Obnova vodovoda u Kotezima: zašto je izmijenjen prvotni projekt?

četvrtak , 12.05.2011.

Posljednjih dvadesetak dana u tijeku su radovi na obnovi cjevovoda i kolnika ceste Kokorići - Kotezi - Vrgorac, teško oštećene kretanjem teških vozila tijekom izgradnje autoceste. Projektom obnove planirana je zamjena starih azbestno-cementnih cijevi novim cijevima, a potom proširenje i obnova kolnika, te na koncu asfaltiranje. Hrvatske autoceste obvezale su se izgraditi novu prometnicu koja se proteže uz autocestu od Ravče te na koncu spaja sa cestom Kokorići-Kotezi. Od tog spoja pa do Vrgorca cestu obnavljaju Županijske ceste. Grad Vrgorac na sebe je preuzeo brigu o projektnoj dokumentaciji i rješavanju imovinsko-pravnih odnosa na prostoru proširenja prometnice.

Prema postojećem planu od vodospreme "Kotezi" ispod Vrgorca do Koteza izgrađuje se vodovodni sustav koji se sastoji od dvije, paralelno položene cijevi promjera 100 fi, jedna polietilenska, a druga postojeća azbestno-cementna cijev. Prema tome, jedna cijev bi na koncu skrenula prema zaseoku Radići, a druga prema Kutcu i Kokorićima. Međutim, takav plan nije bio određen prvotnim projektom.

Prema našim informacijama dobivenima od stručnjaka koji su radili na prvom projektu, prvotno je planirana ugradnja samo jedne vodovodne cijevi sredinom prometnice, izrađene od duktila, promjera 150 fi. Takve cijevi su bile i dovezene i ostavljane uz prometnicu Vrgorac-Kotezi, ali su nedugo zatim misteriozno nestale, da bi se na koncu donijela odluka da se gradi vodovodni sustav koji će se sastojati od dvije paralelne cijevi promjera 100 fi. Takvom promjenom projekta Komunalno će dobiti duplo više posla i troškova na održavanju, jer se sad radi o dvije, a ne o jednoj cijevi, a protočnost dviju cijevi od 100 fi puno je manja od jedne cijevi od 150 fi. Prema prvotnom planu, jedna cijev bi se spuštala od Vrgorca prema Kotezima, a kod bućališta Slobodana Stankovića Bege bi se gradio odvojak pomoću cijevi od 100 fi za Kutac i Kokoriće. Prema realiziranom planu od Vrgorca će dakle ići dvije cijevi, jedna prema Kutcu, druga prema Radićima. Time će se troškovi održavanja duplo povećati, pa se postavlja pitanje isplativosti ugradnje dviju cijevi. Isto tako, postavlja se pitanje što se dogodilo sa cijevima od 150 fi koje su bile dovezene i ostavljene pored ceste Vrgorac-Kotezi?

<< Arhiva >>