koji je kasnije dizajnirao Aliena) i Moebiusa (strip crtača) dok su muziku trebali komponirati Pink Floyd. Ipak zbog pretjerane ambicijoznosti projekta (navodno je film trebao trajati 14 sati) projekt je propao.
Iako film nije ostvario vrtoglavi uspjeh na blagajnama, stekao je kultni status.



- 22:21 - Komentari (2) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»