HRVATSKA POŠTA: Ako dostavni dan bude neradan, pošta će se dostaviti neki drugi radni dan u tom tjednu

nedjelja , 29.12.2013.



Prije nekoliko dana objavili smo dopis predsjednika Mjesnog odbora Ravča Gojka Trlina u kojem se on žali na plan rada Hrvatske pošte vezan za vrgorska sela. Naime, prema Trlinovim riječima (informacije je dobio na licu mjesta), pošta će se u vrgorska sela donositi jednom tjedno, a ako taj dan pogodi kao neradan, onda će pošta čekati idući tjedan, taj isti dan, na otpremu. Zbog toga je Trlin poslao protesno pismo Pošti. Odgovor Hrvatske pošte na dopis je stigao i prenosimo ga u cijelosti.

Poštovani gospodine Trlin,

primili smo Vaš dopis od 19.12.2013. upućen e-poštom putem Kontaktnog centra Hrvatske pošte kojim izražavate nezadovoljstvo organizacijom dostave poštanskih pošiljaka u naseljima vrgoračke općine.

Prije svega, dozvolite da iskoristimo prigodu da Vam zahvalimo što ste pokazali interes za usluge Hrvatske pošte i što nas informirate o uručenju poštanskih pošiljaka na način kako to vide naši korisnici. Iz tako dobivenih informacija imamo mogućnost i obavezu poduzeti sve potrebite radnje s ciljem otklanjanja mogućih nesporazuma, povećanja kvalitete usluga i zadovoljstva korisnika.

Nakon obavljene analize količine i tokova poštanskih pošiljaka, prijeđenog puta u dostavi, a s ciljem racionalne i ekonomski isplative dostave, dostavu poštanskih pošiljaka bilo je potrebno uskladiti sa odredbama članaka 34. i 35. Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge (NN 41/2013; u daljnjem tekstu: Pravilnik), vodeći pri tome računa o potrebama korisnika poštanskih usluga (u daljnjem tekstu: korisnik).

HP - Hrvatska pošta d.d. (u daljnjem tekstu: HP d.d.) kao davatelj univerzalne usluge treba osigurati kakvoću obavljanja univerzalne usluge usklađenu sa odredbama članka 40. Zakona o poštanskim uslugama (NN 144/12; u daljnjem tekstu: ZPU) i odredbama članaka 34. i 35. Pravilnika.

Univerzalna usluga je skup poštanskih usluga koje su dostupne svim korisnicima na cijelom području Republike Hrvatske po pristupačnoj cijeni, sukladno odredbama članka 3. Pravilnika, a mreža poštanskih ureda treba biti ustrojena na način da jedan poštanski ured posluje u prosjeku na površini najviše do 80 km2 ili u prosjeku za najviše 6000 stanovnika. Radno vrijeme poštanskog ureda s korisnicima usklađeno je sa odredbama članka 18. Pravilnika, pri čemu se vodilo računa o potrebama korisnika kao i propisanim mjerilima kakvoće obavljanja univerzalne usluge.

Dostava poštanskih pošiljaka u naseljima vrgoračke općine organizirana je sukladno odredbi članka 35. stavka 2. Pravilnika, prema kojima se uručenje poštanskih pošiljaka na kućnu adresu, odnosno u prostorije fizičke ili pravne osobe, ne mora odvijati svakog radnog dana. Na taj način organizirana je dostava poštanskih pošiljaka za nešto manje od 10% od ukupnog broja domaćinstava Republike Hrvatske.

Organizacijom dostave poštanskih pošiljaka predviđena je i mogućnost koincidencije uobičajenog dana za redovnu dostavu poštanskih pošiljaka s nekim od blagdana ili praznika, tako da ni u tom slučaju neće izostati uručenje poštanskih pošiljaka na kućnu adresu, već će se pošiljke dostaviti neki drugi radni dan u tom tjednu.

Konkretno, u vrijeme Božićnih blagdana dostava poštanskih pošiljaka organizirana je na način da su obuhvaćena sva naselja kako bi čestitke i novčane uputnice stigle na vrijeme do svojih primatelja, tako da će stanovnici i najudaljenijih naselja viđati svoga poštara barem jednom tjedno i u vrijeme blagdana.

Izražavamo žaljenje zbog mogućih nesporazuma proizašlih iz nastale situacije te se nadamo da ćete uvažiti dano obrazloženje.

U slučaju neslaganja s danim odgovorom, obavještavamo Vas da u HP d.d. djeluje Povjerenstvo za pritužbe potrošača pri Hrvatskoj pošti, Branimirova 4, 10000 Zagreb, kojem se u roku od 30 (trideset) dana od dana primitka ovog odgovora možete obratiti radi zaštite svojih interesa, sukladno odredbi članka 54. stavka 5. ZPU.

S poštovanjem,

Martina Solgat
Sektor za korisnike

Hrvatska pošta d.d.
Jurišićeva 13
10000 Zagreb

<< Arhiva >>