Sajam na Velikom Prologu

srijeda , 15.08.2007.

Eva baš sam se vratio sa Velikog Prologa gdje se održava još jedan veliki sajam na blagdan Velike Gospe. Ove godine sajam je jedan od boljih i cijeli su Veliki Prolog preplavile velike grupe ljudi iz cijele Vrgorske krajine, Pojezerja i ostale Neretve te zapadne Hercegovine, a došlo je i nešto turista. Naravno zahvaljujući gužvi morao sam parkirati automobil kilometar od sela i tamo polako pješice. Budući da je Veliki Prolog selo gdje se spajaju mnoge ceste (od smjera Vrgorca, Metkovića, Dusine, Podprologa), na svima njima su kolone parkiranih automobila duge nekoliko stotina metara i više.
Po običaju vrte se nebrojeni janci i kozlići, a oko stolova na kojima mesari sijeku komade mesa okupilo se mnoštvo gurmana čekajući na svoj komadić pečenja. Ne smeta im ni činjenica da lupanjem sjekire po mesu komadići mesa i masnoća padaju po odjeći okupljenih. U hladovini se mnoštvo hladi čašicom gemišta i sladi pečenim mesom. Ostali svoj komad pečenja nose u vrećicama doma i usputno se hvale svojim prijateljima kako su i oni uspjeli štogod upazarit.
Kao i svake godine na Velikom Prologu je mnoštvo štandova. Prodaje se sve i svašta. Od dječjih igračaka (pištolja, balona, lutki, narukvica, naočala…) do svakakvog metalnog oruđa (motike, grablje, sjekire, kosore, srpovi, lanci, katanci, pile i sl.) i raznih bukara, bačava i drugih drvenih predmeta. A neizostavna je i ljutika koju ljudi kupuju u velikim količinama. Također tamo sam primjetio i baku iz Slivna u Imotskoj krajini koja prodaje starinske pletene ukrasne torbice, od koje sam jednu takvu kupio u Vrgorcu na sajmu za Veliki Petak (post od 6. travnja), a također sam je vidio i na sajmu u Kozici na blagdan Svetog Ilije.
Istovremeno iz crkve dopiru glasni zvuci kršćanskog rocka i drugih vjerskih pjesama zbog čeka jedva možeš čuti sugovornika što govori. Tamošnji svećenik to po običaju raspali prije mise, iz samo njemu poznatih razloga. Veliko mnoštvo ljudi povlači za sobom i velike kolone automobila koje malobrojni policajci jedva uspijevaju uputiti u pravom smjeru. U 11 sati kroz selo je prošla procesija na čelu koje je Isusov križ, a potom slika Gospe koju nose djevojke iz župe.
Sajam iliti dernek je ovaj put bio stvarno dobar, a i ja sam uspio štogod upazariti.

<< Arhiva >>