Vido Bogdanović

28.03.2006., utorak

U pijanu tijelu vatreni duh!

Mi smo zbilja falas svijet, a političari bome najviše. Ubijamo se od zabrinutosti zbog sve većeg broja mladih i starih koji su ovisni od cigareta preko alkohola do lakih i valjda teških droga. Rekli bi stručnjaci opijata. Svakodnevno u medijima nalazimo vijesti i priče o tragedijama pojedinca i problemima uže i šire društvene zajednice zbog uživanja ovega ili onega. Osim što zajednica trpi ogromne troškove i štete na saniranju posljedica uživanja legalnih i ilegalnih opijata, njihovi uživaoci trpe trajne posljedice ili vrlo često nasilnu smrt.

Zajednica se odlučila boriti protiv tog zla. Zabranila je sve vrste droga, njihovu proizvodnju i distribuciju, a time valjda i promidžbu. Sve droge, od trave pa naviše stavila je izvan zakona. Zabranila je reklamiranje žestokih alkoholnih pića i vina osim vrhunskih. Ne znam koja je razlika napit se od vrhunskog vina ili od vrhunske rakije? A dopustila je reklamiranje piva. Neograničeno.

Nedostatak reklamnog biznisa za cigarete i teški alkohol sad se nadomješta agresivnim reklamiranjem piva. Toliko agresivnim da čak i nacionalna liga nosi ime piva, pivuša je sponzor naših reprezentacija, piva se skija na Olimpijadi, piva je zakon, piva se dere na vrh nebodera po sred najboljega filma. Da poludiš! Naši pametni vladari su dopustili reklamiranje najprimitivnijeg i najštetnijeg alkoholnog pića. Odurnog mirisa, nestalnog okusa, skromnog alkohola i masovno proizvedenoga.

Ko pije obično je počeo pit mlad. Piće amo, piće tamo pa onda piće stalno. Kako mlade najlakše navuć na piće? Jednostavno, iskombiniraš jeftino piće, sport i efektnu reklamu + nagradnu igru. Što bi neko pio rakiju, vino ili konjak ako će ga jeftinija pivuša još odvest i na Svjetsko u Njemačku. A može se i svuđe kupit. Skoro pa i u automatima u školi.

S jedne strane se prenemažemo od navodne brige za mlade i probleme u društvu koje stvara oblejavanje i drogiranje, a s druge strane dopuštamo i promičemo agresivno reklamiranje opijata koji je djeci dostupan ko sladoled. Falsi smo da ne možemo bit falsiji. Skoro sam zaboravio! Onda još uvedu i famoznih 0,0 promila za vozače. Ko da vatreno nalizani mulac razlikuje 0 od 10? Zaludu nam priča, moćni lobiji proizvođača piva udruženi s medijskim i marketinškim interesima jači su od interesa zdravog društva i bezbrižne mladosti. Ni sportašima ne smeta kapitaliziranje njihovih vrijednih rezultata na zdravlju i životima njihovih navijača. A političari? Političari će uvijek nać opravdanje. I za sebe i za pivare i za televiziju i za sportaše, kriva je mladost. Što pije kad joj škodi!

- 23:06 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

  ožujak, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga